عصر قم

آخرين مطالب

لحظه به لحظه با زلزله 7.8 ریشتری در ترکیه و سوریه؛ شمار کشته‌ها به بیش از 5200 نفر رسید اجتماعی

لحظه به لحظه با زلزله 7.8 ریشتری در ترکیه و سوریه؛ شمار کشته‌ها به بیش از 5200 نفر رسید
  بزرگنمايي:

عصر قم - آخرین خبر / زمین‌لرزه‌ای به قدرت 7.8 ریشتر در مرکز ترکیه، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد. شمار کشته ها و مجروحان نیز رو به افزایش است. همچنین پس لرزه ای به بزرگی 7.8 ریشتر در بعد از ظهر دیروز موجب وحشت ساکنین شهرهای مرزی ترکیه و سوریه شد.
*شبکه خبری سی ان ان در گزارشی تازه اعلام کرد که شمار جان‌باختگان زلزله 7.8 ریشتری دوشنبه تاکنون در سوریه به بیش از 1712 نفر رسیده است.
*خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد که دومین هواپیمای حامل کمک های انسانی ایران به آسیب دیدگان زلزله، وارد فرودگاه لاذقیه شد.
*«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، عصر امروز (سه‌شنبه)، از افزایش شمار جانباختگان زلزله این کشور خبر داد.
اردوغان در اظهاراتی که از شبکه‌های تلویزیونی ترکیه پخش شد، اعلام کرد: «شمار کشته‌شدگان زلزله ترکیه به 3549 نفر و تعداد مجروحان به 22168 نفر رسیده است.»
*رئیس‌جمهور ترکیه به مدت 3 ماه در مناطق زلزله‌زده این کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.
*مدیریت مرکز حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) در تازه‌ترین به‌روزرسانی آمار قربانیان زلزله مهیب روز دوشنبه اعلام کرد: تعداد جان‌باختگان زلزله به 3432 نفر و افراد مصدوم به 21103 نفر افزایش یافته است.
*معاون اول رئیس جمهوری ترکیه شمار جانباختگان زلزله سحرگاه دیروز در مناطق جنوبی این کشور را سه هزار و 419 نفر اعلام کرد و از ادامه تلاش برای نجات مصدومان زیر آوار خبر داد.
*قربانیان زلزله سوریه به 2300 نفر افزایش یافت.
* سازمان ملل اعلام کرد که زمین‌لرزه ترکیه قوی‌ترین زلزله در این کشور در طول 80 سال گذشته بوده است.
* مرکز لرزه‌نگاری اروپا از وقوع زمین‌لرزه در شرق ترکیه با قدرت 5.7 ریشتر خبر داد.
* شمار جان‌باختگان زمین‌لرزه در حلب، لاذقیه، حماه، حومه ادلب و طرطوس سوریه به 812 نفر و شمار مجروحان به 1449 نفر رسیده است.
* به نظر می‌رسد که سد آتاتورک در جنوب شرقی ترکیه پس از دو زمین لرزه ویرانگر 7.5 و 7.8 ریشتر در وضعیت بحرانی قرار دارد. گزارش‌هایی از ترکیه حاکی از آن است که در پی زلزله‌های شدید شکاف‌های زیادی در سد ایجاد شده است.
* آمار فوتی‌های زلزله در ترکیه به 3381 نفر رسید. تعداد مجروحین نیز به 20416 نفر رسیده است.
* معاون رئیس جمهور ترکیه همچنین افزود: «338 هزار نفر از زلزله‌زدگان در خوابگاه‌ها، دانشگاه‌ها و پناهگاه‌های زیرمجموعه وزارت آموزش کشور اسکان داده شدند».
*شمار فوتی‌های زلزله سوریه از 760 نفر گذشت.
* جدیدترین آمار به روزرسانی شده از زمین لرزه 7.8 ریشتری ترکیه حاکی از آن است که تاکنون بیش از چهار هزار و 300 نفر در ترکیه و سوریه جان خود را از دست دادند.
*رئیس سازمان زمین شناسی آذربایجان شرقی گفت:گسل ترکیه و سوریه دارای حرکت چپ کرد بوده و فاصله آن با گسل‌های آذربایجان در تبریز 600 کیلومتر است بنابراین فعال شدن گسل تبریز به این علت ممکن نیست و جای نگرانی برای مردم وجود ندارد.
*اولین محموله کمک‌های انسان‌دوستانه ‎جمهوری اسلامی ایران به زلزله‌زدگان سوریه به مناطق زلزله‌زده این کشور ارسال شد.
*وزیر بهداشت ترکیه هم اکنون در بیانیه ای خبر داد: تعداد جان باختگان این زلزله به 1651 نفر و مصدومین به 11119 نفر افزایش یافته است.
*وزارت بهداشت سوریه شمار کشته‌های ناشی از زلزله مهیب امروز را بیش از 960 نفر و تعداد زخمی‌ها را دستکم 2400 تن اعلام کرد.
*شدت خرابی‌های زلزله ترکیه بیشتر در 10 استان قهرمان مارش، مالاتیا، غازی آنتپ، دیاربکر، آدانا، هاتای، کیلیس، عثمانیه و شانلی اورفا ترکیه، همچنین در سه استان‌ حماه، لاذقیه و حلب در شمال غرب سوریه است.
فرو ریختن وحشتناک یک ساختمان چند طبقه در یکی از پس‌لرزه‌ها

توضیح ویدیو

عصر قم

*سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) اعلام کرد که تعداد جان‌باختگان در زمین‌لرزه 7.8 ریشتری جنوب این کشور به 1014 نفر افزایش یافته است.
*وزارت بهداشت سوریه در تازه‌ترین آمار، شمار قربانیان زمین‌لرزه در این کشور را 547 کشته و 1461 زخمی اعلام کرد.
*معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر ایران از اعزام 6 تیم امداد و نجات و درمانی به ترکیه خبر داد.
*طاها آکگل، کشتی‌گیر شناخته شده ترکیه‌ای برای کمک به زلزله‌زدگان این کشور درخواست کمک کرد و گفت: "ساختمانی که 30 تا 40 کشتی‌گیر ما در آن اقامت داشتند تخریب شده است.
* زمین‌لرزه جدیدی به قدرت 7.8 ریشتر جنوب ترکیه را لرزاند و پس از آن زلزله هایی به وسعت6 و 5.8 ریشتر مناطق زلزله زده را لرزاند. این زمین‌لرزه در دمشق و دیگر استان‌های سوریه، بغداد، اربیل و دهوک عراق و تل‌آویو نیز احساس شد. مرکز لرزه‌نگاری اروپا، شدت این زمین‌لرزه را 7.5 ریشتر و محل آن‌را مناطق مرکزی ترکیه اعلام کرده است.
*زمین لرزه‌ای به بزرگی 7.7 ریشتر بامداد امروز دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که براساس آخرین آمار، شمار تلفات این زمین لرزه در ترکیه به 912 نفر و در سوریه به 326 نفر و شمار زخمی‌ها در سوریه به 1042 و در ترکیه 5383 نفر رسیده است.
* رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه زلزله امروز بزرگترین فاجعه در این کشور از سال 1939 میلادی است، گفت در این بلای طبیعی تاکنون بیش از 900 نفر کشته و حدود 5 هزار و 300 تن مجروح شدند.
* شمار تلفات این زمین لرزه در ترکیه به 284 نفر و در سوریه به 427 نفر و شمار زخمی‌ها در سوریه به 639 و در ترکیه 2323 نفر رسیده است.
* رئیس جمهور روسیه در پیام‌هایی به همتایان ترکیه‌ای و سوری خود، آمادگی مسکو برای ارائه کمک‌های لازم جهت رفع پیامدهای زلزله امروز را اعلام کرد.
* مقامات محلی می گویند شهر حریم سوریه در نزدیکی مرز ترکیه به طور کامل از روی زمین محو شده است.
*خبرگزاری روسی «ریانووستی» به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد ترکیه هنوز از هیچ کشوری برای کمک به رفع پیامدهای زمین‌لرزه درخواست کمک نکرده اما در صورت لزوم این کمک خواسته می‌شود.
*آژانس مدیریت بحران و اورژانس ترکیه در پی زلزله 7.7 ریشتری در جنوب این کشور خواستار ارسال کمک از سوی نهاد «عملیات‌های کمک‌های بشردوستانه و حفاظت مدنی اروپا» شده است.
*زمین لرزه بزرگی بامداد امروز دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که براساس آخرین آمار، شمار تلفات این زمین لرزه در ترکیه به 284 نفر و در سوریه به 237 نفر رسیده است.
*معاون رئیس‌جمهور ترکیه: در زمین‌لرزه امروز 284 نفر جان باخته و 2320 نفر هم مجروح شده‌اند. بیش از 1700 ساختمان نیز فروریخته‌ است.
*وزارت بهداشت سوریه از جان‌باختن 237 نفر و مجروح‌شدن 639 نفر دیگر در پی زمین‌لرزه امروز خبر داد.
*سوئد: از طریق اتحادیه اروپا به ترکیه کمک می‌کنیم.
*مرکز لرزه‌نگاری آمریکا هشدار داد احتمال کشته شدن هزاران نفر در ترکیه و سوریه در نتیجه زلزله سهمگین 7.8 ریشتری وجود دارد.
*وزارت بهداشت سوریه از جان‌باختن 111 نفر و مجروحیت 516 نفر دیگر در پی زمین‌لرزه خبر داد. 
*«بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به‌منظور بررسی اوضاع در مناطق زلزله‌زده، با اعضای دولت جلسه اضطراری برگزار کرد.
*طبق جدیدترین آمار و ارقام آژانس بلایای طبیعی ترکیه (AFAD)، تا ساعت 06:30 به وقت محلی (07:00 به وقت تهران)، دست‌کم 76 نفر در 10 شهر کشته شدند و 440 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
*شبکه الجزیره به نقل از منابع محلی گزارش کرد که در پی وقوع زمین‌لرزه بامداد امروز، تاکنون مرگ 53 تن در سراسر ترکیه و مرگ 86 نفر دیگر در سوریه تأیید شده است.
*خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که در پی وقوع زمین‌لرزه بامداد امروز (دوشنبه) دست‌کم 62 نفر در استان‌های حلب، حماه و لاذقیه سوریه کشته و 200 نفر نیز زخمی شدند.
*مرکز لرزه‌نگاری اروپا-مدیترانه اعلام کرد در پی زمین‌لرزه شدید که مرکز آن در ترکیه بود و مناطقی از غرب آسیا را نیز لرزاند، در حال بررسی احتمال خطر سونامی در منطقه است.
*براساس اعلام رسانه‌های ترکیه تا این لحظه بر اثر ریزش ساختمان‌ها در استان‌های دیاربکر و قاضی‌عنتپ 42 شهروند جان باختند و بیش از 200 نفر زخمی شدند.
زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 7.8 درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.
توضیح ویدیو
گزارش رسانه‌های ترکیه نشان می‌دهد که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در 26 کیلومتری شمال شرق غازی‌انتپ ترکیه رخ داده است.
گزارش‌های اولیه حاکی از آن بوده است که این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... ثبت شده است.

عصر قم

شدت زمین‌لرزه به اندازه‌ای بود که مردم، شبانه در بسیاری از شهرهای ترکیه، سوریه و لبنان، از ترس ریزش ساختمان‌ها و پس‌لرزه‌ها، در سرمای زمستان به خیابان‌ها آمده‌اند.

عصر قم

گزارش‌های اولیه، از کشته‌شدن دست‌کم 50 نفر و زخمی شدن 350 نفر دیگر در شهرهای مختلف ترکیه و سوریه در پی زمین‌لرزه شب گذشته حکایت دارد.
سفارت عربستان سعودی در آنکارا از کشته‌شدن دست‌کم 6 شهروند این کشور در این زمین‌لرزه خبر داده است.
در پی وقوع این حادثه دلخراش، ترکیه از کشورهای مختلف جهان و نهادهای بین‌المللی درخواست کمک کرده است.

عصر قم

عصر قم

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه در گزارشی از آخرین وضعیت زمین‌لرزه در این کشور خبر داد و گفت:«تا این لحظه دست‌کم 6 پس‌لرزه به بزرگای بیش از 6 درجه در مقیاس ریشتر در ترکیه ثبت شده که بزرگترین آن‌ها 6.6 ریشتر بوده است».
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز در اولین واکنش خود به این حادثه گفت: «هنوز نمی‌توان برآورد واضحی از حجم خسارات مادی و انسانی زمین‌لرزه ارائه کرد».
وی افزود: «همه یگان‌ها و مؤسسات و نهادها تحت فرماندهی اداره حوادث و فوریت‌ها به حال آماده‌باش کامل سطح 4 درآمده‌اند که این حالت، شامل درخواست برای ارسال کمک‌های بین‌المللی نیز می‌شود».
اردوغان همچنین ضمن آرزوی سلامتی برای آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه در استان قهرمان مرعش اعلام کرد: وزارتخانه‌های بهداشت و کشور و نیز اداره حوادث و فوریت‌ها و ادارات همه استان‌ها و تمامی دیگرمؤسسات باید به‌سرعت، کار امدادرسانی را ادامه دهند.
کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویر ویدئویی را از زمین‌لرزه شدید ترکیه منتشر کرده‌اند که عمق فاجعه را نشان می‌دهد.
انفجار خط لوله گاز در استان ختای ترکیه
خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش کرد که در پی وقوع زمین‌لرزه 7.8 ریشتری، انفجاری در خطر لوله گاز استان ختای ترکیه به وقوع پیوسته است.
تصاویر دوربین مداربسته از زمین‌لرزه امروز ترکیه
توضیح ویدیو
در حال تکمیل...

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/380110/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برپایی کارگاه تجسمی وعده صادق در قم

انتصاب مدیر جدید ارتباطات مردمی شهرداری قم

حذف خط دوم متروی قم با اجرای مونوریل

توقیف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در قم

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

تصمیم غیرمنتطره گروسی برای سفر به تهرن

از سرگیری پروازهای قطر به ایران

حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده ای جنایی

برگزاری کارگاه تجسمی «وعده صادق» در قم

کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در قم

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

لزوم اجرای اقدامات حفاظتی برای حفظ قنوات دربارندگی‌ها

لزوم اجرای اقدامات حفاظتی برای حفظ قنوات در بارندگی‌ها

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

رشد دونیم برابری خروج اتباع غیر مجاز از استان قم

هوای قم در روز‌های آینده گرمتر می‌شود

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم

پنج المان بزرگ در دروازه‌های ورودی شهر قم در حال نصب است

برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم

بیانیه نماینده مردم قم در مجلس در پی عملیات شکوهمند «وعده صادق»

کشف بیش از 4 هزار و 300 کیلوگرم موادمخدر در استان قم در سال گذشته

بهره برداری از زمین چمن مصنوعی هنرستان شهید حیدریان قم

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم

حمایت فعالان رسانه‌ای استان قم از عملیات وعده صادق

شهرداری موافق تلفیق منوریل و خط 2 مترو قم است

اضافه شدن 6 دستگاه همودیالیز به بیمارستان کامکار قم

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

4 تن مواد مخدر در استان قم کشف شد

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

چند راه روستایی قم به محور فرعی ارتقاء می‌یابد

ایمن سازی مسیر رودخانه‌های در پی هشدار بارندگی

حمایت منتخبان مردم قم در مجلس شورای اسلامی از عملیات «وعده صادق»

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

120 ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه 27 فروردین قم

امروز وزش باد، خیزش گرد و خاک را در برخی مناطق قم به همراه دارد

حمایت منتخبان مردم شریف قم از عملیات «وعده صادق»

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره