عصر قم

آخرين مطالب

آیت‌الله رئیسی معیار یک رئیس‌جمهور کامل بود/ مردم متحدتر از همیشه به میدان آمدند روحانیت

آیت‌الله رئیسی معیار یک رئیس‌جمهور کامل بود/ مردم متحدتر از همیشه به میدان آمدند
  بزرگنمايي:

عصر قم - فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: رئیس‌جمهور ما یک شخصیت الهی و آسمانی و معیار یک رئیس‌جمهور کامل بود که در شبانه‌روز مدت محدودی استراحت داشت.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار سرلشکر حسین سلامی پیش از ظهر امروز _جمعه، چهارم خرداد_ در مراسم تشییع شهید خدمت، شهید سید مهدی موسوی اظهار کرد: این شهدا انسان‌هایی اهل عبادت بودند که یک لحظه را برای ملت عزیز ایران را از دست نمی‌دادند.
وی افزود: با تعدادی از این عزیزان و خط سیر عمل آن‌ها آشنا هستم و این را می‌توانم بگویم که خداوند گلچین کرد و بخشنده‌ترین و ایثارگران انسان‌های ما را دعوت کرد و در جوار خود مأوا گزید.
فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: رئیس‌جمهور ما یک شخصیت الهی و آسمانی و معیار یک رئیس‌جمهور کامل بود که در شبانه‌روز مدت محدودی استراحت داشت؛ جلسات او تا نیمه‌های شب ادامه داشت و از ابتدای صبح کارش آغاز می‌شد؛ حرارت و گرمای احساس او را مردم مستضعف در اقصی نقاط این سرزمین حس می‌کردند و لبخندهای مهربان و سعه صدر جزئی از ساختمان این مرد بزرگ‌را شکل می‌داد.
سلامی با بیان اینکه او انسانی بود که در این دوران 3 ساله، عرصه‌های وسیعی از یک شخصیت ملی را برای ایران ساخت و تلاش کرد کشور را از تأثیر تحریم‌ها نجات دهد و در این امر موفق بود، عنوان کرد: او استعدادهای درونی ملت ما را شکوفا و کارخانه‌های تعطیل را راه‌اندازی کرد، به روستاها سرکشید و خدمات مختلف را ارائه داد؛ او شخصی بود که منزلت بین‌المللی نظام را در جهان رشد داد.
وی تاکید کرد: اعتبار امروز ایران در دستگاه بین‌المللی به برکت هدایت‌های رهبر انقلاب اسلامی و میدان‌داری رئیس‌جمهور و وزیرخارجه شهیدمان، اقتداری مثال‌زدنی است و حضور 63 هیئت عالی‌رتبه برای ادای احترام به این شهدا مصداقی بر این امر است؛ او در کرملین و نماز میان مذاکره خدا را عبادت کرد، پس از سفر خارجی به‌جای اینکه به ختنه برود به شهرهای دیگر می‌رفت.
شهید امیرعبداللهیان مروج شکوه انقلاب اسلامی بود فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به شخصیت شهید امیرعبداللهیان نیز تصریح کرد: امیرعبداللهیان آن دیپلمات نجیب، مؤمن و بلندبالا بود که وقتی به‌عنوان دستگاه سیاست خارجی ایران عمل می‌کرد شجاع، رشید و قاطع بود که از هیچکس جز خدا نمی‌ترسید؛ ما او را در صحنه‌های مختلف آزموده‌ایم و در وعده صادق و در مقابل فشارهای بین‌المللی ایستاد و درخشید؛ او یک فهم سیاسی و تحرک سیاسی قوی داشت و منطق انقلاب و نظام ما را در جامعه جهانی ترویج می‌کرد و مروج شکوه یک‌انقلاب بود اما در عین حال متواضع. خاکی، مؤمن، سخت‌کوش و جدی بود.
سلامی افزود: امام جمعه شهیدمان نیز با تصویر زیبا و دل‌انگیز روحانی مردمی، ثابت کرد با مردم زندگی می‌کرد و زبان دل مردم بود، شهید مالک رحمتی استاندار جوان اما پرتلاش، خستگی ناپذیر و نمونه عنصر اجرایی قدرتمند اما مؤمن بود.
وی با اشاره به شخصیت شهید موسوی نیز تصریح کرد: بیش از 15 سال او را می‌شناسم؛ این پاسدار فداکار اسوه یک‌انسان با تعصب، غیرتمند، جوانمرد، فداکار، از جان گدشته، مردم‌دار، مهربان بود که هربار او را می‌دیدم صدایش گرفته بود.
فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: او بارها در اجرای مأموریت مجروح شد اما با پای شکسته به میدان می‌آمد و در همه سفرها همراه رئیس‌جمهور بود و با عشقی وصف ناپذیر کار می‌کرد و به پاسداری خود ایمان داشت.
شهید موسوی در پذیرش خبر پیشگام بود سلامی با بیان اینکه چون رئیس‌جمهور مردمی بود دوست داشت در میان مردم باشد و این فشاری مضاعف بر تیم حفاظت می‌گذاشت اما سید مهدی سختی‌ها را به جان می‌خرید و گلایه‌ای هم نمی‌کرد، گفت: او آخرین فردی بود که نهاد ریاست جمهوری را ترک می‌کرد و اولین شخص حاضر در نهاد ریاست جمهوری بود؛ در پذیرش خطر، پیشگامی در میدان، مهرورزی و شرح صدر اولین بود اما زمان ترک میدان و استفاده از امتیازات آخرین بود.
وی خاطرنشان کرد: حداقل هفته‌ای یک‌بار او را می‌دیدم و از سختی‌های مأموریت می‌گفت اما کار را جدی می‌گرفت و هرروز احساس می‌کرد روز اولی است که کار را به عهده گرفته است؛ مأموریت‌ها فرماندهان قدرتمند، رشید، پاک‌باخته از جان گذشته مؤمن صبور دارای شرح صدر می‌خواهد.
فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: سید مهدی موسوی نمی‌توانست به خانواده برسد و امروز از او 4 فرزند و یک همسر باقی مانده که باید مسئولیت‌های این فرمانده رشید را به عهده بگیرند؛ پدری مستحکم با قلبی مؤمن مادری آرام و راضی و برادرانی که مانند خود او مؤمن و آرام‌اند و اراده کردند راه را ادامه دهند.
سلامی با تاکید بر اینکه سید مهدی موسوی بیش از 15 سال از نزدیک در شرایط مختلف دیده‌ام و با یقین و اعتماد و با قلبم درباره او سخن می‌گویم، عنوان کرد: برای ما قابل باور نبود این کاروان خدمت صادقانه ناگهانی به عرش اعلا پر بکشد؛ امروز به برکت این شخصیت‌های بزرگ در ارتفاع رفیع از شخصیت ملی و بین‌المللی هستیم و مردممان متحدتر و معتقدتر هستند و بیش از هر زمان دیگری دوست و دشمن را از یکدیگر تشخیص می‌دهند.
شهید رئیسی در وعده صادق از خود شجاعت سیاسی زایدالوصفی ‌را خود نشان داد وی با بیان اینکه شخصیت جهانی ما در سطح یک قدرت بزرگ رشد یافته، در قدرت دفاعی قادر شدیم به قلب سیاسی استکبار حمله کنیم و رئیس‌جمهور شهید در ماجرای وعده صادق از خود شجاعت سیاسی زایدالوصفی را نشان می‌داد، اظهار کرد: او رئیس شورای عالی امنیت ملی بود و باید همه مخاطرات امنیت ملی در این ماجرا را تشخیص می‌داد، از سویی باید شجاعت، وسعت و عظمت تصمیم و تکلیف که رهبر ما در این ماجرای بزرگ و در ماجرای بزرگ از خود نشان داده بود را در بسترهای ساختارهای امنیت ملی کشور جاری کند و یک دیپلماسی قدرتمند وجود داشت که منطق ما برای مقابله با صهیونیست‌ها به جهان منتقل کند و مشروعیت این واقعه عظیم را در جهان به ثبت برساند.
فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: این مشروعیت‌بخشی به قدری قوی بود که حتی متحدان رژیم صهیونیستی به آقای امیرعبداللهیان پیام می‌دادند که حق زدن دارید اما آرام بزنید اما باید توجه داشت با شهادت عزیزان اقتدار، منزلت، شکوه و حرکت به برکت حضور رهبر انقلاب تغییر نکرده است.
سلامی یادآور شد: دشمن تمام توان خود در فشار اقتصادی، ابزار رسانه‌ای، قدرت جنگ اطلاعاتی، توان نظامی و دفاعی‌خود را به کار گرفته‌است اما این دشمن در تمام این عرصه‌ها ناکام و ناامید مانده است.
وی با تاکید بر اینکه شهدای این حادثه از جمله خلبانان تندیس‌های زنده غیرت، جوانمردی الهام‌بخشی، شکوه جهاد. عظمت ایمان و زیبایی شهادت بودند، گفت: شهادت سردار علی زاهدی و همراهانش وعده صادق را به همراه داشت و شهادت این کاروان این انسجام، برانگیختگی و وفاداری را در مردم زنده کرد و چشم‌های تمام ملت ایران چشمه‌سار اشک‌است.
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه شما ملت ایران افتخار بزرگی آفریدید، بیان کرد: هیچ ملتی در عالم این اندازه باعاطفه، مهربان و پراحساس نیست؛ شما مردم هستید که ما هستیم، روح زندگی‌ما شما هستید و دوست داریم در راهتان فدا شویم؛ هیچ چیزی جز فدا شدن ما پاسخی برای مهر و محبت شما نیست.
کد خبر 756647

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/605962/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پزشکیان: در دوره آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس دانشگاه بودم، گفتند باید 300 نفر را اخراج کنید که قبول نکردم

یک ماده غذایی بد بو اما فوق‌العاده مفید

یادآوری چند مثل که امروزه فراموش شده‌اند

جلوه هایی از شکوه نیایش عرفه در قم

قتل مرد ثروتمند به‌خاطر طمع 14میلیاردی آدم‌ربایان در کیانشهر

مشاهده خرس قهوه‌ای در نزدیکی مناطق مسکونی ییلاقات تالش

نقش یک ترک فعل در حادثه معدن شازند

سیلاب بهاره در استان یزد

نوشیدنی و خوراکی های مناسب رفع عطش

حکایتی از یک مثل جالب(حالا که خیال پلوعه بذار چرب باشه)

هر شخصی که به تو خدمت کرد را شکر کن

چه چیزی از نعمت بالاتر است و یک مبدل است که حال بد را به خوب تبدیل می‌کند؟

خواندن حکایتی از مولوی که شکرگزاری را به زیبایی توصیف کرده است

بارش شدید باران در شهر تبریز

حال‌ و هوای حرم مطهر رضوی در روز عرفه

وقوع طوفان و گرد و غبار در یزد

هر فرد باید چه دوزی از ویتامین D را مصرف کند؟

اقامه نماز عید قربان به امامت آیت‌الله دژکام در حرم شاهچراغ

دستگیری سارقان سابقه دار منزل در قم

تصاویری از فاجعه سیل در جاده چالوس

ضرب الاجل تعزیرات برای سازمان‌های هواپیمایی و حمایت در مورد بلیط‌ها

اکنون دل من شکسته و خسته هست

حضور پرشور مردم قم در مراسم دعای عرفه

تأثیر داروهای سنتی روی عطش کاذب

به یاد نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه، مرحوم احمد مهدوی دامغانی

موتورسیکلت‌های فرسوده در قم با موتورسیکلت برقی جایگزین شود

انتصاب مسئول بسیج دانشجویی بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی قم

واکنش سردار کمالی به خبری در مورد کاهش مدت سربازی: کذب است

اغفال دختر جوان با شگرد ازدواج و مهاجرت

تصاویر هوایی از حضور گسترده مردم در مراسم پر فیض دعای عرفه در حرم مطهر رضوی

وقوع 20 تصادف فوتی کودکان و نوجوانان در تهران طی سال گذشته

بارش شدید باران در قم

میز خدمت در راستای بررسی مشکلات حقوقی جامعه ایثارگر خوزستان برگزار شد

کامبوچا یکی از بهترین شربت های پاکسازی کبد

اقامه نماز عید قربان در حرم شاهچراغ به امام آیت‌الله دژکام

چه سرنوشت غم انگیزی !

پیکر یکی از مفقودین حادثه ریزش معدن شازند پیدا شد

برگزاری مراسم دعای پرفیض عرفه با حضور پرشور زائران در حرم مطهر رضوی

جاده چالوس بازگشایی شد

آتش سوزی در اسکله آبادان

جراحی عصب اولنار آرنج دست چگونه انجام می شود؟

همکاری آستان مقدس در حل مشکل ر اه آهن متروکه قم

در سینه دارم یاد او

تشدید نظارت بر چاههای غیر مجاز کهک

حامی حیوانات: ما به سگ ولگرد غذا می‌دهیم، شما واکسن هاری بزنید!

تصاویری از محل ریزش معدن در شازند

تعرفه درمانی پزشکی ورزشی افزایش یافت

اختتامیه نمایشگاه آثار صنایع‌دستی «داستان دَستان 2» برگزار شد

اطلاعیه دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی در خصوص اجرای قانون واردات خودرو جانبازان 50% به بالا مشمول

اهمیت بالای کبد در بدن و درجه بندی چربی کبد