عصر قم

آخرين مطالب

همایش «طلایه‌داران نور»، گرامی‌داشت شهدای پیروزی انقلاب اسلامی/شهدای انقلاب اسلامی به عنوان الگو به نسل جدید معرفی شوند/صدا و سیما در روایتگری همواره در میدان است بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

عصر قم - همایش گرامیداشت شهدای پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان «طلایه‌داران نور» با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان صدا و سیما سه‌شنبه 18 بهمن‌ماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این همایش گفت: ملتی که حافظه تاریخی ندارد محکوم به تکرار است، قیام امام‌‌ خمینی (ره) علیه مستبدان و سلطه‌گران خارجی اولین قیام ملت ایران در طول 250 ساله گذشته نبود، قبل آن هم مردم ایران به رهبری علما قیام‌های دیگری را چه در دوران قاجار و نفوذ انگلیسی‌ها، نهضت مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت ایران در کشور تجربه کرده بودند اما به خاطر فاصله‌ای که بین جریان‌های فکری و محورهای دینی ایجاد شد نهضت مردم دچار انحراف و استبدادهای سنگین‌تر توسط طاغوت سلطه ایجاد شد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بزرگ‌ترین دستاورد نهضت امام (ره) این بود که مردم بعد از 15 خرداد دست از مبارزه برنداشتند، خانواده عزیز شهدا تبلور این نهضت و انقلاب هستند که با وجود شکنجه، تبعید، شهادت و حتی گم شدن مزار شهدا و نامشخص بودن سرنوشت زندانیان از بیعت با امام (ره) دست نکشیدند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی گفت: غرب‌گرایان، انگلیس و آمریکا پس از نهضت 15 خرداد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش برای ارتجاع انقلاب را داشتند، بصیرت مردم، زنان و مردان و دانشجویان و دانش‌‌آموزان باعث شد این انقلاب به سرانجام برسد هرچند که برخی می‌گفتند انقلاب به دلیل موج هیجانات بود و وقتی موج هیجانات بخوابد انقلاب کم‌رنگ می‌شود و مردم به زندگی عادی باز می‌گردند اما مردم در طول این 40 سال ثابت کردند که بر خلاف دولت‌سازی‌های موقت که در نهضت‌های کوتاه قبل ایجاد شد توانستند یک نظام فکری و مکتبی جدید تشکیل دهند و نظام باقی و ثابت بماند.
وی افزود: این انقلاب مربوط به یک نسل نیست و مربوط به نسل‌های متعدد است که نه تنها از 15 خرداد 1342 بلکه از دهه 30 شروع شد اما در سال 1342 به اوج خود رسید و نسل‌های بعدی در دفاع از این نظام نقش‌آفرینی کردند. بسیاری از جوانان فعال عرصه دفاع از انقلاب و حرم اهل بیت (ع) در دوران انقلاب متولد نشده بودند اما برای این مسیر و مکتب جان‌فشانی کردند.
معاون رئیس جمهور ضمن تشکر و قدردانی از رئیس سازمان صدا و سیما، گفت: صدا و سیما در روایتگری همواره در میدان حضور دارد و برنامه‌های متعددی را برای روایت صحیح از مردم ایران تدارک دیده است که باید دقیق و صحیح بیان شود زیرا ملتی که حافظه تاریخی ندارد محکوم به تکرار است، ما نباید بگذاریم جای شهید و جلاد عوض شود و شخصی مثل «پرویز ثابتی» رئیس ساواک که جنایت‌های او ثابت شده است تاریخ را به‌گونه‌ای دیگر روایت کند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: روایت صحیح تاریخ به کار فکری و فرهنگی در قالب ساخت فیلم و تولید کتاب و اثر نمایشی نیاز دارد که با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید انجام شود، باید شهدای انقلاب را به عنوان نماد و الگو به نسل جدید معرفی کنیم و اینکه چرا نسل اول انقلاب زحمت کشید و کوتاه نیامد سؤالی است که باید پاسخ آن را به نسل جدید داد و امیدوارم با وحدت عمل بتوانیم این عقب ماندگی را جبران کنیم. بنیاد شهید و امور ایثارگران برای همکاری با دستگاه‌های دیگر در این زمینه آمادگی دارد و همه امکانات باید بسیج شود تا بتوانیم به خانواده ایثار و شهادت احترام بگذاریم و به این عزیزان خدمت کنیم.
روایتگری تاریخ با کمک خانواده‌های معظم شهدا توسط صدا و سیما
پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما نیز در این همایش با بیان اینکه امیدوار هستم مورد شفاعت شهیدان قرار بگیریم که هدایتگر مسیر انقلاب اسلامی بودند، گفت: توفیق حضور در این مراسم افتخار است، انقلاب ما یک مسیر یک ساله نبود بلکه از ابتدا تا انتهای تاریخ مستمر و ادامه دارد.
رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه مسیر شهادت همچنان ادامه دارد، گفت: در باغ شهادت باز است و مسیر ایثار ادامه دارد و شهدای دفاع مقدس، ترور و هسته‌ای برای ما عزیز هستند و شهدای کربلا سیدالشهدا (ع) را تنها نگذاشتند.
رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به اهداف برگزاری این همایش خاطرنشان کرد: این همایش برای این برگزار شد که بگوییم اگر در این کشور هستیم و امنیت داریم به برکت وجود شهدا است و باید پیشکسوتان برای ادامه انقلاب در میدان حضور داشته باشند. درهای رسانه ملی در دوران تحول رسانه ملی باز است.
جبلی خطاب به خانواده‌های شهدای انقلاب گفت: در روایت‌گری تاریخ ما دستمان را به سوی شما دراز می‌کنیم، منافقین 17 هزار نفر از مردم کشور را به خاک و خون کشیدند. نسل جوان و نوجوان نسبت به جنایت منافقین شناخت صحیح ندارند و باید این شکاف‌ها پر شود.
اجرای سرود توسط شاعر انقلابی «سیدعلی موسوی گرمارودی» و تجلیل از خانواده زنده یاد «امیر قویدل»، خانواده شهید «باهنر»، خانواده شهید «اندرزگو»، خانواده شهید «اسدالله لاجوردی»، خانواده زنده‌یاد «محمدحسن فرح‌بخشیان»، «سیدعلی موسوی گرمارودی»، «رضا رویگری»، «سینا واحد»، حجت‌الاسلام «سیدحمید روحانی» و «محمدحسن زورق»، از برنامه‌های این همایش بود.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/380074/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آسمان مال من است

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

انفجار کپسول گاز در شرق تهران با 6 کشته

تایم لپس بارش باران سیل آسا در دبی

آموزش و پرورش: احکام رتبه‌بندی 100 هزار معلم بازنشسته سالهای 1400 تا 1402 اصلاح شد

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

آسمان قم امروز پنجشنبه 30 فروردین صاف تا کمی ابری است

بالگرد اورژانس استان تهران جان دو نفر را در اتوبان تهران-قم نجات داد

پورعباس: در سال 1402 به هیچ عنوان تقلب سازمان یافته‌ای به ثمر ننشست

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه حج بسیار سنگین است

انفجار کپسول گاز در پایانه شرفق تهران با 6 کشته

لحظه نجات 7 نفر که در سیل کنارک گرفتار شده بودند

منطقه زیبای پامنار خوزستان

سیل و آبگرفتگی در 8 استان جنوبی کشور

اورژانس هوایی فرشته نجات خانم 72 ساله شد

بازداشت دختر 11 ساله ای که فروشنده لباس را به قتل رساند

زمین گرد است!

برگزاری «همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

همایش بزرگداشت دکتر زهرا شجاعی 13 اردیبهشت در قم برگزار می شود

ثبت ویدیویی از حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ خراسان رضوی

رئیس سازمان سنجش: شبکه‌های زیرزمینی عده‌ای را اجیر می‌کنند تا سر جلسه آزمون غایب باشند‌

بالگرد اورژانس قم به کمک کودک 5ساله رفت

کتاب؛ ابزاری برای ایجاد رزومه یا عکس یادگاری

مرور مهم‌ترین اخبار روز چهارشنبه 29 فروردین 1403 قم

وضعیت خیابان‌های دبی بعد از سیل

دزدی میلیاردی از خانه 2 مهاجر در برج لاکچری نیاوران

دستگیری تعدادی از متهمان سایبری کنکور؛ دریافت بالغ بر 100 هزار تتر از داوطلبان

رکورد بارش در سیستان‌وبلوچستان شکسته شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

برگزاری دوره آموزشی زیورآلات دستی در قم

وضعیت جوی قم در 24 ساعت آینده

جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد

تصاویر هوایی از مناطق سیل‌زدۀ دشتیاری بلوچستان

پورعباس: آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود

شعر خوانی دختر شیرین زبان

صفحه نخست روزنامه‌های قم پنجشنبه 30 فروردین ماه 1403

راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

پلمب 80 گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم /برخی گاراژدارها از زباله گردها سوءاستفاده می‌کنند

ادعای جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است

ادامه امدادرسانی بی وقفه به متاثرین از سیلاب سیستان و بلوچستان

آخرین وضعیت لایحه حجاب از زبان معاون رئیس جمهور

صفحه نخست روزنامه‌های قم، 30 فروردین

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!