عصر قم

آخرين مطالب

ویژگی بارز شهید آیت‌الله رئیسی، مردمی بودن‌ بود/شهید جمهور الگوی مدیریت جهادی است روحانیت

ویژگی بارز شهید آیت‌الله رئیسی، مردمی بودن‌ بود/شهید جمهور الگوی مدیریت جهادی است
  بزرگنمايي:

عصر قم - ایسنا/اصفهان رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به خدمات و ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی گفت: ما مدیریت دینی را در سیره آیت‌الله بهشتی و رجایی در ابتدای انقلاب دیدیم، اما آیت‌الله رئیسی به الگویی برای مدیریت دینی و جهادی در زمان ما تبدیل شدند.
سید مرتضی بختیاری، در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت که عصر امروز جمعه 4 خرداد، در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت جمعی از خدمتگزاران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: رئیس‌جمهور عزیز و همراهانشان خدمتگزارانی صادق برای مردم بودند.
آیت‌الله آل‌هاشم، امام جمعه‌ای بسیار متواضع و مردمی بود و در روز تشییع این جمع خدمتگزار، مردم هم پای کار آمدند و زن، مرد، کوچک و بزرگ اشک می‌ریختند.
وی افزود: شهید امیرعبداللهیان به‌عنوان اولین وزیر امور خارجه شهید تاریخ کشور، از جانبازان دفاع مقدس بود و جریان تازه و حرکت ارزشمندی در وزارت خارجه کشور ایجاد کرد و انصافا از بهترین انتصابات دولت آیت‌الله رئیسی بود. ارتقای جایگاه ایران در سطح بین‌الملل در طول دولت سیزدهم به دلیل عمل کردن به رهنمودهای رهبری در خصوص دیپلماسی فعال و ارتباط با همسایگان و کشورهای مختلف که در طول سال‌ها راکد مانده بود، از اقدامات ارزشمند شهید امیرعبداللهیان بود که در نتیجه آن امروز این تعداد از کشورها با مقامات بلندپایه برای عرض تسلیت در کشور حاضر شدند و در بسیاری از کشورها نیز عزای عمومی اعلام شد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به نطق‌های ارزشمند و آتشین آیت‌الله رئیسی در سازمان ملل، گفت: در سال اول و بعد از توهین به قرآن، ایشان با شجاعت قرآن بر سر دست گرفته و گفت در صورت عمل به قرآن ظلم ریشه‌کن خواهد شد و در سال بعد تصویر شهید سلیمانی به‌عنوان از بین برنده تروریسم داعش و شهید بین‌الملل را بر دست گرفت و شجاعانه از آمریکا به‌عنوان قاتل شهید نام بردند. 
بختیاری ادامه داد: جوان خوش‌فکر، فعال، ارزشی و خدمتگزار شهید مالک رحمتی از سازمان خصوصی‌سازی تا آستان قدس و استانداری آذربایجان تنها به فکر خدمت به مردم و کار برای آنها بودند و در نهایت هم مزد تلاش‌های خالصانه خود را با شهادت و قدردانی مردم گرفت. سردار موسوی، به‌عنوان یک محافظ واقعا فدایی آیت‌الله رئیسی بودند، به‌طوری که کمتر از یک محافظ دیده شده بود، از یک سو آیت‌الله رئیسی به دلیل مردمی بودن پایبند با پروتکل‌ها و موانع نبودند و از یک سو باید پروتکل‌های محافظت انجام می‌شد، لذا با تدبیر سردار موسوی به‌عنوان سرتیم حفاظت هم فاصله میان رئیس‌جمهور و مردم ایجاد نشد و هم حفاظت آیت‌الله رئیسی به بهترین نحو ایجاد شد.
وی با اشاره به ویژگی‌های برجسته آیت‌الله رئیسی، افزود: مدیریت جهادی، ویژگی بارز فعالیت ایشان بود که برخاسته از ایمان و تقواست. مدیریت جهادی با این مشخصات خستگی را از بین می‌برد و اجازه خستگی به مدیر نمی‌دهد. نظام ما اسلامی است و مدیریت نیز در آن باید اسلامی باشد. در مدیریت دینی، تنبلی، کم‌کاری و دوری از مردم وجود ندارد، بلکه مدیر برای قرب به خدا از هیچ خدمتی فروگذار نیست.
رئیس کمیته امداد امام خمینی ادامه داد: خدا به خدمات ما نیاز ندارد، بلکه این مدیر دین‌دار است که برای قرب به خدا تمام توان خود را برای خدمت به کار می‌گیرد، مدال خادم الرضایی که رهبری به آیت‌الله رئیسی دادند بسیار ارزشمند است، زیرا ایشان همه بضاعت استان را برای خدمت به زائران به کار گرفت. ایشان ساختار معاونت امداد مستضعفین را در آستان قدس رضوی و برای زنده کردن سیره امام رضا(ع) راه‌اندازی کردند.
وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور شهید ارتباط ویژه‌ای با امام رضا(ع) داشت، گفت: ایشان در دوران مسئولیت توئلیت آستان قدس رضوی، حتی اگر در سفر خارج از استان بودند و یا مهمان داشتند، بلااستثنا یک ساعت قبل از نماز، در حرم بودند. روزهای جمعه و تعطیلات، تمام وقت خود را برای مردم صرف و با تمام وجود برای ریشه‌کن کردن فساد تلاش واقعی و عملی می‌کردند. 
وی افزود: آیت‌الله رئیسی به واقع سید محرومان بود و این ویژگی ایشان تازه بر همگان عیان می‌شود، مادر ایشان در خانه‌ای ساده و در محله‌ای از مشهد زندگی می‌کند و کسی مطلع نبود و به همین دلیل هم رهبری فرمودند آیت‌الله رئیسی شعارهای انقلاب را در عمل، گفتار و برنامه‌ها پیاده کردند. مردمی بودن ویژگی‌ مهم ایشان بود، همه جا اعلام می‌کردند نوکر مردم هستم و در عمل هم این نوکری را برای خود قائل بود و در حرف و عمل‌شان فاصله نبود.
قائم مقام آیت‌الله رئیسی در آستان قدس رضوی اضافه کرد: در طول دولت سیزدهم اقدامات بسیار موثری برای بهبود زندگی محرومان انجام شد که نمونه بارز آن افزایش 186 درصدی مستمری در بهزیستی و کمیته امداد، تأکید و اقدام برای توانمندسازی مددجویانی که توان کار و فعالیت دارند، اجرای طرح شهید رجایی برای مددجویان ناتوان و معلول، تلاش و اجرای طرح‌های مختلف برای مسکن محرومان است. 
بختیاری با اشاره به خدمت بی‌منت به مردم و تبعیت محض رئیس‌جمهور شهید از رهبری، تأکید کرد: آیت‌الله رئیسی الگوی مدیریت جهادی و دینی در زمان ما بود، ما مدیریت دینی را در سیره آیت‌الله بهشتی و شهید رجایی در ابتدای انقلاب دیدیم، اما آیت‌الله رئیسی به الگوی مدیر جهادی در زمان ما تبدیل شدند. منشور حکومت علوی در نامه امام علی(ع) به مالک بیان شده و رفتارهای آیت‌الله رئیسی در طراز این منشور بود.
وی افزود: امامین انقلاب از ما مدیریت جهادی می‌خواهند و مدیریت جهادی جز از تفکر و مدیریت دینی نشات نمی‌گیرد و به همین دلیل هم مردم برای ایشان سنگ تمام گذاشتند و در شهرهای مختلف مراسم تشییع‌های باشکوه را برگزار کردند.
انتهای پیام 

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/606115/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کشف قوچ وحشی نیمه جان در منطقه شکار ممنوع کهک

تقویم و اوقات شرعی دوشنبه 28 خرداد 1403 به افق قم

مشارکت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) برای حل مشکل راه آهن متروکه قم

ضرورت جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده با موتورسیکلت برقی در قم

پزشکیان: در دوره آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس دانشگاه بودم، گفتند باید 300 نفر را اخراج کنید که قبول نکردم

یک ماده غذایی بد بو اما فوق‌العاده مفید

یادآوری چند مثل که امروزه فراموش شده‌اند

جلوه هایی از شکوه نیایش عرفه در قم

قتل مرد ثروتمند به‌خاطر طمع 14میلیاردی آدم‌ربایان در کیانشهر

مشاهده خرس قهوه‌ای در نزدیکی مناطق مسکونی ییلاقات تالش

نقش یک ترک فعل در حادثه معدن شازند

سیلاب بهاره در استان یزد

نوشیدنی و خوراکی های مناسب رفع عطش

حکایتی از یک مثل جالب(حالا که خیال پلوعه بذار چرب باشه)

هر شخصی که به تو خدمت کرد را شکر کن

چه چیزی از نعمت بالاتر است و یک مبدل است که حال بد را به خوب تبدیل می‌کند؟

خواندن حکایتی از مولوی که شکرگزاری را به زیبایی توصیف کرده است

بارش شدید باران در شهر تبریز

حال‌ و هوای حرم مطهر رضوی در روز عرفه

وقوع طوفان و گرد و غبار در یزد

هر فرد باید چه دوزی از ویتامین D را مصرف کند؟

اقامه نماز عید قربان به امامت آیت‌الله دژکام در حرم شاهچراغ

دستگیری سارقان سابقه دار منزل در قم

تصاویری از فاجعه سیل در جاده چالوس

ضرب الاجل تعزیرات برای سازمان‌های هواپیمایی و حمایت در مورد بلیط‌ها

اکنون دل من شکسته و خسته هست

حضور پرشور مردم قم در مراسم دعای عرفه

تأثیر داروهای سنتی روی عطش کاذب

به یاد نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه، مرحوم احمد مهدوی دامغانی

موتورسیکلت‌های فرسوده در قم با موتورسیکلت برقی جایگزین شود

انتصاب مسئول بسیج دانشجویی بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی قم

واکنش سردار کمالی به خبری در مورد کاهش مدت سربازی: کذب است

اغفال دختر جوان با شگرد ازدواج و مهاجرت

تصاویر هوایی از حضور گسترده مردم در مراسم پر فیض دعای عرفه در حرم مطهر رضوی

وقوع 20 تصادف فوتی کودکان و نوجوانان در تهران طی سال گذشته

بارش شدید باران در قم

میز خدمت در راستای بررسی مشکلات حقوقی جامعه ایثارگر خوزستان برگزار شد

کامبوچا یکی از بهترین شربت های پاکسازی کبد

اقامه نماز عید قربان در حرم شاهچراغ به امام آیت‌الله دژکام

چه سرنوشت غم انگیزی !

پیکر یکی از مفقودین حادثه ریزش معدن شازند پیدا شد

برگزاری مراسم دعای پرفیض عرفه با حضور پرشور زائران در حرم مطهر رضوی

جاده چالوس بازگشایی شد

آتش سوزی در اسکله آبادان

جراحی عصب اولنار آرنج دست چگونه انجام می شود؟

همکاری آستان مقدس در حل مشکل ر اه آهن متروکه قم

در سینه دارم یاد او

تشدید نظارت بر چاههای غیر مجاز کهک

حامی حیوانات: ما به سگ ولگرد غذا می‌دهیم، شما واکسن هاری بزنید!

تصاویری از محل ریزش معدن در شازند