عصر قم

آخرين مطالب

آدمکشی برای ریشه کنی اعتیاد! مقالات

آدمکشی برای ریشه کنی اعتیاد!
  بزرگنمايي:

عصر قم -  مردی که احتمال می رود زمینه هایی از بیماری روانی داشته باشد در حالی با کارد وحشتناک به سوی آدم های پارک نشین حمله کرد و سپس جوان ضایعات فروش را به قتل رساند که مدعی بود برای ریشه کنی اعتیاد به مبارزه برخاسته است!
ماجرای این جنایت هولناک عصر یازدهم مرداد هنگامی آغاز شد که ولوله ای در پارک لاله کوی طلاب مشهد به راه افتاد. هرکدام از پارک نشینان در حالی فریادزنان به سویی می گریختند که مردی کارد به دست به سوی آن ها حمله ور شده بود. مهاجم مسلح با چهره ای خشمگین به دنبال جوانی دوید که در میان هیاهوی پارک نشینان به طرف منزل مسکونی فرار می کرد. او که با خوش شانسی از چنگ مهاجم گریخته بود، ناگهان خود را به درون حیاط منزل انداخت و در آن را بست.
مرد چاقوکش، با عصبانیت خاصی او را رها کرد و به طرف جوان دیگری هجوم برد که در یک مغازه غیرتجاری حدود 12 متری مشغول خرید و فروش نان خشک و ضایعات بود. او در میان بهت و حیرت اهالی و رهگذران، در حالی از مغازه بیرون آمد که هنوز از تیغه کاردش خون می چکید. اهالی محل و پارک نشینان که وحشت زده و نگران به این صحنه دلخراش می نگریستند زمانی متوجه قتل مرد ضایعات فروش شدند که مهاجم چاقوکش به طرف کوچه پس کوچه های خیابان وحید 21 گریخت. آن ها که دیگر از شوک بیرون آمده بودند در همان چهارراه سوم به دنبال متهم به قتل دویدند و دقایقی بعد موفق شدند او را زمین گیر کنند.
گزارش روزنامه خراسان حاکی است طولی نکشید که با تماس شهروندان، گروهی از عوامل انتظامی و امدادگران اورژانس راهی محل وقوع جنایت شدند و جوان ضایعات فروش را به بیمارستان امدادی شهید هاشمی نژاد انتقال دادند.بررسی های مقدماتی نشان داد، وی علایم حیاتی ندارد و بر اثر عوارض ناشی از اصابت تیغه کارد جان خود را از دست داده است.

عصر قم

بنابر گزارش روزنامه خراسان، دقایقی بعد دامنه تحقیقات قضایی به محل وقوع جنایت کشید و به این ترتیب بررسی های تخصصی قاضی دکتر صادق صفری در چهارراه سوم خیابان وحید 21 ادامه یافت. تحقیقات بیشتر بیانگر آن بود که مرد ضایعات فروش هدف ضربات چاقوی فردی به نام «غلام رضا- الف» قرار گرفته است که برخی اظهارات، از روانی بودن وی حکایت دارد. کارد خون آلودی که توسط اهالی و شاهدان عینی این جنایت تکان دهنده از دست مهاجم خطرناک، خارج شده بود، در حالی ضمیمه پرونده شد که یکی از شاهدان گفت: من به همراه برادر مقتول در پارک لاله نشسته بودیم که ناگهان غلامرضا (متهم به قتل) با کاردی که در دست می فشرد به سوی مردم حمله ور شد. او چند ساعت قبل و در میان جمعیتی که برای عزاداری محرم حاضر می شدند، فریاد زده بود «برایم دعا کنید چون می خواهم یک نفر را بکشم!»در واقع به خیال خودش به دنبال افراد معتاد بود تا آن ها را از روی زمین حذف کند!
این شاهد صحنه جنایت ادامه داد: مرد مهاجم ابتدا به طرف یک جوان دیگر هجوم برد، اما او به داخل یک منزل مسکونی پناه برد و در را بست. من هم زمانی رسیدم که غلامرضا (متهم) با چاقوی خون آلود از مغازه مرحوم بیرون آمد. در این هنگام «محمد» نیز در حالی از مغازه، خودش را به خیابان کشید که دستش را روی شکمش گرفته بود و به سختی فریاد می زد،او را بگیرید! مرا با چاقو زد! من هم به همراه تعداد دیگری از رهگذران و اهالی در پی مهاجم خشمگین دویدیم تا این که او را بعد از یک درگیری وحشتناک زمین گیر کردیم؛چراکه او با چاقو به سمت ما هم حمله کرد.او چند روز قبل هم با چماق یا میله آهنی به سر یک پیرمرد ضربه زده بود. او مدام در خیابان شعر می خواند و ادعا می کرد من باید معتادان را از بین ببرم!
یکی دیگر از شاهدان گفت: من زمانی به صحنه حادثه رسیدم که مرحوم دست خون آلودش را روی شکمش گذاشته بود و از مغازه بیرون آمد. مردم هم به دنبال مهاجم می دویدند و مقابل مسجد او را گرفتند، ولی شنیده ام که «غلامرضا» بیمار روانی است و گاهی ادعا می کند باید معتادان را بکشم!
یکی دیگر از شاهدان این ماجرای تکان دهنده به قاضی صفری گفت: من بارها مهاجم (متهم به قتل) را در خیابان دیده ام که سعی می کند با کلاه کشی و پوشیدن لباس های فرم مخصوص تکواندوکاران خودش را به شکل نیروهای نوپوی پلیس درآورد؛ چراکه عشق تکاوری و پلیس بازی دارد.
به گزارش روزنامه خراسان، در ادامه بررسی های قضایی، مغازه محمد رمضانی (مقتول) نیز مورد بازرسی قرار گرفت که تعدادی کیسه های نان خشک و ضایعات پلاستیکی به همراه چندین کبوتر در آن جا وجود داشت، اما هیچ گونه تابلو و علامتی که نشان دهنده خرید و فروش ضایعات باشد در پارکینگ 12 متری منزل جنوبی دیده نمی شد.
در همین حال قاضی شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، به تحقیق از متهم به قتل چاقوکش پرداخت که توسط شهروندان دستگیر شده و در اختیار پلیس قرار گرفته بود. این مرد که گویی برخی گفتارش حکایت از زمینه های بیماری روحی و روانی داشت به قاضی دکتر صفری گفت: من به بچه های محل هم گفتم که برای مبارزه با قاچاقچیان بین المللی می روم که ماموران انتظامی هم آن ها را می شناسند! من این کار را کردم تا راه انجمن معتادان گمنام ادامه یابد و معتادان ریشه کن شوند! شعارهای کماندویی را هم خودم روی دیوار نوشتم! چراکه دوره تکاوری دیده ام و قبلا در پادگان 04 سرباز بودم!
چاقو هم مال خودم بود که یک ضربه به شکم و یکی هم به قلب آن جوان زدم و با او مبارزه کردم! من پرونده پزشکی دارم و پرونده هرجا عشق است!
براساس گزارش روزنامه خراسان، در حالی که متهم مذکور در مرکز درمانی و با دستور قاضی ویژه قتل عمد تحت مداوا قرار دارد، بررسی های کارآگاهان برای کشف زوایای پنهان این پرونده جنایی زیر نظر سروان عظیمی مقدم (افسر پرونده) آغاز شده است.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/554733/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو