عصر قم - مدیرکل دفتر امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش در نشست هماندیشی مدیران مدارس هیأت امنایی استان قم گفت: نهادینهسازی مشارکت و پیگیری مستمر، کلید تعالی مدارس هیأت امنایی در پرتو سند تحول بنیادین است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش قم، نشست هماندیشی مدیران مدارس هیأت امنایی استان قم با حضور محمد خرم، مدیرکل دفتر امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش، به محلی برای تبیین راهبردهای عملیاتی جهت ارتقاء سطح مدارس هیأت امنایی تبدیل شد.
خرم در سخنان خود بر لزوم همسویی با سند تحول بنیادین تأکید کرد و هدف را تبدیل مدارس به «مدارس تراز» خواند.
وی با اشاره به اینکه مدیران مدارس هیأت امنایی باید برنامهمحور باشند و به آییننامهها و شرح وظایف مسلط باشند افزود: انتخاب دقیق هیات امنای مدارس برای تضمین کیفیت آموزشی با همکاری هیات امنا و تبدیل مدارس به مشارکتمحور حیاتی است.
مدیرکل دفتر امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش در ادامه به نقش مدیران مدارس در ابعاد مختلف مدیریتی و تربیتی اشاره کرد و افزود: رفتار مدیر با دانشآموز و خانوادهها باید الگو باشد و مشارکت در مدارس باید نهادینه شود.
وی خاطر نشان کرد: توانمندسازی مدیران موجب تأثیرگذاری مؤثر بر معلمان شده و ما را به سمت الگوی مدرسه تراز و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی هدایت میکند.
گفتنی است از اهم نکات مطرح شده در این نشست، پیگیری مستمر مسائل و موضوعات مدارس هیأت امنایی، تبیین آییننامهها و راه حلهای موجود، و برنامهریزی دقیق در خصوص امور تعلیم و تربیت دانشآموزان در این مدارس بود. این نشست با تأکید بر لزوم اجرای. جامع این محورها به عنوان راهبردهای اصلی مدیریت مدارس هیأت امنایی در استان قم به پایان رسید.