عصر قم

آخرين مطالب

آخرین اخبار از زلزله 5.9 ریشتری در خوی؛ 3 کشته و 816 مصدوم اجتماعی

آخرین اخبار از زلزله 5.9 ریشتری در خوی؛ 3 کشته و 816 مصدوم
  بزرگنمايي:

عصر قم - آخرین خبر / زلزله 5.9ریشتری شهرستان خوی را لرزاند. این زمین لرزه در ساعت 21:44:44 در طول جغرافیایی 44.90، عرض جغرافیایی 38.59 و عمق زمین‌لرزه 7 کیلومتری و در 6 کیلومتری خوی رخ داده است. خبرها تاکنون میزان تلفات را 3 کشته و 816 مصدوم اعلام کرده‌اند. کانون این زلزله در 117 کیلومتری ارومیه و 134 کیلومتری شهر تبریز است. مشاهدات اولیه از حجم بالای تخریب منازل و ساختمان‌ها در شهرستان خوی حکایت دارد.
هلال احمر آذربایجان‌ غربی به حالت آماده باش درآمد
به گزارش فارس، محبوبی سرپرست هلال‌احمر استان آذربایجان غربی نیز اظهار داشت: در پی وقوع زلزله 5.9 ریشتری در استان آذربایجان غربی، حوالی خوی 4 تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی حادثه به محل اعزام شدند‌ و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.
وی ادامه داد: هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارات احتمالی این حادثه در دست نیست.

عصر قم

نمایی از خسارت زلزله در شهر خوی
همچنین به گفته خالدی سخنگوی اورژانس کشور شدت بالای زلزله باعث ترک خوردگی بیمارستان خوی نیز شده است. 
تعدادی آمبولانس از تبریز و ارومیه نیز به شهرستان خوی اعزام شده‌اند. 
15 تیم ارزیاب برای بررسی خسارت زلزله به مناطق زلزله زده خوی اعزام شدند

عصر قم

ذبیح الله کاظمی فرماندار خوی نیز از اعزام 15 تیم ارزیاب برای بررسی خسارات خبر داده است.
وی ادامه داد: به محض اطلاع از وقوع زمین لرزه 5.9 ریشتری دقایقی پیش، 15 تیم ارزیاب از این شهرستان برای بررسی خسارت احتمالی به کانون زلزله اعزام شدند.
همچنین دمای هوای منفی و شروع بارش برف باعث شده است تا امشب مردم خوی و شهرهای اطراف شب سردی را سپری کنند.

عصر قم

عصر قم

تداوم وقوع پس لرزه‌ها در خوی مدارس را غیرحضوری کرد
پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی، به جهت وقوع زمین‌لرزه خوی در روز شنبه و همچنین استمرار پس‌لرزه‌های نسبتاً شدید، آموزش در مدارس این شهرستان در تمامی مقاطع تحصیلی (دولتی و غیردولتی)؛ طی روز یکشنبه (9 بهمن ماه)، به صورت مجازی است.
همچنین بعد از زمین لرزه شدید 5.9 ریشتری، تا به این لحظه 7 پس لرزه در مقیاس های مختلف شهرستان خوی را لرزانده است.

عصر قم

آماده باش قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش
امیر سرتیپ حاجیلو فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: به محض اطلاع از وقوع زلزله در شهرستان خوی دستور آماده‌باش به تمام یگان‌های تابعه قرارگاه شمال‌غرب صادر شد.
وی افزود: تیپ 264 سلماس، تیپ 321 مرند و گروه 433 مهندسی شهید آبشناسان قوشچی که دارای ادوات سنگین مقابله با بلیات طبیعی هستند بصورت آماده‌باش درآمده و در صورت نیاز آماده اعزام به مناطق آسیب دیده از زلزله هستند.
ارشد نظامی ارتش در شمالغرب تصریح کرد: در ساعات اولیه حادثه فرماندهان تیپ‌های نزدیک به منطقه، کارشناسان عمرانی و تاسیسات و بهداشت و درمان به منطقه اعزام شده‌اند.
وی عنوان داشت: طی تماسی با معاون سیاسی امنیتی و معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی ضمن اعلام آمادگی صددرصد قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش برای اعزام کمک‌های اولیه و تجهیزات اسکان به مناطق زلزله‌زده، آخرین وضعیت این مناطق نیز بررسی و دستورات لازم صادر شد.
امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز طی تماسی با فرمانده قرارگاه شمالغرب ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان دستور آماده‌باش صددردی یگان‌ها را صادر کردند.
همچنین با دستور ارشد نظامی ارتش در شمالغرب، بیمارستان امام علی (ع) تبریز و بیمارستان 523منطقه ارومیه ارتش نیز برای پذیرش ، تخلیه و اعزام کادر درمان به مناطق زلزله‌زده به حالت آماده‌باش صددردی در آمده است.

توضیح ویدیو
تاکید معاون اول بر امدادرسانی سریع به وضعیت مصدومان احتمالی
معاون اول رئیس جمهور در تماس‌های تلفنی جداگانه با استاندار آذربایجان غربی و رئیس جمعیت هلال احمر، آخرین وضعیت زلزله خوی را پیگیری کرد.
محمد مخبر در این تماس‌ها، امدادرسانی سریع و رسیدگی به وضعیت مصدومان احتمالی در ساعات اولیه را ضروری دانست و بر بسیج همه نیروها و امکانات برای کمک به زلزله زدگان تاکید کرد.
معاون اول رئیس جمهور در این ارتباط تلفنی ارائه گزارش‌های تکمیلی و مستمر را در ساعات آتی خواستار شد و بر آمادگی کامل برای پشتیبانی از عملیات امدادی در منطقه در صورت نیاز خبر داد.
گفتنی است 28 دی ماه نیز زلزله‌ای به قدرت 5.4 ریشتر در نزدیکی این شهرستان به وقوع پیوسته بود که با خساراتی به منازل شهری و روستایی و مصدومیت همراه شده بود.
خرابی زلزله در شهر فیرورق خوی کانون زلزله/ بارش برف در مناطق زلزله زده
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی به خبرنگار فارس گفته تعداد مصدومان زلزله زیاد است اما تاکنون فوتی گزارش نشده است.
همچنین به گفته روابط عمومی شرکت فرودگاه ها؛‌ فرودگاه خوی پس از زمین لرزه امشب، عملیاتی و آماده پذیرش پرواز است.
توضیح ویدیو
بیمارستان صحرایی ایجاد می‌شود
سالم خویی رییس ستاد بحران خوی نیز اظهار داشت:‌درحال برپایی بیمارستان صحرایی هستیم لذا از مردم ارامش خود را حفظ کنند..
توضیح ویدیو
توضیح ویدیو
122 مصدوم و 2 فوتی تا این لحظه
به گفته خالدی سخنگوی اورژانس کشور تا این لحظه 122 مصدوم داشته‌ایم و گزارشاتی نیز مبنی بر فوت 2 هموطن در شهرستان خوی واصل شده است.
از این تعداد مصدومان؛ 115 نفر اهل خوی و 7 نفر مابقی اهل شهر سلماس هستند. 
باز بودن کلیه راه‌های ارتباطی شهرستان خوی
پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در پی وقوع زمین لرزه 5.9 ریشتری در شهرستان خوی با بررسی‌های فوریِ وضعیتِ محورهای ارتباطی این شهرستان مشخص شد هیچ آسیبی به راه و ابنیه فنی وارد نشده است و مشکلی برای اعزام خودروهای امدادی وجود ندارد.
وی با اشاره به بارش سنگین برف در محورهای ارتباطی شهرستان خوی اضافه کرد: راهداران در محورها مستقر هستند و تعدادی نیروی کمکی نیز از شهرستان های اطراف برای افزایش اکیپ های برفروبی و نمک پاشی در راستای تسهیل تردد جاده ای اعزام شدند.
افزایش شمار مصدومان زلزله خوی به580نفر
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تعداد مصدومان تاکنون 580 نفر گزارش شده است.پیش بینی های لازم برای تامین سوخت در مناطق زلزله زده صورت گرفته و هیچ کمبودی وجود ندارد . از فردا توزیع غذای گرم توسط نیروهای امدادی، بسیج و گروهای جهادی در مناطق آسیب دیده آغاز می شود . وزیر کشور و رییس جمعیت هلال احمر در مسیر حضور در مناطق زلزله زده خوی هستند و تا ساعتی دیگر در این مناطق حضور خواهند داشت. آقای رئیس جمهور و معاون اول ریاست جمهوری تماس تلفنی داشتند و دستور بسیج امکانات برای امداد رسانی را صادر کردند. هماهنگی های لازم در جهت بسیج امکانات امدادی استان و مرکز وجود دارد.
مدیر بحران شهرستان خوی گفت: در اثر زمین لرزه 5.9 ریشتری در خوی 2 نفر فوت کرده اند و مابقی آمار منتشره در خصوص تعداد فوتی ها صحیح نیست.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به وقوع زمین لرزه نسبتا شدید 5.9 ریشتری در خوی گفت: این زمین لرزه تاکنون 580 مصدوم و 2 نفر فوتی داشته است.
محمدصادق معتمدیان بامداد یکشنبه گفت: از این تعداد، 16 نفر جهت درمان به سلماس اعزام شدند، 6 نفر تحت عمل جراحی قرار گرفته و 20 نفر هم به دلیل شدت جراحات در بیمارستان بستری هستند.
به گفته وی، بیشتر مصدومان به صورت سرپایی مداوا سده و از مراکز درمانی مرخص شدند.
فرماندار خوی در گفت و گو با فارس از افزایش آمار تلفات زلزله شامگاه شنبه در شمال آذربایجان غربی به 3 کشته و 665 زخمی خبر داد.
آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده خوی از زبان وزیر کشور
احمد وحیدی وزیر کشور با حضور در مناطق زلزله زده ضمن بازدید از روند امداد رسانی دستورات لازم را برای تامین نیازهای مردم صادر کرد.
وزیر کشور اظهار کرد: دولت عزم جدی برای ارائه خدمات به زلزله زدگان و مقام سازی واحدهای مسکونی این منطقه دارد.
وی با درخواست از رسانه‌ها برای ارائه توصیه‌های لازم به زلزله زدگان، افزود: رسانه‌ها باید در حفظ آرامش مردم و جلوگیری از وارد شدن استرس به آنان برای تسریع در خدمات‌رسانی تلاش کنند.
وحیدی در رابطه با ارائه تسهیلات حمایتی به زلزله زدگان، گفت: بسته‌های تسهیلاتی شهری و روستایی در این راستا در حال بررسی است تا حمایت لازم زلزله زدگان به عمل آید.
وی همچنین به تعیین تکلیف دانشجویان مراکز آموزشی این شهرستان نیز تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه فصل امتحانات است و بسیاری از دانشجویان این شهرستان غیربومی هستند، باید نسبت به تعیین تکلیف آنان سریعاً اقدام کرد.
وزیر کشور همچنین اضافه کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده، به واحدهای مسکونی نوسازی که مقاوم‌سازی شده بودند، آسیبی نرسیده است؛ البته تعداد اندکی از واحدهای نوساز غیر استاندارد نیز آسیب جدی دیده‌اند که باید با ناظرین آنان برخورد جدی به عمل آید.
آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده خوی
پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر از توزیع 395 دستگاه چادر در 12 روستای حادثه دیده و برپایی 17 اردوگاه اسکان اضطراری در شهر خوی و روستاهای متاثر از زلزله 5/9 ریشتری خبر داد و اظهار داشت: تا ساعت 4و نیم صبح یکشنبه 9 بهمن 1401 تیم‌های امدادی هلال احمر موفق به ارزیابی 25 روستای حادثه دیده شده‌اند.
وی افزود: تا این ساعت 67 تیم امدادی از شعب هلال احمر آذربایجان‌غربی و تیم‌های واکنش سریع استان‌های همجوار مشغول امدادرسانی و ارزیابی مناطق زلزله زده هستند.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تا ساعت 4 و نیم صبح 395 دستگاه چادر، 100 دستگاه بخاری برقی توزیع و 17 اردوگاه اسکان اضطراری به ظرفیت یک هزار و 20 دستگاه برپا شده است.
گفتنی است، هم اکنون رئیس جمعیت هلال احمر با همراهی دبیر کل این جمعیت و رئیس سازمان امداد و نجات در منطقه زلزله زده حضور دارند.
جریان گاز در شهرستان خوی پایدار است
علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی که دقایقی بعد از وقوع زلزله عازم شهرستان خوی شد اظهار داشت: اولین اقدام مردم در جاهایی که آسیب دیده‌اند قطع گاز از شیر اصلی و همچنین تماس با شماره تلفن 194 است.
وی ادامه داد: زلزله به تاسیسات گاز آسیب نزده و جریان گاز در خوی پایدار است.
شیخی خاطرنشان کرد: هفت علمک خانگی در شهر خوی، دچار آسیب شدند که با اقدام فوری نیروهای امداد شرکت گاز تعمیر شدند.
افزایش آمار مصدومان زلزله دیشب خوی به 816 نفر/ 60 نفر در مراکز درمانی بستری هستند
محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی با اشاره به آخرین آمار مصدومان زلزله دیشب خوی اظهار داشت: این حادثه 816 مصدوم و 3 فوتی داشته است.
وی ادامه داد: 60 نفر از مصدومان زلزله در بیمارستان‌های این شهرستان بستری شده و 64 نفر نیز به مراکز درمانی شهرستان سلماس اعزام شده‌اند.
استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: زلزله دیشب خوی سبب آسیب رسیدن 20 تا 50 درصدی به واحدهای مسکونی در 70 روستا شده است.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/378024/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری کارگاه تجسمی «وعده صادق» در قم

کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در قم

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

لزوم اجرای اقدامات حفاظتی برای حفظ قنوات دربارندگی‌ها

لزوم اجرای اقدامات حفاظتی برای حفظ قنوات در بارندگی‌ها

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

رشد دونیم برابری خروج اتباع غیر مجاز از استان قم

هوای قم در روز‌های آینده گرمتر می‌شود

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم

پنج المان بزرگ در دروازه‌های ورودی شهر قم در حال نصب است

برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم

بیانیه نماینده مردم قم در مجلس در پی عملیات شکوهمند «وعده صادق»

کشف بیش از 4 هزار و 300 کیلوگرم موادمخدر در استان قم در سال گذشته

بهره برداری از زمین چمن مصنوعی هنرستان شهید حیدریان قم

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم

حمایت فعالان رسانه‌ای استان قم از عملیات وعده صادق

شهرداری موافق تلفیق منوریل و خط 2 مترو قم است

اضافه شدن 6 دستگاه همودیالیز به بیمارستان کامکار قم

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

4 تن مواد مخدر در استان قم کشف شد

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

چند راه روستایی قم به محور فرعی ارتقاء می‌یابد

ایمن سازی مسیر رودخانه‌های در پی هشدار بارندگی

حمایت منتخبان مردم قم در مجلس شورای اسلامی از عملیات «وعده صادق»

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

120 ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه 27 فروردین قم

امروز وزش باد، خیزش گرد و خاک را در برخی مناطق قم به همراه دارد

حمایت منتخبان مردم شریف قم از عملیات «وعده صادق»

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

23هزار و 500 سند اراضی کشاورزی در قم صادر شد

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صفحه نخست روزنامه‌های قم سه شنبه 28 فروردین ماه 1403

چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان قم تجلیل شد

سال گذشته 19 هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد

زمینه تکمیل و بهره‌برداری از مونوریل قم فراهم شده است

پلمب 80 گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی