عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته‌ای که گذشت،

بافت شهری قم نیازمند بازآفرینی تا آمادگی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی اقتصادی

بافت شهری قم نیازمند بازآفرینی تا آمادگی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم- آمادگی جذب سرمایه‌گذاران خارجی، 300 هکتار بافت قم نیازمند بازآفرینی شهری، جذب 79 درصد اعتبارات کارآفرینی کمیته امداد و تشکیل کارگروه رصد میدانی پروژه‌های مصوب سفر رییس جمهوری از اخبار هفته گذشته قم بود.

صدور 15 فقره جواز تاسیس درفروردین‌ماه ،وجود شش میلیون و 700هزار قطعه مرغ تخم‌گذاردر قم،‌افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی، عملیاتی شدن طرح بهسازی محور روستایی چشمه شور بخش مرکزی، لغو تمام تعطیلات نانوایی‌های قم تا دو ماه آینده ، اختصاص1700 تُن سهمیه روغن برای قم،لزوم رفع موانع پروژه قطار سریع‌السیر تهران- اصفهان با همکاری‌ دستگاه‌های ملی، فعالیت7 هزار واحد دامپروری ،‌380 هکتار سطح باغات گل محمدی در قم است و اختصاص زمین‌های بلاتکلیف دراختیار موسسات به خانه‌سازی از دیگر اخبار هفته گذشته قم است.
آمادگی قم برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی
استاندار قم دردیدار سفیر رومانی در ایران با اشاره به وجود فرصت‌ها و زمینه‌های مستعد سرمایه‌گذاری درقم گفت: آماده پذیرش و جذب سرمایه‌گذار خارجی دربخش های مربوط به احداث نیروگاه خورشیدی، گردشگری، صنعتی و کشاورزی استان هستیم.
سید محمد تقی شاهچراغی در دیدار «میرلا کارمن گرکو» سفیر رومانی در ایران افزود: پیشنهاد می‌کنیم که گروه‌های تجاری رومانی که به ایران سفر می‌کنند به واسطه نزدیکی تهران به قم، سفری به این استان نیز داشته باشند و ظرفیت‌های موجود را بررسی کنند.
وی با اشاره به ویژگی‌های استان قم گفت: به دلیل نزدیکی قم به تهران، این مزیت وجود دارد که در حوزه کشاورزی به ویژه در فناوریهای نوین از تجارب کسانی که در این حوزه صاحب علم هستند، استفاده کنیم.
300 هکتار بافت قم نیازمند بازآفرینی شهری
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه محدوده شهر قم 13 هزار هکتار و محدوده حریم شهر نیز حدود 34 هزار هکتار است گفت: یکهزار و 600 هکتار را بافت‌های دوره میانی، 315 هکتار بافت تاریخی و 300 هکتار نیز نیازمند بازآفرینی شهری هستند.
روح‌الله امراللهی هفته گذشته افزود: پیگیری زمین برای ساماندهی بافت‌های حاشیه نشینی مانند خانه‌های در حریم دکل فشار قوی برق و بافت‌های فرسوده شهری از سازمان ملی زمین، مهم‌ترین مبحثی است که برای حمایت از ساکنان این مناطق در سطح استانی و ملی در حال پیگیری است.
صدور 15 فقره جواز تاسیس در فروردین‌ماه
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: روند صدور مجوزهای تاسیس واحدهای تولیدی طی سال‌جاری در قم سرعت گرفته‌ و در فروردین‌ماه 15 فقره جواز تاسیس ایجادی و توسعه‌ای در بخش صنعت استان صادر شده‌است.
اکبر ابدالی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: طی فروردین‌ماه 1401 تعداد 14 فقره جواز تاسیس ایجادی با چهار هزار و 108 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و پیش بینی اشتغالزایی برای 391 نفر و همچنین 1 فقره جواز تاسیس توسعه‌ای (توسعه واحدهای موجود) با 340 میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای 20 نفر صادر شد.
وی افزود: در مجموع تعداد کل جواز تاسیس موجود استان یکهزار و 999 مجوز با پیش بینی اشتغالزایی برای 48 هزار و 947 نفر و سرمایه‌گذاری 480 هزار و 724 میلیارد ریال است که این شاخص میل و رغبت به سرمایه‌گذاری جدید در استان را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: همچنین طی این مدت تعداد پنج فقره پروانه بهره‌برداری ایجادی با چهار هزار و 739 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای 155 نفر و نیز تعداد چهار فقره پروانه بهره برداری توسعه‌ای (توسعه واحد های موجود) با 434 میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای 18 نفر صادر شد.
رفع موانع پروژه قطار سریع‌السیر تهران- اصفهان نیازمند همکاری‌ دستگاه‌های ملی
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به اهمیت اجرا و تکمیل پروژه قطار سریع السیر قم- تهران- اصفهان گفت: ایجاد تعامل و همکاری در بین دستگاه‌های ملی و استانی، راه رفع موانع و مشکلات این پروژه است.
ابراهیم معتمدی در نشست با مدیران استانی و سرمایه گذاران خارجی پروژه قطار سریع السیر تهران_ قم_ اصفهان، یکی از مشکلات اصلی این پروژه را عدم هماهنگی لازم در بین دستگاه های متولی دانست و اضافه کرد: راه برون رفت از مشکلات و اختلاف نظر بین دستگاه های دولتی، تقویت همکاری ها و داشتن نگاه تعاملی است.
وی ضمن حائز اهمیت بر شمردن اجرای پروژه قطار سریع السیر افزود: تکمیل این پروژه از اولویت های استان قم است و باید با بررسی ها و پیگیری های بیشتر به دنبال یافتن راه حلی برای برون رفت از مشکلات فعلی پروژه باشیم.
تشکیل کارگروه رصد میدانی پروژه‌های مصوب سفر رییس جمهوری
با دستور استاندار قم و با هدف بررسی وضعیت پیشرفت و راستی آزمایی فعالیت های صورت گرفته، کارگروه رصد میدانی پروژه های مصوب سفر رییس جمهوری به قم تشکیل شد.
پیرو سفر رییس جمهوری به قم در اسفند سال 1400 و تصویب 156 طرح عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، کارگروه ویژه ای جهت بازرسی و راستی آزمایی پیشرفت این پروژه ها و پیگیری اعتبارات مصوب، در استانداری قم تشکیل شد.
این کارگروه که در راستای تاکید استاندار قم مبنی بر جذب به موقع اعتبارات پروژه‌های مصوب سفر و پیگیری اجرای این طرح ها تشکیل شده است،‌ در قالب 6 تیم به صورت 15 روز یکبار از پروژه ها بازدید می‌شود.
جذب 79 درصدی اعتبارات کارآفرینی کمیته امداد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ه) قم با اشاره به اینکه سال گذشته برنامه‌های ابلاغی درحوزه اشتغال و کارآفرینی این استان تحقق پیدا کرد گفت: 79 درصد اعتبارات تخصیص یافته به این اداره‌کل جذب شد.
محسن مسعودیان راد هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگاران همچنین افزود: 2 هزار و 60 طرح اشتغالزا اجرا و حدود چهار هزار و 700 فرصت شغلی نیز ایجاد شد.
اختصاص زمین‌های بلاتکلیف دراختیار موسسات به خانه‌سازی
مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: با توجه به کمبود زمین برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن درشهر قم، تمامی اراضی که از موسسات باز پس‌گیری می‌شود به خانه‌سازی اختصاص می‌یابد.
محمد صادقی اظهار داشت: در سالیان گذشته زمین‌ها و اراضی به موسسه‌ها، طبق قانون واگذار شده، اما تاکنون هیچ‌گونه عملیات احیا و ساخت و سازی درآنها صورت نگرفته‌است.
وی افزود: بر اساس دستور صریح رییس جمهور و استاندار قم، این اراضی طبق قانون واگذاری زمین باید بازپس‌گیری شود.
اختصاص 1700 تُن سهمیه روغن برای قم
معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: یکهزار و 744 تُن سهمیه روغن برای قم اختصاص یافت که در فروشگاه‌های استان توزیع می‌شود.
حسین علی بیگی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: روند توزیع روغن درفروشگاه‌های منتخب استان درحال حاضر نیز جریان دارد و در همین رابطه طی روزهای اخیر 100 تُن روغن برای قم جذب و برای پاسخ به نیاز مردم توزیع شده‌است که این روند در روزهای آینده با مشارکت گسترده مباشران فعال در این رابطه( افرادی که روغن را از کارخانه‌های تولید کننده دریافت و در شبکه فروش توزیع می‌کنند) در سطح بیشتری ادامه می‌یابد.
