عصر قم

آخرين مطالب

ماجرای سارق خوش‌ خیالی که در محل دزدی خوابید مقالات

ماجرای سارق خوش‌ خیالی که در محل دزدی خوابید
  بزرگنمايي:

عصر قم - سارقی که در محل سرقت خوابش برده بود ماجرای تبدیل شدنش به دزد خانه‌ها را تعریف کرد

سارقی که به دلیل خوابیدن، دستگیر شد
سارق جوانی که به خاطر انتقام از راننده فراری مسیر زندگی‌اش عوض شده در آخرین سرقت خوابش برد و در خانه‌ای که برای دزدی رفته بود دستگیر شد.
این سارق چند شب قبل با این تصور که صاحب‌خانه سفر است وارد خانه‌ای شد و پس از آن تصمیم گرفت تا رسیدن همدستانش استراحت کوتاهی کند، اما وقتی چشم باز کرد دست و پای خود را بسته دید و صاحب‌خانه و ماموران پلیس بالای سرش بودند.
این متهم که اهل یکی از شهرستان‌های غرب کشور است و 39 سال دارد پس از اطمینان از خالی بودن خانه‌ای در شمال غرب تهران، حدود ساعت سه صبح وارد آنجا شد و با همدستانش تماس گرفت تا خودشان را برای سرقت برسانند اما همدستانش به او گفتند در جای دیگری مشغول سرقت هستند به همین دلیل ممکن است بعد از یکی دو ساعت به آنجا برسند.
سارق جوان که به خاطر بیداری‌های متوالی در شب‌های قبل خسته بود، با این تصور که قبل از رسیدن همدستانش فرصت مناسبی دارد تا استراحت کوتاهی کند، خوابید. اما صاحب‌خانه که سفر نرفته بود، به منزلش بازگشت و متوجه حضور این سارق جوان شد. او دست و پای سارق را بست و پلیس را خبر کرد.
متهم که در صحنه جرم دستگیر شده بود چاره‌ای جز اعتراف ندید و گفت: در شهرستان خودمان زندگی خوبی داشتم و سر کار می‌رفتم. حدوداً 20 ساله بودم که یک شب وقتی با موتورسیکلتم به خانه برمی‌گشتم راننده یک خودرو سانتافه به من زد و فرار کرد و آن تصادف سرنوشت مرا عوض کرد.
این متهم که با کوله‌پشتی و ابزار باز کردن قفل دستگیر شد ادامه داد: راننده آن شب از ماشینش پیاده شد و بالای سرم آمد. از او خواستم مرا به بیمارستان برساند، اما او سوار ماشینش شد و فرار کرد و بعد از آن من که پایم از چند جا شکسته بود درگیر دوا و درمان و بیمارستان و جراحی شدم و در پایم پلاتین گذاشتند. حتی من از آن راننده سانتافه شکایت هم کردم و پرونده قضایی تشکیل شد اما چون پلاک خوانا نبود راننده دستگیر نشد و من که کلی هزینه کرده بودم، کارم را هم از دست دادم. آن موقع بود که برای کارگری به بازار تهران آمدم و کار و زندگی‌ای که به نظر خودم خوب بود، نابود شد. اگر آن راننده نترسیده بود و فرار نمی‌کرد شاید وضع من الان این نبود.
او در ادامه اعترافات خود گفت: وقتی به تهران ‌آمدم، در بازار کارگری می‌کردم و داشتم به زندگی جدید عادت می‌کردم که چند سال پیش به‌ طور اتفاقی همان راننده‌ای را که به من زده بود، دیدم. مطمئن بودم خودش است، حتی پرس‌وجو کردم و فهمیدم خودرو سانتافه هم داشته است، چند باری او را تعقیب کردم و فهمیدم مغازه‌دار بازار تهران است. وقتی چند بار او را تعقیب کردم و مطمئن شدم خود او بوده که با ماشین به من زده و فرار کرده، تصمیم به انتقام گرفتم؛ اول فکر کردم من هم او را بزنم و فرار کنم، بعد دیدم گروگانگیری بهتر است و می‌توانم پولی هم به دست بیاورم؛ اما وقتی موضوع را با یکی از دوستانم در میان گذاشتم او مرا از این کار منصرف کرد و گفت آدم‌ربایی و گروگانگیری دردسر دارد و اگر دستگیر بشویم کلی هم زندان دارد.
متهم توضیح داد: آن دوستم که من را از آدم‌ربایی منصرف کرد پیشنهاد داد برای انتقام و به دست آوردن پول خانه آن مرد را پیدا کنم تا با هم به خانه‌اش دستبرد بزنیم، چون نه تنها دردسر کمتری دارد بلکه پول بیشتری هم ممکن است گیرم بیاید. وسوسه شدم و خانه او را پیدا کردم. ما برای سرقت وارد خانه‌اش در تهران شدیم و پول و دلار و اموال باارزش را سرقت کردیم. اما این تازه آغاز ماجرا بود و بعد از آن سرقت پول و دلاری که دزدیده بودیم زیر دندانم مزه کرد و باز هم با همان دوست رفتم دزدی تا اینکه در این کار خبره شدم. اما در نهایت پنج سال قبل دستگیر شدم و مرا به زندان فرستادند.
این سارق ادامه داد: یک ماه پیش بود که از زندان آزاد شدم و با باند دیگری از سارقان دوباره شروع به همکاری کردم، این‌ بار تصمیم داشتم بعد از چند سرقت که پول خوبی به جیب زدم به شهر خودمان بروم و با یکی از دختران فامیل ازدواج کنم و برای خودم خانواده تشکیل بدهم. اما در شب‌های گذشته هر جا رفتیم به کاهدان زدیم. یا نتوانستیم وارد خانه شویم یا صاحب‌خانه حضور داشت یا چیزی برای سرقت پیدا نمی‌کردیم که سهمم جوری باشد که از سرقت دست بکشم. تا اینکه امشب وارد این خانه شدم و به همدستانم که زنگ زدم، گفتند جایی مشغول کار هستند و بعد از دستبرد، آنجا پیش من می‌آیند. من هم که چند شب بود نخوابیده بودم و دیدم چند ساعتی وقت دارم گفتم استراحتی بکنم. گمانم ساعت چهار یا پنج صبح بود که خوابم برد و وقتی چشم باز کردم دست و پایم بسته بود و صاحب‌خانه و پلیس بالای سرم بودند.
با این اعترافات متهم در صحنه جرم، ماموران پلیس او را دستگیر و برای تحقیقات و شناسایی همدستانش از بازپرس دادسرای سرقت دستورات لازم را دریافت کردند و در حال حاضر تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/566635/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو