عصر قم

آخرين مطالب

شهادت آیت‌الله رییسی روابط حقیقی ملت‌ها با ایران را رونمایی کرد روحانیت

شهادت آیت‌الله رییسی روابط حقیقی ملت‌ها با ایران را رونمایی کرد
  بزرگنمايي:

عصر قم - به گزارش خبرگزاری مهر، محسن رضایی دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیأت همراه، در این باره با شبکه راشاتودی مصاحبه کرد و ضمن بیان تأسف و تأثر عمیق از وقوع این حادثه و ارتباط نزدیکش با شهید رئیسی خصوصاً در مدت 3 سال همکاری با ایشان در شورایعالی اقتصادی سران قوا گفت: علیرغم عمر کوتاه دولت شهید رئیسی و سکانداری وزارت خارجه شهید امیر عبداللهیان، گشایش بزرگی در روابط بین المللی ایران حاصل شد، بطوریکه در مدت کوتاهی ایران عضو اتحادیه‌های بریکس و شانگهای شد و همچنین تقویت فعالیت در اتحادیه اوراسیا و تحکیم روابط با همسایگان در دستور کار قرار گرفت و شهید آیت الله رئیسی، ابراهیم وار بت تحریم‌های اقتصادی را شکست و شهید امیر عبداللهیان هم به عنوان سیاستمداری برجسته و توانمند در روابط بین المللی عملکرد خوبی داشتند.
وی در پاسخ به سوال مجری شبکه راشاتودی مبنی بر اینکه این ایام شما را به یاد کدام دوران و روزهای تاریخ انقلاب می‌اندازد، گفت: غم و غصه و تأثر به‌وجود آمده در جامعه ناشی از شهادت رئیس جمهور و هیأت همراهش، شبیه روزهای غمبار شهادت شهیدان رجایی و با هنر است.
رضایی در پاسخ به این سوال که آیا جمهوری اسلامی پختگی و قدرت گذر از این حادثه و بزنگاه را دارد، بیان داشت: علیرغم اینکه ما شخصیت‌های بزرگی را از دست دادیم و این حادثه ضایعه‌ای بزرگ برای کشور است، اما تاریخ انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که این حوادث منجر به استحکام درونی و وحدت بیشتر مردم و تقویت ایدئولوژی انقلاب شده و نشان از حقانیت این راه دارد.
وی در پاسخ به سوال مجری راشاتودی مبنی بر اینکه این حادثه چه تأثیری بر سیاست داخلی و خارجی ایران خواهد گذاشت، اظهار داشت: غالب کشورهای جهان و مجامع بین المللی از این اتفاق اظهار تأسف و چندین کشور اعلام عزای عمومی کرده‌اند و شهادت آیت الله رئیسی افق روشن‌تری از نقش تأثیر گذار ایران در روابط بین الملل و رونمایی از روابط ملت‌ها با ایران بود.
مجری شبکه راشاتودی با اشاره به مشی انقلابی و ضد استکباری شهید رئیسی و سعی وی برای رهایی کشور از بند تحریم‌ها و موفقیت قابل توجه در این خصوص، پرسید: آیا این رویه پس از شهادت ایشان هم ادامه خواهد داشت و دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در پاسخ به این سوال اذعان کرد: آرمان و مرام آیت الله رئیسی که شامل مردم‌دوستی و گشایش درهای دیپلماسی ایران به روی تمام کشورهای دنیا بود در ایران ادامه پیدا خواهد کرد.
فرمانده سابق سپاه پاسداران در پاسخ به سوال مجری راشاتودی درباره وجه تمایز جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها در مواجهه با چنین اتفاقی و تمهیدات اندیشیده شده در قانون اساسی، تصریح کرد: اصل 131 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای چنین حادثه‌ای پیش بینی و دستورالعمل دارد، کما اینکه قبلاً نیز این اتفاق افتاده است و خللی در امور کشور اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد؛ اما وجه تمایز این دست اتفاقات در ایران با سایر کشورها، وقوع موج عظیم تأثر، تأسف و تالم در طیف گسترده‌ای از جامعه در سراسر کشور است که در رحلت امام، شهادت حاج قاسم و امروز در واقعه شهادت آیت‌الله رئیسی شاهد آن هستیم.
دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون اقدامی برای بررسی علت حادثه انجام شده است و اطلاعاتی از دلیل وقوع این ضایعه به‌دست آمده است، اظهار داشت: علیرغم ظواهر مبین در خصوص عامل جوی دخیل در وقوع حادثه، سردار باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، دستور پیگیری فنی و دقیق حادثه توسط تیمی مشترک از تمام نهادهای اطلاعاتی کشور را داده است و پس از تکمیل تحقیقات نتیجه آن به اطلاع عموم خواهد رسید.
مجری راشاتودی با اشاره به توییت محمدجواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه مبنی بر مقصر بودن آمریکا و غرب از بابت تحریم تجهیزات هوانوردی ایران، پرسید: چقدر با این موضوع موافقید و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال عنوان کرد: آمریکا از دو جهت در وقوع این حادثه مقصر است، اول اینکه آمریکا از قبل از انقلاب تعهداتی درباره سیستم‌ها و تجهیزات هوایی ایران داشته است که به آنها عمل نکردند، از طرف دیگر تحریم‌های آمریکا سامانه‌ها و تجهیزات هوایی غیرنظامی ایران را نیز هدف قرار دادند، حال آنکه این بخش‌ها جز عوامل انسانی و غیرنظامی است.
محسن رضایی در پایان ضمن اظهار علاقه فراوان به شهید آیت الله رئیسی، افزود: بنده در طول عمر خدمتگزاریم تنها از سه شخص حکم گرفتم؛ اول حضرت امام خمینی (ره)، دوم رهبر معظم انقلاب و سومین حکم هم از شهید آیت الله رئیسی بود.
کد خبر 6117046

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/605823/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خاطره‌ای از آیت‌الله سیستانی : چرا از وزیر صدام استفاده نمی کنید؟

شعر خوانی دختر شیرین زبان

جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده در قم ضروری است

اقامه نماز عید سعید قربان در اماکن مذهبی قم

شناخت برترین دختران هوگوپوش مسابقات پومسه قم

پایان مسابقات قهرمانی آمادگی جسمانی آتش نشانان کشور در قم

عوارض حذف پارکینگ در قم صرف احداث پارکینگ عمومی می‌شود

آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون دبیری از 29 خرداد

افزایش ابر و رگبار باران در برخی نقاط استان قم

نشست مدیران کوثر با معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه برگزار شد

تأثیر لاغری یا چاقی بر روی تغییر اخلاق

عذاب تنهایی را باید چشید

وزش باد همراه با افزایش ابر و رگبار باران در برخی نقاط استان قم

فیلم| دستگیری قاتل فراری در قم

مسمومیت 21 نفر با مصرف قارچ سمی در چاراویماق

مرگ 5 نفر بر اثر هاری در 1403

گفتگو با دزدی که روزی 8 موبایل سرقت می کرد

اینفوگرافی/ اعمال روز عرفه

عمل عجیب پروتز قرنیه چشم

بازسازی مقبره آیت الله تهامی

خانه قرآن شهید آیت الله رئیسی در بهبهان راه اندازی شد

محورهای جاده‌ای قمرود - قنوات قم بهسازی شد

محور‌های جاده‌ای قمرود - قنوات قم بهسازی شد

کولیوند: 5 زائر ایرانی در ایام حج فوت شدند

کارشناس هواشناسی: برای 2 روز آینده شدت بارش‌ها در نوار شمالی کشور ادامه دارد

عزیمت زائران خانه خدا به مشعر و منا

طنین لبیک اللهم لبیک زائران سرزمین وحی

اولویت‌بندی تملکات ساخت 10 پارکینگ عمومی در قم مشخص شد

توسعه گردشگری ورزشی هدف بازدید مدیرکل گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از مجموعه المپیک کیش

درگذشت صدرا روحانی

ایجاد شبکه اصلی فاضلاب شهری، اولویت آب و فاضلاب قم است

گفتگو با دزدی که از 500 ماشین سرقت کرد!

صفحه نخست روزنامه‌های قم، 27 خرداد

تأثیر مزاج در مقدار مصرف آب و مایعات

خدمات دولت آیت الله رئیسی در دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان بی نظیر است

توسعه شهرک‌های صنعتی قم با حل موانع تملک اراضی در جریان است

اختتامیه رویداد ادبی "زیتون سرخ" در قم برگزار شد

درمان موفق تنها پلنگ بیمار باغ‌ وحش مشهد

آخرین وضعیت بیکاری در استان‌ها؛ بیشترین و کمترین نرخ مربوط به کدام استان است؟

دیدار جمعی از علویان ترکیه با آیت الله عاملی

درد های ما موجب فتح جهان می شوند

رفع مشکل آب‌های سطحی از 35 نقطه بحرانی منطقه 3 قم

جاده چالوس همچنان مسدود است

آینه نقطه کور ماشین

برگزاری نشست مدیران کوثر با معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه

تبیین سیره عملی زندگی شهدا و ایثارگران ایران اسلامی را بیمه خواهد کرد

کنترل حالت تهوع و ویار در دوران بارداری

تصویری از حمید نوری در آغوش خانواده‌ اش

حرکت زائران به سرزمین منا آغاز شد

تردد حجاج ایرانی در مسیر منا