فعالیت 7 هزار واحد دامپروری در قم
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به ظرفیت بالای این استان دربخش دامداری گفت: قم با دارا بودن هفت‌هزار واحد دامپروری از مهمترین قطب‌های پرورش دام کشور به شمار می‌آید.
محمد رضا حاجی رضا در دیدار صمیمی با جمعی از دامداران استان با تاکید بر نقش تشکل ها در رونق تولیدات دامی، بیان کرد: ما تلاش کردیم با ارتباط و تعامل مستمر با تشکل ها مشکلات را به نفع جامعه و مردم برطرف کنیم.
وی با تاکید بر پیگیری رفع مشکلات بخش دام افزود: یکی از وظایف ما در مجموعه جهاد کشاورزی برطرف کردن مشکلات دامداران است و بر حسب وظیفه مسوولیت قبول کردیم و تمام تلاشمان را خواهیم کرد.
380 هکتار سطح باغات گل محمدی در قم است
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: 380 هکتار وسعت باغ‌های گل محمدی در این استان می‌باشدکه حدود 340 هکتار از آن به مرحله باردهی رسیده‌است.
مسلم ابراهیمی هفته گذشته درحاشیه بازدید جمعی از اصحاب رسانه قم از مزرعه حاج محمود امینی در شهرستان جعفرآباد هنگام برداشت گل محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این گیاه در قم، هم در مناطق دشت با ارتفاع 900 متر از سطح دریا و نیز در منطقه‌های کوهستانی تا ارتفاع 2 هزار و 300 متری کِشت شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت سطح کاشت در باغ‌های استان قم، پیش‌بینی تولید 700 تُن گل محمدی را داریم.
وجود شش میلیون و 700هزار قطعه مرغ تخم‌گذار درقم
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در حال حاضر بیش از دومیلیون و 500 هزار قطعه نیمچه تخم‌گذار و شش میلیون و 700‌ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار در واحدهای مرغداری استان موجود است و روزانه در قم تا میزان 280 تُن تخم مرغ نیز تولید می‌شود.
منصور دیان اردستانی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به افزایش سن گله‌های مرغ تخم‌گذار استان که موجب کاهش عملکرد و بهره‌وری در زمینه تولید تخم مرغ می‌شد، با برنامه‌ریزی مناسب اقدام‌های لازم برای جوان‌ سازی گله‌ها صورت گرفت که از جمله نتایج آن حفظ و ارتقا جایگاه قم در زمینه تولید تخم‌مرغ است.
افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی
در مراسمی سه پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی قم همزمان با هفته سلامت و با اعتبار 135 میلیارد ریال با حضور مسوولان این دانشگاه به بهره‌برداری رسید.
بر اساس این گزارش، پروژه‌ها افتتاحی شامل مرکز خدمات جامع سلامت خازنی واقع در منطقه شیخ‌آباد قم، مرکز خدمات جامع سلامت بقیه‌الله واقع در منطقه شهر قائم و پایگاه سلامت شهروند واقع در منطقه پردیسان قم است.
عملیاتی شدن طرح بهسازی محور روستایی چشمه شور بخش مرکزی
سرپرست راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال، طرح بهسازی محور روستایی چشمه شور واقع در بخش مرکزی قم به طول پنج کیلومتر عملیاتی شد.
محمد معارف‌وند در این زمینه افزود: این محور ضمن آن‌که تنها راه دسترسی اهالی روستاست، معبر تردد به فشارشکن شرکت نفت است و در 50 کیلومتری آزادراه قم- تهران می‌باشد.
وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح بیش از 13 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که از محل اعتبارات عمرانی استان تامین شده‌است.
لغو تعطیلات نانوایی‌های قم تا دو ماه آینده
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با بیان اینکه تمامی تعطیلات واحدهای نانوایی‌های استان تا دو ماه آینده لغو شده است گفت: فعلا به نانوایی‌های آزاد پز نیز با نرخ دولتی آرد داده می‌شود.
محسن امیدیان در جلسه شورای اداری استان، با بیان اینکه برنامه‌های اقتصادی دولت به نفع مردم رقم خواهد خورد افزود: بخش های مختلف کشور از مزایای این تصمیم بهره‌مند خواهند شد.
وی با اشاره به تشکیل 80 گروه بازرسی و شروع بازرسی‌ها در حوزه نان خاطرنشان کرد: نظارت بر توزیع نان در بیش از 60 محله مشخص شده انجام خواهد شد.
برچسب‌ها
بسته خبری قم استانداری قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/354594/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو