عصر قم - آذرکیش در همایش استانی مدیران مدارس متوسطه استان البرزگفت: نگاه وزارتخانه به تامین و گسترش عدالت آموزشی با اولویت مدارس دولتی و مهارت آموزی است لذا باید به ماموریت های آموزش و پرورش اشراف کامل داشت تا بتوان زمینه رشد کیفیت بخشی در مدارس را هموارتر ساخت.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدمصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در همایش استانی مدیران مدارس متوسطه استان البرز گفت: امروز عزمی ملی در حوزه آموزش و پرورش درحال شکلگیری است که تحول در این حوزه به همراهی عوامل سهیم در نظام تعلیم و تربیت دارد .
وی بیان کرد: نگاه وزارتخانه به تامین و گسترش عدالت آموزشی با اولویت مدارس دولتی و مهارت آموزی است لذا باید به ماموریت های آموزش و پرورش اشراف کامل داشت تا بتوان زمینه رشد کیفیت بخشی در مدارس را هموارتر ساخت .
عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدرسه باید به کانون تربیت و پیشرفت محله تبدیل شود، خاطرنشان کرد: این دیدگاه رئیسجمهور مستلزم استفاده از همه ظرفیتهای مردمی و مشارکت جامعه در فرآیند آموزش است .
وی ادامه داد: تحول در کلاس درس و در مدیریت آموزشی دنبال میشود که در بخش کلاس درس، شبکه ملی یادگیری معلمان( شمیم)، جشنواره نوآوری و دورههای آموزشی تخصصی نقش محوری دارند و همچنین در بخش مدیریت نیز الگوی مدرسه تراز و صنعت تحول مدیریتی در دست اجرا است .
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: معلمان با استفاده از روشهای نوین تدریس و مشارکت در یادگیری به بهبود کیفیت آموزش کمک میکنند که به این موضوع مهم در سال تحصیلی جدید باید نگاه ویژهای صورت گیرد .
وی با بیان اینکه اهداف اصلی طرح تحول شامل تنوعبخشی به محیط یادگیری، ایجاد فضای شاداب در مدارس، تقویت یادگیری مشارکتی و سازماندهی فیزیکی فضاهای آموزشی می شود، افزود: الگوی مفهومی این تحول بر اساس شورای معلمان، جشنوارههای آموزشی، نظارت مستمر و استفاده از منابع یادگیری طراحی شده است .
آذرکیش در پایان تاکید کرد: اجرای دقیق و کامل این طرحها نیاز به همکاری همه دستگاهها در کشور دارد، تنها با عزم ملی و مشارکت همه جانبه میتوان به اهداف متعالی نظام آموزشی دست یافت .
در حاشیه همایش استانی مدیران متوسطه استان البرز، نمایشگاهی از آثار دستسازههای دانشآموزان مدارس متوسطه و هنرستانهای استان البرز نیز دایر شده بود.