عصر قم

آخرين مطالب

قسط وام ازدواج 200 میلیونی چقدر است؟ اقتصادی

قسط وام ازدواج 200 میلیونی چقدر است؟
  بزرگنمايي:

عصر قم - مبلغ جدید وام ازدواج در سال 1402 حداقل 150 هزار تومان به‌ازای هر نفر است، اما تحت شرایطی امکان دارد به نفری 200 میلیون تومان افزایش پیدا کند. به این ترتیب اگر عروس و داماد دوتایی برای دریافت وام ازدواج اقدام کنند، حداقل 300 میلیون تومان دست‌شان را می‌گیرد

مبلغ قسط وام ازدواج 200 میلیونی چقدر است؟
رقم وام ازدواج سال 1402 برای عروس‌های زیر 23 سال و داماد‌های زیر 25 سال، طبق قانون 200 میلیون تومان است. چنانچه یکی از آن‌ها بتواند از این تبصره استفاده کند، رقم تسهیلات ازدواجشان به 350 میلیون و در صورتی که هر دو مشمول قانون شوند، سال آینده 400 میلیون تسهیلات ازدواج دریافت خواهند کرد. با هم اقساط وام ازدواج 1402 را در هر کدام از این حالت‌ها بررسی می‌کنیم.
مبلغ جدید وام ازدواج در سال 1402 دست‌کم 150 میلیون تومان خواهد بود. مردان بالای 25 سال و زنان بالای 23 سال می‌توانند به شرط و شروطی این رقم را دریافت کنند. بازپرداخت وام ازدواج با کارمزد چهار درصدی و اقساط 120 ماهه انجام می‌شود. به این ترتیب رقم قسط ماهیانه به حدود یک میلیون و 363 هزار و 600 تومان می‌رسد. بانک‌ها معمولا کارمزد چهار درصدی را در تعداد اقساط سرشکن می‌کنند. به‌این ترتیب 10 تا از 120 قسط با رقمی متقاوت محاسبه خواهد بود. پس اگر موفق به دریافت وام ازدواج 150 میلیون تومانی سال 1402 شدید، باید بدانید رقم قسط اول شش میلیون تومان برای هر نفر خواهد بود.
قسط وام ازدواج 150 میلیون تومای در بقیه ماه‌های این سال همان عدد یک میلیون و 363 هزار و 600 تومان است تا نوبت پرداخت قسط اول سال دوم فرا برسد. متقاضیان در این ماه باید پنج میلیون و 400 هزار تومان قسط بدهند. مبلغ قسط اول سال سوم، برای دریافت‌کنندگان تسهیلات ازدواج 150 میلیونی، چهار میلیون و 800 هزار تومان محاسبه شده است. اولین قسط سال بعدی چهار میلیون و 200 هزار تومان خواهد بود. در ابتدای سال پنجم باید قسط سه میلیون و 600 هزار تومانی پرداخت کنید. قسط اول سال ششم سه میلیون است. قسط اول سال هفتم دو میلیون و 400 هزار تومان و قسط اول سال هشتم، یک میلیون و 800 هزار تومان خواهد بود. متقاضیانی که سال 1402، موفق می‌شوند مبلغ 150 میلیون تومان وام ازدواج بگیرند، در ابتدای سال‌های نهم و دهم باید قسط یک میلیون و 200 هزار تومان و 600 هزار تومان واریز کنند. باقی اقساط در این سال‌ها همان یک میلیون و 363 هزار و 600 تومان است که با توجه به تورم و وضعیت اقتصادی احتمالا می‌توانید حدس بزنید در سال 1412 رقم ناچیزی خواهد بود. فقط مراقب باشید که موقع حساب و کتاب، اقساط هر نفر جداگانه محاسبه شده و رقم اقساط برای زوج‌ها، دو برابر می‌شود.
جمع کل اقساط وام 150 میلیونی ازدواج در پایان 10 سال، به 183 میلیون تومان می‌رسد. به این ترتیب متقاضیان علاوه بر 150 میلیون اصل وام، 33 میلیون اضافه به بانک برمی‌گردانند.
مبلغ جدید وام ازدواج در سال 1402 برای زنان زیر 23 سال و مردان جوان‌تر از 25 سال، 200 میلیون تومان خواهد بود. بازپرداخت وام ازدواج با کارمزد چهار درصدی و اقساط 120 ماهه انجام می‌شود. اگر می‌خواهید قدم جلو بگذارید، بهتر است از همین اول بدانید رقم اقساط وام ازدواج 200 میلیونی سال 1402، ماهی یک میلیون و 818 هزار و 200 تومان خواهد بود. بانک‌ها معمولا کارمزد چهار درصدی را در تعداد اقساط سرشکن می‌کنند. به‌این ترتیب 10 تا از 120 قسط وام 200 میلیون تومانی با رقمی متقاوت محاسبه می‌شود.
قسط وام ازدواج 200 میلیونی در ماه اول، سنگین‌ترین حالت ممکن است و به رقمی معادل هشت میلیون تومان برای هر نفر می‌رسد. بقیه قسط‌های این سال همان عدد یک میلیون و 818 هزار و 200 تومان است. متقاضیان در اولین ماه از سال دوم باید هفت میلیون و 200 هزار تومان قسط بدهند. مبلغ قسط اول سال سوم، برای دریافت‌کنندگان تسهیلات ازدواج 200 میلیونی، شش میلیون و 400 هزار تومان محاسبه شده است. اولین قسط سال بعدی پنج میلیون و 600 هزار تومان خواهد بود. در ابتدای سال پنجم باید خودتان را برای پرداخت قسط چهار میلیون و 800 هزار تومانی آماده کنید. قسط اول سال ششم چهار میلیون است. قسط اول سال هفتم به سه میلیون و 200 هزار تومان و قسط اول سال هشتم، دو میلیون و 400 هزار تومان خواهد بود. متقاضیانی که سال 1402، موفق می‌شوند مبلغ 200 میلیون تومان وام ازدواج دریافت کنند، در ابتدای سال‌های نهم و دهم باید قسط یک میلیون و 600 هزار تومانی و قسط 800 هزار تومانی بپردازند. باقی اقساط در این سال‌ها همان یک میلیون و 818 هزار و 200 تومان است که با توجه به تورم و وضعیت اقتصادی احتمالا می‌توانید حدس بزنید تقریبا هر سال از فشار آن روی دوش دریافت‌کنندگان کاهش پیدا می‌کند.
جمع کل اقساط وام 200 میلیونی ازدواج در پایان 10 سال، به 244 میلیون تومان می‌رسد و به این ترتیب متقاضیان علاوه بر اصل وام، 44 میلیون اضافی به بانک برمی‌گردانند.
منبع: fararu.com

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/382088/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو