عصر قم

آخرين مطالب

از احداث 100هکتار گلخانه سالانه تا صادرات 170 میلیون دلاری قم اقتصادی

از احداث 100هکتار گلخانه سالانه تا صادرات 170 میلیون دلاری قم
  بزرگنمايي:

عصرقم- الحاق محدوده بلوار پیامبر اعظم(ص) و اراضی 560 هکتاری به شهر قم،افزایش 9.3 درصدی اهدای خون قمی‌ها در نیمه نخست سال 1401، ایستگاه‌های آتش‌نشانی در قم مطابق با استانداردهای جهانی، آغاز سال تحصیلی جدید با حضور 295 هزار دانش‌آموز ، نوید افتتاح یکی از بزرگ‌ترین ایستگاه‌های آتش نشانی کشور در قم، اجرای 274 میلیارد ریال نیت واقفان قم در یکسال گذشته و جبران کمبود معلم با جذب نیروهای خرید خدمت از دیگر اخبار هفته گذشته قم است.

170میلیون دلار صادرات قم در 6 ماهه نخست امسال 

مدیرکل گمرکات قم گفت: ارزش کالاهای صادر شده از قم در 6 ماهه نخست سال جاری به مرز 170 میلیون دلار رسید و این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 56 درصد رشد را نشان می‌دهد.

اسفندیار دریکوندی  در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری 169 میلیون و 876 هزار و 629 دلار کالا در قالب چهار هزار و 257 اظهارنامه و وزن 196 هزار و 218 تُن از طریق گمرکات استان قم به کشورهای مختلف جهان صادر شد که این حجم صادرات علاوه بر رشد 56 درصدی از لحاظ ارزش، از نظر وزنی نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 108 درصد رشد داشت.

وی با اشاره به این که تراز تجاری استان در 6 ماهه سپری شده از سال جاری مثبت بوده‌است، افزود: در همین رابطه طی مدت یاد شده 32 هزار و 457 تُن کالا در قالب یک‌هزار و 688 اظهارنامه به ارزش 165 میلیون و 464 هزار و 683 دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد.

احداث سالانه 100 هکتار گلخانه در قم

 رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت:‌ بر اساس راهبرد تغییر الگوی کشت استان، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در قم به عنوان یک اولویت مهم پیگیری و در همین ارتباط سالانه 100 هکتار گلخانه در قم احداث می‌شود.

محمد رضا حاجی رضا هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: در کشت‌های گلخانه‌ای برای تولید محصول به میزان آب بسیار کمتری در مقایسه با کشت‌های سنتی نیاز است و همچنین امکان مدیریت دما و سایر شرایط مورد نیاز پرورش گیاه در این نوع کشت فراهم می‌باشد، به همین دلیل توسعه گلخانه‌ها در قم که با مشکل کمبود منابع آبی و تغییرات شدید دمایی مواجه است، بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به این که افزایش درآمد فعالیت‌های کشاورزی درقم از هدف‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان است، افزود: همچنین در کشت‌های گلخانه‌ای، میزان تولید محصول نیز بیشتر از شیوه‌های سنتی است و کشاورزان با استقبال از این روش کشت می‌توانند از درآمد بیشتری برخوردار شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به دنبال افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی نیز در زمین‌های کشاورزی قم هستیم و از این طریق اجرای دقیق برنامه‌ جامع تغییر الگوی کشت استان را که موجب تحول در این بخش مهم اقتصادی است،‌ دنبال می‌کنیم.

احداث 289 واحد آموزشی توسط خیرین

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس قم گفت: تاکنون 289 واحد آموزشی و تربیتی با 2 هزار و 376 کلاس درس توسط خیرین مدرسه‌ساز در استان قم احداث شده است.

احمدرضا اجتهادی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این مدارس با زیربنای 438 هزار و 642 مترمربع می باشد.

وی اضافه کرد: همچنین تاکنون 99 قطعه زمین با متراژ 319 هزار و 500 مترمربع توسط خیران در راستای مدرسه‌سازی به اداره کل نوسازی قم اهدا شده‌است.

وی بیان کرد: در سال 1400 تعهدات خیرین نسبت به سال 99، رشد سه برابر را تجربه نمود که در همین راستا در سال تحصیلی 1402-1401 تعداد 20 مدرسه و فضای آموزشی و تربیتی توسط خیران احداث شده که تعدادی با آغاز سال تحصیلی تحویل آموزش‌وپرورش شده و تعدادی نیز در طول سال تحویل می‌شود.

اجتهادی خاطرنشان کرد: این مدارس با زیربنایی حدود 25 هزار و 600 مترمربع با 151 کلاس درس احداث شده‌است.

افزایش 9.3 درصدی اهدای خون قمی‌ها در نیمه نخست سال 1401

مدیرکل انتقال خون قم گفت: میزان اهدای خون مردم قم در نیمه نخست سال 1401 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 9.3 درصد افزایش یافت.

مرتضی نوریان هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در نیمه نخست سال گذشته 18 هزار و 912 نفر موفق به اهدای خون شده بودند که این رقم در نیمه نخست امسال به 20 هزار و 845 نفر رسید.

وی هم چنین به افزایش 8.8 درصدی مراجعه کنندگان برای اهدای خون در قم طی نیمه نخست امسال اشاره کرد و افزود: در نیمه نخست سال گذشته 23 هزار و 326 نفر برای اهدای خون مراجعه کردند و طی نیمه نخست امسال این عدد به 25 هزار و 584 نفر رسید.

مدیرکل انتقال خون  قم اظهار داشت: 12 هزار و 346 نفر از اهدا کنندگان مستمر خون طی نیمه نخست امسال برای خون گیری به مراکز انتقال  خون استان مراجعه کردند.

ایستگاه‌های آتش‌نشانی در قم مطابق با استانداردهای جهانی

مدیرعامل آتش‌نشانی قم گفت: در زمان حاضر 24 ایستگاه آتش‌نشانی در شهر قم فعال است که مطابق با استانداردهای جهانی است.

عباس جعفری درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس استانداردهای بین‌المللی به ازای 50 هزار نفر جمعیت، باید یک ایستگاه آتش‌نشانی فعال باشد که این امر در شهر قم انجام شده‌است.

وی اضافه کرد: قم نخستین کلان‌شهر کشور است که از لحاظ تعداد ایستگاه با استانداردهای بین‌المللی مطابق است.

وی ادامه داد: یک ایستگاه آتش‌نشانی در بلوار پیامبر اعظم(ص) در حال ساخت و یکی از بزرگ‌ترین ایستگاه‌های کشور است ؛ این ایستگاه آتش‌نشانی با امکانات بسیار گسترده و با پیشرفت فیزیکی 70 درصد می‌باشد که امیدواریم تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

الحاق محدوده بلوار پیامبر اعظم(ص) و اراضی 560 هکتاری به شهر قم 

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: در آخرین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران الحاق محدوده بلوار پیامبر اعظم(ص) و اراضی 560 هکتاری به شهر قم تصویب شد.

مهدی صادقی هفته گذشته درگفت‌وگویی بیان کرد: در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران که به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار شد الحاق بلوار پیامبر اعظم (ص) و اراضی 560 هکتاری در پردیسان به محدوده شهر قم به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: الحاق اراضی 560 هکتاری مصوبه شورای برنامه‌ریزی در سال 99 است  که قرار بود در دولت قبل تصویب شود اما در شورای عالی شهرسازی دولت سابق تصویب نشده بود که در سفر حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی به قم این موضوع مجددا بررسی و به تصویب رسید که با پیگیری‌های مسئولین استان در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شد.

صادقی ادامه داد: الحاق بلوار پیامبر اعظم (ص) نیز از سال 1390 در دستور کار بود و با وجود  پیگیری‌های یازده‌ساله نمایندگان مجلس و مدیران این موضوع تصویب نشده بود که پس از پیگیری‌های مکرر استاندار و مسئولین  استان امروز در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، الحاق محدوده بلوار پیامبر اعظم به شهر قم تصویب و اختیارات قانونی درباره تعیین تکلیف این محدوده به کمیسیون ماده پنج استان قم سپرده شد.

تولید 60 مستند در خصوص شهدای استان قم 

فرمانده سپاه امام علی ابن‌ ابی طالب(ع) قم گفت: برگزاری جشنواره مستند فیلم 17 از جمله برنامه‌های مهم کنگره ملی شهدای استان است که در این رابطه 60 مستند پیرامون شهیدان تولید خواهد شد.

سردار محمد رضا موحد در نشست خبری جشنواره مستند فیلم 17 در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان داشت: برگزاری این جشنواره از برنامه‌های شاخص کنگره ملی شهدای استان است که در آن با استفاده از زبان هنر،‌ مجاهدت‌های رزمندگان قمی در دوران دفاع مقدس به مخاطبان ارائه می‌شود. 

رییس ستاد کنگره ملی شهدای قم نیز در این جلسه گفت: در جریان برگزاری کنگره، نگاه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ و هنر داریم و تلاش می‌کنیم با تولید آثار با کیفیت و جذاب از شهدای استان در قالب جشنواره مستند فیلم 17، نظر علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های دفاع مقدس را جلب کنیم.

آغاز سال تحصیلی جدید با حضور 295 هزار دانش‌آموز

 زنگ اول مهر با حضور مسوولان آموزش‌وپرورش استان قم و تولیت حرم حضرت معصومه(س) به‌صورت نمادین در هنرستان دخترانه فدک قم و به‌صورت هم‌زمان در تمام مدارس این استان نواخته شد و 295 هزار دانش‌آموز سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم در این آیین گفت:‌ در سال تحصیلی جاری 295 هزار و 630 دانش‌آموز در این استان سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند که از این تعداد، 149 هزار دانش‌آموز پسر و 146 هزار دانش‌آموز دختر هستند.

نوید افتتاح یکی از بزرگ‌ترین ایستگاه‌های آتش نشانی کشور در قم

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: فاز یک ایستگاه آتش نشانی مادر در قم به عنوان یکی از بزرگترین ایستگاه های آتش نشانی کشور تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

مهدی اصفهانیان مقدم هفته گذشته در حاشیه بازدید از ایستگاه‌های آتش نشانی قم افزود: فاز یک ایستگاه آتش‌نشانی مادر به‌عنوان یکی از بزرگترین ایستگاه‌های آتش‌نشانی کشور در زمینی به مساحت 8 هزار و 600 مترمربع بااعتباری افزون بر 13 میلیارد تومان تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بابیان اینکه افتتاح این ایستگاه نقش بسزایی در افزایش ایمنی شهر دارد، گفت: این ایستگاه در کنار 24 ایستگاه فعال کنونی می‌تواند نقش مهمی در کاهش خسارت‌های جانی و مالی حاصل از حوادث در قم داشته باشد.

اجرای 274 میلیارد ریال نیت واقفان قم در یکسال گذشته 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به اجرای نیات واقفان این استان در یکسال گذشته گفت: در این زمینه در 16 نیت، 274 میلیارد ریال هزینه شده‌است.

 حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در نشست خبری که در مرقد علی ابن بابویه برگزار شد به طرح‌های سرمایه گذاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در 6 ماه نخست سالجاری اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت پنج طرح با هزینه  49 میلیارد و 200 میلیون ریال به اجرا درآمد.

وی افزود: برای جلوگیری از اختلاف اراضی موقوفات با اراضی مردم و تثبیت املاک وقفی و تسهیل صدور سند مالکیت برای مستاجران رقبات‌ اقدام به سند دار شدن 510 رتبه به ارزش ریالی یکهزار میلیارد تومان در یکسال گذشته انجام شد.

جبران کمبود معلم در قم با جذب نیروهای خرید خدمت 

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش قم با اشاره به اینکه کلاس درس بدون معلم دراین مقطع وجود ندارد ،گفت: کسری ساعات آموزش در مدارس متوسطه این استان که یک هزار و 500 ساعت برآورد می‌شد، با نیروهای خرید خدمت جبران گردید.

نادر کریمی بیرانوند هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: 37 هزار ساعت کسری ساعت در متوسطه اول و نظری داشتیم که با نیروهای دانشگاه فرهنگیان، آزمون استخدام، بازنشسته‌ها و انتقالی‌ها از استان‌های دیگر پر شده‌است.

وی بیان کرد: در راستای توسعه متوازن باید 52 درصد دانش‌آموزان متوسطه اول وارد متوسطه دوم نظری و 48 درصد نیز در حوزه فنی و حرفه‌ای و کاردانش وارد شوند که معمولا محقق نمی‌شود، ولی تلاش می‌کنیم درصد دانش‌آموزان هنرستان را به 40 برسانیم.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/365933/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

واگذاری 4 هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال

مشکلات مردم دستجرد بررسی شد

بالگرد اورژانس قم به کمک کودک پنج ساله رفت

همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد

تقویم و اوقات شرعی پنجشنبه 30 فروردین ماه 1403 به افق قم

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

زمین چمن مصنوعی شهید «سعید کریمی» در قم افتتاح شد

آیت الله نوری همدانی: مراکز علمی قم، نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

آغاز ساخت 7هزار و 542 واحد مسکونی در قم از سال 1400

بررسی مشکلات و مسائل مردم دستجرد با حضور منتخبان مجلس

دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم

روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

فیلم| گلایه شدید مردم از وضعیت آزاد راه قم - کاشان

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند

ماجرای ماشین پلیس های دوربین دار در تهران

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

تحویل 4 هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال

راه‌اندازی 5 ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

باران، رگبار و رعد و برق در انتظار این استان هاست

هشدار جدی پلیس درباره سفر به استان های جنوبی

ساماندهی وضعیت بازارچه‌های مشاغل خانگی در قم

لزوم مقابله با گران فروشی در داروخانه‌های قم

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 29 فروردین 1403

حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند

تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند

رشد 583 درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم

هوای قم هفته آینده بارانی می‌شود

تعظیم روز ارتش

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

راز جسد مجهول الهویه فاش شد

آمریکا شدیدترین لوایح را علیه ایران تصویب کرد

رگبار و رعد و برق در راه قم است

شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

دستگیری قاتلی که همه از او می‌ ترسند

بیانیه پنتاگون درباره جنگ ایران و اسرائیل

زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

مرور مهم ترین اخبار روز سه شنبه 28 فروردین 1403 قم