عصر قم

آخرين مطالب

اگر عاشق فوتبال هستید این فیلم ها را حتما ببینید فرهنگی

اگر عاشق فوتبال هستید این فیلم ها را حتما ببینید
  بزرگنمايي:

عصر قم - در این مطلب قصد داریم بهترین فیلم های فوتبالی تاریخ سینما را به شما معرفی کنیم؛ در این لیست از آثار سینمایی داستانی تا مستند‌های نمایشی معرفی شده‌اند

فیلم های سینمایی با موضوع فوتبال
چه چیزی دوست‌داشتنی‌تر از یک توپ گرد و یک زمین مستطیل شکل خاکی یا سبز رنگ برای بازی وجود دارد؟! امروزه در سراسر جهان فوتبال به یک بازی ورزشی محبوب تبدیل شده است. در واقع فوتبال نه تنها شما را فعال و سالم نگه می‌دارد، بلکه شما را در برابر بی حالی و چندین بیماری محافظت می‌کند. و فراتر از همه این‌ها، فوتبال پاپ‌ کورنی‌ ترین ورزش جهان است. اکنون که در ایام جام جهانی فوتبال هستیم، تماشای فیلم‌های فوتبالی سرگرمی کافی را برای شما و خانواده‌ فراهم می‌کند و همچنین شما را به انجام این بازی تشویق می‌کند. با تماشای انواع فیلم‌های مرتبط با فوتبال آگاهی مربوط به همه جنبه‌های این ورزش را به دست خواهید آورد. اگر عاشق فوتبال هستید، باید فیلم‌های فوتبالی را تماشا کنید تا به شما انگیزه و انرژی بدهد.
اکنون ما در این مطلب قصد داریم بهترین فیلم های فوتبالی تاریخ سینما را به شما معرفی کنیم؛ در این لیست از آثار سینمایی داستانی تا مستند‌های نمایشی معرفی شده‌اند. اگر هم به دنبال یک بازی فوتبال برای گوشی همراه خود هستید، لیست با محوریت این موضوع را از دست ندهید.
Shaolin Soccer | 2001
در این فیلم فوتبالی رزمی یک داستان ساده به روشی غیرمعمول گفته می‌شود که می‌تواند ترکیبی قدرتمند باشد. فوتبال شائولین، به کارگردانی و بازی استفن چاو، داستان استاد کونگ فو شائولین سینگ را به تصویر می‌کشد. سینگ پس از ملاقات با ستاره فوتبال هنگ کنگ، فانگ، پنج استاد همکار خود را دوباره جمع می‌کند تا از مهارت‌های هنرهای رزمی آنها برای بازی فوتبال و آوردن کونگ فو به توده‌های درونی یک لیگ فوتبال استفاده کند. جالب است بدانید در زمان اکران، فوتبال شائولین موفق‌ ترین فیلم تاریخ سینمای هنگ‌کنگ بود، پیش از اینکه کمدی هنرهای رزمی بعدی چاو، یعنی Kung Fu Hustle، در صدر قرار گیرد.
Looking For Eric | 2009
این فیلم درام کن لوچ در سال 2009 با عنوان: به دنبال اریک ، به خود فوتبال مربوط نمی‌شود بلکه به رابطه بین فوتبال و هوادارانش و انسانیت افراد مشهوری که تولید می‌کند مربوط می‌شود. اریک کانتونا تا زمان اکران این فیلم تقریباً 15 سال در سینما و تلویزیون ظاهر شده بود و عملکرد اسطوره منچستریونایتد با استقبال گسترده‌ای از جانب مخاطبان و منتقدان روبرو شد. داستان فیلم از این قرار است که پس از کشیدن حشیش دزدیده شده از پسرخوانده‌اش، اریک بیشاپ که یک پستچی است، با نصیحتی که از توهم شخص کانتونا، فوتبالیست تبدیل به فیلسوف شده، دریافت می‌کند، به مسیر اصلی خود باز می‌گردد. فیلم لوچ خط باریکی را بین فرار از فوتبال و تلخی واقعیت می‌پیماید و به خوبی آن را باهم ترکیب می‌کند.
The Arsenal Stadium Mystery | 1939
یکی از اولین فیلم‌ های بلندی که حول محور فوتبال دیده می‌شود، « معمای استادیوم آرسنال » است. فیلمی که یک معمای قتل در زمین سابق آرسنال تحت عنوان هایبری اتفاق می‌افتد. این فیلم با حضور جورج آلیسون، مدیر افسانه‌ای توپچی‌ها در کنار تعدادی از بازیکنان و کارکنان، معمای قتلی در یک بازی علیه تیم ساختگی تروجان‌ها را دنبال می‌کند. یکی از بازیکنان تروجان‌ها در جریان بازی مقابل آرسنال با مسمومیت جان خود را از دست می‌دهد، و این هسته مرکزی این فیلم است. این فیلم با نما‌های گرفته شده از بازی توپچی‌های‌ لندن در سال 1939 مقابل برنتفورد (آخرین بازی آنها قبل از جنگ جهانی دوم) فضای فوتبال را بر محتوای فیلم بیشتر حاکم می‌کند. در این بین هم تیمی‌های بازیکن مقتول و معشوقه سابق او توسط بازرس کارآگاه اسلید در حین حل معما مورد بازجویی قرار می‌گیرند.
The Football Factory | 2004
همه فیلم های فوتبالی به اتفاقات داخل زمین نمی‌پردازند. برخی از محبوب ترین عناوین چند سال اخیر ترجیح می‌دهند جنبه تاریک این بازی را برجسته کنند: در این فیلم جنبه تاریک هولیگان‌ ها هستند. کارخانه فوتبال یک داستان واقعی از هولیگانیسم فوتبالی را به تصویر می‌کشد. داستان فیلم حول محور چهار مرد (تامی، بیل، بیلی برایت و زبردی) است که به طبقه کارگر کشور انگلستان تعلق دارند. به طور ساده فیلم «Football Factory» نوعی وسواس انگلیسی ترکیب شده با خشونت درون هواداری فوتبال است . خواهید دید که این مستند همه چیزش درباره مردی به نام چلسی است. زندگی چلسی حول محور خشونت، الکل، مواد مخدر، سکس و فوتبال می‌چرخد. یک مطالعه سخت در مورد خشونت مردی که از زندگی خود خسته شده است و احساس تعلقی که توسط تماشای هفتگی فوتبال دارد، همه چیز زندگی اوست.
Mean Machine | 2001
وینی جونز و جیسون استاتهام در این اقتباس از کمدی فوتبال آمریکایی The Longest Yard محصول 1974 بازی می کنند. جونز در نقش دنی میهان معروف به « ماشین بدجنس »، کاپیتان سابق تیم فوتبال انگلیس بازی می‌کند، که قبل از اینکه به دلیل حمله در حالت مستی به یک جفت افسر پلیس زندانی شود، به دلیل تبانی از بازی‌های فوتبالی نیز محروم شده است. میهان به تدریج خود را با زندگی پشت میله‌های زندان وفق می‌دهد و شروع به مربیگری تیمی از زندانیان برای مسابقه با تیم نگهبانان می‌کند. این فیلم که هیچ کمبودی در نمایش خشونت زندان و کلیشه فیلم‌های زندان محور ندارد، حضور کوتاهی از رایان گیگز بازیکن سابق منچستر یونایتد را نیز در خود ثبت کرده است.
Goal! | Trilogy
سه گانه‌ای از فیلم‌های فوتبالی که قسمت دوم و میانی آن را کارگردان فیلم ابرقهرمانی Black Adam کارگردانی کرده است. به طور کلی تماشای چنین اثری بسیار موقعیت جالبی را ایجاد می‌کند. این فیلم سری فیلم با کار مستقیم با فیفا تولید شده است، بنابراین تماشای درام و دیدن آنچه در طول چندین سال برای یک فوتبالیست رخ می‌دهد، ایده جالبی است. این یک سه گانه است که دیدن آن برای افرادی که کاملاً از فوتبال لذت می‌برند بسیار منطقی است، در غیر این صورت ممکن است برای دیگران کمی بیش از حد عجیب باشد. حداقل با تماشای اولین فیلم آن را امتحان کنید و سپس در مورد فیلم‌های بعد از آن تصمیم بگیرید.
در این سه گانه، یک پسر فقیر مکزیکی، به نام سانتیاگو مونز، سرزمین خود را به مقصد نورهای روشن نیوکاسل ترک می‌کند. و حتی در این مسیر به رئال مادرید نیز می‌رسد. سفر مونز به اوج با اصطکاک با هم تیمی‌های جدیدش، مبارزه مخفیانه او با آسم و مرگ پدرش در ایالات متحده بیشتر از پیش اوج می‌گیرد. در این فیلم که با همکاری فیفا ساخته شده است، ده ها فوتبالیست واقعی از جمله دیوید بکهام، زین الدین زیدان، رونالدو، تیری هانری به علاوه بخش‌های بزرگی از تیم‌های نیوکاسل و لیورپول نیز حضور دارند که در چند مسابقه بزرگ ساختگی به مصاف هم می‌روند. این سه‌گانه همچنان در میان طرفداران فوتبال محبوبیت بالایی دارد.
Bend It Like Beckham | 2002
مثل بکام کات‌ دار بزن فیلمی است که بر دو شخصیت اصلی تمرکز دارد. در اینجا، دو دختر (18 ساله) هدفشان این است که فوتبالیست حرفه‌ای شوند . همانطور که از نام آن پیداست، هر دو دختر قوانین را برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست حرفه‌ای تغییر می‌دهند. و این دختران بر خلاف میل والدین خود به تیم فوتبال محلی پیوسته و سپس با تلاش فراوان خود راهی لیگ برتر می‌شوند. «مثل بکام کات‌دار بزن» با بازی پارمیندر ناگرا و کایرا نایتلی، یک موفقیت انتقادی و تجاری بود، و برای بسیاری یک نقطه مرجع فرهنگی باقی مانده است. تفسیر فیلم در مورد موضوعات نژادی و چندفرهنگی در بریتانیای مدرن در عین حال که الهام‌بخش و متفکرانه است، همزمان واقعاً خنده‌دار و لطیف است.
The Damned United | 2009
برایان کلاف، سرمربی افسانه‌ ای انگلیسی، تقریباً به همان اندازه که به خاطر درخشش از روی نیمکت به یاد می‌آید، به خاطر خلق و خوی بی‌ثبات و غیرعادی‌اش نیز در یاد‌های عاشقان فوتبال باقی مانده است. یونایتد لعنتی سعی می‌کند هر دو طرف مربی سابق ناتینگهام فارست و دربی کانتی را به تصرف خود درآورد و بر یکی از تاریک‌ترین دوران حرفه‌ای کلاف تمرکز دارد.
این فیلم داستان 44 روزی است که کلاف به عنوان سرمربی لیدز یونایتد در سال 1974 سپری کرد، دورانی که به عنوان یکی از بدنام ترین و بحث برانگیزترین جادوهای تاریخ فوتبال شناخته شد. روش‌ها و شخصیت تهاجمی سرمربی جدید که قبلاً چهره‌ای نامحبوب در بین بازیکنان و هواداران الند رود محسوب می‌شد، به جنگی تقریباً آشکار در رختکن منجر شد، قبل از اینکه او فقط یک ماه پس از اقامتش در آن‌ مکان اخراج شود.
مایکل شین به رهبری کارگردان برنده اسکار تام هوپر در نقش اصلی این فیلم می‌درخشد و پرخاشگری و جنجال‌های کلاف را در حالی که در باشگاه جدیدش با چالش‌ها مبارزه می‌کرد در حالی که جنبه انسانی خود را دست نخورده نگه می‌داشت، آشکار می‌کند.
Maradona | 2019
این فیلم به کارگردانی امیر کاستاریکا درباره زندگی یک فوتبالیست پرشور و برتر در سراسر جهان است. دیگو آرماندو مارادونا بازیکن مشهور فوتبال دهه 1980 میلادی کشور آرژانتین. او به دلیل عملکرد عالی خود در تاریخ فوتبال به شهرت زیادی دست یافت. او برترین بازیکن فوتبال آرژانتین بود که همیشه عملکرد خود را در زمین فوتبال با خصوصیات اخلاقی رنگارنگش به خطر می‌انداخت. همه چیز این فیلم مستند درباره سفر مارادونا به عنوان یکی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان است.
Zidane: A 21st Century Portrait | 2006
به‌عنوان مسلماً بزرگترین بازیکن فرانسوی تاریخ فوتبال، شاید اجتناب‌ناپذیر بود که دیر یا زود زین‌الدین زیدان نیز تحت پوشش یک مستند در کشورش قرار گیرد. با این حال، نتیجه پرتره قرن 21 دور از تحسین یک طرفه این ستاره سابق رئال مادرید است.
زیدان داستان سوژه خود را به تنها یک بازی در دوران حرفه‌ای خود تقلیل می‌دهد، یک درگیری خاص در لیگای اسپانیا مقابل ویارئال در سال 2005، جایی که این هافبک به خاطر نقش خود در یک نزاع از زمین اخراج شد. زیزو در هر دقیقه از مسابقه توسط 17 دوربین هماهنگ شده دنبال می‌شود و فیلمسازان به پرتره‌ای نفس‌گیر از بازیکن دست می‌یابند که پیش از این در هیج دوربینی ثبت نشده است. به این جلوه‌های بصری باشکوه یک موسیقی متن آکوستیک را هم اضافه کنید، در نتیجه یک قطعه قدرتمند از سینمای هنری خواهید داشت که ارزش دیدن را دارد.
Pelé: Birth of a Legend | 2016
داستان فیلم درباره پسر فقیری است که در یک محله زاغه‌ نشین برزیل زندگی می‌کرد. پله از آنجایی که فقیر بود، همه کارها را برای تغذیه خوب خانواده‌اش انجام داد. او نه تنها نان آور خانواده‌اش بود، بلکه عاشق فوتبال بود. پله می‌خواست استعدادها و مهارت‌های خود را در فوتبال دنبال کند. هدف نهایی زندگی او تبدیل شدن به یک بازیکن و نماد بین المللی بود. پله تسلیم نشد و به زودی تلاش‌های او به ثمر نشست. پله کوچک با مهارت‌ها و پشتکار قدرتمند فوتبالی خود به یک نماد بین المللی تبدیل شد.
Escape to Victory | 1981
در مورد فیلمی که در اردوگاه اسیران جنگی نازی‌ها اتفاق می‌افتد و سیلوستر استالونه، پله و مایکل کین در آن بازی می‌کنند، چه می‌توانید بگویید؟ ممکن است این فیلم شیک‌ترین اثری نباشد که تا به حال به پرده‌ی بزرگ سینما زیبایی بخشیده است، اما Escape to Victory برای کسانی که مایلند تا حدودی ناباوری خود را به حالت تعلیق درآورند، لذت زیادی را فراهم می‌کند . فرار به سوی پیروزی تنها چیزی است که یک عاشق فوتبال دوست دارد در بین بهترین فیلم های فوتبالی تماشا کند.
در طول جنگ جهانی دوم، مسابقه‌ای بین اسرای جنگی و آلمانی‌ها برگزار شد. اسرا این چالش را پذیرفتند و با قدرت کامل بازی کردند. دو گزینه برای اسرای جنگی وجود داشت که یا شکست بخورند و در سوئیس آزادی بگیرند یا در مسابقه پیروز شوند و با شلیک شدید گلوله‌ها به سمت خود روبرو شوند. این جذاب ترین فیلم تمام دوران نیست، اما ارزش آن را دارد که تمام ستاره‌هایی را که در آن ظاهر می‌شوند بررسی کنیم.
انتخاب ویژه نویسنده: فوتبالیست‌ها یا کاپیتان سوباسا
انیمیشن فوتبالیست‌ ها
شاید این اثر یک فیلم سینمایی نباشد؛ اما بدون شک تاثیر گذار‌ترین اثر فوتبالی بین آثار نمایشی همین انیمه کارتونی است. همیشه قلقلک دادن حس نوستالژی و فلش بک زدن به دوران قدیم، برای خود من کار لذت‌بخشی بوده است. به هر حال همه ما یک سری تجربه‌ها در زندگی داریم که برای همیشه، در خاطرات‌مان ثبت شده‌اند و مرور آن‌ها، مزه خاص و شیرینی دارد. نمی‌خواهم خیلی سراغ بحث‌های کلیشه‌ای مقایسه نسل‌ها بروم، اما واقعیت این است که سرگرمی‌های بچه‌های دهه 60 و 70 همین فوتبالیست‌ها بود. به واقع خیلی‌ها با همین اثر میل و علاقه‌شان به فوتبال چند برابر شد.
در ظاهر فوتبالیست‌ها روایتگر داستان رقابت چند تیم فوتبال یا چند بازیکن فوتبال با یکدیگر بود، اما در باطن، این انیمه تم‌های داستانی عمیق‌تری هم دارد که آن را، از یک اثر سطحی و تک‌لایه به اثری با پیچیدگی‌های خاص تبدیل می‌کنند. بدون شک یکی از مهم‌ترین درون‌مایه‌های فوتبالیست‌ها، «امید» است. در طول این انیمه، ما با کاراکتر‌ها یا تیم‌هایی رو‌به‌رو می‌شویم که با وجود بودن در موقعیت ضعف، به پیروزی و رسیدن به چیزی بهتر باور و امید دارند و فوتبالیست‌ها از این طریق، بینندگانش را هم به داشتن امید به فردایی بهتر، با وجود تمامی مشکلات موجود، دعوت می‌کند.
منبع: vigiato.net

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/370033/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی

ما دو جور بخشنده داریم!

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم

تهیه 3000 سند کاداستر برای املاک شهرداری قم

آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور

تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان

مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد

از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم

فرمانده فراجا: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای طرح نور وجود ندارد

آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم

آمار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور

مراقبت های بعد از عمل چشم

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

شاعرانه/که درد عاشقان آنجا به جز شیون نمی‌دانم

قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود

نگرانی از ریزش دیوار قلعه بلقیس؛ دومین بنای خشتی ایران

بازداشت عامل جنایتکاری که با اخاذی و تهدید خانم‌ها را مجبور به توزیع مشروبات الکلی می‌کرد!

وکیل مدافع: توماج صالحی به اعدام محکوم شد

فیزیوتراپی برای چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

آیت الله جوادی آملی: بهشت و جهنم محصول کار ما در همین دنیاست

معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان

نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور

قیمت کتاب‌های سال تحصیلی 1403 - 1404 اعلام شد

آتش‌سوزی در یک مدرسه دخترانه

رانش جاده عباس‌آباد به کلاردشت

ادامه کمک‌رسانی‌ها به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

عنابستانی: آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی مجلس توافق برای تعطیلی شنبه‌هاست

زورگیران دهه هشتادی دستگیر شدند

مونوریل قم تکمیل می‌شود؛ احتمال حذف خط دوم قطار شهری

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

چه کسانی در معرض خطر ابتلا به IBS هستند؟

نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود

نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود

آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌

خاطرات پردردسر برادر «جین آستن»

دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟

بودجه عمرانی 219 میلیارد تومانی منطقه 6 قم در سال گذشته

شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود

برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم

دختران کبدی قم در جمع 16 تیم برتر کشور

سرانه 10 میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم

اعزام پسران کشتی فرنگی قم به جام بین المللی صفوی

ممنوعیت همراه داشتن 14 قلم دارو در عربستان برای زائران حج

واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

اعزام 90 هزار شهروند ایرانی به حج امسال

روایت ضرغامی از پیاده‌روی بین مردم و شنیدن حرف آنان درباره طرح حجاب

جزئیات طرح ممنوعیت عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای