عصر قم

آخرين مطالب

آیت الله رییسی پرچم‌دار دیپلماسیِ فناوری در کشور بود روحانیت

آیت الله رییسی پرچم‌دار دیپلماسیِ فناوری در کشور بود
  بزرگنمايي:

عصر قم - امیر حسین میرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره نقش شهید آیت الله رییسی در توجه به حوزه علم و فناوری کشور در تعاملات بین المللی توضیح داد و گفت: یکی از موضوعات اولویت دار رییس جمهور شهید در همه تعاملات خارجی، حوزه «علم و فناوری» بود و تقریبا هیچ سفری را به خاطر نداریم که این موضوع را پیگیری و یا زمینه توسعه همکاری های علم و فناوری ایران با کشور میزبان را ایجاد نکرده باشند.
شاید به جرات بتوان گفت که پرچم دار دیپلماسیِ فناوری در کشور ابتدا شخص آقای رییس جمهور شهیدمان بود که به خوبی فرصت های جدیدی را خلق می کردند.
نقش پررنگ آیت الله رییسی در ایجاد زمینه حضور دانش بنیان ها در خارج
رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی افزود: ما تقریبا در تمام سفرهای رییس جمهور چه آن هایی که به صورت مستقیم حضور داشتیم و چه آن سفرهایی که محتواهایی را در اختیارشان می گذاشتیم، بهره خیلی خوبی را از ظرفیت تعاملات بین المللی در سطح روسای دولت ها شاهد بودیم. به عنوان مثال در برخی سفرها، پیشنهاد اعطای هدیه فناورانه را داشتیم که خیلی مورد استقبالشان قرار می گرفت چرا که نماد توانمندی های فناوری و توان دانش بنیان های کشور بود که در عالی ترین سطح ممکن ارائه می شد. این شرایط باعث می شد که زمینه حضور شرکت های دانش بنیان در بازار آن کشور فراهم و فرصت های صادراتی جدیدی تعریف شود.
توصیه به مهمانان خارجی برای بازدید از خانه فناوری و نوآوری
میرآبادی با بیان این مطلب که یکی دیگر از کارهایی که آیت الله رییسی انجام می دادند توصیه به مهمانان خارجی خود برای بازدید از خانه فناوری و نوآوری تهران بود، گفت: به عنوان مثال سال گذشته رییس جمهور کوبا به توصیه آقای رییس جمهور به خانه نوآوری و فناوری آمدند و یک بازدید نسبتا مفصلی را داشتند و گفت و گوی بسیار خوبی هم شکل گرفت. همچنین در سفر رییس جمهور به کوبا یک تنوع خوبی در حوزه همکاری های فناوری بین و کوبا ایجاد شد.
پیگیری مجدانه رییس جمهور در ارتباطات بین المللی فناورانه
وی ادامه داد: در گذشته همکاری هایمان با کوبا تنها معطوف به حوزه زیست فناوری با یک موسسه خاص بود و سایر حوزه ها مغفول مانده بود و حتی طرف کوبایی آگاهی زیادی نسبت به ظرفیت های دانش بنیان ایرانی حتی در همان حوزه زیست فناوری نداشت. فرصت و بستری که رییس جمهور فراهم کرد، باعث شد این فضا شکل بگیرد و در نمایشگاه توانمندی های صادراتی که میزبان هیاتی از کوبا بودیم، شاهد بودیم که در موضوعات مختلف گفت و گوها در حوزه فناوری کشاورزی، دام و طیور، صنایع غذایی، دارو و حتی در حوزه انرژی های تجدیدپذیر شکل گرفت. این ها تماما فضاسازی و فرصت هایی بود که شخص رییس جمهور با پیگیری مجدانه خود ایجاد کرده بودند.
توجه رییس جمهور به پررنگ بودن دانش بنیان‌ها در تعاملات بین المللی
رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی ضمن بیان اینکه در سفر نخست وزیر سوریه به ایران، مجدد به توصیه آیت الله بازدیدی را از خانه نوآوری و فناوری تهران داشتند، گفت: رییس جمهور در سفر خود به پاکستان و سریلانکا یک جمع بندی خوبی برای توسعه همکاری های علمی و فناوری با هر دو کشور داشتند و وقتی بلافاصله از این سفر برگشتند، دفتر ریاست جمهوری ابلاغ هایی را در خصوص همکاری های فناورانه با این دو کشور را به معاونت علمی داشت. لذا توجه خاص ایشان به این حوزه باعث شد که ما در سال گذشته شاهد پررنگ بودن دانش بنیان ها در تعاملات بین المللی و افزایش قابل توجه صادرات دانش بنیان ها باشیم و بدون تعارف و بدون ملاحظه باید بگویم که منشا اصلی آن ها شخص رییس جمهور شهید بود.
آیت الله از فرصت های توسعه صادرات دانش بنیان حمایت می کرد
میرآبادی با اشاره به تاکید ویژه رییس جمهور بر تنوع بخشی به سبد صادراتی کشور، خاطرنشان کرد: در حوزه تنوع بخشی یکی از بخش هایی که به خوبی می تواند ایفای نقش کند، دانش بنیان ها هستند و لذا هر اقدامی که به عنوان فرصت های توسعه صادرات دانش بنیان وجود داشت، از سوی رییس جمهور حمایت و پیگیری می شد. در جلسه نظارت ستادی معاونت علمی، ایشان 2 نکته را در حوزه صادرات محصولات دانش بنیان به صورت جدی مورد تاکید قرار دادند یکی افزایش پایگاه های صادراتی و دیگری این بود که کار شرکت ها را تا انتها پیگیری کنید.
تاکید رییس جمهور بر پیگیری کار شرکت های دانش بنیان تا زمان تحقق صادرات
وی در پایان گفت: جمله دقیق تر شهید رییسی در جلسه نظارتی معاونت علمی دقیقا این بود: «آن هایی که وارد عرصه بین الملل و صادرات می شوند، صرف اینکه شما یک طرف خارجی به دانش بنیان ایرانی معرفی کنید، کار اینجا تمام نمی شود. باید دست شرکت را بگیرید و تا مرحله آخر از او حمایت کنید تا صادرات دانش بنیان محقق شود.»
کد خبر 6115077

عصر قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/605594/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جمعی از علویان ترکیه با آیت الله عاملی دیدار کردند

رویداد تخصصی پوشاک ایرانی اسلامی ریحانه در قم برگزار می شود

شهید آیت آل هاشم محبوب دل ارتشیان بود

شهید آیت الله آل هاشم محبوب دل ارتشیان بود

تصادف پراید و تریلی در اتوبان قم به تهران حادثه آفرید

تقویم و اوقات شرعی یکشنبه 27 خرداد 1403 به افق قم

تو از نیامدن خسته نمی شوی

احداث خانه‌های ایثار و مراکز اقامتی مهمترین مطالبه جانبازان و ایثارگران ایلام است

سفر یک روزه معاون توسعه، منابع و برنامه ریزی بنیاد مازندران به شهرستانهای محمودآباد و فریدونکنار

مواد غذایی موثر در بیماری دیابت

تو که جان و دلی یکبار واپرس

کودکان چه دوره‌ای از زندگی‌اشان دچار یبوست می‌شوند؟

شعری دلنشین از حامد عسکری

کاهش مصرف برق در بوستان‌های قم

مراسم قرائت دعای روح بخش عرفه فردا در قم برگزار می شود

رئیس ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی در قم انتخاب شد

زن: شوهرم یک ماه بعد از عقد رهایم کرد

تریبون آزاد انتخاباتی این بار پای دردودل عشایر کوهرنگ

تا جان در بدن دارید همستر کامبت بازی نکنید!

آیت الله یثربی خطاب به پزشکیان: نباید بگذاریم مردم دل آزرده باشند /انشالله مشارکت از 6٠ درصد فراتر برود

آیت‌الله کریمی جهرمی در دیدار با پزشکیان: جامعه در امر معیشت و اقتصاد نیاز به آرامش دارد

مارا کبوترانه وفادار کرده است!

ادامه روند جستجوى مفقودین سیل در جاده چالوس

مصرف سوسیس از نگاه طب سنتی

شعری زیبا از مولانا

اسلحه کشیدن مرد همسایه به خاطر شارژ ساختمان

آیت الله العظمی جوادی آملی: مسائلی مانند حجاب با فشار حل نمی‌شود/ دین اجازه فریب مردم با وعده و تبلیغ دروغ را نمی‌دهد/ باید جلوی اختلاس و فساد گرفته شود

سن مناسب غربالگری بیماری پروستات در آقایان

پاسخ آیت‌الله نوری همدانی به یک سؤال انتخاباتی

آیت‌الله العظمی کریمی جهرمی در دیدار پزشکیان: بدون در نظر گرفتن سلایق، زندگی مردم را رو به سوی کمال و آسایش ببرید/ جامعه امروز ما نیاز به آرامش در روح و روان و آرامش در امر معیشت و اقتصاد دارد

زندگی آیت‌الله مصطفی خمینی مستند می‌شود

امشب تو را به خوبی نسبت به ماه کردم

قم میزبان مسعود پزشکیان

تصاویری از حضور حجاج در صحرای عرفات و اعمال مناسک حج ابراهیمی

آماده‌باش هلال‌احمر در پی رگبار باران و وزش شدید باد در 16 استان

با مصرف بیش از حد کافئین چه اتفاقی در بدن شما می افتد؟

آیت الله جوادی آملی: مسائلی مانند حجاب با فشار حل نمی‌شود

«کارتون کتاب» تمدید شد

تکذیب مفقودشدن سرنشینان یک وَن در سیل چالوس

آغاز فستیوال تابستانه" بزن بریم کیش"

یبوست چیست؟

احسان صالحی: پرونده حمید نوری از اساس برای ضربه زدن به آیت‌الله رئیسی بود که در این زمینه ناکام ماندند

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله ابراهیم رئیسی در کبودراهنگ

آیت الله جوادی آملی در دیدار پزشکیان: مسائلی مانند حجاب با فشار حل نمی‌شود / شأن مردم این نیست که کمیته امدادی اداره شوند

(تصویر) فاتحه‌خواندن پزشکیان بر مزار آیت‌الله منتظری

اشتباه از ما بود!

"هیأت ورزش‌های همگانی استان قم برتر شد"

هیأت ورزش‌های همگانی استان قم هیات برتر شد

شرایط بحرانی یوزپلنگ آسیایی در ایران

مناطق گردشگری فیروزکوه تعطیل شد