عصر قم

آخرين مطالب

10 ستاره مرد خوش تیپ و تاثیرگذار‌ هالیوود!! فرهنگی

10 ستاره مرد خوش تیپ و تاثیرگذار‌ هالیوود!!
  بزرگنمايي:

عصر قم - اگر باور ندارید از «آنجلینا جولی»، یا حتی از جنیفر آنیستون بپرسید. تاکنون نشده «برادپیت» در یک فیلم - حداقل از نظر تیپ و قیافه- پایین‌تر از دیگر هم بازیانش باشد. چی؟ کجا؟...

وقتی داستان فیلم تحت الشعاع بازیگر قرار می‌ گیرد 
معیارها متفاوتند وقتی موضوعی هم چون «ترین‌ها»ی توصیفی دیگر وسط می‌آید، البته، متفاوت بودن معیارها بیشتر از پیش نیز می‌شود. این تفاوت‌ها، البته خود سطوح و جوانب متفاوت دیگری نیز دارند. تفاوت معیارها در چنین بخشی نه تنها فرد به فرد، بلکه سال به سال و سرزمین به سرزمین خود را به رخ می‌کشند. ممکن است در یک زمان معیارهایی برای خوش تیپی وجود داشته باشد که با گذر زمان آن معیارها تغییر یابد.
مثال بارزش فیزیک و ظاهر و قیافه ستارگان دوران کلاسیک سینماست که در نقش‌های اصلی یا حتی جوان اول‌ها بازی می‌کردند، ولی اکنون افرادی با همان تیپ و قیافه باید سال‌های سال بدوند تا نقش چندم یک فیلم به آن‌ها پیشنهاد شود . جذابیت بازیگران در برخی موارد به گونه ای است که حتی تا حدودی داستان فیلم تحت الشعاع آن قرار می‌گیرد و کم و کاستی‌ها و نقاط قوت آن کمتر توسط تماشاچیان و علاقه مندان به آن‌ها مدنظر قرارمی‌گیرد . مطلبی که درپی می‌آید نگاه بانی فیلم به 10 ستاره مرد خوش تیپ و تاثیرگذار‌ هالیوود است. در این مطلب ضمن معرفی کوتاهی از دلایل این انتخاب، فیلم‌هایی که ستاره‌های منتخب‌ هالیوود با فیزیک تماشاگرپسند خود، آن‌ها را جزو نقش‌های ماندگار برای علاقه‌مندان تبدیل کرده اند معرفی شده است.
جورج کلونی
نقش‌های فوق جذاب تاریخی!: خارج از دید، گروه یازده نفره اوشن و مایکل کلایتون
هیجان انگیز منتظر!: بالا در آسمان
توضیح: در یکی از فیلم هایش به نام «مردانی که به بزها خیره شدند» نشان از آن کلونی همیشگی ندارد که همیشه و در هر فهرستی جزو جذاب‌ ترین و خوش‌ تیپ‌ ترین مردان ‌هالیوود محسوب شده است. این که کلونی این مقام را از دست داده، احتمال زیاد بی ارتباط با گذر زمان و مسئله سن نمی‌تواند باشد. کلونی، اما در همین سن و سال نیز حضوری موثر و به یادماندنی دارد که بیش از این که متعلق به این زمان به نظر آید، یکی از هنرپیشگان کلاسیک دوران طلایی‌ هالیوود را به یاد می‌آورد که طی یک فرآیند علمی- تخیلی به زمان آینده پرتاب شده و پا به قرن بیست و یکم گذاشته است!
برد پیت
نقش‌های فوق جذاب تاریخی: گروه اوشن، تروی و مورد عجیب بنجامین باتن
هیجان انگیز منتظر: درخت زندگی
توضیح: آخر، خوش تیپی مثل «برد پیت» را که تمام هنرپیشگان سینما اگر جمع شوند به مچ پای او هم نمی‌رسند، می‌گذارد در رده دوازدهم و جیمز مارسدن را بالای سر او جا می‌دهد؛ این حق کشی نیست؟ اگر باور ندارید از «آنجلینا جولی» ، یا حتی از جنیفر آنیستون بپرسید. تاکنون نشده «برادپیت» در یک فیلم - حداقل از نظر تیپ و قیافه- پایین‌تر از دیگر هم بازیانش باشد. چی؟ کجا؟ در «پس از خواندن بسوزان» ؟ آخر فیلم برادران کوئن هم شد مثال؟ چه کسی در فیلم‌های آن‌ها سر و شکل یک بازیگر را دارد که برادپیت داشته باشد؟ 
دانیل کریگ
نقش‌های فوق جذاب تاریخی: کازینورویال، مقاومت، ذره ای آرامش و خاطرات یک احمق
هیجان انگیز منتظر: جیمز باند 23
توضیح: خوش تیپ ترین «جیمزباند» بیست سی سال اخیر از نظر ظاهر تلفیقی است از عناصر و خصایصی هم چون آرامش، عجیب، عصبیت، مردانگی، امروزی بودن و خشونت. در عین حال ظاهر خاص او از این نظر که می‌تواند شما را به یاد آدم‌های عادی بیندازد و به سان «کانری» باعث فاصله گرفتن تماشاگر از قهرمان نشود، یک گزینه مناسب برای ایفای نقش «باند» در قرن بیست و یکم بوده است. راز خوش تیپ بودن «دانیل کریگ» را می‌توان در همین «جیمزباند» جست و جو کرد؟ چرا که پیش از آن بیشتر «دانیل کریگ» را با ظاهری معمولی به یاد می‌آوریم که وقتی گفته شد قرار است نقش «جیمز باند» را بازی کند، دوست داران این ابرجاسوس عزا گرفتند. جدا از این فیلم برای فهم مفهوم خوش تیپی بهتر است فیلم «خاطرات یک احمق» را ببینید تا متوجه شوید خوش تیپی و هنرپیشه خوش تیپ یعنی چه!
لئوناردو دی کاپریو 
نقش‌های فوق جذاب تاریخی: تایتانیک، الماس خونین و هوانورد
هیجان انگیز منتظر: آغاز
توضیح: همکاری‌اش با اسکورسیزی در فیلم «جزیره شاتر» نشان می‌ دهد که بسیار می‌ کوشد تا از جوان خوش سیمای عاشق پیشه تایتانیک فاصله بگیرد. او این تلاش را از «دار و دسته‌های نیویورکی» به این سو در کارهایی هم چون «هوانورد» ، «مردگان» ، «اگه می‌ تونی منو بگیر» ، و «الماس خونین» را نیز به نمایش گذاشته است. ولی سایه جک فیلم «تایتانیک» رفیع تر از آن است که دی کاپریو را راه گریزی از آن باشد. او اگرچه رشد کرده، استخوان ترکانده و بزرگ شده، ولی هنوز هم آن خوش تیپی و ظرافت دی کاپریویی‌ اش را حفظ کرده و کمتر کسی است که تغییر کردنش را باور کند یا از آن خشنود شود. دی کاپریو بزرگ و زمخت‌ تر شده نیز جزو خوش تیپ‌ ترین‌ های ‌هالیوود است، اگر باور ندارید یک بار دیگر «الماس خونین» را تماشا کنید!
هیو جکمن
نقش فوق جذاب تاریخی: شمشیر ماهی
هیجان انگیز منتظر: بران
توضیح: بی نیاز از توضیح است. او که در حال حاضر به عنوان جذاب ترین مرد جهان یاد می‌شود- مجله پرطرفدار پیپل این انتخاب را کرده است- بی شک باید هم نامش در این فهرست دور و دراز بیاید. اگر هم به چنین انتخابی باور ندارید کافی است یک بار فیلم «استرالیا» یا «ریشه‌های مردان ایکس ولورین» را ببینید تا متوجه شوید با چه هنرپیشه خوش استیلی طرف هستید!
دنزل واشنگتن
نقش‌های فوق جذاب تاریخی: ‌هاریکین، روز تمرین و مرد درون
هیجان انگیز منتظر: کتاب الی
توضیح: در پنجمین دهه زندگی‌اش با اکشن قابل توجه «سرقت قطار پلهام 123» نشان می‌دهد که سن و سال روی ظاهر و قیافه اش موثر نیست، اگر نگوییم که هرچه گذشته، سال به سال بهتر شده است و این بهتر شدن را هم در شکل و قیافه اش می‌بینیم و هم در توان بازیگری اش. «دنزل» از معدود سیاه پوستانی است که فارغ از قدرت بازیگری- چهره و فیزیک و تیپش این اجازه را می‌دهد که نقش اصلی و مثبت فیلم‌ها را بازی کند و تماشاگر را با خودش همراه سازد.
«دنزل واشنگتن» در این سن و سال از نظر تیپ و قیافه و حتی فیزیک کوچک‌ ترین تفاوتی با سالیان گذشته اش ندارد، همان طوری که گفته شد، تازه اگر نخواهیم بگوییم که بهتر شده است! حضورش در «سرقت قطار پلهام 123» و اجرای دشوار لحظات پرتنش اکشن فیلم ثابت می‌کند که هنوز هم از خیلی از جوانان بهتر است و این که هنرپیشه ای سال به سال جوان‌تر از سال قبلش می‌شود می‌تواند نشان از مراقبت‌های دشوار از خودش داشته باشد. دنزل با هر قد و معیاری جزو خوش‌تیپ‌ترین بازیگران روزگار ماست، ولی نکته مثبت این قضیه در مورد او این است که به خلاف خیلی‌ها در مورد دنزل واشنگتن قضیه برعکس است و تیپ و قیافه او در سایه توان بازیگری اش قرار می‌گیرد!
جانی دپ
نقش‌های فوق جذاب تاریخی: ادواردست قیچی، به دنبال ناکجا آباد و دزدان دریایی کارائیبی
هیجان انگیز منتظر: آلیس در سرزمین عجایب
توضیح: در «دشمنان مردم» تصویرگر شخصیتی عاصی جان دیلینجر بود که نشان داد ضد قهرمان و سارقان اسطوره ای نیز می‌توانند ظرافت داشته باشند. او البته در «دزدان دریایی کارائیبی» نیز مردم را با یک دزد دریایی خوش تیپ و به طور مثال در سوئینی تاد با یک قاتل سریالی خوش تیپ آشنا کرده بود. جانی دپ که از همان ابتدای ورودش به عرصه سینما به خوش تیپی شهره بود و همواره در هر انتخاب و نظرسنجی در این مورد جایگاه رفیعی را به دست آورده، یکی از نمونه‌های ‌هالیوود در این زمینه است که بدل به یک نوع معیار شده است.
کریستین بیل
نقش‌های فوق جذاب تاریخی: روانی آمریکایی، بتمن آغاز می‌کند و شوالیه تاریکی
هیجان انگیز منتظر: مبارز
توضیح: بله، «کریستین بیل» خوش تیپ است، ولی مهم تر از آن هنرپیشه خوبی است که تیپ و قیافه او را تحت الشعاع قرار می‌دهد. البته این به فیلم و شخصیت او در فیلم هم ربط دارد. او که در نقش بتمن یا در نقش پلیس فیلم «دشمنان مردم» و حتی در فیلم «ترمیناتور» خوش تیپی‌اش به چشم می‌خورد، در فیلمی ‌مثل «ماشینیست» چه؟ آن جا در موردش چه می‌توان گفت: آن دنده‌های بیرون زده از زیرپوستش که او را شبیه اسکلت‌های آزمایشگاه مدارس می‌کرد، اگر به عنوان عکس این مطلب کار کنیم، آیا به ما نخواهید خندید؟... بله، حق با شماست.
راک افرون
نقش‌های فوق جذاب تاریخی: موزیکال دبیرستان و اسپری مو
هیجان انگیز منتظر: مرگ و زندگی چارلی سن کلارد و جانی گست
توضیح: با «دوباره هفده» یک بار دیگر حضورش را به عنوان کسی که از سینمای نوجوانانه به دنیای کمدی رمانتیک پا گذاشته تثبیت کرد. جوان خوش سیما و خوش تیپی که نوجوانان برایش سر و دست می‌شکنند، اما نمی‌تواند امیدوار باشد که در سینمای بزرگ سالانه نیز چنین جایگاهی را خواهد داشت. موقعیت او در دنیای سینما بسیار شبیه کریستیناریچی است که در سینمای نوجوانانه درخشید، اما هرچه سنش بالا رفت، کم آورد و کم کم محو شد. زاک افرون برای گریز از چنین شرایطی کار آسانی پیش رو ندارد. 
اورلاندو بلوم
نقش‌های فوق جذاب تاریخی: ارباب حلقه‌ها و دزدان دریایی کارائیبی
هیجان انگیز منتظر: سمپاتی خوش مزگی و تقاطع
توضیح: می‌گویند خوش تیپ است ولی خیلی دوست داریم در فیلم «دزدان دریایی کرائیبی» خانم «کایرا ناتیلی» حالش را بگیرد و بیاید طرف کاپیتان جک اسپاروی خوش تیپ و دوست داشتنی!
منبع: khorasannews.com

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/365267/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی سه‌شنبه 28 فروردین 1403 افق قم

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

توزیع گوشت گرم به شکرانه پیروزی علیه اسرائیل در بین نیازمندان قم

اجرای طرح فرهنگی آرایشگران قرآنی در 71 آرایشگاه زنانه قم

اجرای طرح ناظران افتخاری در قم

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

حمایت دانشگاهیان قم از عملیات پیروزمندانه «وعده صادق»

لزوم فرهنگ‌سازی تفکیک زباله‌های خطرناک در قم

واگذاری 80 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در قم

80 مددجوی کمیته امداد قم صاحبخانه شدند

میزبانی قم از لیگ بسکتبال جوانان کشور

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

پیام هشدار جدید و بی سابقه ایران به اسرائیل

طرح فرهنگی آرایشگران قرآنی در 71 آرایشگاه زنانه قم اجرا شد

معرفی چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی قم در سال 1402

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

چند روز آینده آب و هوای این استان ها رویایی می شود

بلاتکلیفی همچنان گریبان گیر نماینده قم در فوتسال

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

اردوی تیم ملی والیبال نشسته با حضور 2 نماینده از قم برگزار می شود

طرح ملی «ناظران افتخاری» در قم اجرا می‌شود

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

پله فرار تونل غدیر قم سال 1403 احداث می‌شود

تولد نوزادان در قم افزایش یافت

سرانه 31 مترمربعی فضای سبز در منطقه چهار شهر قم

اجرای طرح ثبت نام «کاسبان امین» برای توزیع کالا‌های اساسی در استان قم

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

جزئیات جدید از تعطیلی پنجشنبه ها

بودجه 1000 میلیارد تومانی سیما و منظر شهرداری قم در سال 1403

به‌روزرسانی سامانه جامع درآمد شهرداری قم

بودجه سازمان سیما و منظر شهرداری قم در سال 1403

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

شکنجه بی‌ رحمانه همسر با یک دلیل که باورکردنی نیست

دستگیری قاتلی که همه از او می ترسند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 27 فروردین 1403

بودجه هزار میلیارد تومانی فضای سبز شهرداری قم در سال 1403

اشتغال به کار بیش از هزار و 600 زندانی در قم

یک کشته و هفت مجروح در تصادف جاده اراک - قم

120 ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های یکشنبه 26 فروردین قم

بودجه 1000 میلیارد تومانی فضای سبز شهرداری قم در سال 1403

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

یک‌هزار کیلوگرم فرآورده‌های گوشتی غیرقابل مصرف در قم کشف شد

سال گذشته فرزندآوری در قم نیم درصد افزایش یافته‌است

یک‌هزار و 682 زندانی در قم مشغول کار هستند

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

انجام خط‌کشی‌های ترافیکی سازگار با محیط زیست در قم

بیانیه مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در خصوص پاسخ قاطع نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی