عصر قم

آخرين مطالب

رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: امام خمینی(ره) ایران را به عزت و اقتدار رساند سیاسی

رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: امام خمینی(ره) ایران را به عزت و اقتدار رساند
  بزرگنمايي:

عصر قم - حجت‌الاسلام مهدی اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد جامع سنندج اظهار کرد: سال 1341 با طرح لایحه انجمن‌های ولایتی و ایالتی، علما به میدان آمدند و با روشنگری آنها رژیم پهلوی عقب نشست و از در دیگر وارد شد.
وی افزود: آنها انقلاب سفید را هم مطرح و یک رفراندوم تشریفاتی در این مملکت برگزار کردند که بازهم علما با رهبری امام وارد میدان شدند.
 
اسلامی خاطرنشان کرد: رژیم دژخیم و جنایتکار پهلوی با مردم سفاکانه برخورد کرد، امام دستگیر شد مردم به میدان آمدند و امام را به اجبار از زندان آزاد کردند و این حرکت تا پیروزی انقلاب در بهمن 57 انقلاب ادامه پیدا کرد.
وی تصریح کرد: آنچه در 15 خرداد به خوبی خود را نشان داد حضور مردم در صحنه بود و این حضور با هدایت داهیانه امام راحل امروز ایران اسلامی را به جایی رساند که در معادلات سیاسی عالم مقتدرانه ورود می‌کند.
رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: قبل از انقلاب کشوری که در عرصه سیاسی، نظامی و اقتصادی تکیه‌گاهش ابرقدرتی به نام آمریکا بود و با انقلاب این تکیه‌گاه را از دست داد و به ظاهر به انزوای سیاسی رسید از لحاظ نظامی افت کرد و از لحاظ اقتصادی مورد شدیدترین تحریم‌ها قرار گرفت و دهه به دهه درجات ترقی پیمود.
وی خاطرنشان کرد: در حالیکه در آن دوران حتی یک موشک نداشتیم و از لحاظ تجهیزات نظامی پایین بودیم، امروز صنعت موشک این کشور به جایی رسیده که موشک خیبر 2 هزار کیلومتری یک هزار و 900 تنی را آزمایش می‌کنیم.
اسلامی اظهار کرد: اقتدار نظامی این مملکت به جایی رسیده که بازدارنده است، دشمن حتی جرات فکر کردن در مورد حمله به ایران را به خود نمی‌دهد و کار به جایی رسیده که فکر پهپاد این مملکت معادلات نظامی بعضی از شهرها را به هم می‌زند.
وی عنوان کرد: نهضت 15 خرداد ایران را به جایی رساند و تعالی و اقتدار این مملکت تا جایی است، وقتی در دهه 70 کشورهای اروپایی کشور را تحریم کنند یکی پس از دیگر به این مملکت برگشتند چرا که عزت از آن خداست و این انقلاب را به عزت رساند.
رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اذعان کرد: وقتی سه کشور ابرقدرت در آن دوران در ایران جلساتی برگزار می‌کردند شاه مملکت اجازه ورود به آن جلسه نداشت و نخست وزیر را لابی آمریکا تعیین می‌کرد، الان به جایی رسیده‌ایم که در عرصه سیاسی آمریکا برای بازگشتن به مذاکرات پیک می‌فرستد اما دیگر حنای آمریکا برای این مملکت رنگی ندارد.
به گفته وی، اگر بخواهیم عرصه علمی این مملکت را در قبل از انقلاب بررسی کنیم می‌بینیم در طول یک سال یک مقاله بین‌المللی در ایران داشتیم اما بعد از انقلاب درصد قابل توجهی از مقالات دنیا متعلق به ایران است و در این زمینه حرف برای گفتن داریم.
اسلامی عنوان کرد: دانشمندان کار را به جایی می‌رسانند که این مملکت در عرصه علمی حرف برای گفتن دارد و بسیاری از کشورها مستنداتشان براساس تحقیقات این دانشمندان به ثمر می‌نشیند.
وی افزود: آنقدر کار برای دشمن سخت می‌شود که برای جلوگیری از پیشرفت علمی ایران دست به ترور دانشمندان زدند و آنان را ناجوانمردانه به شهادت رساندند.
رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز ایران اسلامی در عرصه علمی مقتدر است، نهضت 15 خرداد در دهه چهارم بعد از انقلاب کار را به جایی می‌رساند که ایران دیگر به تنهایی مطرح نیست و جبهه‌ای را به نام جبهه مقاومت تشکیل داده که مذاهب مختلف ملیت‌های مختلف در آن در برابر استکبار به میدان آمده‌اند.
وی عنوان کرد: جبهه مقاومت امروز کارش به جایی رسیده که اگر روزی اسرائیل حرف از نیل تا فرات می‌زد الان به انزوا رفته است.
وی ادامه داد: امام به سه اصل مهم خدا، مردم و خودباوری اعتقاد داشتند، امام راحل به معنای واقعی متخلص به دین بود، قیام او برای خدا بود و اگر کسی برای خدا حرکت کند قیامش ماندگار است.
اسلامی خاطرنشان کرد: امام مردم را به میدان آوردند و فرمودند مردم زمان ما از مردم حجاز در زمان پیامبر، امیر المومنین و امام حسین بالاتر هستند و استدلالش این بود که پیامبر در آن دوران هدایتگری کرد اما عده‌ای سرباز زدند و فرمان را نادیده گرفتند اما امروز این مملکت قیام 15 خرداد را استمرار دادند.
وی اضافه کرد: این مردم به کسی که منادی دین بود جواب مثبت دادند و تا امروز دستی را که از سمت دین به سوی آنها دراز شده پس نزدند و بیعت کردند و تا پای جان ایستاده‌اند.
رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اذعان کرد: مردم در این مسیر راست‌قامت ایستادند امروز تمام همت دشمن به این شده که این ضلع رکین را از نظام و رهبری جدا کنند.
وی گفت: اگر امروز دشمن به دنبال ایجاد اغتشاش و ناامنی و تحریم است هدفش عصبانیت و به تنگ آوردن مردم است و اگر در چنین شرایطی کسی بر طبل تفرقه بکوبد آب در آسیاب دشمن ریخته است.
وی ادامه داد: حرکتی که این مردم بعد از چهار دهه از انقلاب در این خطه به جهان مخابره کردند حکایت از این دارد که توطئه دشمن را می‌شناسند و با نه بزرگی که به دشمن در همه عرصه‌ها دادند آنها را ناامید کردند.
وی با بیان اینکه مردم وظیفه خود را به درستی انجام داده و می‌دهند و در این شرایط کار مسئولان بسیار سخت‌تر است، گفت: امروز مردم ریش و قیچی را دست مسئولان داده‌اند این فرصت می‌تواند زمینه‌های تعالی در پیشگاه خداوند متعال را برای مسئولان رقم بزند.
  

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/543647/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

دامغان لرزید

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

مرگ غم‌انگیز تازه عروس و داماد در شب عروسی

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

اختصاص بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

داستانک/ شنوایی کم

انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از 200 المان شهری در قم

تقویم و اوقات شرعی جمعه 31 فروردین ماه 1403 به افق قم

برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم

بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه