چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۴

فرهنگی

توانمندسازی مدیران دوره متوسطه اول استان قم در هوش مصنوعی / ضرورت ورود به دنیای ارتباطی نسل جدید با رویکرد آموزش نوین

توانمندسازی مدیران دوره متوسطه اول استان قم در هوش مصنوعی / ضرورت ورود به دنیای ارتباطی نسل جدید با رویکرد آموزش نوین
عصر قم - در راستای ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های فناورانه مدیران مدارس متوسطه اول استان قم، یک دوره آموزشی و توانمندسازی تخصصی در حوزه هوش مصنوعی برای مدیران مدارس متوسطه اول ناحیه ۴ قم با حضور دیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید.
  بزرگنمايي:

عصر قم - در راستای ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های فناورانه مدیران مدارس متوسطه اول استان قم، یک دوره آموزشی و توانمندسازی تخصصی در حوزه هوش مصنوعی برای مدیران مدارس متوسطه اول ناحیه 4 قم با حضور دیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عممومی آموزش و پرورش قم، در راستای ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های فناورانه مدیران مدارس متوسطه اول استان قم، یک دوره آموزشی و توانمندسازی تخصصی در حوزه هوش مصنوعی برای مدیران مدارس متوسطه اول ناحیه 4 قم برگزار گردید.
این دوره با اهمیت ویژه، میزبان حضور سید علی حسینی، مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش بود که بر ضرورت این تحول تأکید ویژه‌ای داشت.
حسینی در سخنان خود، محور اصلی آموزش در دوره جدید را ارتباط مؤثر با دانش‌آموزان دانست و تأکید کرد: با توجه به نسل جدید و فناوری‌های هوشمندی که دنیای آن‌ها را شکل داده است، ما موظفیم که وارد ذهن دانش‌آموزان شویم.
وی افزود: وظیفه آموزش و پرورش در مواجهه با این نسل نوین بسیار سنگین است و لازمه این امر، تقویت و ارتقاء سواد هوش مصنوعی در دانش‌آموزان و آموزش صریح طریقه استفاده صحیح و سازنده از هوش مصنوعی به آن‌هاست.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود، نقش مدیران مدارس را در این تحول بنیادین حیاتی دانست و تصریح کرد: توانمندسازی مدیران در حوزه هوش مصنوعی، کلید بهره‌برداری از تمامی ظرفیت‌های زیرساختی و انسانی آموزش و پرورش است.
مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: ما باید مدیران را به رهبران تحول دیجیتال مدارس تبدیل کنیم؛ کسانی که بتوانند با نگاهی راهبردی، ابزارهای نوین را در خدمت فرآیندهای آموزشی قرار دهند و با استفاده بهینه از منابع موجود، مسیر یادگیری را برای دانش‌آموزان جذاب‌تر، شخصی‌تر و مطابق با نیازهای آینده شغلی و اجتماعی آن‌ها سازند.


نظرات شما