عصر قم

آخرين مطالب

از صادرات 196 هزار تن کالا تا ایجاد حدود پنج هزار فرصت شغلی دربخش اصناف قم اقتصادی

از صادرات 196 هزار تن کالا تا ایجاد حدود پنج هزار فرصت شغلی دربخش اصناف قم
  بزرگنمايي:

عصرقم- تولید 15 درصد تخم مرغ مورد نیاز کشور درقم، توزیع 58 هزار تُن آرد طی 6 ماه نخست سال، رهایی چهار محکوم به قصاص نفس ،تمام مدارس روستایی قم مجهز به سیستم‌های هوشمند و استاندارد گرمایشی،امکانات موجود برای گردشگران در شان نام قم نیست، ممنوعیت استقرار صنایع آلاینده در شهرک صنعتی سلفچگان ، رعایت نکردن فرهنگ ترافیکی توسط  70 درصد از راکبان موتورسیکلت،  ورود 24 میلیون مسافر به قم طی 6 ماه گذشته  و لزوم شناسایی موانع موجود در مسیر پرداخت تسهیلات از دیگر اخبار هفته گذشته قم بود.

تولید 440 هزار تُن محصولات فولادی درسالجاری 

رییس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال‌جاری 440 هزار تُن انواع محصولات فولادی در این استان تولید و به بازار عرضه می‌شود.

جواد ناطق   بیان داشت: قم از قطب‌های مهم تولید محصولات فولادی در کشور است و واحدهای صنعتی صاحب نامی در این رابطه در استان قم مشغول فعالیت هستند که می‌توانند حجم قابل توجهی از نیاز کشور به این محصولات را تامین کنند.

وی افزود: محصولات فولادی از جمله کالاهای مهم و راهبردی به شمار می‌آیند که از آن‌ها برای ساخت بسیاری از محصولات دیگر استفاده می‌شود که بر این اساس صنعت تولید فولاد در قم توانست به عنوان حلقه‌ای مهم در زنجیره تولید بسیاری از کالاهای مورد نیاز مردم کشور، نقش ایفا کند.

وی ادامه داد: فناوری استفاده شده در ساخت محصولات فولادی تولید شده در قم نیز پیشرفته و بر اساس الگوهای نوآورانه است که موجب شده این محصولات کیفیت بالایی داشته باشد و بتواند نیازهای مشتریان در بخش‌های مختلف را برآورده سازد.

رسیدن حجم صادرات کالاهای تولید شده در قم به 196 هزار تُن 

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: حجم صادرات کالاهای تولید شده در واحدهای صنعتی قم در طی 6 ماه نخست سال‌جاری به وزن 196‌ هزار تُن و ارزش 170 میلیون دلار رسید.

اکبر ابدالی هفته گذشته  پیرامون آخرین فعالیت‌های انجام شده توسط بخش بازرگانی خارجی این سازمان بیان داشت: تا پایان شهریور ماه سال 1401 تعداد 98 کارت بازرگانی در بخش تولیدی و تعداد 95 کارت بازرگانی در بخش تجاری صادر شده و در مجموع تعداد کارت‌های بازرگانی استان 795 فقره است.

وی افزود: میزان صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرکات استان به ارزش 170  میلیون دلار و وزن 196 هزار تُن و عمده کالاهای صادراتی به ترتیب ارزش صادرات شامل مواد پلاستیکی، سوخت های معدنی، مفتول مس، سرب، کفش و صندل، تخم مرغ، الیاف پلی استر و ماشین آلات مکانیکی نظیر شیرآلات بهداشتی و ماشین لباسشویی بوده‌است.

وی با اشاره به راهبرد تجارت خارجی استان در گسترش تعامل اقتصادی با کشورهای همسایه ایران، ادامه داد: عراق، افغانستان، امارات، ترکیه، ترکمنستان، سوریه، روسیه، آذربایجان و هند عمده کشورهای هدف صادراتی محصولات تولید شده در واحدهای صنعتی قم هستند.

 افزایش درآمدهای ارزی با توسعه کشت‌های گلخانه‌ای

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: محصولات گلخانه‌ای درحال حاضر بازار بین‌المللی خوبی دارد و در همین راستا نیاز است تا با توسعه این نوع از کشت در قم،‌ درآمد ارزی استان را افزایش داد.

محمد علی سلامی  بیان داشت: درحال حاضر مشتریان بین‌المللی قابل توجهی وجود دارند که به دلیل هزینه‌ بالای انرژی در کشورشان و مهیا نبودن سایر شرایط برای کشت‌های گلخانه‌ای همچون سرمای بیش از حد هوا، به دنبال واردات این محصولات هستند که همین مساله بهترین امکان را برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و افزایش درآمدهای ارزی استان در بخش کشاورزی، فراهم آورده‌است.

وی افزود: نکته بسیار مهم دراین رابطه، رعایت استانداردهای بین‌المللی تعیین شده برای کشت و پرورش گیاهان در گلخانه‌ها توسط بهره‌برداران است تا در زمان فروش و عرضه این محصولات به بازارهای بین‌المللی مشکلی ایجاد نشود و کشاورزان بتوانند درآمد ارزی بالایی برای خود و استان کسب کنند.

وی ادامه داد: افزایش سطح زیر کشت‌ گلخانه‌ها در قم،‌ هدفی راهبردی است که براساس برنامه‌ تغییر الگوی کشت استان دنبال می‌شود، چرا که ما در این استان هم با مشکل تامین منابع آبی و هم با مساله تنش دمایی مواجه هستیم که این عوامل در کشت‌های گلخانه‌ای قابل مدیریت و کنترل است.

ایجاد چهار هزار و 913 فرصت شغلی در بخش اصناف

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در 6 ماهه نخست سال‌جاری، یک‌هزار و 965 مجوز صنفی در این استان با ایجاد فرصت اشتغال برای چهار هزار و 913 نفر صادر شد.

اکبر ابدالی هفته گذشته بیان داشت: این مجوزهای صنفی در رسته‌های تولیدی و خدمات فنی و همچنین توزیعی و خدماتی صادر شده‌است که شامل زیربخش‌های متنوعی است که هر کدام از آن‌ها نقش موثری در رفع احتیاج مردم به دریافت کالا و خدمات مورد نیازشان دارد.

وی با اشاره به جایگاه مهم اصناف و فعالیت بازاریان در پیشرفت و توسعه اقتصادی استان افزود: به‌طور کلی 41 هزار و 625 واحد صنفی مجوز دار در استان قم موجود است که 24 هزار و 938 مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی و 16 هزار و 687 واحد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی قرار دارد.

وی ادامه داد: برای حمایت از فعالان در این بخش مهم اقتصادی، تسهیلات بانکی مورد نیاز ایشان در قالب‌های متنوع به متقاضیان پرداخت می‌شود و در این زمینه قم به دنبال جذب هرچه بیشتر اعتبارات ملی تعیین شده و پرداخت تسهیلات بیشتر به واحدهای صنفی فعال در استان است.

ظرفیت تولید سالانه 158 هزار تُن شیرتوسط دامداران

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ظرفیت تولید شیر در دامداری‌های استان سالانه بیش از 158 هزار تُن است که با فرآوری آن، انواع محصولات لبنی مورد نیاز مردم تامین می‌شود.

محرم رازقی منش  بیان کرد: این میزان شیر بیشتر توسط دامداری‌های صنعتی فعال در قم تولید می‌شود و بخش دیگری از آن نیز مربوط به دامداری‌های سنتی و دام سبک موجود در استان است.

وی با اشاره به ظرفیت قابل توجه بخش کشاورزی قم در تولید انواع محصولات دامی مورد نیاز مردم افزود: میزان تولید سالانه گوشت قرمز استان نیز شامل هشت هزار و 100 تُن دام سبک و 21 هزار و 300 تُن دام سنگین است.

توزیع 58 هزار تُن آرد طی 6 ماه نخست سال در قم

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: در طی 6 ماهه نخست سال‌جاری، 58 هزار و 6 تُن آرد برای تامین نان مورد نیاز مردم در میان نانوایایی‌های استان توزیع شد.

سعید محمدی  هفته گذشته  بیان کرد: در همین رابطه آمار نشان می‌دهد میزان آرد توزیع شده در سطح استان طی مدت مورد نظر در سال گذشته 56 هزار و 627 تُن بوده‌است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت تامین و تدارک گندم مورد نیاز استان، افزود: همچنین در این مدت 84 هزار و 113 تُن گندم توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی میان کارخانه‌های تولید آرد قم توزیع شده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال‌قبل 78‌ هزار و 880 تُن بوده‌است.

وی ادامه داد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم بر اساس وظایف ذاتی که برعهده دارد علاوه بر موضوع تامین گندم و آرد مورد نیاز در زمینه تامین و تدارک کالاهای اساسی مورد نیاز مردم همچون برنج و شکر نیز فعالیت مستمر دارد که در همین رابطه طی 6 ماهه گذشته، حجم قابل توجهی از این محصولات برای استان اختصاص یافت و در بازار توزیع شد.

محمدی گفت: در همین رابطه در 6 ماهه نخست سال‌جاری چهار هزار و 500 تُن برنج خارجی در قم توزیع شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

تولید 15 درصد تخم مرغ مورد نیاز کشور در قم

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: قم از جمله قطب‌های تولید تخم‌مرغ مورد نیاز کشور است و حدود 15 درصد نیاز مردم کشور به این ماده غذایی مهم در استان تامین می‌شود.

منصور دیان اردستانی هفته گذشته به مناسبت 17 مهرماه روز جهانی تخم‌مرغ   بیان داشت: بر اساس فرآیندی مستمر تخم‌مرغ‌های تولید شده در واحدهای مرغداری قم علاوه بر پاسخ به نیاز داخلی استان در سایر مناطق کشور نیز عرضه می‌شود و این موضوع ضرورت حمایت از بهره‌برداران این بخش مهم اقتصادی را نشان می‌دهد.

وی افزود: 170 واحد مرغداری تخم‌گذار با 10 میلیون قطعه مرغ در استان قم موجود است و در این استان به‌طور میانگین روزانه بیش از 250 تُن تخم مرغ تولید و برای تامین نیاز مردم به این محصول غذایی مهم به بازار مصرف عرضه می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی قم برای توسعه کمی و کیفی تولید تخم‌مرغ در این استان، ادامه داد: ایجاد واحدهای فرآوری تخم‌مرغ در قالب صنایع غذایی و تبدیلی از جمله اقدام‌هایی است که به‌منظور افزایش ارزش افزوده فعالیت‌های اقتصادی در این بخش انجام می‌شود.

ورود 24 میلیون مسافر به قم طی 6 ماه گذشته 

 معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم از ورود 24 میلیون مسافر طی 6 ماه گذشته به این استان خبر داد و گفت: رویکرد مسئولان افزایش ماندگاری زائران در قم هستند.

ابوالقاسم مقیمی  در جلسه گروه کاری و هم‌اندیشی فعالان حوزه گردشگری و زیارت، با بیان اینکه در معاونت زائران دو بحث کلیدی داریم، اظهار کرد: نخستین موضوع بحث توسعه زیرساخت‌ها و اسکان‌های ارزان‌ قیمت است.

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین وظیفه ما افزایش تعداد و مدت‌زمان ماندگاری زائران در قم است، مطرح کرد: طی شش ماه نخست سال جاری بیش از 5 میلیون و 500 هزار خودرو با پلاک‌های غیربومی وارد شهر قم شدند.

لزوم شناسایی موانع موجود در مسیر پرداخت تسهیلات 

استاندار با اشاره به لزوم شناسایی موانع موجود در مسیر پرداخت تسهیلات از آمادگی مسئولان استان در رفع این موانع خبر داد.

 سید محمدتقی شاهچراغی هفته گذشته  درجلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه در جلسات باید کم‌کاری‌ها و عدم همکاری‌ها مطرح شود، اظهار کرد: در دولت سیزدهم سهم هر بانک در مسیر توسعه مشخص‌شده است و باید به این سهم عمل کند.

وی با بیان اینکه باید در این جلسات به دنبال راهکارهای تعامل بیش‌تر و رفع مشکلات باشیم، مطرح کرد: باید تصمیم‌گیری‌های ما به‌گونه‌ای باشد که مردم از آن نفع ببرند.

استاندار قم با اشاره به اینکه باید همه پای‌کار رفع مشکلات بیایند، عنوان کرد: برخی از مشکلات که در استان قابل‌حل نباشد، را می‌توان از ظرفیت‌ مدیرعامل‌های بانک‌ها در تهران رفع کرد.

رهایی چهار محکوم به قصاص نفس در قم 

رییس کل دادگستری قم گفت: در 6 ماه نخست سال‌جاری با تلاش کمیته صلح و سازش دادگستری استان ، چهار محکوم از قصاص نفس رهایی یافته و به زندگی بازگشتند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مظفری در تشریح اقدامات دادگستری و ستاد دیه استان جهت تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص نفس و با توجه به تاکید رییس قوه قضاییه بر این امر، افزود: دادگستری قم با تشکیل کمیته صلح و سازش در سال 1397 کمک موثری به تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص نفس استان کرده است.

وی اضافه کرد: در 6 ماه نخست سال‌جاری با تلاش کمیته صلح و سازش استان چهار فقره پرونده قصاص  با گذشت اولیای دم از اجرای حکم ،مصالحه شد.

تمام مدارس روستایی قم مجهز به سیستم‌های هوشمند و استاندارد گرمایشی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: در هیچ‌یک از مدارس روستایی این استان، از بخاری‌های ناایمن مانند بخاری‌های هیزمی، نفتی و گازی استفاده نمی‌شود و تمامی مراکز آموزشی به سیستم‌های هوشمند و استاندارد گرمایشی مجهز می‌باشد.

احمدرضا اجتهادی هفته گذشته  افزود: سیستم گرمایشی و سرمایش برخی از مدارسی که در دهه‌های گذشته در استان احداث شده است، اغلب سیستم بخاری‌های گازی و پنکه‌های سقفی می‌باشد که این سیستم حوادث دلخراشی را در سطح کشور رقم زده‌است.

وی ادامه داد: در سال 1400 ، حدود 36 مدرسه با اعتبار 45.5 میلیارد تومان با سیستم گرمایشی و سرمایشی مرکزی(موتورخانه و رادیاتور) ایمن شده و همچنان نیز این استانداردسازی در حال انجام است.

ممنوعیت استقرار صنایع آلاینده در شهرک صنعتی سلفچگان

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: استقرار و فعالیت 9 محصول تولیدی با رده آلایندگی بالای چهار در شهرک صنعتی سلفچگان قم ممنوع شده و احتمال می رود به زودی برخی صنایع دیگر نیز مشمول این ممنوعیت شوند.

سیدرضا موسوی مشکینی در جلسه کارگروه زیربنایی استان، با اشاره به تلاش استان برای جلوگیری از استقرار صنایع آلاینده در قم، خاطرنشان کرد: مصادیق این صنایع در قم شناسایی و مشخص شدند.

موسوی مشکینی با بیان اینکه جانمایی شهرک صنعتی سلفچگان از همان ابتدا اشتباه بوده است، گفت: به همین دلیل حساسیت بسیار زیادی در استقرار صنایع با رده آلایندگی بالای 4 وجود دارد.

رعایت نکردن فرهنگ ترافیکی توسط  70 درصد از راکبان موتورسیکلت

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: حدود 70 درصد از راکبان موتورسیکلت در قم فرهنگ ترافیکی استفاده از این وسیله نقلیه را رعایت نمی‌کنند که استفاده نکردن از کلاه ایمنی یکی از مصادیق همین امر است.

حسین غریب هفته گذشته  افزود: وجود بیش از 300 هزار دستگاه موتورسیکلت در شهر قم بیانگر این مهم است که استفاده از این وسیله نقلیه از سوی ساکنین این شهر رو به افزایش است.

وی اضافه کرد: قم به دلیل قرار گرفتن در مجاورت 2 شهر صنعتی شکوهیه(قم) و کاوه(واقع در شهر ساوه) که واحدهای تولید موتورسیکلت در آن‌ها فعال است و از طرفی موتورسیکلت را با شرایط اقساطی در بازار عرضه می‌کنند، یکی از استان‌هایی است که بیشترین موتورسیکلت‌سوار را دارد.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/366715/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لزوم اجرای اقدامات حفاظتی برای حفظ قنوات دربارندگی‌ها

لزوم اجرای اقدامات حفاظتی برای حفظ قنوات در بارندگی‌ها

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

رشد دونیم برابری خروج اتباع غیر مجاز از استان قم

هوای قم در روز‌های آینده گرمتر می‌شود

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم

پنج المان بزرگ در دروازه‌های ورودی شهر قم در حال نصب است

برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم

بیانیه نماینده مردم قم در مجلس در پی عملیات شکوهمند «وعده صادق»

کشف بیش از 4 هزار و 300 کیلوگرم موادمخدر در استان قم در سال گذشته

بهره برداری از زمین چمن مصنوعی هنرستان شهید حیدریان قم

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم

حمایت فعالان رسانه‌ای استان قم از عملیات وعده صادق

شهرداری موافق تلفیق منوریل و خط 2 مترو قم است

اضافه شدن 6 دستگاه همودیالیز به بیمارستان کامکار قم

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

4 تن مواد مخدر در استان قم کشف شد

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

چند راه روستایی قم به محور فرعی ارتقاء می‌یابد

ایمن سازی مسیر رودخانه‌های در پی هشدار بارندگی

حمایت منتخبان مردم قم در مجلس شورای اسلامی از عملیات «وعده صادق»

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

120 ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه 27 فروردین قم

امروز وزش باد، خیزش گرد و خاک را در برخی مناطق قم به همراه دارد

حمایت منتخبان مردم شریف قم از عملیات «وعده صادق»

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

23هزار و 500 سند اراضی کشاورزی در قم صادر شد

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صفحه نخست روزنامه‌های قم سه شنبه 28 فروردین ماه 1403

چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان قم تجلیل شد

سال گذشته 19 هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد

زمینه تکمیل و بهره‌برداری از مونوریل قم فراهم شده است

پلمب 80 گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد