- نوشته شده توسط:
عصر قم
-
يکشنبه ۷ تير ۱۴۰۵
عصر قم - تسنیم / سخنگوی وزارت امور خارجه نوشت: ۳۹ سال پیش در چنین روزی (۷ تیر ۱۳۶۶)، مردم بیدفاع سردشت قربانی یکی از هولناکترین جنایتهای قرن با استفاده از سلاحهای شیمیایی شدند؛ جنایتی که بدون پشتیبانی فنی و فناوری - و مهمتر از همه حمایت سیاسی - برخی کشورهای غربی، بهویژه آلمان، آمریکا، انگلیس و فرانسه هرگز نمیتوانست با آن ابعاد از سوی رژیم صدام ارتکاب یافته و بارها در طول دوره جنگ تحمیلی ۸ ساله تکرار شود. مردم ایران، خصوصاً مردم نجیب سردشت و بسیاری رزمندگان و غیرنظامیانی که هدف این سلاحهای ممنوعه قرار گرفتند، بیش از هر ملت دیگری معنای این فاجعه را میشناسند و فراموش نمیکنند که برخی کشورهای غربی از جمله دولت آلمان چگونه نقش خود در تجهیز رژیم صدام به سلاحهای شیمیایی را با عنوان فریبنده «کمکهای فنی و لجستیکی» توجیه میکردند. تلخ آنکه همین ادبیات امروز نیز بهعنوان پوششی برای توجیه همکاری در ارتکاب تجاوز نظامی و جنایات جنگی آمریکایی-صهیونیستی علیه ملت ایران تکرار میشود: «حمایتهای فنی و لجستیکی».
عصر قم - تسنیم / سخنگوی وزارت امور خارجه نوشت: ۳۹ سال پیش در چنین روزی (۷ تیر ۱۳۶۶)، مردم بیدفاع سردشت قربانی یکی از هولناکترین جنایتهای قرن با استفاده از سلاحهای شیمیایی شدند؛ جنایتی که بدون پشتیبانی فنی و فناوری - و مهمتر از همه حمایت سیاسی - برخی کشورهای غربی، بهویژه آلمان، آمریکا، انگلیس و فرانسه هرگز نمیتوانست با آن ابعاد از سوی رژیم صدام ارتکاب یافته و بارها در طول دوره جنگ تحمیلی ۸ ساله تکرار شود. مردم ایران، خصوصاً مردم نجیب سردشت و بسیاری رزمندگان و غیرنظامیانی که هدف این سلاحهای ممنوعه قرار گرفتند، بیش از هر ملت دیگری معنای این فاجعه را میشناسند و فراموش نمیکنند که برخی کشورهای غربی از جمله دولت آلمان چگونه نقش خود در تجهیز رژیم صدام به سلاحهای شیمیایی را با عنوان فریبنده «کمکهای فنی و لجستیکی» توجیه میکردند. تلخ آنکه همین ادبیات امروز نیز بهعنوان پوششی برای توجیه همکاری در ارتکاب تجاوز نظامی و جنایات جنگی آمریکایی-صهیونیستی علیه ملت ایران تکرار میشود: «حمایتهای فنی و لجستیکی».
تسنیم / سخنگوی وزارت امور خارجه نوشت: ۳۹ سال پیش در چنین روزی (۷ تیر ۱۳۶۶)، مردم بیدفاع سردشت قربانی یکی از هولناکترین جنایتهای قرن با استفاده از سلاحهای شیمیایی شدند؛ جنایتی که بدون پشتیبانی فنی و فناوری - و مهمتر از همه حمایت سیاسی - برخی کشورهای غربی، بهویژه آلمان، آمریکا، انگلیس و فرانسه هرگز نمیتوانست با آن ابعاد از سوی رژیم صدام ارتکاب یافته و بارها در طول دوره جنگ تحمیلی ۸ ساله تکرار شود.
مردم ایران، خصوصاً مردم نجیب سردشت و بسیاری رزمندگان و غیرنظامیانی که هدف این سلاحهای ممنوعه قرار گرفتند، بیش از هر ملت دیگری معنای این فاجعه را میشناسند و فراموش نمیکنند که برخی کشورهای غربی از جمله دولت آلمان چگونه نقش خود در تجهیز رژیم صدام به سلاحهای شیمیایی را با عنوان فریبنده «کمکهای فنی و لجستیکی» توجیه میکردند.
تلخ آنکه همین ادبیات امروز نیز بهعنوان پوششی برای توجیه همکاری در ارتکاب تجاوز نظامی و جنایات جنگی آمریکایی-صهیونیستی علیه ملت ایران تکرار میشود: «حمایتهای فنی و لجستیکی».
تا کنون هیچ نظری ارسال نشده است ...