عصر قم

آخرين مطالب

از آخرین مصوبات نهضت ملی مسکن در قم تا خیزش قمی‌ها برای کمک به زلزله‌زدگان خوی اجتماعی

از آخرین مصوبات نهضت ملی مسکن در قم تا خیزش قمی‌ها برای کمک به زلزله‌زدگان خوی
  بزرگنمايي:

عصر قم - 
طی یک هفته اخیر جلسات متعددی با موضوعات اجتماعی در قم برگزار شد که اهم این خبرها از تاریخ 8 الی 14 بهمن‌ماه را در ادامه می‌خوانیم:
تخریب محیط زیست بخشودنی نیست
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری شنبه 8 بهمن‌ماه در جلسه شورای معادن استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل عدم وجود پوشش گیاهی مناسب، قم به کانون ریزگرد تبدیل شده است.
  وی با اشاره به اینکه محیط زیست اهمیت بیش‌تری نسبت به استخراج معادن دارد، مطرح کرد: باید ضرورت‌های محیط زیستی در استخراج و فراوری‌های معدن در اولویت قرار بگیرد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالین حوزه معدن باید ملزم به رعایت تعهدات قانونی باشند، عنوان کرد: تخریب محیط زیست به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست.
وی ادامه داد: البته در سایه رعایت قوانین و مقررات همکاری لازم به سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز انجام خواهد شد.
رسالت اصلی مدیران حل مشکلات مردم است
سیدمحمدتقی شاهچراغی 9 بهمن در جلسه شورای برنامه‌‍ریزی و توسعه استان قم که در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، با تاکید بر رفع مشکلات و مطالبات مردم در سریع‌ترین زمان ممکن گفت: باید استعلامات بی‌مورد و یا سختگیری ها از روند اداری حذف شود تا بتوانیم گرهی از مشکلات مردم را رفع کنیم.
وی مهمترین شاخص مدیریت انقلابی را رضایت مندی مردم از عملکرد مدیران بیان کرد و افزود: رسالت اصلی مدیران حل مشکلات مردم است و بسیاری از این مشکلات به راحتی قابل حل شدن است.
استاندار قم افزود: اگر عزم لازم برای حل مشکلات مردم در مدیران وجود داشته باشد، حل مسائل استان نیازمند فرآیند پیچیده نمی شود.
شاهچراغی با بیان اینکه توقع از مدیران، فعالیت‌های انقلابی و جهادی در راستای رفع مشکلات مردم است، گفت: اثربخشی جلسات شورای برنامه‌ریزی در زندگی و حل مشکلات مردم مشخص خواهد شد.
ماحصل مدیریت مصرف دو هفته‌ای قمی‌ها مشخص شد
مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مردم، صنعتگران و صنوف همکاری خوبی در مدیریت مصرف گاز داشته‌اند که از آنها تشکر لازم را داریم.
وی ادامه داد: همچنین بابت محدودیت‌هایی که طی هفته‌های گذشته در بخش‌های مختلف اعمال شد، از هم‌استانی‌ها عذرخواهی می‌کنیم.
مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به اینکه درحال حاضر برخی از صنایع استان به 30-50 درصد ظرفیت، فعال هستند، مطرح کرد: طی هفته‌های اخیر که شاهد اعمال محدودیت‌هایی در استان بودیم توانستیم به میزان 10 درصد صرفه‌جویی و کاهش مصرف را داشته باشیم.
اعزام طلاب بسیجی قم برای کمک به زلزله‌زدگان خوی
طلاب و روحانیون بسیجی گردان های تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق (ع) به منطقه زلزله زده شهرستان خوی آذربایجان غربی اعزام شدند.
به دنبال وقوع زمین لزره در شهرستان خوی آذربایجان غربی، یک گروه 40 نفره از طلاب بسیجی گردان‌های تیپ امام جعفر صادق علیه‌السلام استان قم برای خدمت رسانی به هموطنان زلزله زده، عازم منطقه شدند.
حجت الاسلام والمسلمین منتظر زاده فرمانده تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق علیه‌السلام، از آماده باش تمامی نیروهای جهادی و بسیجی این یگان برای اعزام به مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: همانند حوادث غیر مترقبه دیگر، که طلاب و روحانیون بسیجی این یگان نقش مؤثری داشتند، در صورت نیاز، با تمام قوا و ظرفیت خود و استفاده از تمامی نیروهایی بسیجی که همگی طلبه و روحانی می باشند آمادگی امدادرسانی و ارائه کمک به مناطق آسیب دیده خوی را داریم.
وی افزود: در همین راستا طلاب بسیجی دیگر این یگان نیز، برای حضور در مناطق زلزله زده و امدادرسانی به آسیب دیدگان اعلام آمادگی کرده‌اند و منتظر اعلام درخواست برای اعزام هستند.
مراقب هزینه‌های اجتماعی در تملکات باشید
نرگس نیازمند سه‌شنبه 11 بهمن‌ماه در هفتاد و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد به موضوع پارکینگ شرقی اشاره کرد و اظهار داشت: 20 سال است این طرح مشکلاتی را برای این محدوده و اهالی آن ایجاد کرده است.
وی افزود: ضرورت این طرح مشخص است و تأخیر در آن جایز نیست اما نوع و شیوه برخورد با مردم مهم بوده و چند ملک باقی‌مانده باید با روند قانونی و اخلاقی تملک شود و صاحبان ملک نیز با شهرداری همراه هستند.
رئیس کمیته خانواده و امور بانوان شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: نباید در جریان تملکات هزینه‌های اجتماعی سنگین ایجاد شود.
شهر قم نیازمند فضایی برای اجرای برنامه های آیینی و مردمی است
محمود مسگری سه‌شنبه 11 بهمن‌ماه در هفتاد و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، به ساخت میدانی برای برنامه‌های آیینی شهر اشاره کرد و گفت: شهر قم با توجه به پیشینه تاریخی که دارد نیاز به فضایی برای اجرای برنامه‌های آیینی و مردمی در شهر دارد.
وی بسط شرقی را مناسب با نیاز شهر برای تجمع‌های مردمی دانست و افزود: همچنین میدان معلم و میدان امامزاده احمد قاسم(ع) با توجه موقعیت جغرافیایی آن و نزدیکی به حرم می‌تواند برای اجرای این طرح مناسب باشد.
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم در پایان تأکید کرد: میدان امام خمینی(ره) نیز با توجه به طرحی که دارد و تا مسجد امام حسن عسگری نیز گسترده است باید به نام یکی از امامان نام‌گذاری شده و به اجرای مراسم‌های آیینی اختصاص داده شود.
زلزله‌زدگان خوی نیازمند غذای گرم هستند
هادی سعیدی فر جهادگر هیأتی حاضر در صحنه زلزله خوی 11 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به وضعیت زلزله‌زدگان خوی، اظهار کرد: باتوجه به بالا بودن ریشتر زلزله، بیش‌تر تخریب‌ها به صورت نیمه کامل بوده و کم‌تر شاهد تخریب صد در صدی بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه پراکندگی این زلزله زیاد بوده است، مطرح کرد: این موضوع موجب شده است تا نقاط مختلفی از این شهرستان درگیر زلزله باشد.
این جهادگر هیأتی حاضر در صحنه زلزله خوی از برودت هوا به عنوان یکی از چالش‌های اصلی وضعیت فعلی یاد کرد و گفت: همچنین به دلیل ترسی که در میان ساکنین این شهرستان به وجود آمده است، مردم حتی به خانه‌های سالم خود نیز مراجعه نمی‌کنند که این موضوع کمی روند خدمت‌رسانی را با مشکل مواجه کرده است.
وی با اشاره به اینکه هلال احمر تلاش و فعالیت لازم در راستای خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان را انجام می‌دهد، عنوان کرد: طبق اعلام رئیس جمعیت هلال احمر عمده‌ترین مشکل، مشکل گرمایش چادرها است.
سعیدی فر با بیان اینکه یکی از نیازهای اصلی این افراد اطعام است خاطرنشان کرد که جمعیت هیأتی‌ می‌توانند با حرکت اربعینی این مشکل را رفع کنند و افزود:
خوشبختانه جمعیت هیأتی در این شهرستان را فعال کرده‌ایم ولی نیاز اصلی برای تهیه غذای گرم، تامین مواد اولیه است.
وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم این مواد اولیه را تامین کنیم تا بتوانیم گامی در عرصه خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان برداریم، تصریح کرد: نیروهای جهادی و مردمی اولویت نخست را تهیه غذا برای افرادی که بیرون مانده‌اند، می‌دانند.
این جهادگر هیأتی اضافه کرد: بسیاری از خانه‌هایی که خالی از سکونت هستند، در ظاهر مشکلی ندارند ولی از نظر بنیادی سست شده‌اند.
وی با بیان اینکه فعلا به اعزام نیروهای جهادی نیاز نداریم چراکه جهادگران بومی و هیأتی عملیات خدمت‌رسانی را دنبال می‌کنند، تاکید کرد: بخاطر پس لرزه‌ها مردم از خانه‌ها خارج شده‌اند و به همین دلیل نیازمند غذای گرم هستند که بهترین فرصت برای فعالیت موکب داران پخت غذا و نان است.
گفتنی است؛ موکب‌دارن و هیأتی‌هایی که می‌توانند در عرصه پخت غذا و نان کمکی به زلزله‌زدگان شهرستان خوی داشته باشند، می‌توانند پیگیری لازم را از طریق شماره تلفن 021916915914 انجام دهند.
‌هموطنان عزیز می‌توانند کمکهای نقدی خود را به شماره کارت: 6037997950044777 به‌نام "میاندارخدمت" ارسال نمایند.
ویلایی‌سازی اولویت ساخت مسکن در شهرهای تابعه/ اجازه ساخت آپارتمان در شهرهای قم صادر نمی‌شود
سیدمحمدتقی شاهچراغی چهارشنبه 12 بهمن‌ماه در جلسه شورای مسکن استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ورود با برکت حضرت امام خمینی به کشور و آغاز دهه مبارک فجربرالزام الحاق زمین‌هایی بدون مشکل به روستاها تاکید کرد و گفت: باید هر زمینی که به روستاها الحاق می‌شود در حوزه زیرساخت‌های آب، برق، گاز و ... مشکلی در خدمت‌رسانی وجود نداشته باشد.
وی افزود: این زمین‌ها الحاق به مناطق روستایی است و به هیچ عنوان تحت عنوان شهر جدید نیست چراکه شهرهای جدید دارای قوانین و دستورالعمل‌های خاص خود هستند.
وی با بیان اینکه سرعت ساخت مسکن در طرح نهضت ملی ضرورت بسیاری دارد، عنوان کرد: باید ضمن تمرکز بر نکات زیست محیطی و پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی با سرعت هرچه بیش‌تر این طرح‌ها در قم به پیش ببریم.
شاهچراغی با اشاره به اینکه در استان قم حدود 62 هزار نفر واجد شرایط مسکن هستند، خاطرنشان کرد: در کهک و شهرهای دیگر مبنای اصلی ساخت مسکن ویلایی است و هیچ اجازه‌ای برای آپارتمان‌سازی صادر نمی‌شود.
وی با بیان اینکه اولویت نخست افراد واجد شرایط هستند، تصریح کرد: طبق رایزنی‌های انجام شده، کارخانه‌جات و صاحبان صنایع نیز آمادگی همکاری در احداث مسکن کارگری را دارند.
استاندار قم با اشاره به اینکه قرارداد 14 هزار واحد مسکن ملی منعقد شده است، یادآور شد: در شهر قم امکان الحاق زمین وجود ندارد و باید به سمت الحاقات در شهرهای تابعه حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه ظرف مدت یکسال گذشته اقدامات بزرگ و خوبی در قم رقم خورده است، ابراز کرد: باید این اقدامات به مردم اطلاع‌رسانی شود تا شاهد امیدآفرینی در جامعه باشیم.
شاهچراغی درپایان با اشاره به اینکه کشور قوی و غنی‌ای داریم، بیان کرد: موانع و مشکلات به برکت خون شهدا رفع خواهند شد ولی مهم‌ترین موضوع این است که پای کار انقلاب اسلامی بمانیم.
خانواده‌های دارای فرزند 3 قلو قمی زمین‌دار شدند
در حاشیه جلسه شورای مسکن استان قم که چهارشنبه 12 بهمن‌ماه در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، به منظور حمایت از جوانی جمعیت و فرزند آوری اسناد زمین‌های اهدایی دولت با حضور استاندار قم و معاون وزیر راه و شهرسازی تقدیم 5 نفر از خانواده‌های دارای فرزند سه قلو شد.
استاندار قم در حاشیه این مراسم، با اشاره به اینکه دستگاه‌ها باید در عرصه جوانی جمعیت هر کمکی که می‌توانند به خانواده‌ها داشته باشند، گفت: البته وعده‌هایی که در این راستا ارائه می‌شود باید عملیاتی باشد.
این زمین‌ها در محله پردیسان قم بوده که با پیگیری‌های استاندار قم در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت به این افراد تخصیص پیدا کرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم نیز به هر خانواده یک میلیارد ریال ، داریوش بلدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تامین رایگان بتن برای ساخت مسکن و کمکی از سوی یکی از خیرین به این خانواده‌ها تقدیم شد.
جشن‌های انقلاب در قم با جلوه دوچندان
سید مرتضی سقائیان‌نژاد چهارشنبه 12 بهمن‌ماه در نشست توجیهی برنامه‌های شهرداری قم در دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به فرارسیدن ایام دهه فجر اظهار داشت: هم‌زمان شدن این ایام با اعیاد ماه رجب جلوه خاصی به این روزها داده است.
وی با اشاره به شرایط خاص کشور و جنگ ترکیبی دشمنان علیه نظام اسلامی افزود: این دهه فجر برای ما یادآور توهین به پرچم نظام و تلاش برای براندازی است.
شهردار قم خاطرنشان کرد: انسجام و وحدت ما مشت محکمی خواهد بود در دهان کسانی که به‌دنبال این اهداف هستند.
وی با اشاره به اینکه قم محل قیام و پایگاه انقلاب اسلامی است گفت: برگزاری جشن‌های انقلاب در قم باید جلوه و شکوه خاصی داشته باشد.
سقائیان‌نژاد با بیان اینکه مسجد محور تمام حرکت‌ها در جامعه اسلامی و پایگاهی تمدن‌ساز است اضافه کرد: پرورش فکر و تبیین سیاست‌ها باید در مسجد انجام شود. سبک زندگی ما باید در مسجد شکل‌گرفته و امید و آرزوهایمان باید با مسجد گره بخورد.
وی گفت: مسجد محلی است برای اینکه خودمان را محک بزنیم تا بدانیم مسیرمان درست است یا غلط.
شهردار قم با اشاره به اهمیت حراست از وحدت در جامعه ادامه داد: قرآن کریم می‌گوید باید برای ایجاد زمینه وحدت بیرونی افراد از نفس خودشان خارج شوند.
وی به مشکلاتی که پیش روی نظام وجود دارد اشاره کرد و گفت: اگر این وحدت پایدار بماند از تمام سختی‌ها با سلامت بیرون می‌آییم.
سقائیان‌نژاد افزود: نباید گمان کنیم که در این مسیر آرامشی برای ما ایجاد خواهد شد چراکه ما پرچمی را بلند کرده‌ایم که خیال خوش بسیاری از مستکبرین را بر هم زده است.
وی با تأکید بر اینکه نباید از اینکه جنگ ترکیبی علیه ما به راه افتاده است بترسیم خاطرنشان کرد: اگر ما اتحاد داشته و در مسیر الهی باشیم خداوند به ما برتری خواهد داد.
شهردار قم با تأکید بر اینکه دهه فجر امسال در قم باید باشکوه تمام اجرایی شود، گفت: شهرداری قم حمایت‌هایی در این زمینه از مساجد فعال خواهد داشت.
وی افزود: به‌عنوان چهل و چهارمین سالگرد، 44 میدان شهر آذین‌بندی می‌شود. فعالان مساجد هم باید محلات و مساجد را برای این جشن‌ها آماده کنند.
سقائیان‌نژاد بر ضرورت مردمی بودن جشن‌های سالگرد انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: انقلاب و مردم مانند آب و ماهی هستند. اگر مردم نباشند انقلاب نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد و مرکز این موضوع هم مسجد است.
وی افزود: تمام دوگانگی و چندگانگی‌ها در مسجد باید فرو بریزد و سلیقه‌ها کنار گذاشته شود تا توحید حاکم شود.
اعزام تیم امدادی 33 نفره هلال احمر استان قم به شهرستان خوی
محمدرضا بهرامی امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، گفت: بنا به دستور دبیر کل جمعیت هلال احمر و درخواست سازمان امداد و نجات، مبنی بر اعزام تیم های امدادی جهت کمک به مردم زلزله زده شهرستان خوی در آذربایجان غربی، یک تیم امدادی متشکل از 33 امدادگر و نجاتگر آقا با تمام تجهیزات امدادی از استان قم به این منطقه اعزام شد.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر اعزام تیم امدادی، دو دستگاه خودروی پشتیبانی عملیات هم اعزام شد، بیان کرد: تیم امداد و نجات هلال احمر استان قم به محض رسیدن به منطقه زلزله زده، توزیع تجهیزات امدادی، گرمایشی و بسته های غذایی را برعهده خواهد داشت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر استان قم از زمان وقوع زلزله در شهرستان خوی، تا کنون سه محموله شامل 2400 تخته پتو، یک هزار و 946 بسته غذایی 72 ساعته و همچنین یک هزار دستگاه چادر امدادی ضخیم و ضد آب به شهرستان زلزله زده خوی ارسال کرده است.
الحاق زمین در روستاها باید متناسب با درخواست مردم باشد
ابراهیم معتمدی معاون استاندار قم چهارشنبه 12 بهمن‌ماه در جلسه شورای مسکن استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با تاکید بر نقش بخش خصوصی در تسریع اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: مسکن موتور محرک اقتصادی کشور است و می توان از این ظرفیت برای حل برخی مشکلات اقتصادی استفاده کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه در برخی مناطق انتخاب شده با مشکلات کم‌تری از نظر زیرساختی مواجه هستیم، عنوان کرد: اعتقاد ما بر این است که در طایقان و پرنیان باید طرح مسکن ویلایی‌ را دنبال کنیم تا این مناطق در اختیار مردم قرار بگیرد.
وی با اشاره به موضوع الحاقات روستایی، گفت: باید این الحاقات در مرحله اول لکه گذاری شود سپس متناسب با درخواست مردم الحاق زمین صورت بگیرد.
آسیب‌های مسکن مهر در نهضت ملی رفع خواهد شد
فرزانه صادق‌ معاون وزیر راه و شهرسازی چهارشنبه 12 بهمن‌ماه در جلسه شورای مسکن استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اقدامات ویژه در طرح نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: در مباحث مختلف این طرح بررسی‌های متعدد و کار کارشناسی انجام شد و تمام مسائل و موضوعات زیست محیطی، اجتماعی، زیرساختی و ... در آن دیده شده است.
وی افزود: پروژه مسکن مهر یک ابرپروژه بوده است ولی آسیب شناسی‌ای که در این پروژه انجام شد را تلاش کردیم در پروژه نهضت ملی آن‌ها را رفع کنیم.
معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیش از 25 هزار هکتار زمین برای نهضت ملی در کشور تخیص داده شده است، مطرح کرد: واگذاری زمین، آپارتمان و اساسا خانه‌دار کردن مردم یک اتفاق بزرگ است.
وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان یک نسخه واحد را برای تمام کشور عملیاتی کرد، خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی در نهضت ملی مسکن این است که حتی الامکان تعداد طبقات در پروژه‌های ویلایی‌ساز را کاهش دهیم.
صادق در بخش دیگری از سخنانش الحاقات زمین روستایی را مدنظر قرار داد و گفت: دغدغه اصلی در این موضوع باید کاری باشد که به ساخت مسکن و تحویل آن به افراد واجد شرایط منتهی شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خوشبختانه تنوع ساخت مسکن در قم وجود دارد، تصریح کرد: تلاش‌های بسیاری در تامین زمین و ساخت مسکن درحال انجام است ولی باید مراقب باشیم سوداگری در این پروژه شکل نگیرد.
وی با اشاره به اینکه بافت مرکزی شهرها قلب تپنده شهرها هستند، یادآور شد: در بافت فرسوده باید اقدامات ویژه‌ای انجام شود چراکه در این مناطق که هویت اصلی شهرها هستند دارای مسائل و مشکلات بسیاری هستیم.
 

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/379300/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی

ما دو جور بخشنده داریم!

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم

تهیه 3000 سند کاداستر برای املاک شهرداری قم

آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور

تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان

مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد

از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم

فرمانده فراجا: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای طرح نور وجود ندارد

آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم

آمار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور

مراقبت های بعد از عمل چشم

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

شاعرانه/که درد عاشقان آنجا به جز شیون نمی‌دانم

قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود

نگرانی از ریزش دیوار قلعه بلقیس؛ دومین بنای خشتی ایران

بازداشت عامل جنایتکاری که با اخاذی و تهدید خانم‌ها را مجبور به توزیع مشروبات الکلی می‌کرد!

وکیل مدافع: توماج صالحی به اعدام محکوم شد

فیزیوتراپی برای چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

آیت الله جوادی آملی: بهشت و جهنم محصول کار ما در همین دنیاست

معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان

نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور

قیمت کتاب‌های سال تحصیلی 1403 - 1404 اعلام شد

آتش‌سوزی در یک مدرسه دخترانه

رانش جاده عباس‌آباد به کلاردشت

ادامه کمک‌رسانی‌ها به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

عنابستانی: آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی مجلس توافق برای تعطیلی شنبه‌هاست

زورگیران دهه هشتادی دستگیر شدند

مونوریل قم تکمیل می‌شود؛ احتمال حذف خط دوم قطار شهری

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

چه کسانی در معرض خطر ابتلا به IBS هستند؟

نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود

نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود

آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌

خاطرات پردردسر برادر «جین آستن»

دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟

بودجه عمرانی 219 میلیارد تومانی منطقه 6 قم در سال گذشته

شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود

برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم

دختران کبدی قم در جمع 16 تیم برتر کشور

سرانه 10 میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم

اعزام پسران کشتی فرنگی قم به جام بین المللی صفوی

ممنوعیت همراه داشتن 14 قلم دارو در عربستان برای زائران حج

واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

اعزام 90 هزار شهروند ایرانی به حج امسال

روایت ضرغامی از پیاده‌روی بین مردم و شنیدن حرف آنان درباره طرح حجاب

جزئیات طرح ممنوعیت عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای