عصر قم

آخرين مطالب

حجازی:

«زمستان داغ» و «خانه پدری»؛ برنامه‌های منطقه عباس‌آباد در دهه فجر/ «خانه خلاق» به‌زودی افتتاح می‌شود شهرداری تهران

«زمستان داغ» و «خانه پدری»؛ برنامه‌های منطقه عباس‌آباد در دهه فجر/ «خانه خلاق» به‌زودی افتتاح می‌شود
  بزرگنمايي:

عصر قم - مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد گفت: «زمستان داغ»، «خانه پدری» و کنسرت خیابانی بخشی از برنامه‌های اراضی عباس آباد در دهه مبارک فجر است.

به گزارش خبرنگار شهر ؛ محمد حسین حجازی در نشست خبری خود به مناسبت دهه فجر با بیان اینکه اراضی عباس آباد برای زیرساخت و اقدامات گردشگری و فرهنگی نهالی کاشته است که باید به درخت تنومندی تبدیل شود، اظهار کرد: اراضی عباس آباد به عنوان قطب گردشگری فرهنگی و دینی، هنری و گردشگری شناخته می شود و یک رویکرد برنامه ریزی و اجرایی دارد که بر اساس نیازسنجی از مردم تهیه و تدوین می شود؛ در این نظرسنجی ها بخشی از محور اراضی عباس آباد به عنوان رینگ گردشگری و بخشی به عنوان برنامه های فرهنگی و گردشگری اولویت بندی و برنامه ریزی شده است.
مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد افزود: بنا بر برنامه توسعه چهارم اراضی عباس آباد به عنوان اکو پارک گردشگری معرفی می شود و تمام برنامه ریزی ها در این مجموعه بر پایه این سند بالادستی است.
وی بیان کرد: منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برای رسیدن به اهداف فرهنگی و گردشگری با 2 نهاد دولتی یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت میراث فرهنگی در ارتباط است و برنامه های متنوعی را با همکاری این دو وزارتخانه برگزار می کند.
حجازی با بیان اینکه بخشی از جشنواره فیلم فجر هر ساله در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برگزار می شود، یادآور شد: بر همین اساس امسال نیز این جشنواره در بخش اکران های ویژه و تولید فیلم های سینمایی در این منطقه اجرا می شود.
مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد با بیان اینکه در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد فضا برای مناسبت های خاص و برگزاری همایش و نشست ها وجود دارد، تاکید کرد: با توجه به اینکه رویکرد شهرداری تهران تبیین مفهوم هویت خانواده ایرانی است، این امکان در اراضی عباس آباد برای تحقق هویت خانواده ایرانی-اسلامی وجود دارد.
وی با بیان اینکه زمستان داغ، خانه پدری و کنسرت خیابانی بخشی از برنامه‌های اراضی عباس آباد در دهه مبارک فجر است، اضافه کرد: در حوزه گردشگری طبق توافق، قرار است سازمان میراث فرهنگی تهران در اراضی عباس آباد خدمات ارائه دهد که بخشی از این فعالیت ها در رابطه با هفته های فرهنگی استان های مختلف کشور است.
حجازی با بیان اینکه بر اساس توافق بعدی اراضی عباس آباد فعالیت خود را به عنوان منطقه نمونه گردشگری انجام می دهد، افزود: منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد عضو اتحادیه جهانی گردشگری است و قرار است برنامه های فاخر در بعد بین المللی در حوزه گردشگری انجام دهد.
مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد با اشاره به 3 تعطیلی پی در پی در روزهای شنبه ادامه داد: از هفته جاری به مدت یک ماه برنامه ای تحت عنوان «زمستان داغ» برگزار می شود که این برنامه مردمی از موسیقی سنتی گرفته تا صنایع دستی و عرضه خوراکی های گرم زمستانی در خیابان هنر اراضی را شامل می شود.
وی بیان کرد: به مدت 4 سال است که بازار پروانه که در روزهای جمعه در منطقه 12 برگزار می شد، در همین روز در اراضی عباس آباد برگزار می شود و اساتید صنایع دستی در این جمعه بازار حضور دارند.
حجازی یادآور شد: قرار است خیابان هنر در اراضی تحت برنامه زمستان داغ پر رونق شود و در کنار این برنامه کنسرت های خیابانی نیز برگزار می شود.
مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد با بیان اینکه اجرای کنسرت خیابانی چند سالی است که در اراضی عباس آباد انجام می شود، تاکید کرد: سال گذشته نیز کنسرت خیابانی توسط محمد معتمدی در این منطقه برگزار شد؛ همچنین بازی های خانگی و خانوادگی در قالب این برنامه که به مناسبت دهه فجر است نیز در رینگ گردشگری بوستان آب و آتش برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد سعی کرده تا به فاخر بودن برنامه های خود تاکید کند، افزود: بر همین اساس غرفه های برپا شده در فضایی خاص و آرام برگزار می شود.
حجازی ادامه داد: برنامه های دهه فجر امسال قدری متفاوت است؛ با توجه به شرایط کشور اصرار داریم برنامه ها را به سمت مردمی تر شدن ببریم؛ به مناسبت میلاد امام علی(ع) برنامه های دهه فجر تحت عنوان خانه پدری ارائه می شود؛ همچنین در خانه شعر و ادبیات یک رویداد ادبی در دهه فجر برگزار می شود.
مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد با اشاره به حضور این منطقه در فضای مجازی تاکید کرد: ویدئو کلیپی تحت عنوان بانو با همکاری مرکز ارتباطات اسلامی به زبان انگلیسی با هدف جلب توجهات جهانی به زودی ارائه می شود.
حجازی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: برنامه موزیک ویدئو دیگری تحت عنوان «تا پای جان» به عنوان یک موزیک ویدئو امروزی توسط دختران نوجوان با موضوع امید به آینده برگزار می شود تا نقدی بر نگاه جهان نسبت به ایران باشد.
وی با بیان اینکه این تولید فرهنگی توسط مرکز بهشت مادران اجرا شده و کار متفاوتی است، افزود: این کارها خارج از نام شهرداری انجام می شود.
مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد ادامه داد: یکسری تورهای گردشگری رایگان ویژه ایام دهه فجر نیز برای مناطق محروم شهر تهران تحت عنوان صاحبان اصلی انقلاب برگزار می شود.
وی بیان کرد: تور گردشگری مناطق محروم بعد از 22 بهمن بعد از یک وقفه کوتاه جهت بررسی دوباره در عید نوروز نیز برگزار می شود.
حجازی با اشاره به اینکه دعوت از شهروندان این مناطق با مدیریت ستاد گردشگری شهر تهران و همکاری مناطق انجام می شود، یادآور شد: برگزاری کنسرت های خیابانی تحت عنوان هفته فرهنگی اقوام نیز کار دیگری است که با همکاری ستاد گردشگری شهر تهران اجرا می شود.
وی تاکید کرد: امسال نیز به مناسبت 22 بهمن مراسم آتش بازی ویژه ای که در طول 4 دهه اخیر در شهر تهران و کشور اجرا نشده، در اراضی عباس آباد انجام می شود.
مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد با بیان اینکه بر اساس سند بالادستی برنامه توسعه چهارم با ایجاد باغ هنر باید برنامه های منطقه عباس آباد در بعد بین المللی برگزار شود، گفت: در حال حاضر بخشی از جشنواره های بین المللی فیلم و موسیقی فجر در اراضی برگزار می شود و هدف این است تا از امکانات و ظرفیت اراضی در این دو هنر استفاده بهینه شود.
وی درباره قیمت نهایی بلیت اقیانوس پارک افزود: تعیین قیمت بلیت اقیانوس پارک با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و مجموعه های تخصصی حوزه گردشگری تعیین شده است و در حال حاضر قیمت مصوب 120 هزار تومان است، اما اگر شهروندان با خانواده به این مجموعه بیایند و یا در قالب گروه های دانش آموزی و ... حضور یابند، تخفیف هایی تا 50 درصد ارائه می شود.
حجازی با اشاره به آغاز مجدد عملیات عمرانی پارکینگ منطقه عباس آباد ادامه داد: ظرفیت این پارکینگ امکان پارک 3 هزار خودرو است که بخشی از آن در سال 1402 تکمیل و بهره برداری کامل از این مجموعه نیز در سال 1403 خواهد بود. این پروژه با همکاری قرارگاه خاتم و شهید رجایی در گود فرهنگ اجرا می شود و هزینه این پروژه بالغ بر هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است.
وی در پاسخ به خبرنگار شهر مبنی بر برنامه های توسعه ای و فرهنگی اراضی عباس آباد بر اساس برنامه چهارم توسعه شهر تهران بیان کرد: بر اساس این سند بالادستی که شهرداری تهران در اختیار ما قرار داده است، منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد به عنوان اکوپارک شهری بر پایه نوآوری در حوزه گردشگری و ایجاد خلاقیت در این زمینه فعالیت می کند، بر همین مبنا به زودی خانه خلاق در بستر شرکت های استارتاپ فرهنگی، گردشگری و معماری در اراضی افتتاح می شود.
مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد یادآور شد: همچنین خانه خلاق دیگری به نام «مانا» در حوزه مادر و کودک به بهره برداری خواهد رسید.
وی همچنین تاکید کرد: باغ نمایش با تالاری به ظرفیت 1000 صندلی و خانه موسیقی نیز سال آینده در اراضی به بهره برداری خواهد رسید.
حجازی در پایان درباره وضعیت ساخت هتل دیدار در اراضی عباس آباد به خبرنگار شهر گفت: یکی از اقدامات خوب این دوره مدیریت شهری رفع موانع و مشکلات ساخت هتل دیدار در این اراضی است که مشکلات رفع شده و قرار است این هتل با 27 طبقه فضای مفید و 4 طبقه فضای تجاری تکمیل و به بهره برداری برسد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/378187/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

رشد دونیم برابری خروج اتباع غیر مجاز از استان قم

هوای قم در روز‌های آینده گرمتر می‌شود

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم

پنج المان بزرگ در دروازه‌های ورودی شهر قم در حال نصب است

برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم

بیانیه نماینده مردم قم در مجلس در پی عملیات شکوهمند «وعده صادق»

کشف بیش از 4 هزار و 300 کیلوگرم موادمخدر در استان قم در سال گذشته

بهره برداری از زمین چمن مصنوعی هنرستان شهید حیدریان قم

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم

حمایت فعالان رسانه‌ای استان قم از عملیات وعده صادق

شهرداری موافق تلفیق منوریل و خط 2 مترو قم است

اضافه شدن 6 دستگاه همودیالیز به بیمارستان کامکار قم

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

4 تن مواد مخدر در استان قم کشف شد

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

چند راه روستایی قم به محور فرعی ارتقاء می‌یابد

ایمن سازی مسیر رودخانه‌های در پی هشدار بارندگی

حمایت منتخبان مردم قم در مجلس شورای اسلامی از عملیات «وعده صادق»

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

120 ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه 27 فروردین قم

امروز وزش باد، خیزش گرد و خاک را در برخی مناطق قم به همراه دارد

حمایت منتخبان مردم شریف قم از عملیات «وعده صادق»

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

23هزار و 500 سند اراضی کشاورزی در قم صادر شد

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صفحه نخست روزنامه‌های قم سه شنبه 28 فروردین ماه 1403

چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان قم تجلیل شد

سال گذشته 19 هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد

زمینه تکمیل و بهره‌برداری از مونوریل قم فراهم شده است

پلمب 80 گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

تقویم روز و اوقات شرعی سه‌شنبه 28 فروردین 1403 افق قم

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد