عصر قم

آخرين مطالب

پرداخت 130 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی قم تا عرضه 880 هزار تن سیمان اقتصادی

پرداخت 130 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی قم تا عرضه 880 هزار تن سیمان
  بزرگنمايي:

عصرقم- اختصاص100 میلیارد ریال از مصوبه سفر رئیس جمهور به میراث فرهنگی ، دامشهر قم از مهمترین مراکز تبادل دام کشور،  آماده تحویل بودن اراضی باقی‌مانده منطقه اقتصادی سلفچگان، ثبت ملی ورزش زورخانه‌ای قم،  افتتاح پردیس سینمایی«بازار شهر»، تشکیل دبیرخانه گردشگری مقاومت، اختصاص 100میلیارد ریال خدمات آموزشی به دانش آموزان محروم، بازدید 40 هزار و 615 گردشگر و زائر غیرایرانی در نیمه نخست امسال از حرم حضرت معصومه(س)، مهارت آموزی 10 هزار و 310 کارآموز قمی درنیمه نخست امسال،85 درصد صنعت گردشگری قم در اختیار بخش خصوصی و  2 هزار و 659 نابینا و کم‌بینا تحت پوشش بهزیستی از دیگر اخبار هفته گذشته قم است.

پرداخت  130 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: براساس مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و به‌منظور حمایت از فعالان اقتصادی، به 60 واحد تولید در قم، 130 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

اکبر ابدالی  بیان داشت: درجلسه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که به صورت مستمر و در قالب نشست ستادی و حضور میدانی برگزار می‌شود،‌ مسائل واحدهای تولیدی فعال در قم به صورت مجزا و موردی بررسی و برای رفع مشکل آن‌ها، تصمیم‌های لازم گرفته می‌شود که از جمله‌ آن پرداخت تسهیلات بانکی به‌منظور تامین سرمایه مورد نیاز بهره‌برداران واحدها برای حفظ و ارتقا سطح تولیدشان است.

وی ادامه داد: در همین رابطه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در نیمه نخست سال‌جاری، هشت جلسه با 129 مصوبه داشته‌است که از این میان 88 مصوبه به طور کامل اجرا شده و 37 مصوبه نیز در حال اجراست، همچنین چند مصوبه نیز اجرایی نشده که پیگیر به جریان افتادن و اجرای این مصوبه‌ها با همکاری دستگاه‌های متولی هستیم.

عرضه 880 هزار تُن سیمان به بازار تا پایان سال 

 رییس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بر اساس برنامه‌ تعیین شده، امسال 880 هزار تُن سیمان در استان تولید و برای مصرف در صنعت ساختمان سازی به بازار عرضه خواهد شد.

جواد ناطق هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: سیمان از جمله مهمترین محصولات مورد نیاز در صنعت ساختمان سازی است و تولید هرچه بیشتر آن به اجرای سریع‌تر طرح‌های ساخت مسکن توسط دولت و بخش خصوصی در استان و کل کشور کمک شایانی می‌کند.

وی با اشاره به کیفیت بالای سیمان تولید شده در قم، افزود: با توجه به اهمیت تامین سیمان برای پیشبرد طرح‌های عمرانی به دنبال تقویت سطح کمی و کیفی تولید این محصول مهم در استان هستیم و در این رابطه از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هرچه بیشتر استفاده خواهیم کرد.

توسعه 200 هکتاری شهرک صنعتی شکوهیه قم 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: در شهرک‌صنعتی شکوهیه قم، یک‌هزار و 200 هکتار زمین واگذار شده و 200 هکتار هم طرح توسعه در آن اجرا خواهد شد.

روح الله ابراهیمی بیان کرد: عمده درخواست سرمایه‌گذاران برای ایجاد واحدهای صنعتی در قم مربوط به شهرک صنعتی شکوهیه‌ است، چرا که این شهرک به دلایل مختلف همچون موقعیت جغرافیایی و داشتن زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های تولیدی جز شهرک‌های صنعتی برتر کشور به‌شمار می‌رود.

وی افزود: به‌منظور استفاده هرچه بهتر از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح‌های تولیدی استان، تا حد امکان فرآیند اعطای زمین در شهرک‌های صنعتی قم به متقاضیان را تسهیل کردیم و در مناطقی که با کمبود زمین نسبت به تقاضای موجود مواجه هستیم اولویت تخصیص زمین را برای طرح‌های پیشرفته، غیر آلاینده، کم‌آب‌بر و مناسب با اقلیم قم، تعیین کردیم. 

نقش مهم ایستگاه راه‌آهن جمکران در توسعه مسافرپذیری 

 استاندار قم تبدیل شدن ایستگاه راه آهن جمکران به هاب مسافری را مهم ارزیابی کرد و گفت: اتصال به مترو ، ایستگاه راه‌آهن جمکران و قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان مهمترین ظرفیت در این زمینه بوده و می‌تواند زمینه ساز پایانه مسافربری درون و برون‌شهری استان و شهر قم شود.

سید محمد تقی شاهچراغی هفته گذشته در بازدید از ایستگاه‌های راه‌آهن محمدیه و جمکران با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت سفر دوم رییس‌جمهور به قم برای تعیین تکلیف ایستگاه جمکران استفاده کرد، یادآور شد: راه‌اندازی این هاب مسافری می‌تواند بسیاری از مسائل مردم را حل کند.

وی با اشاره به اینکه وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری و جذب مسافر قم هستند، بیان داشت: راه‌های دسترسی زیادی مانند بلوار پیامبر اعظم(ص)، بلوار حضرت خدیجه(س)، بلوار ظهور برای تردد بین این اماکن مذهبی وجود دارد که فرصتی برای استفاده از حضور زائران در قم است.

اختصاص 100 میلیارد ریال از مصوبه سفر رئیس جمهور به میراث فرهنگی قم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: 100میلیارد تومان از محل مصوبه سفر رییس جمهور به این استان در حوزه های مرتبط با این اداره کل اختصاص یافته‌است.

علیرضا ارجمندی هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: دولت هم چنین 600 میلیارد ریال دیگر در قالب مصوبه سفر رئیس جمهور به منظور بازسازی و مرمت آثار تاریخی قم تعهد کرده‌است.

وی ادامه داد: در صورت اختصاص این مبلغ ، تحول خوبی در زمینه بازسازی، مرمت و احیا اماکن تاریخی و گردشگری قم شاهد خواهیم بود.

دامشهر قم از مهمترین مراکز تبادل دام کشور است

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم، گفت: دامشهر قم از مهمترین مراکز تبادل دام کشور است و سالانه حدود 800 هزار راس دام سبک و سنگین وارد آن می‌شود.

محمد رضا حاجی رضا  در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: ظرفیت استان قم برای تولید محصولات دامی و تامین امنیت غذایی مردم بسیار قابل توجه است و به‌همین دلیل ایجاد صنایع تبدیلی توسط بخش خصوصی در بخش فرآوری این محصولات می‌تواند درآمدزایی خوبی را برای سرمایه‌گذاران در پی داشته باشد.

وی گفت: سالانه بیش‌از 340‌ هزار تُن محصولات دامی در این استان تولید و به بازار مصرف در داخل استان و سایر مناطق کشور عرضه می‌شود که این میزان ظرفیت تولید، لزوم توجه هرچه بیشتر به فعالان این بخش و حمایت از آنان برای توسعه کسب و کارشان را به‌خوبی نشان می‌دهد.

اختصاص 100 میلیارد تومان برای توسعه مناطق روستایی 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قم گفت: 100 میلیارد تومان بودجه درسالجاری برای توسعه روستاهای این استان در نظر گرفته شده‌است.

غلامرضا رحیمی هفته گذشته  درگفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در جلسه‌ای که اخیرا با فرمانداران و بنیاد مسکن ترتیب یافت، تعریف لازم برای این که طرح‌ها عملیاتی شود در نظر گرفته شد.

وی تاکید کرد که بودجه مذکور در قالب اجرای طرح‌های هادی در روستاها هزینه  و مجری طرح نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی از اعطای وام تسهیلات اشتغال پایدار روستایی خبر داد و افزود:در قالب این طرح مبلغ سه میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که درحال حاضر سقف پرداخت وام کشاورزی به اتمام رسیده‌است و این به علت زیاد بودن افراد متقاضی بود.

85 درصد صنعت گردشگری قم در اختیار بخش خصوصی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: 85 درصد از صنعت گردشگری این استان در اختیار بخش خصوصی است و تا پایان امسال پنج طرح گردشگری به مجموعه های گردشگری قم اضافه می‌شود.

علیرضا ارجمندی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا پایان سال جاری 2 هتل، 2 مجتمع گردشگری و یک واحد مهمانپذیر در قم افتتاح می شود که برای راه اندازی آن ها یک هزار و 900 میلیارد ریال هزینه صورت گرفته است.

وی یادآور شد که با افتتاح این طرح ها زمینه اشتغال‌ 101 نفر در مجموعه های گردشگری قم ایجاد می‌شود.

آماده تحویل بودن اراضی باقی‌مانده منطقه اقتصادی سلفچگان

رییس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم با تاکید بر ظرفیت بالای سرمایه‌گذاری در این پهنه با شرایط ویژه، گفت: بخش عمده‌ای از اراضی این منطقه آماده تحویل و سرمایه‌گذاری جدید است.

غلامعلی رحیمی  هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به حضور قم در چهاردهمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کیش، بیان کرد:منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در قلب جغرافیایی اقتصاد کشور قرارگرفته و ظرفیت‌های بالقوه زیادی در راستای رونق تولید و اشتغال برخوردار است.

 وی اظهار کرد: این منطقه قریب به سه هزار و 500 هکتار وسعت دارد که قسمت زیادی از اراضی آن تحویل سرمایه‌گذاران نشده و رویکرد هیات مدیره جدید منطقه این است که با بهره‌گیری از روش‌های جدید به‌جز فروش و اجاره زمین، بتوانیم در شرایط فعلی اقتصادی سرمایه‌گذاران بیشتری را به منطقه جذب کرده و توسعه اقتصادی خوبی را در استان رقم بزنیم.

ثبت ملی ورزش زورخانه ای قم 

رئیس هیات ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی قم گفت: ورزش زورخانه‌ای دراین استان بسیار قدمت دارد و توانستیم با ارائه مستندات آن را ثبت ملی کنیم.

امیر فردی درگفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ورزش زورخانه ای ایران ثبت جهانی یونسکو است اما با توجه به قدمت و پیشینه ای که این ورزش در قم دارد ثبت ملی شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ورزش زورخانه‌ای استان هشت مکان ورزشی دارد که چهار مکان آن در حوزه اداره کل ورزش و جوانان است.

افتتاح پردیس سینمایی«بازار شهر» قم 

پردیس سینمایی«بازار شهر» قم  هفته گذشته با حضور رییس سازمان سینمایی کشور افتتاح و مورد بهره‌برداری رسمی قرار گرفت.

این پردیس سینمایی در مدت چهار سال و با ظرفیت 550 صندلی سینما مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

با افتتاح پردیس سینمایی بازار شهر، ظرفیت صندلی‌های سینما در استان قم از مرز 2 هزار و 400 صندلی عبور کرد.

تشکیل دبیرخانه گردشگری مقاومت در قم 

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم بابیان اینکه «در سایه کریمه در جاده شهادت» به‌عنوان شعار امسال روز قم تعیین‌شده است، گفت: باهدف تعمیق تبادلات فرهنگی و توسعه گردشگری زیارت، دبیرخانه گردشگری مقاومت با حضور فعال شهرهای کرمان، رشت، شیراز، بوشهر در قم تشکیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد هفته گذشته  در نشست خبری به مناسبت سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم، افزود: بازخوانی هویت منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی مقاومت و چرخش بین نسلی در قالب گردشگری از اهداف و رویکردهای مهم این دبیرخانه است.

پرداخت 100میلیارد ریال خدمات آموزشی به دانش آموزان محروم 

 معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قم گفت: در راستای تحقق عدالت آموزشی طی سه ماه دوم سالجاری، 100 میلیارد ریال خدمات جهادی به دانش‌آموزان آسیب پذیر و بی‌بضاعت استان ارائه شده‌است.

امیر امیرگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن اشاره به برخی از این خدمات صورت گرفته که از سوی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام عملیاتی شده‌است اظهار داشت: توزیع 10 هزار بسته نوشت افزار به ارزش هر کدام پنج میلیون ریال از جمله این خدمات است.

بازدید 40 هزار و 615 گردشگر و زائر غیرایرانی در نیمه نخست امسال از حرم حضرت معصومه(س) 

 مدیر روابط عمومی آستان حرم حضرت معصومه(س) گفت: در نیمه نخست امسال 40 هزار و 615 گردشگر و زائر غیرایرانی مسلمان و غیرمسلمان از 57 کشور دنیا از حرم کریمه اهل بیت(س) بازدید کردند.

 حجت‌الاسلام علی قاسمی به مناسبت ایام معصومیه در جمع خبرنگاران، افزود: از این تعداد، 2 هزار و 475 گردشگر خارجی غیرمسلمان و 38 هزار و 140 زائر خارجی مسلمان بودند.

وی اضافه کرد: به‌صورت میانگین سالانه 23 هزار گردشگر از 80 کشور دنیا به حرم حضرت معصومه(س) مراجعه می‌کنند.

توسعه استان قم صرفا صنعتی نباشد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: تلاش ما بر این است توسعه استان صرفا در مسیر صنعت نباشد و به مسیرهای دیگر ازجمله زیارت، گردشگری و فناوری اطلاعات حرکت کنیم. 

وی افزود: رویکرد استان از توسعه صرفا صنعتی تغییر پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه هدف ما حذف گره‌ها و موانع موجود در این مسیر است، عنوان کرد: تلاش بر این است در چشم‌انداز 1420 قم حوزه فناوری اطلاعات را پررنگ ببینیم.

مهارت آموزی 10 هزار و 310 کارآموز قمی درنیمه نخست امسال

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم گفت: 10 هزار و 310 کارآموز این استان در نیمه نخست امسال موفق به گذراندن کلاس‌های فنی و حرفه‌ای و کسب آموزش‌های مهارتی شدند.

محمود تقی‌پور هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که موجب فراگیری مهارت یا ارتقاء مهارت‌ها می‌گردد، نقش بسزایی در کاهش نرخ بیکاری دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی سهم قابل توجهی از ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای این استان را به خود اختصاص داده‌اند.

2 هزار و 659 نابینا و کم‌بینا تحت پوشش بهزیستی

مدیرکل بهزیستی قم گفت: 2 هزار و 659 نابینا و کم‌بینا در این استان تحت پوشش بهزیستی هستند که 929 نفر آنان زن هستند.

مهدی پهلوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: نابینایان نیز همانند شهروندان از خدماتی در استان قم استفاده می‌کنند که برای آن‌ها مناسب‌سازی نشده و لازم است مسوولان برای تامین حقوق این قشر اقداماتی انجام دهند.

وی با بیان این‌که نابینایان صرفا از نعمت بینایی محروم هستند ولی در سایر موارد از توانمندی‌های بالایی برخوردارند، اضافه کرد: برای استفاده از ظرفیت نابینایان دستگاه‌های اجرایی باید زمینه حضور این قشر در جامعه را فراهم کند.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/367168/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از 200 المان شهری در قم

تقویم و اوقات شرعی جمعه 31 فروردین ماه 1403 به افق قم

برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم

بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه 1403

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

ایرانی‌ترین غیرایرانی

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

برپایی نمایشگاه در خیال در قم

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

25 درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه

درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

آتش سوزی در شرق تهران با 6 کشته

اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

قتل مرد جوان با 37 ضربه چاقو به‌خاطر یک میلیارد در قلهک

پیش‌بینی بارش پراکنده در قم

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

آسمان مال من است

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»