عصر قم

آخرين مطالب

از کسب نخستین مدال تاریخ شمشیربازی قم تا حضور در لیگ برتر ورزشی

از کسب نخستین مدال تاریخ شمشیربازی قم تا حضور در لیگ برتر
  بزرگنمايي:

عصر قم - ایسنا/قم علی قنبری گفت: با وجود اینکه ورزش شمشیربازی حدود دوسال است در قم راه اندازی شده، اما رشد قابل توجهی کرده و بانوان و آقایان آموزش دیده این رشته، در تمام مسابقات کشوری و لیگ برتر حضور یافته‌اند.
علی قنبری، رئیس هیئت شمشیربازی استان قم، صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که رشته شمشیربازی برخلاف قدمت بالا، تنها دو سال است که در قم راه اندازی شده، عنوان کرد: مجموعه ورزشی فعلی مکانی متروکه و غیر قابل استفاده بود که با مساعدت مدیرکل اسبق ورزش و جوانان قم بازسازی شد و تجهیزاتی با مشارکت فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان قم تهیه و این رشته در قم راه اندازی شد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی اظهار کرد: از بدو تاسیس رشته شمشیربازی در استان برای آشنایی، تبلیغ و آموزش این رشته ورزشی، کارگاه‌های مختلفی در قم برگزار شده و این رشته در سه دانشگاه علوم پزشکی، فنی و حرفه‌ای و دانشگاه قم با برگزاری کارگاه‌ها و تدریس به عنوان واحد درس عمومی به دانشجویان معرفی شده است. همچنین برای آشنایی دانش آموزان با این رشته ورزشی جلساتی برگزار شده است و رایزنی‌هایی با آموزش و پرورش استان جهت آشنایی بیشتر آنان با رشته شمشیربازی انجام گرفته است.
قنبری بیان کرد: در ابتدا به دلیل اینکه مربی شمشیربازی در قم وجود نداشت، مربیانی از تهران و سایر شهرستان‌ها به قم دعوت کردیم و یکی از مربیان با سابقه کشور نیز ساکن قم شد که از ظرفیت وی در استان به عنوان مربی این رشته استفاده می‌کنیم.
رئیس هیئت شمشیربازی قم با بیان اینکه یکی از نیازمندی‌های ما پرورش مربی در استان است، افزود: در سال جاری سه نماینده برای گذراندن دوره مربی‌گری به استان مرکزی اعزام شدند و 11 نفر نیز در دوره آموزش مربیگری اسلحه فلوره که به میزبانی قم برگزار شد، شرکت کردند و اکنون تجهیزات و تعداد مربی‌های لازم برای استان فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه رشته ورزشی شمشیربازی در قم در مدت کوتاه فعالیت خود رشد قابل توجهی داشته است، خاطرنشان کرد: بانوان و آقایان آموزش دیده هیئت شمشیربازی قم، طی این مدت در کلیه مسابقات کشوری شرکت و نام قم را مطرح کرده‌اند.
قنبری ادامه داد: در سال جاری حدود 60 ورزشکار شمشیرباز قمی بیمه شدند که 50 درصد آنان از بانوان هستند.
قنبری با اشاره به حضور پسران و دختران خانه شمشیربازی قم در مسابقات المپیاد استعدادهای برتر یزد، گفت: در این مسابقات دو تن از شرکت کنندگان قمی توانستند در رنکینگ 14 و 15 قرار گیرند که معمولا تا رنکینگ 16 به اردوهای استعدادهای برتر دعوت می‌شوند.
وی از برگزاری مسابقات استانی در بخش آقایان و بانوان در دو اسلحه اپه و فلوره خبر داد و بیان کرد: این مسابقات در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان برگزار شد.
قنبری ادامه داد: کسب مقام سوم تیمی در مسابقات جام پایتخت که به منظور گرامیداشت دهه فجر برگزار شد، نخستین مدال تاریخ شمشیربازی قم در رقابت برون استانی محسوب می‌شود.
رئیس هیئت شمشیربازی استان قم خاطرنشان کرد: در سال جاری بانوان شمشیرباز قمی برای فراگیری آموزش‌های بیشتر به کمپ بین المللی اصفهان اعزام شدند.
