عصر قم

آخرين مطالب

فرآوری محصولات کشاورزی، سرمایه‌گذاری سودآور در قم اقتصادی

فرآوری محصولات کشاورزی، سرمایه‌گذاری سودآور در قم
  بزرگنمايي:

عصر قم -   ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در قم در بخش‌های مختلف زراعی، باغی،‌ دامی،‌ شیلات و گلخانه‌ای سالانه بیش از 850‌ هزار تُن است و 14 هزار بهره‌بردار در این بخش مهم اقتصادی استان مشغول به‌کار هستند که این موضوع نشان از گستردگی فعالیت‌های کشاورزی در قم دارد.
به‌طور حتم هرگونه سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی در قم می‌تواند عاملی برای رونق یافتن هرچه بیشتر فعالیت‌های کشاورزی استان باشد، چراکه بهره‌برداران با امید به فروش بهتر محصول به واحدهای فرآوری، حجم تولید خود را افزایش خواهند داد و به دنبال آن فرصت‌های شغلی بیشتری نیز در حوزه کشاورزی ایجاد خواهد شد.
 
علاوه بر این‌ها، بیشتر فعالیت‌های کشاورزی استان در مناطق روستایی انجام می‌شود و 50 درصد روستائیان در این حوزه مشغول کار هستند، بنابراین ایجاد واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی، موجب رونق یافتن فعالیت‌های اقتصادی در آن مناطق می‌شود و به روند پیشرفت و توسعه روستاهای قم کمک می‌کند.
همچنین باید گفت امروز قم به یکی از تولیدکنندگان عمده گیاهان دارویی از جمله گل‌محمدی نیز تبدیل شده‌است و با ایجاد صنایع تبدیلی می‌توان حجم قابل توجهی از این گیاهان را فرآوری و به محصولاتی ارزشمند و صادراتی تبدیل کرد که ظرفیت ارز آوری نیز برای استان داشته باشد. 

عصر قم

سود فعالیت‌های کشاورزی در قم باید برای بهره‌برداران استان باشد
پیرامون این موضوع رییس سازمان جهاد کشاورزی قم به ایرنا،‌ گفت: این که محصولات کشاورزی و دامی در قم تولید شود اما مراحل فرآوری آن‌ها در خارج از استان صورت گیرد و سود حاصل از این کار برای کشاورزی قم نباشد،‌ روند صحیحی نیست و باید با ایجاد پر تعداد واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی در استان، این مساله به سرعت اصلاح شود.
محمد رضا حاجی رضا افزود: در همین رابطه و برای افزایش ارزش افزوده‌ انجام فعالیت‌های کشاورزی در استان از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی استقبال می‌کنیم تا سود حاصل از فرآوری محصولات خام کشاورزی برای خود استان باشد و زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد در این بخش فراهم شود.
وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی در قم که دارای موقعیت خاص جغرافیایی در مرکز کشور بوده و به عمده‌ بازارهای مصرف نزدیک است، گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به فعالیت در این بخش سودآور اقتصادی خواهد بود.
حاجی رضا با تاکید بر این که کشاورزی قم بسیار پویا و فعال بوده و در راستای تامین امنیت غذایی جایگاه مناسبی در سطح کشور دارد، گفت: قم در تولید محصولات دامی پیشگام است و علاوه بر تامین نیاز استان،‌ حجم قابل توجهی از آن را برای مصرف به سایر استان‌های کشور ارسال می‌کند که در همین راستا می‌توان با ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی، ارزش‌افزوده خوبی را برای بخش کشاورزی استان به ارمغان آورد.
وی با اشاره به این که بخش کشاورزی قم وضعیت خوبی در موضوع تولید محصولات غذایی مورد نیاز مردم استان دارد،‌ ادامه داد: افتخار قم وجود کشاورزان باتجربه و نخبه است که با دانش خود توانسته‌اند با وجود سختی کار کشاورزی در این استان،‌ در تولید بسیاری از محصولات سرآمد باشند.

عصر قم

محصولات گلخانه‌ای در قم فرآوری می‌شود
همچنین معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: قرار است با فرآوری و تبدیل تولیدات گلخانه‌ای استان به محصولات مختلف مورد نیاز مردم، بهره‌برداران درآمد بیشتری از فعالیت خود در این بخش کسب کنند.
محمد علی سلامی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در همین رابطه تولید چیپس از گوجه فرنگی در دستور کار است، این محصول از سطح سلامت بیشتری نسبت به نمونه‌های مشابه برخوردار است و به‌ نظر می‌رسد این محصول پرطرفدار در بازار نیز با استقبال خوب مشتریان مواجه شود.
وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی قم طی سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به ایجاد واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی درقالب صنایع تبدیلی و غذایی دارد و در همین ارتباط واحد فرآوری و تبدیل گوجه فرنگی به چیپس در این استان ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: احداث گلخانه و تولید محصول در آن‌، نیازمند صرف هزینه‌هایی بیش از کشت‌های رایج است، بنابراین بهترین راهکار برای جبران این هزینه‌ها،‌ تولید محصولات دارای ارزش اقتصادی در گلخانه‌ها و فرآوری آن‌ها به محصولات متنوع غذایی است.
سلامی گفت: افزایش سطح گلخانه‌ها در استان که با کمبود منابع آبی و تنش‌های دمایی مواجه‌ است امری ضروری به‌ شمار می‌آید و در همین ارتباط سازمان جهاد کشاورزی قم از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این بخش حمایت می‌کند.
بر اساس آخرین پایش صورت گرفته سطح گلخانه‌های مستقر در مناطق مختلف استان قم به 62 هکتار رسیده‌است و در آینده نزدیک این میزان از 100 هکتار فراتر خواهد رفت، گوجه فرنگی از مهمترین محصولاتی است که در گلخانه‌های این استان تولید می‌شود.

عصر قم

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی قم نیز در خصوص ظرفیت‌های بالای این استان در تولید شیر و فرآوری آن گفت: ظرفیت تولید شیر در دامداری‌های استان سالانه بیش از 158 هزار تُن است که با فرآوری آن، انواع محصولات لبنی مورد نیاز مردم تامین می‌شود.
محرم رازقی منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: این میزان شیر بیشتر توسط دامداری‌های صنعتی فعال در قم تولید می‌شود و بخش دیگری از آن نیز مربوط به دامداری‌های سنتی و دام سبک موجود در استان است.
وی با اشاره به ظرفیت قابل توجه بخش کشاورزی قم در تولید انواع محصولات دامی مورد نیاز مردم افزود: میزان تولید سالانه گوشت قرمز استان نیز شامل هشت هزار و 100 تُن دام سبک و 21 هزار و 300 تُن دام سنگین است.
وی ادامه داد: حجم بالایی از محصولات دامی تولید شده در قم پس از رفع نیاز استان به سایر مناطق کشور ارسال می‌شود و این موضوع به خوبی قابلیت‌های بخش دامپروری قم را برای تامین امنیت غذایی مردم را نشان می‌دهد.
رازقی منش گفت: دامداران قمی دارای سابقه طولانی در پرورش انواع دام سبک و سنگین هستند و با استفاد از مهارت بالایی که دارند می‌کوشند همواره محصولی سالم و با کیفیت را به بازار مصرف عرضه کنند. 

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/366823/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده

آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران

رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

آیت الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم

فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد

گردنه «تته» کردستان پس از 5 ماه بازگشایی شد

دادستان کل کشور: طرح نور با همین جدیت و قاطعیت استمرار خواهد داشت

تصاویری از تخریب و ریزش چند خانه بر اثر آبگرفتگی در کاشان

105 هکتار از بیابان‌های قم کانون تولید ریزگرد شده‌است

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

مدت زمان عمل لازک چشم

بهترین روش تشخیص کبد چرب

پونه کوهی، 30 برابر قوی تر از لیمو و سیر

نگاهی به زندگی پربرکت آیت‌الله العظمی بروجردی

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

80 درصد از نقاط آبگیر شهر قم شناسایی و رفع معضل شد

عملیات اجرایی منوریل قم پس از 10 سال توقف آغاز می‌شود

توماج صالحی به اعدام محکوم شد

دستگیری اراذل و اوباش شمشیر به دست تهرانپارس

تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ!

معاون امنیتی وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌ کار خود ادامه خواهد داد

عوارض خطرناک کبد چرب

استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی

ما دو جور بخشنده داریم!

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم

تهیه 3000 سند کاداستر برای املاک شهرداری قم

آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور

تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان

مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد

از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم

فرمانده فراجا: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای طرح نور وجود ندارد

آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم

آمار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور

مراقبت های بعد از عمل چشم

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

شاعرانه/که درد عاشقان آنجا به جز شیون نمی‌دانم

قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود

نگرانی از ریزش دیوار قلعه بلقیس؛ دومین بنای خشتی ایران

بازداشت عامل جنایتکاری که با اخاذی و تهدید خانم‌ها را مجبور به توزیع مشروبات الکلی می‌کرد!

وکیل مدافع: توماج صالحی به اعدام محکوم شد

فیزیوتراپی برای چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

آیت الله جوادی آملی: بهشت و جهنم محصول کار ما در همین دنیاست