عصر قم

آخرين مطالب

انجمن‌های اولیا و مربیان بازوان اجرایی مدیران مدارس هستند فرهنگی

انجمن‌های اولیا و مربیان بازوان اجرایی مدیران مدارس هستند
  بزرگنمايي:

 عصرقم- رضا شاهسواری رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش استان قم در گفت و گو با ایسنا با اشاره به روزشمار هفته پیوند اولیا و مربیان، عنوان کرد: هفته پیوند اولیاء و مربیان با شعار همبستگی ملی، انجمن اولیاء و مربیان پویا و مشارکت هدفمند اولیاء از 24 مهرماه آغاز و تا 30 مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که برنامه های متنوع و متعددی را برای هفته پیوند اولیاء و مربیان در نظر گرفتیم که در حال برگزاری در مدارس است، یادآور شد: تشکیل ستاد برگزاری " هفته پیوند "، دیدار با خانواده معظم و معزز شهدا، تشکیل انتخابات انجمن اولیاء و مربیان، افتتاحیه آغاز به کار اعضای انجمن های اولیا و مربیان مدارس در محل برگزاری نماز جمعه شهر قم با سخنرانی امام جمعه در خصوص اهمیت پیوند اولیا و مربیان و افتتاح اتاق گفت و گوی اولیا در واحد های آموزشی با حضور انجمن اولیا و مربیان مدارس از جمله برنامه های این هفته است.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش‌ و پرورش استان قم هدف از اجرای برنامه های متعدد در هفته پیوند اولیاء و مربیان را آشنایی والدین دانش آموزان با قوانین و مقررات آموزش و پرورش به ویژه آئین نامه انجمن اولیا و مربیان، ارائه بهترین راهکارها برای تقویت رابطه خانه و مدرسه، ترویج و تقویت فرهنگ مشارکت جویی در اولیای دانش آموزان، تبیین جایگاه انجمن اولیا و مربیان در نظام تعلیم و تربیت معرفی کرد.

شاهسواری با بیان این که یکی از پل های ارتباطی و تقویت مشارکت اولیاء در مدارس و فرآیند آموزش انجمن های اولیاء و مربیان است، ابراز کرد:  برای این که روند تعلیم و تربیت به سهولت و در چارچوب مطلوبی انجام شود چاره‌ای جز همکاری اولیاء وجود ندارد.

 رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش‌ و پرورش استان قم با تأکید بر این که بخشی از مسئولیت و رسالت تعلیم و تربیت بر عهده اولیاء دانش آموزان است، اظهار کرد: مسئولیت و رسالت تعلیم و تربیت تنها بر عهده آموزش و پرورش نیست بلکه مشارکت و تعامل اولیاء نیز مکمل فرآیند تعلیم و تربیت است لذا باید فرهنگ مشارکت و تعامل و همچنین مسئولیت پذیری در بین اولیاء با حضور در انجمن های اولیاء و مربیان تقویت شود.

 شاهسواری در ادامه بیان کرد: در آیین نامه اجرایی مدارس که از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده 26 مورد در خصوص وظایف و حدود اختیارات انجمن اولیاء و مربیان ذکر شده لذا بخشی از فعالیت های مدارس به لحاظ قانونی باید با حضور انجمن اولیاء و مربیان انجام شود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش‌ و پرورش استان قم با اشاره به این که مشارکت اولیا در امر تعلیم و تربیت یم کسئولیت اجتماعی است، یادآور شد: خانه و مدرسه زمانی می توانند رسالت آموزشی و تربیتی خاص خود را به نحو مطلوب انجام دهند که هر یک شناخت تربیتی کافی داشته باشند و نقش تربیتی خاص خود را ایفا کنند.

وی ادامه داد: مدیر، شورای مدرسه، انجمن اولیاء و مربیان، شورای دانش آموزان و شورای معلمان پنج رکن اصلی آموزش و پرورش هستند لذا قرار گرفتن انجمن اولیاء و مربیان به عنوان سومین رکن نشان از اهمیت آن در امر آموزش دارد.

شاهسواری با تاکید بر این که مدرسه مهم ترین نهاد اجتماعی، تربیتی و آموزشی است، متذکر شد: اگر انجمن های اولیاء و مربیان حضور موثر و مستمر نداشته باشند تعلیم و تربیت کامل نیست لذا باید مشارکت حداکثری اولیا در مدارس را داشته باشیم.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش‌ و پرورش استان قم انجمن اولیاء و مربیان قدیم ترین و مردمی ترین نهاد مشارکتی در آموزش و پرورش قلمداد کرد و گفت: مشارکت والدین در فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدرسه، بستر مناسبی را برای برقراری تعامل فکری، مشورتی و تبادل نظر در مسائل مربوط به آموزش و پرورش دانش آموزان فراهم می‌کند و زمینه ارتقاء شاخص‌های تعلیم و تربیت را هموار می‌سازد.

وی افزود: همچنین در سازمان یونسکو توصیه شده باید راهبرد هایی ایجاد شود که خانواده در امر آموزش و پرورش فرزندان خودشان مشارکت کنند و تشکیل انجمن های اولیاء و مربیان یکی از این راهکارها است.

 رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش‌ و پرورش استان قم در ادامه آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان را در گرو هماهنگی و کوشش دو طرفه خانه و مدرسه دانست. 

شاهسواری اضافه کرد: همه اولیاء باید در انتخابات انجمن اولیاء و مربیان شرکت کنند و ذهنیتی که از قبل وجود داشته که دعوت انجمن اولیاء و مربیان صرف دریافت کمک های مالی است در حال حاضر نباید وجود داشته باشد بلکه بیشتر به عنوان بازوی اجرایی مدیران و با نقش مشاوره‌ای باید حضور داشته باشند.

 رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش‌ و پرورش استان قم در پایان تأکید کرد: در هر زمینه ای که خرد جمعی و کار تیمی حضور داشته شاهد دستیابی به نتایج بهتری بودیم لذا  هفته پیوند فرصت مناسبی برای همراهی، همدلی و همکاری بین دو نهاد مقدس و تاثیر گذار مدرسه است.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/366956/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد

(تصاویر) مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی

تقویم و اوقات شرعی چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 به افق قم

راهیابی 2 اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد

گرامیداشت یاد آیت الله بروجردی در قم

اجرای طرح زیست شبانه در استان قم

کشف حدود 88 کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی بیانیه صادر کرد

چه کسی می داند...

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

ماجرای عجیب قطع مسیر حقابه زمین‌های کشاورزی در قم

افزایش 11.6 درصدی اهدای خون در قم

چرا به سوالات اپراتورهای اورژانس باید پاسخ داد

هوای تهران گرم می شود!

عملیات ویژه نیروهای امدادی برای نجات سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد

گلایه‌ی رئیس پلیس راهور از ابلاغ نشدن قانون افزایش جرایم رانندگی

طوفان شن در لیبی

افزایش سرقت احشام در قم

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

بیت مرحوم آیت الله کاشانی بیانیه صادر کرد +جزئیات

مقامات ایالت سند در دیدار آیت الله رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران بر عزت و عظمت جهان اسلام افزود

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

آغاز ساخت 600 واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم

بی توجهی دامداران و افزایش سرقت احشام در قم

چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد

وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

پیام تشکر بیت آیت الله امامی کاشانی ازرهبر معظم انقلاب وآحاد مردم

پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم

دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به آیت‌الله رئیسی اعطا شد

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

وقوع آتش سوزی مهیب یک کارخانه در قم (فیلم)

راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد

کشف حدود 88 کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم

انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است

کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم

ماجرای تجمع مردم در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟

چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