عصر قم

آخرين مطالب

در بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تاکید شد؛

دهه‌ فجر امسال با همیشه متفاوت و وظایف همه‌ سنگین و تاریخی است فرهنگی

دهه‌ فجر امسال با همیشه متفاوت و وظایف همه‌ سنگین و تاریخی است
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم- مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تاکید کرد: دهه‌ فجر امسال با همیشه متفاوت و وظایف همه‌ ما سنگین و تاریخی است و برگزاری راهپیمایی پرشکوه22 بهمن ماه و جهاد تبیین در دهه‌ فجر تأکید می گردد.

 متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رجب و بهمن، ماه انقلاب اسلامی که به امضای آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه رسیده به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
قال موسی ابن جعفر علیهماالسلام:
رَجَبٌ شَهرٌ عَظیمٌ یُضاعِفُ اللّه فیه الحَسَناتَ و یَمحُو فیهِ السَّیِّئاتَ ؛ امام کاظم علیه السلام: رجب ماه بزرگی است که خداوند نیکی‌ها را در آن دو چندان و گناهان را پاک می‌کند.
کتاب من لایحضره الفقیه ، ج 2، ص 92
فرا رسیدن ماه رجب، ماه خودسازی و شکوفایی روحی و عرفانی و ماه اعتکاف و دعا و نیایش، و نیز ماه بهمن، ماه قیام و انقلاب و ماه نوزایی ملی و درخشش انوار انقلاب اسلامی، را گرامی می‌دارم و باید به بهره مندی از این دو فرصت برای خودسازی معنوی و اجتماعی و انقلابی و بازسازی کاستی‌ها و حرکت در راستای قله‌های بلند عزت و کرامت بپردازیم.
به یُمن سال‌ها جهاد و اجتهادِ عالمان وارسته و روشنگریِ دانشمندان و نخبگان فرهنگ و تمدن این مرز و بوم و مجاهده‌ی مومنانه و ایثار و شهادت این ملت تاریخ ساز، ایران اسلامی، عزیزتر، سربلندتر، پرافتخارتر و مقتدرتر از بسیاری از مقاطع تاریخ حیات خود پیش می‌رود و به حامی أمن و مطمئنی برای آزادگان و خداباوران جهان تبدیل شده و چون سدی سترگ منطقه را از خواب‌های آشفته استکبار و داعش سازان مصون داشته به فضل خدا و در تکاپوی شکل دادن زمانهای نو و عصری جدید است که در آن پرچم توحید، اخلاق و کرامت انسان بیش از پیش خواهد درخشید ان شاء الله.
در این میان و در شرایط بسیار حساس منطقه، کشور و انقلاب و در مواجهه با جنگ ترکیبی و پیچیده‌ی دشمنِ پرهیاهو و در عین حال ضعیف و آسیب پذیر، مشارکت مجدانه و تلاشی پر قوت در دو جهاد ضرورتی مضاعف دارد:
1. جهاد تبیین و روشنگری برای زدودن غبارها و ابرهایی که بر دیدگان برخی حجاب افکنده است و بر آن همه سرافرازی ملی و بین المللی ، پیشرفت‌ها و شاخص‌های رشد و بالندگی جریان مقاومت و کشور و درخشش انوار انقلاب اسلامی و افتخارات ملت شجاع و شکیبا و پیشگام ایران عزیز سایه انداخته است و دستاوردها و پیشرفت‌ها و درخشش‌های آشکار را هم در معرض نسیان و حافظه تاریخی ملت ایران را هدف قرار داده و ناجوانمردانه به دروغ، تزویر، اغتشاش و فتنه انگیزی پرداخته شده است.
2. جهاد خدمت، کار و کارآمدی برای حل مشکلات و برطرف کردن موانع پیشرفت و گره گشایی از آلام و رنج‌ها و تنگناهای معیشتی مردم و جوانان عزیز و ارتقای نظام اداری و روشن سازی آفاق نو برای مردم و فرهیختگان و ارتباط و گفتگوی صادقانه خادمان ملت با مردم عزیز ایران اسلامی و هم افزایی و همدلی بیش از پیش امت اسلام و ایستادگی مقتدرانه در برابر کسانی که بر طبق نفاق و تفرقه می‌کوبند و امت اسلام را در آشوب و جنگ و دودستگی می‌خواهند.
در این برهه‌ی مهم از تاریخ معاصر ایران، که زمینه‌ی شکوفایی، جهش و پیشرفت ملی در سایه‌ی تدابیر رهبری معظم، مراجع عظام تقلید و نخبگان فکری و فرهنگی و به ویژه این مردم صبور و کوشا مساعد و مهیا است، واجب عینی است تا این دو جهاد در پرتو ارزش و آرمان‌های انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی ره و رهبری معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی از سوی مردم و جوانان و مسئولان سامان یافته و سرعت یابد.
دهه‌ی فجر امسال با همیشه متفاوت و وظایف همه‌ی ما سنگین و تاریخی است و ازاین‌رو، باید بر ضرورت همکاری بسیار گسترده برای برگزاری راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن ماه و جهاد تبیین در دهه‌ی فجر تأکید و همه سهم و نقش خود را به درستی در جهاد عظیم تبیین و حل مشکلات و مطالبه گری سنجیده بیابند و با تمام توان برای تحقق آن اقدام و برای اقامه این تکلیف خطیر قیام نمایند.
همه‌ی مردم عزیز و جوانان شریف که پیشگام و صاحبان انقلابند و نیروهای های مردمی و بخش‌های خصوصی و عمومی و نهادهای رسمی و مردمی، بویژه مساجد، روحانیت، بسیج، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، مراکز فرهنگی و تبلیغی و به طور ویژه فضلای بزرگوار، اساتید معزز حوزه و دانشگاه، طلاب، دانشجویان، فرهیختگان، نخبگان فکری و فرهنگی، معلمان، دانش آموزان، سرداران، سربازان، بسیجیان، بازاریان، اصحاب مشاغل، اصناف محترم، بانوان، مردان، جوانان، دختران و پسران بیدار و مردم عزیز ایران، وظیفه‌ای حساس و ویژه در این شرایط خاص دارند و باید به عنوان وظیفه الهی و اسلامی و انقلابی و ملی در صحنه حضور یابند و به جهاد تبیین برخیزند و مشارکت وسیع مردمی باید خاطره وحدت و یکپارچگی و هوشمندی و بن بست شکنی روزهای انقلاب و دفاع مقدس را دوباره زنده سازد و روح امید و تلاش و آینده سازی را در کالبد جامعه بدمد .
بی گمان مردم شریف ایران با همه‌ی گروه‌ها و گرایش‌ها و اصناف و طبقات در دریای مواج حضور دلدادگان انقلاب و ایران، موج آفرین خواهند بود و بار دیگر صحنه‌های شگفت انگیز و افتخار آفرین خلق خواهند کرد و برگی زرین تر بر کتاب قطور انقلاب اسلامی خواهند افزود بفضله و کرمه .
به امید سرافرازی و عزت انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت و ایران عزیز و درخشش روز افزون انقلاب اسلامی و تحقق اهداف و آرمان‌های امام راحل و شهدای سرافراز و در صدر همه ظهور و فرج حضرت ولی عصر ارواحنافداه .

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/376604/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برپایی کارگاه تجسمی وعده صادق در قم

انتصاب مدیر جدید ارتباطات مردمی شهرداری قم

حذف خط دوم متروی قم با اجرای مونوریل

توقیف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در قم

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

تصمیم غیرمنتطره گروسی برای سفر به تهرن

از سرگیری پروازهای قطر به ایران

حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده ای جنایی

برگزاری کارگاه تجسمی «وعده صادق» در قم

کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در قم

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

لزوم اجرای اقدامات حفاظتی برای حفظ قنوات دربارندگی‌ها

لزوم اجرای اقدامات حفاظتی برای حفظ قنوات در بارندگی‌ها

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

رشد دونیم برابری خروج اتباع غیر مجاز از استان قم

هوای قم در روز‌های آینده گرمتر می‌شود

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم

پنج المان بزرگ در دروازه‌های ورودی شهر قم در حال نصب است

برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم

بیانیه نماینده مردم قم در مجلس در پی عملیات شکوهمند «وعده صادق»

کشف بیش از 4 هزار و 300 کیلوگرم موادمخدر در استان قم در سال گذشته

بهره برداری از زمین چمن مصنوعی هنرستان شهید حیدریان قم

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم

حمایت فعالان رسانه‌ای استان قم از عملیات وعده صادق

شهرداری موافق تلفیق منوریل و خط 2 مترو قم است

اضافه شدن 6 دستگاه همودیالیز به بیمارستان کامکار قم

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

4 تن مواد مخدر در استان قم کشف شد

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

چند راه روستایی قم به محور فرعی ارتقاء می‌یابد

ایمن سازی مسیر رودخانه‌های در پی هشدار بارندگی

حمایت منتخبان مردم قم در مجلس شورای اسلامی از عملیات «وعده صادق»

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

120 ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه 27 فروردین قم

امروز وزش باد، خیزش گرد و خاک را در برخی مناطق قم به همراه دارد

حمایت منتخبان مردم شریف قم از عملیات «وعده صادق»

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره