عصر قم

آخرين مطالب

اجرای طرح شهید سلیمانی با هدف بهینه‌سازی فضاهای ورزشی مدارس محروم قم فرهنگی

اجرای طرح شهید سلیمانی با هدف بهینه‌سازی فضاهای ورزشی مدارس محروم قم
  بزرگنمايي:

عصر قم - معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم گفت: در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی که با هدف ایجاد و بهینه‌سازی فضاهای ورزشی در مدارس مناطق کم‌تر برخوردار با قوت انجام شد که استان قم در پیشبرد طرح بسیار موفق عمل کرد. - اخبار استانها -
  امروزه با وجود استفاده بسیار زیاد از تکنولوژی‌های رایانه‌ای شرایط زندگی را طوری تغییر داده که فعالیت بدنی ما بیش از حد پایین آمده که همین امر سلامتی افراد جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، با همه این‌ها نباید از ضرورت فعالیت ورزشی در بحث سلامت افراد جامعه به ویژه اهمیت آن در یادگیری دانش‌آموزان غافل شویم.
  ساعت ورزش دانش‌آموزان در مدارس باید جدی گرفته شود، چرا که همین امر می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات حرکتی و فعالیتی دانش‌آموزان قرار گیرد، چرا که علاوه بر استعدادسنجی دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف ورزشی، برای موفقیت در رشته‌های مورد علاقه خود آمادگی و مهارت‌های لازم را تحت نظر مربی‌های متبحر کسب خواهند کرد.
معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم در راستای تحقق سند تحول بنیادین و توانمندسازی دانش‌آموزان در رشته‌های ورزشی مختلف و در یک کلمه ایجاد جامعه‌ای سلامت اقدامات قابل توجهی را انجام داده است به همین منظور به گفت‌وگو با معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان پرداختیم تا بیشتر با فعالیت‌های این حوزه آشنا شویم.
علی یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه تخصصی کمیته راهبردی کانون تندرستی، اظهار داشت: با عنایت به ابلاغ دستورالعمل کانون تندرستی توسط دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت متبوع در خصوص تشکیل کانون تندرستی تصمیماتی در این راستا اتخاذ شد که کارشناسی تربیت بدنی ناحیه 3 به عنوان دبیرخانه کانون تندرستی انتخاب و پیرو این امر کارگروه های تخصصی در سطح نواحی تشکیل شد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم با بیان این مطلب تصریح کرد: کانون‌های تندرستی نقش مثبت و موثری در تشخیص ناهنجاری‌های قامتی دانش‌آموزان، کنترل وزن و چاقی و همچنین ارتقای سواد حرکتی آنها خواهد داشت، لذا جلساتی به منظور هماهنگی اعضای کمیته راهبردی در سطح استان در محل مجتمع آموزشی ورزشی شهید امجدی تشکیل شد.
غربالگری 40 مدرسه دخترانه و پسرانه دوره ابتدایی در سطح استان
وی کانون‌های تندرستی درون مدرسه‌ای و برون مدرسه‌ای در سطح استان و وجود ظرفیت‌های شایسته علمی در بین معلمان تربیت بدنی را فرصت بسیار ارزشمندی دانست و افزود: تصمیم داریم تا قبل از پایان سال 1401 دانش‌آموزان 40 مدرسه دخترانه و پسرانه دوره تحصیلی ابتدایی را در سطح استان مورد ارزیابی و غربالگری قرار دهیم.
به گفته یزدی محمد مشهدی که از مدرسان برتر حرکات اصلاحی آموزش و پرورش در سطح کشور است رهبری کمیته راهبردی را بر عهده خواهند داشت و با حضور اساتید برجسته این رشته شاهد اتفاقات خوبی در سطح استان خواهیم بود.
وی با تاکید بر اهمیت این موضوع خطاب به مدیران آموزشگاه‌های مجری طرح عنوان کرد: انتظار می‌رود مدیران کمال همکاری را با گروه‌های غربالگری در سطح مدارس داشته باشند تا دانش‌آموزان به خوبی مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت نیاز به مراکز حرکات اصلاحی معرفی شوند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با بیان اهمیت اقدامات ورزشی و نقش آن در زندگی دانش‌آموزان یادآور شد: رشته ورزشی ژیمناستیک با عنوان رشته پایه ورزشی نیازمند توجه بیشتر و ویژه‌ای است، چرا که در انجام ورزش پایه سواد حرکتی و افزایش قدرت بدنی دانش‌آموزان به ویژه در سنین دبستان، نقش مؤثری دارد و در واقع ساخت مجموعه‌ای با این عنوان در آینده پایه‌گذار ورزش قهرمانی استان در این رشته خواهد شد.
راه‌اندازی نخستین خانه ژیمناستیک آموزش و پرورش قم
یزدی با اشاره به روند اجرای این طرح خاطرنشان کرد: به لطف خداوند و همت مسئولین مربوطه نخستین خانه ژیمناستیک آموزش و پرورش استان با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد تومان در زمینی به مساحت 600 متر مربع تجهیز و راه‌اندازی شده است.
وی توجه به ورزش های پایه در سنین کودکی را دارای اهمیت ویژه ای دانست و عنوان کرد: خانه ژیمناستیک مجموعه آموزشی ورزشی شهید امجدی علاوه بر شرکت در مسابقات ویژه دانش‌آموزان پیشرفته در اختیار دانش‌آموزان مبتدی در دوره تحصیلی ابتدایی نیز قرار خواهد گرفت.
به گفته این مقام مسئول به دلیل اهمیت وجود سالن تخصصی ژیمناستیک با عنوان مادر تمام رشته های ورزشی و کمبود این فضا در استان این خانه در مجموعه آموزشی و ورزشی شهید امجدی آموزش و پرورش ایجاد و راه‌اندازی شد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با اشاره به تجهیزات سالن ورزشی ژیمناستیک آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این سالن مجهز به پیست حرکات زمینی، چهار دار حلقه، دو بارفیکس، پارالل، هشت خرک است و چهار کانون به صورت همزمان می‌توانند در آن فعالیت کنند.
یزدی فعالیت خانه ژیمناستیک را در دو نوبت صبح و عصر و در سه سانس صبح و سه سانس بعد از ظهر اعلام کرد و افزود: با توجه به وسعت این خانه هر سانس ظرفیت تمرین برای 60 نفر تحت نظر چهار مربی را در گروه های 15 نفره دارد؛ به این معنا که 180 نفر در نوبت صبح و 180 نفر در نوبت بعد از ظهر می‌توانند از این ظرفیت بهره ببرند.
وی خانه ژیمناستیک قم را میزبان 360 نفر در روز دانست و گفت: فعالیت‌های ورزشی آن هم در یک محیط استاندارد، با تجهیزات مناسب و به روز و مربی‌های تخصصی باعث پیشرفت دانش‌آموز در عرصه‌های استانی و ملی و حتی جهانی خواهد شد و قطعا در ایجاد روحیه و نشاط دانش‌آموزان و خانواده آنان تاثیر بسزایی دارد.
یزدی با اشاره به این موضوع که مدارس ابتدایی هم می‌توانند برای تشکیل کلاس تربیت بدنی از این فضا استفاده کنند گفت: اولین سالن اختصاصی رشته وزنه برداری نیز در استان به بهره‌برداری رسید که با توجه به ظرفیت‌های خوب استان جهت ترویج رشته وزنه‌برداری، سالن اختصاصی این رشته در مجموعه ورزشی شهید بیطرفان ناحیه 3 تجهیز و در حال حاضر نیز آماده ارائه خدمات به علاقه‌مندان این رشته ورزشی است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان سالن وزنه‌برداری مجتمع آموزشی ورزشی شهید بیطرفان را مجهز به دستگاه‌های بدنسازی و همچنین دو تخته وزنه‌برداری دانست که در حال حاضر دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند پسر دوره‌های تحصیلی متوسطه اول و دوم می‌توانند جهت فراگیری رشته وزنه‌برداری از این سالن استفاده کنند.
یزدی با بیان روند برگزاری کارگاه‌های درس تربیت بدنی نیز ابراز داشت: در این کارگاه‌ها شیوه‌های نوین تدریس درس تربیت بدنی در دوره های تحصیلی ابتدایی و متوسطه در شرایطی که برگزاری کلاس درس تربیت بدنی به علت شرایط جوی و یا کمبود تجهیزات امکان اجرای فعالیت ورزشی را با چالش مواجه می‌سازد، تدریس می‌شود.
وی معلمان درس تربیت بدنی را طلایه‌دار تحقق اهداف اجتماعی نظام تعلیم و تربیت دانست و افزود: اهمیت فعالیت بدنی و ورزش نیز بر سلامت کودکان نوجوانان و بزرگسالان مسئله‌ای است که مورد پژوهش قرار گرفته و مستندات علمی زیادی در این خصوص ارائه شده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان نقش معلم تربیت بدنی را در تربیت اجتماعی و ورزشی دانش‌آموزان بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: یکی از عوامل موثر در اجرای برنامه‌های آموزشی مطابق سند تحول بنیادین همچنین یکی از استراتژی‌های معاونت تربیت بدنی توانمندسازی منابع انسانی است.
وی مرکز حرکات اصلاحی هاجر را یکی از مجهزترین مراکز حرکات اصلاحی کشور معرفی کرد که جهت استفاده دانش‌آموزان دختر و پسر و خانواده‌های گرامی ایشان در اختیار آنان قرار گرفته است.
این مقام مسئول در زمینه نحوه پذیرش دانش‌آموزان در این مرکز تاکید کرد: پس از شناسایی دانش‌آموزان دارای ناهنجاری‌های ساختار قامتی توسط معلم تربیت بدنی می‌توانند با در دست داشتن معرفی نامه از مدیر مدرسه به مرکز حرکات اصلاحی هاجر مراجعه کرده و از اموانات این مرکز برخوردار شوند.
وی مرکز حرکات اصلاحی هاجر را یکی از مجهزترین مراکز حرکات اصلاحی کشور معرفی کرد که جهت استفاده دانش‌آموزان دختر و پسر و خانواده‌های گرامی آنها در اختیار آنان قرار گرفته است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در پایان افزود: المپیاد های ورزشی درون مدرسه‌ای هر ساله در مدارس سراسر استان با مشارکت حدود 90 هزار دانش آموز قمی انجام می‌شود.
  

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/419373/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

تجهیز40 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در رودبار

اظهارات خانواده شهیدی که در اولین ماموریتش به شهادت رسید

آغاز ثبت‌نام پشت کنکوری‌ها جهت ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره

پورعباس: سازمان ملی سنجش در مرحله ابلاغ توسط شورای انقلاب فرهنگی قرار دارد

سعدی‌خوانی مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

مصرف کود‌های یارانه‌ای در قم افزایش می‌یابد

آزار و قتل زن جوان توسط مرد همسایه؛ متهم: جسد مقتول را به آتش کشیدم

آمار نهایی داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد

تورم نقطه‌به‌نقطه در قم 10 درصد کاهش یافت

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات وعدهٔ صادق

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

جزئیاتی تازه درباره حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی

دستگیری روانشناس روانی که با اسلحه و بی‌سیم از زنان اخاذی می‌کرد!

قم از امروز بارانی می‌شود

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

بیش از 9 هزار خانه روستایی در استان قم مقاوم سازی شدند

اجرای 90 پروژه عمرانی در منطقه دو شهرداری قم

اجرای 90 پروژه عمرانی در منطقه 2 شهرداری قم

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) در قم احداث می‌شود

مرد ثروتمند قربانی طلب یک میلیارد تومانی‌اش شد

احداث آرامستان جدید پایتخت در 2 نقطه تهران

صفحه نخست روزنامه‌های قم، یکم اردیبهشت

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

کاهش 3.9 درصدی مصرف گاز در استان قم

اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت به شبکه زیرساختی قنوات

عابران پیاده 41 درصد فوتیان تصادفات در تهران

واکنش مردم قم به عملیات «وعده صادق»

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