عصر قم

آخرين مطالب

قشنگ‌ترین مهریه دنیا مقالات

قشنگ‌ترین مهریه دنیا
  بزرگنمايي:

عصر قم -   گفت‌و‌گو با دکتر «ریحانه آل‌رسول» که مهریه‌اش 2 روز ویزیت ماهانه رایگان بیماران بی‌بضاعت و اختصاص 10 درصد از درآمد ماهانه برای درمان آن‌ها، آزادسازی 20 زندانی، تامین کمک هزینه 20 کودک بی‌سرپرست و ... است.
دقیقا در همین روزهایی که فهرست مهریه پیشنهادی یک دختر شامل 999 سکه تمام بهار آزادی، یک خودرو که پراید نباشد، یک واحد آپارتمان، حداقل 300 گرم طلای 24 عیار و ... در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده، دختر دیگری تصمیم گرفته تا یکی از نیکوکارانه‌ترین مهریه‌های ممکن را به خواستگارش پیشنهاد دهد. مهریه این خانم دکتر که تصویرش در شبکه‌های‌اجتماعی مورد تحسین کاربران قرار گرفته، عبارت است از: «یک جام آینه و شمعدان، یک شاخه نبات، یک سکه تمام بهار آزادی به نیت یگانگی خداوند عشق، دو روز در ماه ویزیت رایگان بیماران بی‌بضاعت و 10 درصد از درآمد ماهانه به تشخیص پزشک جهت ارائه درمان، کمک هزینه تحصیل 20 کودک بی‌سرپرست نیازمند تا زمان ورود به دانشگاه، آزادسازی 20 زندانی جرایم غیرعمد بدون سابقه کیفری». به همین بهانه و در پرونده امروز زندگی‌سلام با دکتر «ریحانه آل‌رسول» تماس گرفتیم تا درباره دلایلش برای تعیین این مهریه، واکنش‌ها به این تصمیم، اهمیت کارهای خیر، واکنش خواستگارش و ... صحبت کنیم. هرچند او، مایل به رسانه‌ای شدن این ماجرا نبود اما راضی شد برای دقایقی با ما در این باره صحبت کند. خانم دکتر که علاقه‌ای به انتشار عکس خودش هم ندارد، درباره تصویر منتشر شده در فضای‌مجازی که ظاهرا او در مطب مشغول ویزیت است، می‌گوید: «آن عکس هم من نیستم و ترجیح می‌دهم عکسی از ما چاپ نشود».
نمی‌دانم چطور عکس مهریه‌ام از فضای‌مجازی سر درآورد
از خانم دکتر می‌پرسم که تصویر منتشر شده از مهریه‌اش مربوط به چه زمانی است و آیا خودش در فضای‌مجازی منتشر کرده یا نه که می‌گوید: «حقیقتش این است که ما هنوز عقد نکردیم. ما مراسم بله‌برون و نامزدی را تقریبا 10 روز پیش برگزار کردیم و مراسم عقدمان هفته آینده خواهد بود. درباره عکسی که از برگه مهریه‌ام در شبکه‌های‌اجتماعی پربازدید شده باید بگویم، در مراسم بله‌برون تقریبا همه فامیل و آشنایان از آن عکس گرفتند و من هنوز هم متوجه نشدم که چطور از شبکه‌های‌اجتماعی سر در آورد و منتشر شد. حقیقتش هم این است که ما اصلا دنبال این نبودیم که این قضیه، بازنشر و بازتاب داشته باشد».
نگران بودم بعضی‌ها دچار
سوء تفاهم شوند
دکتر «آل رسول» درباره زمانی که متوجه شده ماجرای مهریه‌اش سر از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی در آورده، می‌گوید: «بعد از منتشر شدن عکس مهریه‌ درخواستی‌ام در فضای‌مجازی، در ابتدا، هم من و هم شوهرم یک مقدار ناراحت شدیم که شاید بعضی‌ها دچار سوء تفاهم شوند و مثلا این تصمیم را به پای خودنمایی و ریا بگذارند اما وقتی تاثیر آن را در جامعه دیدیم و نظرات مردم را درباره‌اش خواندیم، ناراحتی‌مان کمتر شد و خوشحال شدیم که مردم با دعای خیرشان بابت این تصمیم، انرژی مثبت به زندگی‌مشترک ما فرستادند، اما دوباره می‌گویم که ما راضی نبودیم که این عکس و تصمیم‌ خیرخواهانه‌مان این‌قدر مورد توجه قرار بگیرد اما این که بقیه هم دوست داشتند، مسئله را برای ما قابل هضم‌تر کرد».
95 درصد واکنش‌ها مثبت بود
«من و همسرم، هیچ‌کدام اینستاگرام نداریم چون هم مشغله داریم و هم فعلا لزومی نمی‌بینیم در این شبکه‌اجتماعی فعال باشیم». خانم دکتر با این مقدمه درباره واکنش‌هایی که در فضای‌مجازی و حقیقی به آیتم‌های مهریه‌اش دیده، می‌گوید: «بعد از انتشار تصویر مهریه‌مان در کانال‌های خبری و فضای‌مجازی، بقیه برای‌مان می‌فرستادند و می‌گفتند که این جا هم منتشر شد، فلان‌جا هم پربازدید شد و ... ما خودمان هم تعجب کردیم که چطور به این سرعت پخش شد. درباره واکنش‌های مردم چه در فضای حقیقی و چه در فضای‌مجازی، بیشتر آن‌ها یعنی تقریبا 95 درصد مثبت بود اما من در جایی خواندم که حالا همچین مهریه‌ کمی هم نبوده و دارند فخرفروشی می‌کنند و چند نفری هم به او پاسخ داده بودند که کار خیر به هر روشی ارزشمند است. این را هم بگویم که مهریه من در واقع همان یک سکه است و بقیه بندهای مهریه با همراهی و نظر مثبت همسرم اضافه شده است».
شوهرم از قبل ازدواج، اهل کار خیر بود
از خانم دکتر درباره هدف اصلی‌اش از این کار می‌پرسم. این که چرا تصمیم گرفته در مهریه‌اش، 2 روز ویزیت رایگان بیماران بی‌بضاعت و اختصاص 10 درصد از درآمد ماهانه برای درمان آن‌ها، آزادسازی 20 زندانی، تامین کمک هزینه 20 کودک بی‌سرپرست و ... را قرار دهد. او این‌طور پاسخ می‌دهد: «همسرم از قبل آشنایی با من، دستی در کار خیر داشت و از این جور کارهای نیکوکارانه انجام می‌داد. من هم همیشه مد نظرم بود که هر وقت مشغول به کار شدم و درآمدی کسب کردم، از این مدل کارهای خیرخواهانه به‌خصوص برای افراد بی‌بضاعت انجام بدهم. بنابراین ما متوجه شدیم که هم مسیر هستیم و تصمیم گرفتیم که زندگی‌مان را با کار خیر شروع کنیم تا برکت بیشتری داشته باشد. اصل هدف‌مان از این ماجرا، همین بود تا از ابتدا تا پایان عمرمان در چنین مسیری قدم برداریم و به مردم کشورمان به‌خصوص نیازمندان، خدمتی کرده باشیم».
همسرم از مهریه پیشنهادی خیلی استقبال کرد
دکتر آل رسول می‌توانست مهریه‌های روتین و معمولی دریافت کند همان‌گونه که در بستگان و جامعه معمول است اما تصمیم دیگری گرفته است. او درباره واکنش شوهرش وقتی برای اولین بار با این درخواست مهریه و آیتم‌های آن روبه‌رو شده، می‌گوید: «این برگه مهریه و موضوعات مطرح شده ، در ابتداپیشنهاد من بود و من بندهای آن را نوشتم. واکنش همسرم بعد از این‌که برگه را در جلسه خواستگاری دید، این‌طور بود که خیلی استقبال کرد و خوشحال شد. وقتی متوجه این ماجرا شد، طوری برخورد کرد که به من انگیزه بیشتری داد تا با هم در این مسیر گام برداریم و یار و یاور هم در کمک به دیگران و انجام کار خیر باشیم».
آشنایی‌مان سنتی بود
او درباره نحوه آشنایی با شوهرش یعنی دکتر «بهراد رئیسی» که پزشک عمومی است و تا چند روز دیگر نتیجه قبول شدنش در آزمون تخصص هم مشخص خواهد شد، می‌گوید: «آشنایی‌مان تقریبا به صورت سنتی بود و به تازگی شکل گرفت. در همان ابتدا، آقای دکتر «رئیسی» با پدرم تماس گرفت و بعدش هم که ماجرا به وضعیتی که الان هستیم، ختم شده است و چند روزی است که نامزد شده‌ایم».
امیدوارم راه برای انتخاب چنین مهریه‌هایی باز شود
او درباره دلیلش برای انتخاب 3 کار خیرخواهانه اعم از کمک به بیماران، زندانیان و کودکان بی‌سرپرست که به عنوان مهریه انتخاب کرده، می‌گوید: «من در دوره دانشگاه، بارها شنیده بودم که یکی از دانشجوها هست که با همان حقوق بسیار کم دانشجویی که سال آخر پزشکی می‌گرفته، در حد توانش کار خیر می‌کرده است، به بیمارانی که نمی‌توانند دارو تهیه کنند، کمک می‌کند و ... که متوجه شدم دکتر رئیسی است. او با من هم مسیر بود و با هم این تصمیم خیر برای مهریه را گرفتیم. خودم هم همیشه در ذهنم این بوده که بتوانم این جور کارها را انجام بدهم. به همین دلیل، این 3 کار را مشخص کردم تا شاید راه برای دیگران هم باز شود و بدانند که چنین چیزهایی را هم می‌توان به عنوان مهریه انتخاب کرد».
مهریه ضامن تعهد و آرامش در زندگی‌مشترک نیست
خانم دکتر چند بار به این نکته اشاره می‌کند که مهریه‌اش فقط همان یک سکه است و در نظر دارد برای اجرایی شدن بقیه بندهایش، شوهرش را همراهی کند تا هر دو با هم، آن‌ها را انجام دهند. او که نظر متفاوتی با بعضی دخترهای دم‌بخت دیگر درباره رابطه خوشبختی با میزان مهریه دارد، می‌گوید: «واقعیتش این است که مهریه، اسمش روی خودش است و باید معنای مهر بدهد. این که ما بخواهیم با پول این مهر را به دست بیاوریم، از نظر من ممکن نیست و مسیر درستی محسوب نمی‌شود. بالاخره در کشور ما یک سری رسم‌و‌رسوم هست که مثلا مهریه و سکه باید به سال تولد عروس باشد، خودرو و خانه در مهریه باشد و ... اما دست‌و‌پاگیر است و باعث خوشبختی نمی‌شود. یک عده به من می‌گفتند تو با این تصمیم‌ات، یک بدعت در مهریه گذاشتی. من هم گفتم که اگر این رسم خوب تاثیر خوبی هم بر دیگر دختر و پسرهای دم‌بخت بگذارد، چرا که نه؟! بگذاریم باشد تا بقیه هم به جای چشم‌و‌هم‌چشمی، سمت این جور مسائل بروند. از نظر من، آن پول و سکه و خانه که به عنوان مهریه مشخص شود، خوشبختی نمی‌آورد و ضامن آرامش و خوشی و تعهد دو طرف در زندگی‌مشترک نیست. در نهایت آن چیزی که مورد توافق بین دو طرف است، می‌تواند یک زندگی قشنگ را بسازد».
وضع مالی هر دوی ما، کاملا متوسط است
به خانم دکتر «آل رسول» می‌گویم که بعضی کاربران شبکه‌های‌اجتماعی گفتند که حتما وضع مالی‌تان خیلی خوب است و مثلا نگرانی درباره خودرو و خانه و ... ندارید که چنین تصمیمی گرفتید. او می‌خندد و می‌گوید: «واقعیتش این است که ما یک خانواده متوسط از لحاظ مالی هستیم. نه خیلی پولدار و نه ضعیف، از طبقه متوسط جامعه هستیم. خانواده همسرم هم با ما در یک طبقه اقتصادی هستند. درباره حس و حال انجام کار خیر و کمک به فقرا، همسرم همیشه می‌گوید که چنین کارهایی حس خیلی خوبی به انسان می‌دهد و باعث آرامش روان می‌شود. حتی یک کار خیر کوچک، لازم نیست حتما کار بزرگی بکنیم، وقتی شما یک نفر را خوشحال می‌کنید، کلی انرژی مثبت به زندگی‌تان وارد می‌شود. از آن طرف، ما معتقدیم که خداوند ناظر به همه اعمال ماست و این جور کارها رضایت او را هم در پی خواهد داشت، بنابراین یک انرژی مثبت دیگر هم به سمت زندگی‌مان خواهد آمد که بسیار ارزشمند است».
اثرات مثبت ازدواج آسان را دیدم
«در بیشتر سایت‌ها و فضای‌مجازی نوشته‌اند که ما یک زوج اصفهانی هستیم در صورتی که من متولد شهرکرد و همسرم متولد لردگان است یعنی هر دو متولد استان چهارمحال و بختیاری هستیم. در ضمن من متولد 1373 و شوهرم متولد 1369 هستند. بنده رزیدنت پوست هستم و شوهرم هم ان‌شاءا... از چند ماه دیگر رزیدنت می‌شوند». این پزشک با بیان این که بعضی افراد پس از اطلاع از مهریه‌ام تعجب کردند، می‌گوید: «زندگی آن قدر طولانی نیست که به خود سخت بگیریم و خود را گرفتار چشم‌و‌هم‌چشمی و رقابت کنیم. از نظر من، دوری از اشرافی‌گری و ازدواج آسان باعث می‌شود تا اثرات مثبت آن را در زندگی خود ببینیم. این را هم بگویم که هیچ‌گونه مخالفتی از سوی خانواده و اقوام درجه یک با مهریه خود نداشتم و تنها برخی این سبک از مهریه را خلاف رسم و رسوم و گذاشتن یک بدعت دانستند.»
لطفا و حتما، همه از کرم ضدآفتاب استفاده کنید
او که متخصص پوست است، در پایان صحبت‌هایش چند خواهش از مردم دارد تا حواس‌شان بیشتر از قبل به سلامتی پوست‌شان باشد و می‌گوید: «با توجه به شرایط آب و هوایی که کشور ما دارد، همه باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنند چون ما سرطان پوست را در سنین بالا زیاد داریم به‌خصوص در آقایان چون بیشتر در معرض نور خورشید قرار دارند. بنابراین از مردم می‌خواهم که این مسئله را جدی بگیرند. نکته بعدی هم این که به تبلیغاتی که درباره زیبایی پوست در فضای‌مجازی وجود دارد، اعتماد نکنند مگر این که پشتوانه علمی داشته باشد. نکته آخر هم این که کارهای زیبایی پوست را حتما زیرنظر متخصص انجام دهند چون یکی از معضلات ما این است که بیمارهای‌مان با یک سری عوارض به ما مراجعه می‌کنند که افراد غیرمتخصص باعث و بانی آن شدند مثلا در آرایشگاه‌ها و مراکز غیر مجاز دیگر، کارهایی کردند که بعضی اوقات، عوارض جبران‌ناپذیری دارد».

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/545609/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو