عصر قم

آخرين مطالب

آشنایی تیم ایده‌های خلاق حوزه فرهنگ با الگو و روش‌های سرمایه گذاری و ارتباط با سرمایه گذار علمی

آشنایی تیم ایده‌های خلاق حوزه فرهنگ با الگو و روش‌های سرمایه گذاری و ارتباط با سرمایه گذار
  بزرگنمايي:

عصرقم- حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در نشستی که با عنوان «تشریح الگو و روش های سرمایه گذاری و نحوه ارتباط با سرمایه گذار» و با حضور تیم ایده‌ای خانه خلاق و نوآوری اشراق وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری برای کسب و کارهای مختلف می‌تواند با استفاده از منابع مالی شخصی، وام‌های بانکی و سرمایه‌پذیری و جذب سرمایه‌گذاران محقق شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌پذیری، زمانی قابل اجراست که کسب و کار طراحی شده، آغاز به کار کرده و نیاز به توسعه داشته باشد، گفت: سرمایه بذری یکی از انواع سرمایه است که در آن مقداری سرمایه می‌دهیم و می‌خواهیم معادل چند برابر آن را دریافت کنیم.

وی با اشاره به نحوه ارزیابی ایده و تیم برای جذب سرمایه بذری، بیان کرد: در این مرحله باید ایده نوآورانه و قابل تجاری سازی بوده و تیم دارای ترکیب منطقی و کامل باشد همچنین باید تیم دارای قدرت تولید و توسعه محصول را داشته و برنامه آن برای تکمیل خط تولید و ورود به بازار منطقی و کامل باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی بررسی میزان رشد نمایی را از عوامل مهم در سرمایه گذاری برشمرد و تصریح کرد: شرکتی که مدل، بیزینس پلن و نقشه راه خود را نوشته است و برای یک سال آینده خود نیز برنامه ریزی دارد می‌بایست با آورده اولیه و بذرمایه مورد نیازش شروع به کار نماید. شتاب دهنده های شرکت های مالی برای تأمین آورده اولیه تیم‌هایی را جذب کرده و به هرکدام از آن ها سرمایه‌های خردی ارائه می‌دهند تا آرام آرام کسب و کار مورد نظر راه اندازی شود. از این به بعد است که توجه سرمایه گذاران به شرکت نوبنیان جلب می گردد.

وی با تأکید بر وجود ابهام در نوآوری‌ها افزود: ابهام و احتمال در مورد آینده نوآوری ها جزئی از آن هاست. با توجه به این اصل، می بایست شرکت مدنظر با سرمایه بذری آغاز به کار کرده و پس از مدتی به فرآیند تولید و حضور در بازار رسیده، چرخه درآمدی آن شکل گرفته و آن گاه اوجمان آن محاسبه شود تا به سرمایه گذاران ارائه گردد.

وی با بیان اینکه باید بتوان تصویری واضح از آینده شرکت و سرمایه ای که قرار است سرمایه گذار بیاورد، برای او ترسیم شود، گفت: سرمایه بذری باید به تکمیل خط تولید محصول، تست و پایلوت آن، فراهم آوردن مقدمات تولید تکثیرپذیر، ورود به بازار و جذب بلوک اول مشتریان و همچنین شکل گیری گردش مالی و درآمد اختصاص یابد.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی تعیین دقیق همه اقدام‌هایی که باید انجام شود را از مهمترین توافقات لازم بین سرمایه گذار و سرمایه پذیر برشمرد و اظهار کرد: تعیین مدت زمان برای انجام امور، تعیین بلوک اول مشتریان، برآورد دقیق اعتبار مورد نیاز، تعیین مراحل و مقدار اعتبار در هر مرحله و تعیین جایگاهی که پس از انجام امور استارت آپ به آن می‌رسد، از دیگر توافقات لازم بین سرمایه گذار و سرمایه پذیر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اهمیت وضوح برنامه ریزی کسب و کار و آینده سرمایه برای سرمایه گذاران، عنوان کرد: برای جذب سرمایه لازم است تمام اضلاع کسب و کار و آینده سرمایه‌ای که می چ‌خواهیم استفاده کنیم برای سرمایه گذار به صورت کاملاً واضح و روشن تبیین گردد.   

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق گفت: تجهیزات و منابع ضروری، دستمزدها، تبلیغات و بازاریابی و همچنین خدمات جاری و عمومی از مهمترین هزینه هایی است که از محل اعتبار سرمایه بذری باید تأمین شود.

وی ادامه داد: پس از جذب سرمایه بذری، وارد مرحله سرمایه پذیری ورود به بازار می‌شویم؛ در این مرحله به کمک یک کارگزار تخصصی بیرونی به ارزشیابی شرکت پرداخته و فضا را برای خرید سهام تا سقف 30 درصد را برای سرمایه گذار فراهم می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی عضویت سرمایه گذار در هیأت مدیره شرکت را از دیگر اقدامات لازم در مرحله سرمایه پذیری ورود به بازار برشمرد، گفت: ارزشیابی استارت آپ‌ها بر مبانی مختلفی همچون هزینه‌های تمام شده، محصولات مشابه، کشش بازار و رقابت و همچنین بر اساس میزان درآمد می‌تواند انجام شود.

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق بیان کرد: رشد نمایی هر استارت آپی می‌بایست 10 تا 50 برابر باشد. از ویژگی‌های استارت آپ‌ها این است که پس از استارت با شتاب بالایی رشد کرده و به سوددهی بالا می‌رسند.

وی ضمن تأکید بر جنبه های اجتماعی کسب و کارها به عنوان یکی از عوامل جذب سرمایه گذاران افزود: اگر یک کسب و کار بتواند تعداد نفر بیشتری را روی کار آورد و یا تعداد مخاطبان بیشتر و جایگاه و تأثیر اجتماعی بالاتری داشته باشد، می تواند در جذب سرمایه گذار نیز موفق تر عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی یادآور شد: اگر شرکت نتواند به تعهداتش نسبت به سرمایه گذار عمل نماید، آن گاه راه‌های مختلفی برای خروج از این وضعیت در پیش روی او و سرمایه گذار قرار می‌گیرد. راه هایی همچون انحلال شرکت یا بخشش همه یا بخشی از سرمایه بذری و تعیین جریمه از روش‌هایی است که در این شرایط اجرایی می گردد. تعیین شرط در زمان انعقاد قرارداد بین سرمایه‌گذار و صاحب شرکت نیز می‌تواند راهکاری برای شرایط ضرردهی باشد.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/364319/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

تقویم و اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف

روستای فردو از افتخارات استان قم است

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

اجتماع مردم قم در حمایت از اجرای طرح حجاب و عفاف

اگر این علائم را در چشم دارید نگران باشید

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم

پورعباس: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

لحظات حساس از نجات نوزاد سه روزه توسط اپراتور هلال احمر

رادان: تمام آبرویمان را برای دین و ارزش‌های اسلامی می‌گذاریم و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم