عصر قم

آخرين مطالب

مهر گزارش می دهد؛

کمک بیش از4میلیارد تومانی قمی‌ها برای تکمیل صحن حضرت زینب(س) فرهنگی

کمک بیش از4میلیارد تومانی قمی‌ها برای تکمیل  صحن حضرت زینب(س)
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم- مردم قم در گردهمایی طلایه داران ساخت صحن حضرت زننب (س) در کربلای معلا برای تکمیل این پروژه بیش از 4 میلیارد تومان کمک مالی کردند.

 گردهمایی طلایه داران ساخت صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلا، شامگاه جمعه با حضور خیرین و اقشار مختلف مردم قم در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران به منظور جلب حمایت‌های مالی برای تکمیل این پروژه برگزار شد.
طرح توسعه حرم حضرت سیدالشهدا (ع) و حضرت قمر بنی هاشم (ع) و نیز بین‌الحرمین در سه صحن اصلی شامل صحن امام حسین (ع)، صحن حضرت زینب (س) و صحن امام زمان (عج) طراحی شده که طرح توسعه حرم امام حسین (ع) به مساحت 38 هکتار در چهار مرحله اجرا خواهد شد که فاز نخست این طرح در قالب صحن حضرت زینب (س) به همت ستاد بازسازی عتبات در حال احداث است.
ساخت صحن حضرت زینب (س) جزئی از طرح جامع توسعه حرمین کربلای معلی است که در چهار طبقه در ضلع جنوبی و غربی حرم مطهر و حد فاصل درب‌های ورودی باب الرأس و باب القبله همچنین اماکن مقدسی چون خیمه گاه و تل زینبیه احداث می‌شود و فضای صحن شامل دو طبقه زیرزمین و یک طبقه همکف و طبقه فوقانی خواهد بود
زائرانی که در ایام اربعین حسینی در کربلای معلا حضور می‌یابند صحن بزرگ حضرت زینب (س) که در جوار حرم امام حسین (ع) در دست احداث است را دیده اند که هر سال بیش از 20 هزار نفر از زائران در همین پروژه در ایام اربعین بیتوته می‌کنند.
در گردهمایی طلایه داران ساخت صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلا، خادمان مسجد مقدس جمکران پرچم‌های متبرک اعتات مقدس را در میان زائران آوردند و پرچم متبرک حرم مطهر حضرت زینب (س) نیز از سوریه به جمع عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این مراسم رسید.
یکی از بانوان خیر قمی در این مراسم قطعه زمینی که برای او به ارث رسیده بود را برای ساخت صحن زینب (س) اختصاص داد و بانوی خیری دیگری همین زمین را به مبلغ بیش از 3 میلیارد تومان خریداری کرد تا پول آن در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار گیرد.
برخی از بانوان حاضر در این مراسم معنوی، با اهدای طلاجات خود در ساخت و تکمیل پروژه صحن حضرت زینب (س) که در محل خیمه گاه سابق و در جوار حرم سیدالشهدا (ع) واقع است در این کار مشارکت کردند.
خادمان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم با لباس‌های متحدالشکلی در میان مردم حضور می‌یافتند و کمک‌های مالی آنان را دریافت می‌کردند.
زائران کشورهای خارجی از جمله ترکیه و پاکستان و عراق نیز کمک‌های مالی خود را برای این پروژه به خادمان ستاد بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند.
حجت الاسلام بندانی از اساتید حوزه علمیه قم نیز در این مراسم در سخنانی با اشاره به اهمیت موضوع ساخت حرم های مطهر ائمه معصومین (ع) اظهار داشت: در روایت داریم که هر کسی برای ساخت و تعمیر قبور ائمه همت کند مورد شفاعت پیامبر اکرم قرار می‌گیرد.
وی عنوان کرد: مشارکت در این کار بزرگ در حقیقت تعظیم شعائر الهی است چرا که بعد از ساخت و تکمیل این صحن سالیان سال زائران با حضور در فضای این صحن مطهر به اقامه نماز و عبادت می‌پردازند.
در این ادامه برنامه ارتباط زنده ای با کربلای معلا برقرار شد و مهندسان پروژه صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلا به ارائه گزارشی از روند ساخت و پیشرفت این پروژه پرداختند و بخش‌های مختلف صحن عقیله بنی هاشم را برای حاضرین گزارش دادند.
بهره برداری از فاز نخست صحن حضرت زینب (س) در اربعین امسال
مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای تکمیل صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلا که از سوی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور صورت می‌گیرد، گردهمایی‌هایی در سراسر کشور به منظور جمع آوری کمک‌های مردمی برگزار می‌شود و گردهمایی قمی‌ها به همین منظور در مسجد مقدس جمکران برگزار شده است.
رضا حافظی عنوان داشت: طرح جامع توسعه حرم امام حسین (ع) و قمر بنی هاشم به نام‌های امام حسین (ع)،حضرت زینب (س) و امام زمان (عج) توسط ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور در مساحتی به وسعت 38 هکتار طراحی شده که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در چهار مرحله و در طی 25 سال به اتمام خواهد رسید.
مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم ابراز داشت: ساخت صحن حضرت زینب (س) در جوار حرم مطهر سید الشهدا (ع) از سال 94 آغاز شد که امید است در سال آینده این پروژه به اتمام برسد و در اربعین امسال فاز نخست آن در اختیار زائران کربلای معلا قرار گیرد.
حافظی ادامه داد: ایجاد فضای زیارت مناسب، ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی برای زائران در صحن حضرت زینب (س) در 5 هکتار و در زیربنای 168 هزار متر مربع احداث می‌شود.
مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم با دعوت از عموم مردم برای کمک نقدی و غیر نقدی به ساخت صحن حضرت زینب (س) گفت: کلیه هزینه‌های طرح از سوی مردم و خیران تأمین می‌شود و شماره کارت 6273817010115354 به نام ستاد عتبات عالیات برای این امر اختصاص یافته‌است.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/543567/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم و اوقات شرعی شنبه اول اردیبهشت 1403 به افق قم

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

سیلاب به 30 رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هزینه 570 میلیارد تومانی تملک در منطقه7 شهرداری قم

تولید روزانه 120 تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود

درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها

پیروزی دلسوختگان قم شانس صعود را زنده نگه داشت

من پیر فنا بدم جوانم کردی

مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو مثل منی برف...

پیروزی نماینده فوتسال قم در مرحله نهایی لیگ یک

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد