عصر قم

آخرين مطالب

ظرفیت اشتغال‌زایی 2500 نفری در منطقه ویژه طی مدت یک سال اقتصادی

ظرفیت اشتغال‌زایی 2500 نفری در منطقه ویژه طی مدت یک سال
  بزرگنمايي:

عصرقم- محمود داودآبادی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان  با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای استفاده از اعتبارات دور دوم سفرهای ریاست جمهوری، اظهار کرد: منطقه ویژه سلفچگان خارج از قلمروی گمرکی بوده و در اصل یک مجموعه خودگردان است.

وی با بیان اینکه پشتیبانی مورد نیاز ما از سوی دولت باید انجام شود در حوزه زیرساخت‌ها است، مطرح کرد: در این حوزه نیز ما تلاش می‌کنیم پوشش لازم در خود منطقه ویژه را داشته باشیم ولی درخواست داریم زیرساخت‌های مسیرهای دسترسی به منطقه را دولت تامین کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با اشاره به اینکه البته این موضوع در دستور کار قرار داشته و اقدامات خوبی نیز انجام شده است، عنوان کرد: به طور مثال موضوع خط ریلی منطقه ویژه از سال 85 مسکوت مانده بود ولی در دولت سیزدهم با جدیت دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مصوبات سفر نخست رئیس جمهور به قم موضوع خط راه آهن منطقه ویژه بود، خاطرنشان کرد: برای این پروژه اعتباری معادل 250 میلیارد تومان مصوب شده و درحال حاضر نیز شرکت مخصوص درحال فعالیت است.

داودآبادی با اشاره به اینکه متولی این پروژه راه آهن جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: پروژه خط راه آهن منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در گروه پروژه‌های ملی قرار دارد.

وی با بیان اینکه اتصال این خط راه آهن می‌تواند آورده‌های بسیاری برای منطقه ویژه به همراه داشته باشد، یادآور شد: حمایت‌ها و پشتیبانی‌های این چنینی اثرگذاری بسیار زیادی در منطقه ویژه دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با اشاره به اینکه خودگردان بودن منطقه ویژه مسائل و مشکلات بسیاری ایجاد کرده است، بیان کرد: حمایت‌های دولتی در این راستا می‌تواند کمک بسیار زیادی به منطقه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌ها نیازمند اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان هستیم، اظهار کرد: عدم وجود راه دسترسی مناسب و آسفالت معابر از اصلی‌ترین چالش‌های این منطقه هستند.

داودآبادی با اشاره به اینکه پس از فعالیت 25 ساله منطقه ویژه نباید شرایط به این صورت باشد، مطرح کرد: اگر حمایت‌های مختلف دولتی در حوزه‌های زیرساختی، پشتیبانی، جذب سرمایه‌گذار، اخذ تسهیلات و ... افزایش پیدا کند، قطعا بسیاری از مشکلات این عرصه برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه تامین تسهیلات ارزان قیمت برای ما اهمیت بسیاری دارد، عنوان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان می‌توانیم با 500 الی هزار میلیارد تومان تسهیلات حدود دو هزار و 500 نفر اشتغال ظرف مدت یک سال ایجاد کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با اشاره به اینکه در این منطقه 21 طرح داریم، خاطرنشان کرد: تسهیلات مورد نیاز برای این طرح‌ها 500 میلیارد تومان است که می‌توانند هزار و 150 نفر اشتغال ایجاد کنند.

وی ادامه داد: در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تمام درخواست‌های خودمان از دولت را از طریق معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم مطرح می‌کنیم.

داودآبادی با بیان اینکه مسیر 40 کیلومتری سلفچگان تا قم شاه‌راه ارتباطی 17 استان است، تصریح کرد: متاسفانه این مسیر شرایط مطلوبی نداشته و باید هرچه زودتر این مسیر سه بانده شود.

وی اضافه کرد: سه بانده شدن این مسیر برای منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان اهمیت بسیاری دارد چراکه در این صورت سرمایه‌گذار می‌تواند راحت‌تر رفت و آمد داشته باشد و اقبال به سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده با تسهیلاتی حدود 500 الی هزار میلیارد تومانی ظرف مدت یک سال و نیم آینده می‌توانیم حداقل 5 تا 7 هزار میلیارد تومان سرمایه در این منطقه جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه قانون حدود اختیارات خوبی را برای منطقه ویژه تعیین کرده است، یادآور شد: استاندار قم رئیس مجمع منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان است و این موضوع موجب انجام حمایت‌های خوب از این منطقه شده است.

داودآبادی از اختیارات توضیع تسهیلات در سیستم تولیدی کشور در خوشه‌ها و شاخه‌های اشتغال یاد کرد و گفت: اگر این اختیارات به مجموعه مدیریت استان‌ها واگذار شود و از سوی مرکز تصمیمات اتخاذ نشوند قطعا شاهد اتفاقات مثبتی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در مواردی می‌توان گره‌های بزرگ را با کارهای کوچک باز کرد، ابراز کرد: برای رقم زدن چنین کارهایی باید مجموعه مدیریت استان اختیارات بیش‌تری داشته باشد.

گفتنی است، مناطق ویژه اقتصادی به محدوده های مصوب قانونی اطلاق می شوند که خارج از قلمرو گمرکی کشور هستند و به منظور تسهیل در امر واردات و صادرات کالا و حمایت از صنعت داخلی کشور و همچنین جذب سرمایه گذاری و فناوری های نوین خارجی در امر تولید و توسعه فعالیت دارند که علاوه بر تامین نیاز داخلی امکان صادرات و صادرات مجدد به بازارهای خارج از کشور را فراهم می نمایند.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم در مرکز ایران و در ناحیه ای با بیش از دو هزار هکتار و در فاصله 185 کیلومتری تهران پایتخت ایران و در شاهراه ترانزیتی کشور واقع گردیده است.

این منطقه به عنوان بهترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی، اقتصادی کشور واقع شده است جایی که جاده ابریشم، شبکه راه آهن و بزرگراه‌های شمال به جنوب و شرق به غرب کشور یکدیگر را در آنجا ملاقات می‌کنند، و به طور خاص و ویژه‌ای در محلی قرار گرفته که کشورهای اروپایی، آسیای مرکزی و خلیج فارس را به یکدیگر متصل ساخته به گونه‌ای که بتوانند کالاهای خود را تولید، صادر و یا حمل و نقل نمایند.

این منطقه همچنین می‌تواند نقش تصمیم گیرنده‌ای در اقتصاد کلان کشور ایفا نماید، بر این اساس علاوه بر ناحیه اختصاص داده شده در ارتباط با طرح مربوطه ناحیه دیگری بالغ بر 1500 هکتار نیز جهت توسعه محل فعلی در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/369583/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاشت بیش از 3 هزار درختچه در بلوار آیت الله خامنه‌ای قزوین

تقویم و اوقات شرعی پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است

مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت

انتشار یک عکس خاص از آیت الله مطهری در حال اسب سواری

زبان از بیان خدمات آیت الله جزایری برای انقلاب قاصر است

تکمیل پروژه مونوریل قم جزو اهداف مهم دولت سیزدهم است

مزار شهید آیت‌الله مطهری در قم گلباران شد

دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام

آسمان قم بارانی می‌شود

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

عیادت سید حسن خمینی از آیت الله گرامی

داستانک/ آداب و رسوم الکی

شاعرانه/ بگو به باران ببارد امشب

شهرداری و دولت اختلافی در زمینه اجرای مونوریل قم ندارند

آتش سوزی آپارتمان 3 طبقه در خیابان گلزاری قم

رئیس جمهور 20 اردیبهشت به قم سفر می‌کند

میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس

حمله مسلحانه افراد ناشناس به پزشکان در کرخه

تکذیب فوت پزشک طرحی در هرمزگان

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

چه مزاج هایی بیشتر دچار سر درد می شوند؟

رییس جمهور برتکمیل پروژه نیمه کاره مونوریل و فرودگاه قم تاکیددارد

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

گرفتارشدن خودرو‌ها در سیل شدید خیابان‌های آنکارا

محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به 5 زن

مطمئن‌ترین راه برای فرار از فشار خون چیست؟

درمان ورم معده

تخصیص 1500 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی قم

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد

دل دوستان شکستی!

پرونده قتل یک پزشک در مطب به‌ کجا رسید؟

رئیس پلیس راهور: حق بیمه بر اساس نمره منفی و جریمه خواهد بود

قدرت‌نمایی شبانه پلنگ در مازندران

بازدید استاندار از طرح‌های مترو و منوریل قم

توصیه های پیشگیری از یبوست در طب سنتی

شعرخوانی زیبا دکتر کاکاوند از سعدی

موج مهاجرت پرستاران؛ عمان 6 برابر ایران حقوق می‌دهد

این 11 میوه سبب کاهش وزن می‌شوند

بن کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟

مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید 3 رام واگن مترو

دولت و شهرداری قم در موضوع منوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است

بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از 36 سال انتظار به آغوش خانواده‌

هزینه‌های زیاد برای درمان سگ گزیدگی

25 زندانی در قم آزاد شدند

با الگوپذیری از معلم شهید مطهری نقش واقعی معلم و استاد را در کشور به ثمر برسانیم

ادای احترام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام شامخ شهدای مازندران

شایع ترین علت سر درد از نگاه طب سنتی