عصر قم
آمار عجیب در مزاحمت‌های تلفنی 112؛ تماس‌های مزاحم بیش از 14 برابر تماس‌های واقعی
جمعه 26 ارديبهشت 1404 - 11:41:12
عصر قم - ایسنا / سخنگوی جمعیت هلال‌احمر از مزاحمت‌های تلفنی برای سامانه امدادی 112 انتقاد کرد. مجتبی خالدی در این باره گفت:‌ سال گذشته 28 میلیون بار تلفن 112 زنگ خورد و یک میلیون و 800 هزار نفر به کمکِ جمعیت هلال‌احمر، سازمان داوطلبان، معاونت بهداشت و درمان و داروخانه‌ها نیاز داشتند.
وی با اشاره به امکان تماس با سامانه 112 حتی درصورت نداشتن سیم‌کارت در گوشی، در عین حال از مراحمت های تلفنی به 112 انتقاد کرد و گفت: خطوط هلال‌احمر محدود است و مزاحمت‌ها موجب می‌شود بسیاری افرادِ نیازمند به کمکِ فوری پشت خط بمانند؛ خاصه اینکه در حوادث ترافیکی و کوهستان، انفجار، آوار و... گرفتار هستند.
به گفته خالدی، سال گذشته 42 هزار و 432 مورد عملیات انجام شد و 537 هزار و 213 نفر از هم‌وطنان حادثه دیدند.
بازار
خالدی در خاتمه سخنان خود در یک برنامه رادیویی بار دیگر تأکید کرد: اشغال‌شدن بیمورد خط 112 آسیب جدی به برخی هم‌وطنان وارد می‌کند؛ ازاین‌رو مردم باید با آگاهی کامل و ارائه نشانی دقیق کاری کنند تا همکاران ما به‌سرعت در خدمت آن‌ها باشند.

http://www.Qom-Online.ir/Fa/News/733020/آمار-عجیب-در-مزاحمت‌های-تلفنی-112؛--تماس‌های-مزاحم-بیش-از-14-برابر-تماس‌های-واقعی
بستن   چاپ