عصر قم
شهردار قم عنوان کرد؛
سامانه 137 دیده‌بان شهر و همراه واقعی شهروندان قمی
سه شنبه 9 آذر 1400 - 09:48:31
عصر قم - قم- شهردار قم با تأکید بر اینکه سامانه ارتباطات مردمی 137 دیده‌بان شهری به شمار می‌رود، گفت: افزایش 49 درصدی تماس‌ها در سال 1400 نشان از اعتماد شهروندان به مسئولان شهری است.

به گزارش خبرگزاری مهر ، سید مرتضی سقائیان نژاد در نشست شورای مدیران با اشاره به اهمیت وجود سامانه 137 و اثرگذاری مثبت برای خدمت بیشتر به مردم گفت: این سامانه مردمی همراه واقعی شهروندان و مردم است و باید از طریق آن بیش‌ازپیش به نظرات همشهریان احترام گذاشت و مشارکتشان را جلب کرد.
شهردار قم بابیان اینکه باید از طریق 137 همراه بودن با مردم موردتوجه قرار گیرد، خطاب به مدیران شهری در مورد اهمیت این سامانه خاطرنشان کرد: اگر به دنبال افزایش سرمایه اجتماعی و احترام به حقوق شهروندی هستید، اعتماد به مردم به‌عنوان یک سرمایه بزرگ باید موردتوجه قرار گیرد و بدون شک این اعتمادسازی با پیگیری صحیح و به‌هنگام پیام‌های شهروندان در ارتباط با سامانه 137 اتفاق می‌افتد.
وی با اشاره به اینکه سامانه 137 گوش شنوا و دیده‌بان شهری است، گفت: از طریق این سامانه شهروندان موارد و مشکلات مرتبط با امور شهری را در کوتاه‌ترین زمان انتقال می‌دهند و باید مدیران و کارکنان بخش‌های مختلف شهرداری نیز در کمترین زمان پیگیر رفع مشکلات آنان باشند.
شهردار قم در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از شهروندان قمی که در تماس با سامانه 137 نسبت به ارائه گزارش‌ها و بیان مشکلات اقدام می‌کنند، خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد تعداد تماس‌های مردمی در 7 ماهه ابتدایی سال 1400 نسبت به مدت مشابه آن در سال 98 که طرح تحول مرکز ارتباطات مردمی 137 انجام شد رشد 49 درصدی دارد.
سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: افزایش تعداد تماس‌های مردمی با سامانه 137 در 7 ماهه سال جاری، این نوید را می‌دهد که میزان مشارکت مردمی و ارتقا سرمایه اجتماعی که در نگاه‌های رسمی، شهرداری را برای حل مشکلاتشان انتخاب می‌کنند افزایش محسوسی یافته است، بنابراین لزوم تسریع در حل ساختاری مسائل مطرح‌شده، تلاش در جهت عدم نیاز به تماس‌های تکراری شهروندان در موضوع واحد نکته‌ای است که باید موردتوجه و تأکید قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: نباید شاهد آن باشیم که شهروندان بارها و بارها پیرامون حل یک موضوع در مقاطع زمانی متعدد طرح مسئله کنند، بلکه باید در کمترین زمان موضوع‌ها و مسائل آنان پیگیری شود.
سقائیان نژاد از مدیران بخش‌های مختلف به‌ویژه مناطق شهری خواست با توجه به استقبال و اعتمادی که شهروندان نسبت به سامانه 137 داشته‌اند، پاسخگویی و پیگیری موضوع‌های مطرح‌شده توسط شهروندان را در اولویت قرار داده و همشهریان را در جریان آخرین نتایج پیگیری قرار دهند.

http://www.Qom-Online.ir/Fa/News/340956/سامانه-137-دیده‌بان-شهر-و-همراه-واقعی-شهروندان-قمی
بستن   چاپ