دوشنبه ۵ آبان ۱۴۰۴

فرهنگی

مدیرکل آموزش و پرورش قم تاکید کرد:

تحول کیفی آموزش ابتدایی با اجرای طرح‌های « الگوی مدرسه تراز» و «توانا»در جهت ایجاد رویکردی هدفمند و منسجم در محیط های آموزشی

تحول کیفی آموزش ابتدایی با اجرای طرح‌های « الگوی مدرسه تراز» و «توانا»در جهت ایجاد رویکردی هدفمند و منسجم در محیط های آموزشی
عصر قم - مدیر کل آموزش و پرورش قم در جلسه تحصصی حوزه معاونت ابتدایی قم گفت: در راستای تحول فعالیت‌های آموزشی، طرح‌هایی نظیر مدارس الگوی تراز سند تحول بنیادین و طرح توانا به صورت ویژه در استان قم پیگیری شده‌اند که نشان‌دهنده تعهد مجموعه آموزش و پرورش استان به بهبود فرآیندهای یاددهی-یادگیری است.
  بزرگنمايي:

عصر قم - مدیر کل آموزش و پرورش قم در جلسه تحصصی حوزه معاونت ابتدایی قم گفت: در راستای تحول فعالیت‌های آموزشی، طرح‌هایی نظیر مدارس الگوی تراز سند تحول بنیادین و طرح توانا به صورت ویژه در استان قم پیگیری شده‌اند که نشان‌دهنده تعهد مجموعه آموزش و پرورش استان به بهبود فرآیندهای یاددهی-یادگیری است.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش قم، در جلسه هم‌اندیشی معاونان آموزش ابتدایی استان قم، محمدجواد محمدی سعید به تشریح محورهای اصلی توسعه کیفیت در دوره ابتدایی پرداخت .
مدیرکل آموزش و پرورش قم در این جلسه بر لزوم مشارکت مردم در جهت کیفیت‌بخشی فعالیت های آموزشی و همچنین تمرکز بر کاهش تراکم دانش‌آموزی و افزایش سرانه فضاهای آموزشی تأکید کرد .
وی با اشاره به اینکه در بحث توانمندسازی معلمان، اقدامات موثری در استان قم صورت گرفته است افزود: لازم است تمرکز ما بر تولید محتوای آموزشی با کیفیت و ایجاد گفتمان آموزشی مؤثر در برنامه‌های درون مدرسه‌ای باشد .
وی افزود: از سوی دیگر، انتقال تجربیات موفق در مدارس به یکدیگر، به عنوان یک اصل تحولی در دستور کار قرار گیرد تا دانش و مهارت‌های برتر به سرعت در سطح استان گسترش یابد .
محمدی سعید همچنین یادآور شد که در راستای تحول فعالیت‌های آموزشی، طرح‌هایی نظیر مدارس الگوی تراز سند تحول بنیادین و طرح توانا به صورت ویژه در استان قم پیگیری شده‌اند که نشان‌دهنده تعهد مجموعه آموزش و پرورش استان به بهبود فرآیندهای یاددهی-یادگیری است .
در ادامه اسماعیل ملایی معاون آموزش ابتدایی قم با تأکید بر اهمیت عملیاتی شدن طرح‌ها در مسیر توسعه عدالت آموزشی، اظهار داشت: با شروع فاز دوم طرح توانا تمرکز استان قم بر اجرایی شدن اجتماعات یادگیری به منظور عملیاتی کردن گفتمان آموزشی خواهد بود .
وی افزود: اقدامات خوبی در جهت توانمندسازی معلمان در استان قم صورت گرفته است که امیدواریم با این اقدامات تحولات خوبی در فعالیت‌های آموزشی صورت پذیرد، بخصوص در بحث تحول در محیط یادگیری که این خود ستون فقرات تحقق عدالت آموزشی در دوره ابتدایی است .


نظرات شما