شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۴

اقتصادی

آغاز المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در ۷۳۷ منطقه آموزشی کشور

آغاز المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در ۷۳۷ منطقه آموزشی کشور
عصر قم - ایرنا / آیین افتتاح المپیاد ورزشی درون مدرسه کشور به صورت رسمی در ۷۳۷منطقه آموزشی کشور آغاز به کار کرد. علیرضا کاظمی روز شنبه در آیین افتتاح المپیاد ورزشی درون ...
  بزرگنمايي:

عصر قم - ایرنا / آیین افتتاح المپیاد ورزشی درون مدرسه کشور به صورت رسمی در 737منطقه آموزشی کشور آغاز به کار کرد.
علیرضا کاظمی روز شنبه در آیین افتتاح المپیاد ورزشی درون مدرسه ای که به مناسبت هفته تربیت بدنی در مدرسه پسرانه شهدای هفتم تیر تهران آغاز شد اظهار کرد: مهر امسال را متفاوت آغاز کردیم و برگزاری المپیاد ورزشی، یکی از بخش‌های مهر متفاوت است.
وی اضافه کرد: تربیت بدنی و حوزه سلامت نقش اساسی و بسیار مهمی در ایجاد نشاط ، شادابی ، امید دارد و یکی از بهترین موقعیت‌های تربیتی برای رشد جسمی و روحی فرزندان ایران عزیز ماست .
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر بدن سالم و روح سالمی نداشته باشیم نمی‌توانیم در ساعت‌های دیگر حرفی برای گفتن داشته باشیم.
کاظمی با بیان اینکه امروز ورزش بهترین ابزار تربیتی در فضای مدرسه است، ادامه داد: ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین مسیر رشد انسان سلامتی جسمی و روحی که هر دو با هم گره خورده‌اند و بهترین چیزی که می‌تواند سلامتی جسمی و روحی ما را تثبیت کند تحرک پویایی، ورزش ، کارهای گروهی و تیمی است که در ورزش رقم می‌خورد.
نقش تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی در تقویت هویت ملی و دینی
عضو کابینه چهاردهم خاطرنشان کرد: نقش تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی را می توان در تقویت هویت ملی و دینی و اقتدار و عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران دید.
وی گفت: امروز میدان ورزش صرفاً میدان ورزش نیست، بزرگترین میدان فرهنگی دنیا است که پیامدهای‌های اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی دارد.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: خوشبختانه جوانان و نوجوانان جمهوری اسلامی ایران که از دل این مدارس برخواسته‌اند؛ نماد انسان های مومن، متدین و انقلابی هستند که در عرصه‌های ورزشی در سطح دنیا همه ما افتخار می‌کنیم .
کاظمی خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های بسیار مهم در موضوع توسعه عدالت و کیفیت حوزه تربیت بدنی و سلامت است.
وی با اشاره به نقش بسیار مهم تربیت بدنی در ارتقای کیفیت تحصیلی و تربیت دانش آموزانگفت: در حوزه سخت افزاری و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های ورزشی گام‌های بسیار مثبت و موثری برداشته شده است و باید این اقدامات تداوم یابد.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: یابد زمین‌ها و سالن‌های ورزشی و استخرهای شنای دانش‌آموزی و و ده‌ها اقدام دیگر در این حوزه در درون مدارس برای ورزش دانش آموزی فراهم شود.
کاظمی یادآورشد: طی سالهای اخیر 2 هزار و 863 باب امکانات و زیرساخت‌ ورزشی در دستور کار قرار گرفت که بخش اعظمی از آنها افتتاح شده است.
کشف و پرورش استعدادهای ورزشی مهمترین برون داد المپیادهای درون مدرسه‌ای است
عضو کابینه چهاردهم در بخش دیگری از سخنانش گفت: المپیادهای ورزشی فعالیت‌های نرم برای ایجاد تحرک، پویایی، نشاط و امید و موقعیتهای تربیتی در مدرسه هستند.
وی افزود: این المپیادها در شاخه‌ها و رشته‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است که ارزش بسیار فراوانی در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش دارد.
کاظمی در عین حدر کنار این فعالیت‌ها باید زمینه رشد، شناسایی، کشف و پرورش استعدادهای ورزشی دانش آموزان را با کمک فدراسیون‌های ورزشی رقم بزنیم که مهمترین برون داده فعالیت‌های درون مدرسه‌ای است.
هر دانش آموز؛ یک مهارت ورزشی ماموریت جدید تربیت بدنی
وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: برای شناسایی و کشف استعدادهای دانش‌آموزان نیاز به یک همکاری گسترده و وسیع میان فدراسیون ورزشی دانش آموزان با فدراسیون‌های ورزشی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد تا بتوانیم بهترین استعدادها را در مدارس شناسایی کنیم و پرورش دهیم و بر قله‌های رفیع فرهنگی و اجتماعی و ورزشی در سطح دنیا بایستیم و اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی را به نمایش بگذاریم.
وی یادآورشد: امروز هر دانش آموز باید یک مهارت ورزشی داشته باشد و این موضوع ، مسئولیت و ماموریت مربیان تربیت بدنی در سال جدید است.
لزوم تشکیل پرونده ورزشی برای هر دانش آموز
کاظمی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: باید علاقه‌مندی دانش‌آموزان را در هر رشته‌ پیگیری کنیم و سعی کنیم ورزش در کانون‌های درون مدرسه و برون مدرسه‌ای و فدراسیون‌ها استمرار یابد.
وی افزود: برای هر دانش‌آموز پرونده ورزشی و سلامت تشکیل شود و در اختیار اولیای آنها قرار گیرد تا با کمک والدین این مهارت‌ها را در بچه‌ها تقویت کنیم.
دانش آموزان باید با نشاط وارد کلاس شوند/لزوم توجه به ورزش صبحگاهی در مدارس
وزیر آموزررش و پرورش با بیان اینکه ورزش از بهترین، جذاب‌ترین و مهم‌ترین مهارت‌های انسان در محیط جامعه است، اضافه کرد: ماموریت همکاران ما در عرصه تربیت بدنی، ایجاد این مهارت در دانش‌آموزان است.
وی با تاکید بر لزوم احیا و فعال کردن ورزش صبحگاهی مدارس اضافه کرد: باید با استفاده از ورزش و برنامه‌های صبحگاهی و ورزش همگانی در مدرسه باید این موج را نیز در سطح جامعه ایجاد کنیم.
کاظمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ورزش صبحگاهی و مراسم صبحگاه مدارس بهترین فرصت برای شکل‌گیری یک اجتماع بزرگ، هماهنگ و منظم است؛ اجتماعی که دانش‌آموزان در آن با ضرب‌آهنگ‌های زیبا و سرودهای حماسی و انقلابی، روز خود را آغاز می‌کنند.
وی ادامه داد: خوشبختانه امروز تولیدات بسیار خوبی در این زمینه شکل گرفته، اما می‌توانیم به سمت تولیدات بومی و حرکت‌های اصیل‌تر پیش برویم و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه‌هایی که در قالب ورزش همگانی توسط دانش‌آموزان امروز اجرا شد، به‌صورت مستمر در مدارس انجام شود.
وی با بیان اینکه هیچ مدرسه‌ای در کشور نباید بدون برگزاری ورزش صبحگاهی فعالیت روزانه خود را شروع کند، گفت: ان‌شاءالله برگزاری این المپیاد درون‌مدرسه‌ای، آغازی باشد برای یک حرکت ارزشمند و فراگیر؛ حرکتی که حتی در مدارسی با یک دانش‌آموز، یا در مدارس روستایی و عشایری با پنج دانش‌آموز نیز اجرا شود.
کاظمی افزود: امروز افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران این است که بیش از 500 مدرسه تک‌دانش‌آموزی و بیش از هزار مدرسه با کمتر از پنج دانش‌آموز داریم.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر به دنبال ارتقای کیفیت آموزشی و تقویت هویت دانش‌آموزان هستیم، نقطه آغاز آن مدرسه است و در مدرسه نیز، نقطه آغاز همه چیز صبحگاه است.
بازار


نظرات شما