عصر قم
عملکرد سه ماهه مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری تشریح شد: راه اندازی فاز اول سامانه «داشبوردهای مدیریتی »/ راه اندازی فاز سوم «سامانه جامع هوشمند تعاون» برای تسریع صدور مجوز تشکیل تعاونی
سه شنبه 16 آذر 1400 - 16:17:10
وزارت رفاه
عصر قم - عملکرد و اقدامات مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سه ماهه گذشته تشریح شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فاز سوم «سامانه جامع هوشمند تعاون» در حال راه اندازی است، بر این اساس، مستندات مورد نیاز برای تشکیل تعاونی به صورت الکترونیکی با رعایت ملاحظات قانونی برای ارائه به سازمان ثبت شرکت ها دریافت و به سازمان ثبت شرکت ها تحویل می شود؛ این موضوع باعث تسریع فرآیند صدور مجوز تشکیل تعاونی و افزایش رضایت ذینفعان آن شده است. 
فاز اول سامانه داشبوردهای مدیریتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در حال راه اندازی است و در سامانه جامع روابط کار قابلیت چت آنلاین برای افزایش رضایت مندی مخاطبان و افزایش کانال های ارتباطی اضافه شده است که گزارش های دریافتی نشان می دهد این طرح با استقبال مخاطبان همراه بوده است.
این گزارش می افزاید: طرح «احراز هویت یکپارچه (SSO) » برای سامانه های وزارتخانه برای افزایش رضایت ذینفعان و کاربران سامانه های خدمت رسانی و یکپارچه سازی سامانه ها از سمت کاربران، تهیه شده است و پس از اقدامات قانونی، اجرایی می شود.
در این گزارش آمده است: ارایه خدمات«یادگیری الکترونیکی» به کارکنان با توجه به تغییر رویکرد در خصوص برگزاری کلاس های آموزشی ضمن خدمت کارکنان و استفاده از زیر ساخت های یادگیری الکترونیکی از دیگر اقدامات این مرکز است که بر همین اساس، در سه ماهه گذشته 38 هزار و 236 نفر – ساعت آموزش به همکاران در کل کشور، ارایه شده که باعث کاهش هزینه ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی شده است. 
در این گزارش در خصوص شناسایی وظایف و اختیارات قابل تفویض به ادارات کل استان ها و شهرستان ها آمده است: 104 وظیفه و 156 فعالیت برای واگذاری بررسی شده که بر این اساس 13 وظیفه جهت و 6 فعالیت به منظور تفویض و واگذاری، نهایی شده است.
در این گزارش آمده است: در راستای تسهیل فرآیندهای کسب و کار، از 44 مجوز کسب و کار دستگاه، 3 عنوان مجوز، «مشاغل خانگی» و «مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی» از معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال و «ایجاد مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی» از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دستور کار قرار گرفته و مقدمات اجرایی شدن آنها فراهم و به شیوه پسینی عملیاتی شده است.
تبدیل وضعیت 240 نفر ایثارگر در وزارتخانه
بر اساس این گزارش در خصوص تبدیل وضعیت همکاران ایثارگر نیز اقداماتی از سوی این مرکز صورت گرفته است که با توجه به بخشنامه ارسالی و پیگیری های به عمل آمده، 240 نفر از همکاران ایثارگر و یا خانواده آنها، تبدیل وضعیت پیدا کرده اند. 
مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برگزاری نشست های ویدیو کنفرانسی برای رعایت پروتکل های بهداشتی و کاهش هزینه ها، با استفاده از زیرساخت های موجود را بر عهده داشته و در این راستا 55 نشست به مدت 125 ساعت بر روی بسترهای مخابراتی و تحت وب، برای معاونت ها و مراکز وزارتخانه برگزار کرده است. 
14 آذر 1400 14:40
کد خبر : 250,512
کلیدواژه ها: مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری,داشبوردهای مدیریتی,سامانه جامع هوشمند تعاون,یادگیری الکترونیکی
نظرات بینندگان

http://www.Qom-Online.ir/Fa/News/341702/عملکرد-سه-ماهه-مرکز-فناوری-اطلاعات،-ارتباطات-و-تحول-اداری-تشریح-شد--راه-اندازی-فاز-اول-سامانه-«داشبوردهای-مدیریتی-»--راه-اندازی-فاز-سوم-«سامانه-جامع-هوشمند-تعاون»-برای-تسریع-صدور-مجوز-تشکیل-تعاونی
بستن   چاپ