وی تصریح کرد: مهمترین رویداد سال 1401 هیئت شمشیربازی قم، شرکت در لیگ برتر شمشیربازی با دو تیم صنایع گچ نگین قم و تیم خانه شمشیربازی قم در بخش آقایان بود که به دلیل وجود اسپانسر برای تیم صنایع گچ نگین قم، تعدادی بازیکن ملی را برای این تیم در اختیار گرفتیم تا علاوه بر کسب نتایج بهتر، سطح توانایی ورزشکاران قمی به ملی‌پوشان نزدیک شود و اعتماد به نفس لازم برای حضور در این رقابت‌ها را به دست آوردند. 
قنبری از برگزاری دوره برگشت این مسابقات در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و افزود: یک تیم در اسلحه اپه از بانوان استان قم نیز در اردیبهشت ماه در لیگ برتر شرکت خواهد کرد که امیدواریم نماینده‌های بانوان هم بتوانند نتایج خوبی را کسب کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تکمیل تجهیزات لازم برای این رشته ورزشی در استان قم اشاره کرد و گفت: امسال مشکل تجهیزاتی نداشتیم و وسایل مورد نیاز ورزشکاران فراهم شد و دستگاه امتیازدهی که هزینه بالایی را دربر داشت از فدراسیون دریافت شد، پیست آلومینیومی شمشیر بازی نیز به مبلغ 120میلیون تومان توسط اداره کل ورزش و جوانان قم خریداری شد که پس از نصب این پیست قادر به میزبانی مسابقات در استان قم خواهیم بود.
قنبری با اشاره به برنامه‌های پیشرو این هیئت ورزشی بیان کرد: بنا داریم کمپ‌های ملی و بین المللی را در قم برگزار کنیم ‌که برگزاری این دوره‌ها هم از بُعد تبلیغاتی موثر خواهد بود و هم به لحاظ فنی برای استفاده ورزشکاران قمی از تجارب اعضای تیم ملی اثرگذار می‌باشد.
وی برگزاری دوره‌های مربیگری را از دیگر برنامه‌های آموزشی سال 1402 عنوان کرد و گفت: تهیه تجهیزات بیشتر، راه اندازی کلاس‌های آموزشی در نقاط مختلف استان، برگزاری مسابقات چندجانبه در جهت تبلیغ و ترویج گسترده این ورزش، از برنامه‌های آتی ما خواهد بود.
رییس هیئت شمشیربازی بازی قم خاطرنشان کرد: 24 و 26 اسفندماه سال جاری یک کمپ بین المللی با مدرس روسی ویژه مربیان بین المللی برگزار خواهد شد که با رایزنی‌های انجام گرفته یک مربی آقا و یک مربی خانم از قم به این دوره اعزام می‌شوند. 
قنبری تصریح کرد: در راستای انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی نیز در روز جهانی شمشیربازی، ورزشکاران ما به هشت زبان دنیا این روز را به علاقمندان دنیا تبریگ گفتند که این ویدئو در سایت جهانی شمشیربازی و پیج رسمی آنان بازتاب داشت. 
قنبری در پایان با اشاره به اینکه افراد 9 سال به بالا می توانند در رشته شمشیربازی ثبت نام کنند، گفت: شمشیربازی جزء پنج رشته با سابقه در مسابقات المپیک و از رشته های مدال آور برای کشورها به حساب می آید و مسابقات آن از سطح نونهالان تا پیشکسوتان برگزار می‌شود. 
وی افزود: به دلیل اینکه تجهیزات مصرفی این رشته ورزشی وارداتی است و هزینه زیادی را در بردارد، در دوره آموزش مقدماتی وسایل مورد نیاز در اختیار کارآموز قرار می‌گیرد.
گفتنی است در پایان این جلسه از وب سایت هیئت ورزشی شمشیربازی قم به آدرسhttps://qomfencing.ir/ رونمایی شد. علاقمندان می توانند به دو صورت حضوری و یا از طریق سایت هیئت شمشیربازی استان قم نسبت به ثبت نام خود در این رشته ورزشی اقدام نمایند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/415496/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو