عصر قم

آخرين مطالب

افزایش 108درصدی صادرات تاتخصیص4هزار میلیارد ریالی تسهیلات به دامداران قم اقتصادی

افزایش 108درصدی صادرات تاتخصیص4هزار میلیارد ریالی تسهیلات به دامداران قم
  بزرگنمايي:

عصرقم- 70 درصد صادرات کفش ایران از قم،اجرایی شدن طرح احداث تقاطع غیر همسطح باغیک - تفرش، اختصاص  4 میلیارد و 250 میلیون تومان برای مسکن مددجویان کمیته امداد، مصرف ماهانه 12 هزار تُن آرد برای پخت نان، افزایش مشاغل خانگی مرتبط با کشاورزی در روستاها، ،ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی،احداث مسکن ملی در اراضی 560 هکتاری پردیسان ، اجرایی شدن عملیات مراقبت و نگهداری از دو هزار و 250 هکتار از اراضی،اسکان زائران اربعین در مسجد جمکران و 29 هزار هکتار از اراضی قم زیر کشت گندم و جو از دیگر اخبار هفته گذشته قم است.

افزایش 108 درصدی صادرات قم 

 مدیرکل گمرکات قم گفت: صادرات این استان در مسیر رشد قرار دارد و در همین رابطه آمار نشان می‌دهد در مردادماه امسال،‌ میزان صادرات انجام شده از گمرکات قم از نظر وزن نسبت به مدت مشابه سال 1400،‌ 108 درصد رشد داشته‌است.

اسفندیار دریکوندی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا پیرامون این موضوع، بیان داشت: در مردادماه سال‌جاری، 26 میلیون 433 هزار و 248 دلار کالا به وزن 28 هزار و 152 تُن در قالب تعداد 677 اظهارنامه از طریق گمرکات استان قم به کشورهای مختلف جهان صادر شد.

وی افزود: این درحالی است که صادرات استان در مدت مشابه سال قبل 19 میلیون و 101 هزار و 725 دلار به وزن 13 هزار و 542 تُن بوده که در قالب تعداد 419 اظهارنامه انجام شده‌است؛ این آمار نشان می‌دهد صادرات استان از سه منظر وزن،‌ ارزش و تعداد اظهارنامه نسبت به مدت مشابه سال قبل در وضعیت رشد قرار دارد.

صادرات 200 میلیون یورویی بخش صنعت و معدن 

رییس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال 1401، ارزش صادرات محصولات بخش صنعت و معدن استان به بازارهای جهانی از 200 میلیون یورو، فراتر خواهد رفت.

جواد ناطق درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان داشت: درهمین رابطه محصولات مرتبط با حوزه صنایع پایین دست پتروشیمی،‌ صنعت، معدن و صنایع معدنی، بازرگانی، صنایع دستی و فرش دستباف از استان قم به بازارهای جهانی صادر می‌شود.

وی افزود: محصولات صادراتی تولید شده توسط صنعتگران قمی از بالاترین کیفیت برخوردار هستند و می‌توانند در بازارهای بین‌المللی با نمونه‌های مشابه خارجی رقابت کنند، به همین دلیل این محصولات در کشورهای منطقه و سایر نقاط جهان مشتریان خاص خود را دارند.

وی ادامه داد: آمارهای ارائه شده توسط دستگاه‌های تخصصی همچون اداره کل گمرکات قم، نشان از آن دارد که تاکنون بیش از 70 درصد، رقم تعیین شده برای صادرات محصولات صنعتی و معدنی از قم به بازارهای جهانی محقق شده‌است و این موضوع نشان از ظرفیت بالای استان در تجارت خارجی دارد.

تخصیص چهارهزار و 416 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به دامداران

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: چهارهزار و 416 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در قالب مردمی سازی یارانه‌ها از خردادماه تا مردادماه سال‌جاری به دامداران و مرغداران قمی تخصیص داده شد.

منصور دیان اردستانی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ ضمن بیان این موضوع، تاکید کرد: قم از جمله قطب‌های مهم پرورش دام و طیور در سطح کشور به شمار می‌آید و حمایت از بهره‌برداران این عرصه همواره جز مهمترین برنامه‌های کاری سازمان جهاد کشاورزی استان است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات بانکی به دامداران و مرغداران درقم از جمله مواردی است که در قالب سیاست‌های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی استان انجام می‌شود، افزود: سود تسهیلات یاد شده 11 درصد و دوره بازپرداخت آن یکساله‌است که توسط بانک کشاورزی پرداخت می‌شود.

اردستانی گفت: در جریان ارائه این تسهیلات،‌ تولیدکنندگان زیر بخش دام و طیور می‌توانند در قالب دامدار کارت، نهاده‌های خوراک دام را از تعاونی‌ها و کارخانه‌های خوراک دام طرف قرارداد خرید نمایند و یا در سامانه بازارگاه به صورت اعتباری نسبت به خرید نهاده اقدام کنند.

اجرایی شدن عملیات مراقبت و نگهداری از دو هزار و 250 هکتار از اراضی

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی قم گفت:با توجه به اینکه به دلیل اقلیم این استان، درمناطق نهال‌کاری شده حداقل سه سال باید طرح مراقبت و نگهداری انجام شود، امسال این طرح در 2 هزار و 250 هکتار اجرا خواهد شد.

مرتضی داودی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: همچنین در سال گذشته 6 هزار و 700 هکتار از اراضی که قبلا نهال‌کاری و طاق کاری شده، عملیات مراقبت و نگهداری و حفاظت انجام شد تا مورد تعرض افراد سودجو قرار نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: سال 1400 نیز در حدود 2 هزار و 250 هکتار عملیات مراقبت و نگهداری از محدوده نهال‌کاری شده در منطقه کوه نمک انجام شد.

70 درصد صادرات کفش ایران از قم است

فرماندار قم گفت: قم در توسعه صنعت کفش جایگاه خوبی دارد و 70 درصد صادرات کفش ایران از این شهر است.

 عباس ذاکریان هفته گذشته در گفت‌وگویی افزود: صنعت کفش در رونق مشاغل خرد و خانگی تاثیری زیادی دارد و از آن حمایت می‌شود. 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سفر دی‌ماه سال گذشته رییس جمهوری به قم، افزود: در قالب این سفر 2 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای قم پیش‌بینی شد که تا چند روز قبل 700 میلیارد تومان تخصیص یافت و این مصوبات برای سال 1400 تا 1402 است که امید می‌رود با قول مساعد 500 میلیارد تومان تا پایان شهریور تخصیص یابد.

وی تصریح کرد: قرار شد تا پایان سال همه اعتبارات اختصاص یابد و در این‌باره مدیریت استان بسیج شده‌اند تا مجدد مشکلات احصا شود تا در سفر دوم نیز ره‌آورد خوبی داشته باشیم، البته مصوباتی در این سفر اخذ شد که ارزش ریالی بسیار زیادی داشت.

ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی قم در دستورکار مسئولان

 استاندار قم گفت: تصمیم استان در زمینه حل معضل خانوارهایی که زیر دکل‌های فشارقوی برق و سکونتگاه های غیررسمی ساکن هستند، جدی است و منابعی از سوی دولت برای ساماندهی این موضوع در نظر گرفته‌شده‌است‌.

 سید محمدتقی شاهچراغی درگفت‌وگویی ابراز کرد: با بررسی‌های صورت گرفته، با توجه به اینکه اگر این خانوارها جابجا شوند تأمین مسکن برای آنان در این شرایط سخت و با هزینه بسیاری همراه است و خود آنان نیز تمایل به ماندن در همین منطقه دارند؛ در مذاکراتی که با شرکت برق منطقه‌ای تهران داشتیم، قرار شد تا به‌جای جابجا شدن و تخلیه این خانه‌ها، دکل‌های برق جابجا شوند که هزینه جابجایی این دکل‌های برق فشارقوی 115 میلیارد تومان است.

احداث مسکن ملی در اراضی 560 هکتاری پردیسان قم 

 مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: واحدهای طرح نهضت ملی مسکن که در اراضی 560 هکتاری منطقه پردیسان این استان احداث می‌شود، در 15 محله طراحی شده که از نظر خدمات و دسترسی‌ها مطلوب است.

محمد صادقی  هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: 133 هزار نفر در طرح نهضت ملی استان قم ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود 85 هزار نفر واجد شرایط باشند.

وی با اشاره به این‌که منطقه پردیسان به لحاظ شرایط آب و هوایی، جهت وزش باد و کیفیت آب بهترین منطقه برای توسعه شهر قم است، اضافه کرد: در سایت 560 هکتاری پردیسان که برای احداث طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است، ظرفیت احداث 35 هزار واحد وجود دارد.

پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن به 13 هزار متقاضی 

 معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در مجموع سه مرحله ثبت نامی تاکنون حدود 13 هزار مستاجر قمی، وام کمک ودیعه مسکن را دریافت کرده‌اند.

سید روح الله حسینی در گفت و گویی اظهار کرد: از سال 1399 ثبت نام وام کمک ودیعه مسکن در کشور براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و در راستای حمایت از مستاجران آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: درسال گذشته در دو نوبت مرحله یک و مرحله دوم ثبت نام انجام شد که در مرحله یک بیش از 6 هزار و در مرحله دوم حدود پنج هزار فقره وام تسهیلات کمک ودیعه مستاجرین از سوی بانک های عامل به متقاضیان اعطا شد.

وی افزود: در مرحله سوم این طرح که از خرداد سال جاری آغاز شده است، 18 هزار و 495 متقاضی تاکنون در سامانه موفق به نام نویسی شده اند.

پرداخت 1450 میلیارد ریال وام تکلیفی توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران 

 مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قم گفت: این بانک همگام با دولت سیزدهم، یک هزار و 623 فقره وام قرض الحسنه تکلیفی دولت به ارزش تقریبی یک هزار و 450 میلیارد ریال شامل وام ازدواج، فرزندآوری و مستمری بگیران کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی اعطا کرده است.

سید حسین دامادی هفته گذشته در جمع خبرنگاران افزود: این بانک سعی کرده است که در زمینه توسعه بانکداری اسلامی و فرهنگ سازی قرض الحسنه پیشتاز باشد.

وی با بیان اینکه به فرهنگ متعالی قرض الحسنه رویکرد تخصصی و قرآنی داریم، گفت: اعطای سه هزار و 760 فقره وام قرض الحسنه بدون ضامن به ارزش 710 میلیارد ریال، از دیگر خدمات این بانک در استان قم طی سال گذشته بوده‌است.

افزایش مشاغل خانگی مرتبط با کشاورزی در روستاهای قم 

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد مشاغل خانگی مرتبط با حوزه کشاورزی نقش بسیار زیادی در افزایش درآمد، سطح رفاه و توسعه اقتصادی مناطق روستایی استان دارد و به همین دلیل گسترش این نوع از کسب و کارها را دنبال می‌کنیم.

محمد رضا حاجی رضا  درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان داشت: ظرفیت‌های بخش کشاورزی قم برای تولید محصولات متنوع در قالب مشاغل خانگی شناسایی شده‌است و ساکنان مناطق روستایی استان در صورت علاقه‌مندی می‌توانند در این عرصه کسب و کار مورد نظر خود را راه‌ اندازی کنند.

وی افزود: در همین رابطه سازمان جهاد کشاورزی قم در زمینه صدور مجوزهای لازم برای راه‌ اندازی کسب و کار و فراهم کردن شرایط مورد نیاز پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان، با استفاده از ظرفیت‌های دراختیار این سازمان از علاقه‌مند به فعالیت در حوزه مشاغل خانگی استان حمایت خواهد کرد.

هفت هزار و 500 دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: درحال حاضر هفت هزار و 500 دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش این نهاد هستند که امسال نیز همانند سال‌های گذشته با برگزاری برنامه شور عاطفه‌ها بسته‌های آموزشی اهدایی از سوی مردم، بین آنان توزیع می‌شود.

محسن مسعودیان‌راد هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان این‌که کمک‌های کمیته امداد صرفا محدود به دانش‌آموزان بی‌سرپرست نمی‌شود، افزود: ممکن است دانش‌آموزان نیازمندی تحت پوشش نباشند که ما موظفیم نیازهای آنان را نیز تامین کنیم.

وی اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مجموع دانش‌آموزان بی‌بضاعت در سطح استان 15 هزار نفر است که از سوی کمیته امداد تحت حمایت قرار می‌گیرند.

مصرف ماهانه 12 هزار تُن آرد برای پخت نان در قم 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: نانوایی‌های فعال در استان قم در هر ماه به‌طور میانگین به 12 هزار تُن آرد برای پخت نان مصرفی مردم استان نیاز دارند که اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم این میزان آرد را با توجه به سهمیه‌های تعیین شده برای آن‌ها تامین می‌کند و در این زمینه کمبودی وجود ندارد.

سعید محمدی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: 855 واحد نانوایی دارای پروانه کسب در این استان فعال است که آرد مورد نیازشان در قالب یارانه‌ای درجه یک و دو دریافت می‌کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: از این تعداد نانوایی که در مناطق مختلف شهر قم و سایر نقاط استان مستقر هستند، 282 واحد یارانه‌ای درجه یک و 573 واحد یارانه‌ای درجه 2 است؛ تفاوت این دو در نرخ آردی است که دریافت می‌کنند.

هزینه 4 میلیارد و 250 میلیون تومانی برای مسکن مددجویان کمیته امداد 

مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه، بالغ بر چهار میلیارد و 250 میلیون تومان برای خرید، ساخت، رهن و اجاره مددجویان کمیته امداد قم هزینه شده‌است.

 یوسف رشیدی هفته گذشته با اشاره به افزایش قیمت‌های خرید، ساخت، رهن و اجاره منزل در سال‌های اخیر، افزود: در این مدت بیش از 155 میلیون تومان به صورت بلاعوض برای خانه‌دار شدن پنج خانواده تحت حمایت کمک شده است و بیش از 122 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن هم به پنج خانوار دیگر پرداخت شد.

وی تعمیرات کلی و جزیی منازل 157 مددجو را خاطرنشان و اضافه کرد: برای این کار بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون تومان در قالب بلاعوض و تسهیلات هزینه شد.

اجرایی شدن طرح احداث تقاطع غیر همسطح باغیک - تفرش در استان قم 

 رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم گفت: با اعتبار 235 میلیارد ریال، طرح احداث تقاطع غیر همسطح روستای باغیک - شهر تفرش محور قدیم سلفچگان - ساوه در استان قم عملیاتی شد.

جعفر اویسی در گفت و گویی افزود: با توجه به اولویت‌های اجرایی سازمان متبوع و به تبع آن ادارات کل استانی در رفع نقاط حادثه خیز و تامین ایمنی سفرهای برون‌شهری، اجرای طرحی به منظور رفع نقطه حادثه خیز باغیک - تفرش واقع در محور قدیم سلفچگان- ساوه، دردستور کار این اداره کل قرار گرفت.

اسکان زائران اربعین در مسجد جمکران 

فرماندار قم با اشاره به اینکه طبق تصمیمی گرفته‌ شده، تمرکز اسکان زائران اربعین حسینی در مسجد مقدس جمکران است گفت: دلیل عمده این تصمیم، وجود مشکل‌های ترافیکی و نبودن پارکینگ کافی در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) است.

عباس ذاکریان هفته گذشته درهفتمین جلسه کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائران اربعین در تالار امام رضا (ع) فرمانداری قم افزود: اصل سیاست این است که اسکان در مسجد جمکران باشد، ما نیز از طریق وسایل حمل‌ و نقل عمومی کار نقل‌ و انتقال زائران بین جمکران و حرم مطهر  را انجام می‌دهیم که بار ترافیکی اضافی به شهر تحمیل نشود.

وی همچنین اتخاذ تدابیر لازم جهت اسکان زائران اربعین حسینی توسط مسئولان حرم مطهر را اقدامی ارزشمند ذکر کرد و گفت: ما هر کاری هم که برای اسکان زائران در جمکران انجام دهیم بازهم بخشی از آنان حرم مطهر را ترجیح می‌دهند و درحال حاضر  دغدغه اصلی ما آمد و شد اتوبوس‌ها به حرم است، چون مدیریت آن امکان‌پذیر نیست.

29 هزار هکتار از اراضی قم زیر کشت گندم و جو 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در سال زراعی پیش‌رو، 29 هزار هکتار گندم و جو با استفاده از بهترین نوع ارقام موجود در زمین‌های کشاورزی مناطق مختلف استان کشت می‌شود.

محمد علی سلامی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در همین رابطه 23 هزار هکتار از مزارع استان برای کشت جو و همچنین 6 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی به کشت گندم آبی و دیم اختصاص خواهد یافت،‌ همچنین سه هزار هکتار کلزا نیز در قم کشت می‌شود.

وی افزود: بر اساس عملکرد سال‌های گذشته می‌توان پیش بینی‌ کرد امسال نیز در هر هکتار به طور میانگین تا پنج تُن گندم و جو برداشت شود که این میزان برای استان قم که با تنش‌های محیطی از جمله مساله کمبود منابع آبی روبه مواجه می‌باشد،‌ رقم قابل توجهی است.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/364730/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وضعیت کتابخانه‌های عمومی برای نابینایان

صادرات کفش نمدی از قم با اروپا

آغاز اصلاح نقاط حادثه خیز محور راهجرد به سلفچگان

قم قهرمان مسابقات اسب سواری

آغاز اعزام زائران به حج عمره از سوم اردیبهشت

رکورد جابه‌جایی مسافر توسط راه‌آهن شکسته شد

کشف جسد سوخته داخل بشکه اسید

اقدام به خودکشی مرد جوان در متروی تهران

زباله گردها دختر تهرانی را دزدیدند

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

آمده ام بلکه نگاهم‌ کنی!

شعرخوانی دختر شیرین زبان

امدادرسانی هوایی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

دادستان کل کشور: پرونده قضایی برای بانوان بی‌حجاب تشکیل نمی‌شود

پاسخ ضرغامی به بحث گرانی ورودی موزه‌های ایران

50 درصد از 700 تن زباله تولیدی در قم قابلیت دفن مستقیم ندارند

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

کشف ماده مخدر از نوع تریاک در محور تهران قم

نگرانی از انباشت 20 میلیون تن پسماند ساختمانی در قم

استان قم ظرفیت خوبی در حوزه ورزش دارد

قم رکوردار آلودگی هوا / شاخص کیفی 19 شهر سالم و پاک ثبت شد

واکنش سازمان ثبت احوال به حذف نام پدر از کارت هوشمند ملی

‌زبان فارسی‌ را مدیون زبان متعادل سعدی هستیم

مهارت آموزی ورزشی 18 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در قم

تلفات بارندگی و سیل در پاکستان به حدود 100 تن رسید

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

دستور استاندار قم برای رسیدگی به مشکلات تیم‌های ورزشی

ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه‌های عمومی قم

جمعیت زیرپوشش تامین اجتماعی قم به 848 هزار و 381 نفر رسید

20 میلیون تن پسماند ساختمانی در قم انباشت شده‌است

زنگ هفته سلامت در قم نواخته شد

جمع آوری روزانه 700 تن زباله و پسماند خانگی در قم

امدادرسانی‌ نیروهای بسیج و سپاه در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فیلمی از لحظه انفجار مغازه عطرفروشی

حمله شرور قمه‌به دست به خودروی پلیس

امدادرسانی 112 روستا در سیستان و بلوچستان

‏ویدئویی از سرقت با خونسردی کامل و بدون ماسک از پارکینگ و انباری یک مجتمع

قتل راننده تاکسی ترکیه‌ای به دست مسافر ایرانی

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه در چند استان

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد