عصر قم

آخرين مطالب

شهید رئیسی، سرباز ولی بود/ نام آیت الله رئیسی در تاریخ ماندگار شد روحانیت

شهید رئیسی، سرباز ولی بود/ نام آیت الله رئیسی در تاریخ ماندگار شد
  بزرگنمايي:

عصر قم - رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گفت: آیت الله رییسی در دولت، مانند شهید سلیمانی، تسلیم محض رهبری بود، همانطور که مالک، تسلیم امام علی(ع)بود.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید مرتضی بختیاری در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت_جمعه چهارم خرداد_ در گلستان شهدای اصفهان، ضمن تسلیت شهادت جمعی از خدمتگزاران که نام زیبای شهادت و شهید خدمت برایشان در نظر گرفته شد و در رأس آن‌ها، سیدالشهدا خدمت آیت الله رئیسی بود، همچینین تشکر از برگزار کنندگان این مراسم اظهار کرد: انصافاً آیت الله آل هاشم، نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، مردمی بودند؛ آن چنان در روز تشییع این جمع خدمتگزار و آیت الله رئیسی، زن و مرد، کوچک و بزرگ، اشک می‌ریختند و وقتی نام آیت الله رئیسی و آل هاشم را می‌بردند، صدای گریه، بلندتر می‌شد.
وی افزود: امیر عبدالهیان، اولین شهید وزیر امور خارجه از جانبازان 8 سال دفاع مقدس و انتصاب شایسته‌ای بود که آیت الله رئیسی در حوزه بین‌الملل انجام داد؛ همچنین در ایران و در حتی بسیاری از کشورها نداشتیم که با شهادت رئیس جمهور، تعدادی از کشورها روزهایی را عزای عمومی اعلام کنند؛ و بیش از 65 هیأت برای شهدای عزیز و در رأس آن‌ها، شهید رئیسی، احترام قائل شوند.
رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: جایگاه جمهوری اسلامی در طول دولت سیزدهم، بی سابقه بوده است؛ در واقع طبق دستورات رهبری درباره ارتباط با کشورهای همسایه، آیت الله رئیسی با فعال کردن حوزه بین‌الملل هم در عرصه دیپلماسی و هم حوزه‌های سیاسی و اقتصادی کمک بزرگی انجام داد.
بختیاری با اشاره به سخنان آتشین آیت الله رئیسی در سازمان ملل، پس از آتش زدن این کتاب توسط افرادی با پشت صحنه استکبار گفت: آیت الله رئیسی گفت که وقتی به این قرآن عمل شود، ظلم و فساد هم از بین می‌رود؛ سال بعد هم عکس شهید سلیمانی که جبهه مقاومت را فرماندهی می‌کرد و به تعبیر رهبری، به عنوان شهید بین الملل نام گذاری می‌شد، به تصویر کشید.
رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به رابطه نزدیکش با شهید مالک رحمتی و صفات پسندیده‌ای از جمله جوان فعال، خوش فکر و ولایتی از ایشان، افزود: خداوند، زحمات این شهید را قبول کرد؛ البته با شهید موسوی هم ارتباط نزدیکی داشتم؛ وی واقعاً فدایی آیت الله رئیسی بود؛ از طرفی رئیس جمهور، مردمی بود و تیم حفاظت، مسئولیت‌هایی داشتند که با درایت سردار شهید موسوی، فاصله‌ای برای دسترسی مردم و رئیسی به وجود نیامد.
بختیاری با یادی از از تیم فداکار خلبانی و با اشاره به ویژگی‌هایی از شهید ابراهیم رئیسی گفت: از آنجا که مدیریت جهادی، برخاسته از ایمان و تقواست، اجازه نمی‌دهد که صاحبش خسته شود؛ نظام ما اسلامی است و باید مدیریت دینی داشته باشد؛ در واقع در آن تنبلی و کم‌کاری و بی توجهی وجود ندارد؛ در واقع برای اینکه قرب به خداوند صورت گیرد از هیچ خدمتی فرو گذار نمی‌شود.
وی با بیان آیه‌ای از قرآن، خاطر نشان کرد: خداوند، نیازی به تلاش‌های ما ندارد و انسان هر چه زحمت می‌کشد، برای خودش می‌کشد اما اگر قرب خدا را بیابی، گره از کار مردن گشوده می‌شود و هرچه قرب به الهی بیشتر شود، خدمت رسانی هم افزایش خواهد یافت که مستلزم خلوت‌هایی با خداوند است.
رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) افزود: رهبری در پیام تسلیت خود به آیت الله مدال خادم الرضا دادند که مدال والایی است؛ آیت‌الله بهجت می‌گفت که ملائکه را در این حرم می‌بینم؛ رهبر انقلاب، مدال خادم الرضایی را داد چون برای خدمت به زائران، محرومان و نیازمندان با رعایت نیات واقعی که بسیار مهم بود، تلاش می‌کرد.
بختیاری با اشاره به اضافه کردن ساختار معاونت امداد مستضعفین در طول مسئولیت تولیت توسط ایشان که روش و سیره امام رضا (ع) را زنده می‌کند، خاطر نشان کرد: اگر آیت الله رئیسی، مأموریت خارج از استانی داشت و ساعت 2 نیمه شب به مشهد می‌رسید، خود را به حرم می‌رساند؛ مدیریت دینی تقوایی به وجود میاورد که در دل آن عدالت و سودی است که اجازه نمی‌دهد صاحبش احساس خستگی کند و از خدمت فاصله بگیرد، چون از قرب الهی عقب می‌افتد.
وی با اشاره به سفره‌ای استانی رئیس جمهور اذعان کرد: ایشان جمعه‌ها و ایام تعطیل و در واقع تمام وقتش را برای خدمت به مردم داشته بود؛ عدالت برخاسته از تقوا، او را آرام نمی‌گذاشت و مبارزه با ظلم و فساد در رأس برنامه‌های ایشان بود؛ او به عنوان کسی که مردم به او رأی دادند و رئیس جمهور 85 میلیون ایرانی است، نمی‌توانست خبر فساد را تحمل کند و با تمام وجودش تلاش می‌کرد تا ریشه فساد را بخشکاند.
رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) تشریح کرد: عدالت، ظلم را برای او غیر قابل تحمل می‌کرد؛ در برخی وقایع تلخ، آستانه تحمل ایشان کم می‌شد و از تجاوز به بیت المال، بسیار عصبانی می‌شد؛ ویژگی بعدی، اینکه به عنوان سید محرومان از منزل مادر شهید رئیسی فیلم برداری کردند و دنیا تکان خورد؛ از اینکه حتی همسایه‌ها خبر نداشتند این خانه متعلق به مادر رئیس جمهور است؛ همچنین امروز در دیدار رهبری با خانواده شهید رئیسی گفته شد که ایشان به تمام شعارهای انقلاب، هم در گفتمان و برنامه‌های خود عمل کردند.
بختیاری با اشاره به روایتی از پیامبراکرم (ص) که فرمودند: 《 هر کس در نظام اسلامی در دل خود احساس غرور کند که فلان سمت را دارمط لعن خدا بر او باد. 》ادامه داد: آیت الله رئیسی حداکثر استفاده را از این روایت کرد و می‌گفت ما نوکر مردم هستیم؛ البته عملاً هم همینطور بود درحالی که برخی در عمل چنین نبودند.
وی ادامه داد: شهادت می‌دهم که ایشان برای رسیدگی به نیازمندان بهزیستی و کمیته امداد، دستوراتی صادر کردند که در طول تاریخ بعد اتقلاب، سابقه نداشت؛ علاوه بر 186 درصد افزایش مستمری مددجویان امداد و بهزیستی؛ ایشان بیشترین سرمایه را برای توانمندی گذاشت و به جز برای سالمندان و بیماران صعب العلاج، باید طرح شهید رجایی اجرا شود و بقیه باید تواتمند شوند و روی پای خود بایستند و کمیته امداد و بهزیستی، مکلف است و دولت تلاش کند تا این عزیزان، توانمند شوند و یک لقمه عزتمندانه وارد زندگی خود کنند.
رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گفت:
ایشان علاوه تلاش برای مسکن محرومان، چه آنها که تحت پوشش و غیر تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی هستتد، تمرکز روی مسکن و اشتغال هم داشتند.
بختیاری با بیان اینکه شهید رئیسی پس از اتمام مسئولیت تولیت، برای پس دادن هزینه‌های اوقاتی که مثلاً اینجا گاهی صبحانه خوردند یا موارد دیگر اینچنینی، اقدام کردند و خواستند از جیب خودشان پرداخت شود تشریح کرد: در بحث وطن پرستی، به یاد دارم در افطاری در ماه رمضان گذشته، رئیس دفتر آقای رئیسی یه ایشان گفت که به سفارت ایران در دمشق حمله شده و تعدادی هم به شهادت رسیدند، آیت الله رئیسی به شدت تکان خوردند و گفتند که به خانه و وطن ما حمله کردند، چطور می‌توانیم تحمل کنیم، و از آنجا که قرار بود وزیر امور خارجه سوریه هم سری به آنجا بزند، به آقای امیر عبدالهیان، این وزیر شهید لایق، اجازه نداد حضور یابد و دستور تشکیل شورای عالی امنیت ملی را دادند.
وی ادامه داد: وطن پرستی حب الاایمان است و هرچقدر ایمان قوی‌تر باشد، وطن پرستی به اوج خودش می‌رسد؛ تواضع ایشان هم بسیار زیاد بود، من سال‌های زیادی از از نزدیک با او بودم و به هر میزان مسئولیتش بالاتر می‌رفت تواضع او بیشتر می‌شد که از ویژگی‌های مؤمن است و در نظام اسلامی، مدیریت دینی است.
رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) تصریح کرد: در طول مدتی که من در خدمت ایشان بودم، برای پیگیری مشکلات مردم، روزانه از من سوال می‌کردند دغدغه داشتند و فراموش نمی‌کردند؛ در واقع عدالت و سوز اسلامی که به دلیل تقوا در ایشان بود، این اجازه را نمی‌داد.
بخیتاری گفت: بارها در کمیته امداد می‌گفتند که من دغدغه دارم و چه کنیم که زودتر اعلام کنیم که دیگر فقر مطلق نداریم، فقر برای کشور اسلامی زیبنده نیست و باید تمام توان خود را به میدان آوریم و آن را ریشه کن کنیم؛ البته این کار، سخت است اما ایشان آن را شروع کرد و در عین تورم و تحریم‌ها، ایمان عجیبی به وزرات داخلی داشتند زیرا سرباز ولی بودند؛ رهبری چندین بار فرمودند اگر از همه ظرفیت‌های دخلی استفاده کنیم مشکلات حل می‌شود و اینقدر به غرب تکیه نکنید؛ این فریاد رهبری بود و همچنین بر ارتباط با کشورهای همسایه تاکید کردند و آیت الله رئیسی، آن را محقق کرد؛ ایشان در سخت‌ترین شرایط، امید می‌داد و امیدوار بود که برخاسته از مدیریت دینی و تحقق وعده‌های خداست؛ زیرا آیت الله رئیسی تقوا و ایمان بالا داشت و به وعده‌های خدا ایمان داشت و در بد ترین شرایط می‌گفت که به آینده خوشبینم؛ آیت الله رئیسی به گوهر تقوا، اخلاص مزین بود؛ بعدها فهمیدم چه کارها برای رضای خدا انجام داد.
وی با اشاره به خدمت‌های ایشان به خانواده شهدا و شهدای فاطمیون و ایثار گران و بیان خاطره‌ای از دیدار با یکی از شهدای تیپ فاطمیون گفت: اخلاص، ساده زیستی، عدالت طلبی، فسادستیزی، توکل به خدا و ولایت مداری، گوهری در وجود شهید رئیسی است و ایشان در تاریخ ماندگار خواهد بود؛ الگوی مدیریت در زمانه خودمان در کنار شهید بهشتی و رجایی، آیت الله رئیسی است؛ وقتی اخلاص، ساده زیستی، مدیریت قرآنی و دینی باشد، این مردم به صحنه می‌آیند؛ این تشییع، دنیا را خیره کرد و اگر در هر شهر دیگری هم اتاق می‌افتاد، به همین صورت بود.
رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) افزود: مردم خادم خود را به خوبی می‌شناسند و از غیر خادم تشخیص می‌دهند، در تبریز زن و مرد، پیر و جوان گریه می‌کردند و در خراسان جنوبی، مسئولین گفتند که تا امروز، این شهر، چنین جمعیتی را ندیده است؛ در مشهد هم بیش از 3 میلیون جمعیت آمد؛ سبک زندگی آیت الله رئیسی در تراز سبک زندگی و مدیریت علوی است، منشور حکومت علوی در نامه امام علی (ع) به مالک اشتر وجود دارد و من و با تعدادی از دوستان با دقت روی این قسمت کار کردیم آن را با رفتارهای ایشان پیاده کردیم و دیدیم این شاخصه‌ها در وجودشان وجود دارد؛ در واقع امامین انقلاب از ما مدریت جهادی می‌خواستند و مدیریت دینی نباشد، تداوم پیدا نمی‌کند؛ باید خلوت‌هایی با خدا داشته باشیم، رهبری فرمود هرچه مسئولیتتان بیشتر می‌شود، خلوت‌های خود را بیشتر کنید؛ این خلوت‌هاست که باعث شده چشم شرق و غرب به جمهوری اسلامی ایران باشد و هر تصمیمی می‌خواهد گرفته شود مطمئنند اگر نظر جمهوری اسلامی را نگیرند، موفق نمی‌شوند.
بختیاری ادامه داد: رهبری در خطبه‌های نماز جامعه بارها گفتند که ما نوکر مردمیم و به آن افتخار می‌کنیم؛ در واقع اگر نوکر آنها باشیم، کار امروز به فردا نمی‌افتد، پرچم ایثار و جان دادن در خیمه ولایت و میدان خدمت از ویژگی‌های آیت الله رئیسی است؛ او سرباز ولی بود؛ ایشان در دولت، مانند شهید سلیمانی، تسلیم محض رهبری بود، همانطور که مالک، تسلیم امام علی (ع) بود؛ وی در اوج سکینه قلب، استراحت را برای خود حرام می‌دانست و شبانه روز و در هر لحظه برای رفع مشکلات مردم تلاش کرد.
کد خبر 756751

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/606127/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عمده برداشت‌ بی‌رویه آب در قم، از چاه‌های مجاز انجام می‌شود

کشف قوچ وحشی نیمه جان در منطقه شکار ممنوع کهک

تقویم و اوقات شرعی دوشنبه 28 خرداد 1403 به افق قم

مشارکت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) برای حل مشکل راه آهن متروکه قم

ضرورت جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده با موتورسیکلت برقی در قم

پزشکیان: در دوره آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس دانشگاه بودم، گفتند باید 300 نفر را اخراج کنید که قبول نکردم

یک ماده غذایی بد بو اما فوق‌العاده مفید

یادآوری چند مثل که امروزه فراموش شده‌اند

جلوه هایی از شکوه نیایش عرفه در قم

قتل مرد ثروتمند به‌خاطر طمع 14میلیاردی آدم‌ربایان در کیانشهر

مشاهده خرس قهوه‌ای در نزدیکی مناطق مسکونی ییلاقات تالش

نقش یک ترک فعل در حادثه معدن شازند

سیلاب بهاره در استان یزد

نوشیدنی و خوراکی های مناسب رفع عطش

حکایتی از یک مثل جالب(حالا که خیال پلوعه بذار چرب باشه)

هر شخصی که به تو خدمت کرد را شکر کن

چه چیزی از نعمت بالاتر است و یک مبدل است که حال بد را به خوب تبدیل می‌کند؟

خواندن حکایتی از مولوی که شکرگزاری را به زیبایی توصیف کرده است

بارش شدید باران در شهر تبریز

حال‌ و هوای حرم مطهر رضوی در روز عرفه

وقوع طوفان و گرد و غبار در یزد

هر فرد باید چه دوزی از ویتامین D را مصرف کند؟

اقامه نماز عید قربان به امامت آیت‌الله دژکام در حرم شاهچراغ

دستگیری سارقان سابقه دار منزل در قم

تصاویری از فاجعه سیل در جاده چالوس

ضرب الاجل تعزیرات برای سازمان‌های هواپیمایی و حمایت در مورد بلیط‌ها

اکنون دل من شکسته و خسته هست

حضور پرشور مردم قم در مراسم دعای عرفه

تأثیر داروهای سنتی روی عطش کاذب

به یاد نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه، مرحوم احمد مهدوی دامغانی

موتورسیکلت‌های فرسوده در قم با موتورسیکلت برقی جایگزین شود

انتصاب مسئول بسیج دانشجویی بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی قم

واکنش سردار کمالی به خبری در مورد کاهش مدت سربازی: کذب است

اغفال دختر جوان با شگرد ازدواج و مهاجرت

تصاویر هوایی از حضور گسترده مردم در مراسم پر فیض دعای عرفه در حرم مطهر رضوی

وقوع 20 تصادف فوتی کودکان و نوجوانان در تهران طی سال گذشته

بارش شدید باران در قم

میز خدمت در راستای بررسی مشکلات حقوقی جامعه ایثارگر خوزستان برگزار شد

کامبوچا یکی از بهترین شربت های پاکسازی کبد

اقامه نماز عید قربان در حرم شاهچراغ به امام آیت‌الله دژکام

چه سرنوشت غم انگیزی !

پیکر یکی از مفقودین حادثه ریزش معدن شازند پیدا شد

برگزاری مراسم دعای پرفیض عرفه با حضور پرشور زائران در حرم مطهر رضوی

جاده چالوس بازگشایی شد

آتش سوزی در اسکله آبادان

جراحی عصب اولنار آرنج دست چگونه انجام می شود؟

همکاری آستان مقدس در حل مشکل ر اه آهن متروکه قم

در سینه دارم یاد او

تشدید نظارت بر چاههای غیر مجاز کهک

حامی حیوانات: ما به سگ ولگرد غذا می‌دهیم، شما واکسن هاری بزنید!