عصر قم

آخرين مطالب

آیت‌الله رئیسی به معنای واقعی کلمه مجاهد بود روحانیت

آیت‌الله رئیسی به معنای واقعی کلمه مجاهد بود
  بزرگنمايي:

عصر قم - امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی هیچ زمانی از خدمت به مردم خسته نمی‌شد گفت: این شهید والامقام به معنای واقعی کلمه مجاهد بود. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی پیش از ظهر امروز در آیین گرامیداشت شهید جمهور آیت الله سیدابراهیم رئیسی و شهدای همراهشان در حادثه سقوط بالگرد که از سوی نیروهای مسلح استان یزد و به میزبانی فراجا برگزار شد اظهار داشت: طبق آیه قرآن کریم، هجرت و سفرها باید هدفمند و فی‌سبیل‌الله باشد.
وی با بیان اینکه فی‌سبیل‌الله که هدف با ارزشی است مراتبی دارد عنوان کرد: بسیاری از سفرها به دلیل نیت انسان فی‌سبیل الله است اما این موارد هم دارای رتبه بندی و مراتبی است و اینکه انسان در راه رضای خدا برای خدمت به مردم و اعتلای کشور اسلامی انجام می‌شود در بالاترین مرتبه فی‌سبیل‌الله قرار دارد.
امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: در برخی از روایات داریم که دو خصلت در بالاترین حد قرار دارند که شامل ایمان به خدا و خدمت رسانی به مردم است و مرحوم شهید آیت الله رئیسی در سفرهای خستگی‌ ناپذیرش برای دو جهت تقویت بنیه ایمانی مردم و هم برای حل مشکلات مالی، معیشتی و زندگی دنیایی مردم حرکت می‌کرد و به این ترتیب هر دو بال را با هم به پرواز درآورده بود.
مدرسی با بیان اینکه شان آیت الله رئیسی تقویت بنیه‌های ایمانی و اعتقادی بود گفت: معمولا در کشورهای دنیا اگر حادثه‌ای در این سطح رخ دهد کشور دچار ناامنی، تنش اجتماعی می‌شود و اقتصاد کشور به تلاطم می‌افتد و ناهنجاری‌ها بروز می‌کند.
نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد با اشاره به اینکه ما یک کشور استثنایی هستیم و مستکبرین جهان با عداوت به ما نگاه می‌کنند گفت: استکبار جهانی نمی‌تواند تحمل کند کشوری که تا پیش از انقلاب مستعمره آنها بوده امروز استکبار ستیز باشد و بخواهد در برابر آنها ایستادگی کند.
وی تصریح کرد: امروز دنیای نابکار و مکار چشم طمع به امنیت ما دوخته و در این شرایط هم چنین حادثه سنگینی به وجود می‌آید اما در ایران آب از آب تکان نمی‌خورد و هیچ مشکل امنیتی در کشور به وجود نمی‌آید.
مدرسی در ارتباط با علت این موضوع و عدم وجود مشکل و اختلال امنیتی در کشور با وجود چنین حادثه سنگینی عنوان کرد: ما دوران شهید رجایی را پشت سر گذاشتیم و دیدیم ولی در آن زمان فضای مجازی اینگونه‌ای که قتلگاه افکار، اندیشه‌ها و امنیت‌هاست وجود نداشت.
رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه(ع) گفت: امروز اقتدار ما با سال 60 تفاوت بسیار زیادی دارد ولی مدیریت شرایط با وجود فضای مجازی هم کار بسیار سختی است ولی در این شرایط ما امنیت بسیار بالای کشورمان را حفظ کردیم.
وی با تاکید بر اینکه این موضوع دو دلیل اصلی دارد گفت: دلیل اصلی آن وجود رکن رکین ولایت مطلقه فقیه است و همین موضوع است که دشمنان اسلام را به غضب درآورده و زمینه دشمنی آنها با ایران را به وجود آورده است.
مدرسی ادامه داد: در سال 60 به برکت وجود و نفس گرم حضرت امام خمینی(ره) و امروز هم به دلیل وجود ذی نعمت مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم از ولایت فقیه این کشور در اوج امنیت است و باید این رکن و اعتقاد مردم را تقویت کرد.
امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: نکته دوم حضور میلیونی مردم از همان لحظه اعلام شهادت این مردم خدمتگزار و با اخلاص بود که باعث حفظ امنیت کشور شد و اجتماع‌های عظیم و استثنایی مردم در نقاط مختلف کشور از جمله میدان امیرچقماق یزد دشمن را مایوس کرد.
وی با بیان اینکه مردم اصل نظام هستند و باید به این اصالت همه اعتقاد داشته باشیم که داریم تصریح کرد: نظام، نظام جمهوری اسلامی است و مردمی بودن آن در کنار اسلامی بودن نظام هر دو باید در کنار هم وجود داشته باشند.
رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه(ع) با تاکید بر اینکه دشمن به شدت و با تمام توان در حال تلاش برای ضربه زدن به این دو اصل است گفت: ما باید تلاش کنیم که همچون گذشته تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.
مدرسی با بیان اینکه تمامی افرادی که در این حادثه همراه با رئیس جمهور فقید ایران به شهادت رسیدند از جایگاه و ارزش بسیار بالایی برخوردار بودند به پیام مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: نخستین وصفی که مقام معظم رهبری در ارتباط با آیت الله رئیسی مطرح فرمودند «عالم مجاهد» است.
وی خاطرنشان کرد: آیت الله شهید رئیسی یک رجل سیاسی بود ولی از لحاظ علمی هم از چنان شان و مرتبه عظیمی برخوردار بود که مقام معظم رهبری چنین عنوان مهم و بزرگی را برای ایشان مطرح فرمودند.
نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد گفت: آیت الله رئیسی بیشترین و گسترده‌ترین و پرجمعیت‌ترین درس خارج فقه در مشهد را داشتند و تقریرات درس ایشان که به قلم خودشان چاپ شده در قالب وقف، از کتاب‌های استثنایی مورد نیاز حوزه‌های علمیه است.
مدرسی گفت: مقام معظم رهبری بی دلیل در ارتباط با ایشان از چنین واژه‌هایی استفاده نمی‌کند، مجاهد کسی است که دشمن شناس باشد و در مقابل دشمن توان ایستادگی را هم از خودش بروز دهد و با توجه به این ویژگی‌ها آیت الله رئیسی یک انسان به تمام معنا مجاهد بود و سعی می‌کرد در قالب ولی فقیه زمانش حرکت کند و به خوبی دوست و دشمن را می‌شناخت.
امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: جریان غزه و اقرار‌هایی که بزرگان حماس دارند به خوبی نشان دهنده این موضوع است؛ آیت الله رئیسی حاضر نشد برای رسیدن به دور دوم ریاست جمهوری مصلحت سنجی کند و آنچه که درست بود را بدون هیچ گونه تردیدی انجام می‌داد.
وی ادامه داد: در کنار این ویژگی‌ها بحث مردمی بودن موضوعی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند و موارد دیگری از جمله با کفایت بودن، خادم الرضا بودن، تلاش بی وقفه در خدمت به مردم و اسلام، عزیز خستگی ناپذیر، خدمتگزار صمیمی با ارزش و مخلص را هم مقام معظم رهبری در ارتباط با ایشان مطرح کردند و در واقع پیام صادر شده یک دریا از مفاهیم ارزشمند در ارتباط با این ابرمرد تاریخ ایران و انقلاب بود.
مدرسی افزود: اینکه مردم در مراسم‌های تشییع و عزاداری این بزرگواران به صورت میلیونی حضور پیدا کردند همه پیام دارد و پیام آن هم به تمام جهانیان صادر شده است.
انتهای پیام/781/.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/606227/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مردم دشت ورامین خدمات آیت الله رئیسی به آنان را فراموش نمی کنند

رساندن ایمن گاز به خانه‌ها در قم حوادث این بخش را به صفر رساند

عمده برداشت‌ بی‌رویه آب در قم، از چاه‌های مجاز انجام می‌شود

کشف قوچ وحشی نیمه جان در منطقه شکار ممنوع کهک

تقویم و اوقات شرعی دوشنبه 28 خرداد 1403 به افق قم

مشارکت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) برای حل مشکل راه آهن متروکه قم

ضرورت جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده با موتورسیکلت برقی در قم

پزشکیان: در دوره آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس دانشگاه بودم، گفتند باید 300 نفر را اخراج کنید که قبول نکردم

یک ماده غذایی بد بو اما فوق‌العاده مفید

یادآوری چند مثل که امروزه فراموش شده‌اند

جلوه هایی از شکوه نیایش عرفه در قم

قتل مرد ثروتمند به‌خاطر طمع 14میلیاردی آدم‌ربایان در کیانشهر

مشاهده خرس قهوه‌ای در نزدیکی مناطق مسکونی ییلاقات تالش

نقش یک ترک فعل در حادثه معدن شازند

سیلاب بهاره در استان یزد

نوشیدنی و خوراکی های مناسب رفع عطش

حکایتی از یک مثل جالب(حالا که خیال پلوعه بذار چرب باشه)

هر شخصی که به تو خدمت کرد را شکر کن

چه چیزی از نعمت بالاتر است و یک مبدل است که حال بد را به خوب تبدیل می‌کند؟

خواندن حکایتی از مولوی که شکرگزاری را به زیبایی توصیف کرده است

بارش شدید باران در شهر تبریز

حال‌ و هوای حرم مطهر رضوی در روز عرفه

وقوع طوفان و گرد و غبار در یزد

هر فرد باید چه دوزی از ویتامین D را مصرف کند؟

اقامه نماز عید قربان به امامت آیت‌الله دژکام در حرم شاهچراغ

دستگیری سارقان سابقه دار منزل در قم

تصاویری از فاجعه سیل در جاده چالوس

ضرب الاجل تعزیرات برای سازمان‌های هواپیمایی و حمایت در مورد بلیط‌ها

اکنون دل من شکسته و خسته هست

حضور پرشور مردم قم در مراسم دعای عرفه

تأثیر داروهای سنتی روی عطش کاذب

به یاد نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه، مرحوم احمد مهدوی دامغانی

موتورسیکلت‌های فرسوده در قم با موتورسیکلت برقی جایگزین شود

انتصاب مسئول بسیج دانشجویی بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی قم

واکنش سردار کمالی به خبری در مورد کاهش مدت سربازی: کذب است

اغفال دختر جوان با شگرد ازدواج و مهاجرت

تصاویر هوایی از حضور گسترده مردم در مراسم پر فیض دعای عرفه در حرم مطهر رضوی

وقوع 20 تصادف فوتی کودکان و نوجوانان در تهران طی سال گذشته

بارش شدید باران در قم

میز خدمت در راستای بررسی مشکلات حقوقی جامعه ایثارگر خوزستان برگزار شد

کامبوچا یکی از بهترین شربت های پاکسازی کبد

اقامه نماز عید قربان در حرم شاهچراغ به امام آیت‌الله دژکام

چه سرنوشت غم انگیزی !

پیکر یکی از مفقودین حادثه ریزش معدن شازند پیدا شد

برگزاری مراسم دعای پرفیض عرفه با حضور پرشور زائران در حرم مطهر رضوی

جاده چالوس بازگشایی شد

آتش سوزی در اسکله آبادان

جراحی عصب اولنار آرنج دست چگونه انجام می شود؟

همکاری آستان مقدس در حل مشکل ر اه آهن متروکه قم

در سینه دارم یاد او