عصر قم

آخرين مطالب

هدایت منابع بانکهای خصوصی درمسیر تولید تاصادرات 34 میلیون دلارکالا از قم اقتصادی

هدایت منابع بانکهای خصوصی درمسیر تولید تاصادرات 34 میلیون دلارکالا از قم
  بزرگنمايي:

عصرقم- پرداخت 90 درصد مطالبات گندمکاران قمی، لزوم احصا  زیرساخت‌های لازم برای خدمات رسانی به زائران، اطلاع رسانی درخصوص  تسهیلات ارزان قیمت بافت‌های اطراف حرم مطهر ، تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گرفتن 2200 خانوار ساکن در محدوده حرم حضرت معصومه(س)‌، لزوم عملیاتی شدن مصوبات شهرک پردیسان،ساخت مستند 60 شهید فرمانده قم و تشکیل کمیته تحقیق درخصوص حادثه آتش‌سوزی در شهرک شکوهیه و جمع آوری 300 قلاده سگ ولگرد از دامشهر از دیگر اخبار هفته گذشته قم بود.

صدور 34 میلیون دلار کالا در خردادماه از گمرکات قم 

مدیرکل گمرکات قم گفت: در خردادماه سال جاری، 34 میلیون، 280‌ هزار و 742 دلار کالا توسط فعالان اقتصادی از طریق گمرکات این استان به کشورهای مختلف جهان صادر شد.

اسفندیار دریکوندی هفته گذشته  درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: این میزان صادرات در قالب تعداد 879 اظهارنامه و به وزن 45 هزار و 714 تُن از طریق گمرکات استان قم به کشورهای هدف صورت پذیرفته‌است.

وی گفت: حجم صادرات استان در خردادماه از نظر ارزش دلاری بیش از 139 و از نظر وزنی 187 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت.

وی با اشاره به تاثیرگذاری مثبت فعالیت‌های گمرکات قم در توسعه اقتصادی استان، افزود: درآمد کل گمرکات استان قم در خردادماه سال‌جاری نیز با 154 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال‌ قبل به رقم 467 میلیارد ریال رسید. 

لزوم هدایت منابع بانکهای خصوص در مسیری تولید و اشتغال

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: باید سازوکار مدونی جهت هدایت منابع سرشار بانک‌های خصوصی استان در مسیر اشتغال، تولید و توسعه در پیش گرفته شود.

محسن امیدیان در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن کرامت استانداری، با تاکید بر منابع قابل توجه بانکهای خصوصی قم یادآور شد: لازم است تا این بانکها جهت تامین مالی طرح های صنعتی، کشاورزی و گردشگری ورود نمایند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت استان هیچ علاقه ای برای ادامه حمایت از برخی تصمیمات اشتباه در استقرار صنایع آلاینده و پرآب‌بر ندارد، گفت: صنایع آلاینده آورده خاصی برای قم ندارد و از طرفی مشکلات شدید زیست محیطی برای استان بوجود آورده است.

لزوم عملیاتی شدن مصوبات در رابطه با شهرک پردیسان 

 استاندار قم گفت: طی یک ماه آینده، با برگزاری جلسه‌ای مصوبات در رابطه با شهرک پردیسان پیگیری و کار عملیاتی و اجرایی در این زمینه گزارش شود.

 سید محمدتقی شاهچراغی هفته گذشته در جلسه پیگیری مصوبات پردیسان در سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرک اظهار داشت: توقع این بود که مصوباتی که انجام شده‌است، خروجی آن دیده شود.  

وی با تاکید بر پیگیری مصوبات تصریح کرد: باید اقدام عملی و میدانی مصوبات دیده شود.

«شهرک پردیسان» در منطقه هشت شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از منطقه‌های شهرداری قم تبدیل شد و بیشتر واحدهای مسکن مهر در این منطقه ساخته شده ‌است. 

مناسب نبودن  پراکنش تعداد نانوایی‌ها در سطح شهر قم 

فرماندار قم نیز در این جلسه گفت: پراکنش تعداد نانوایی‌ها در سطح شهر قم مناسب نیست و در بعضی از مناطق تعداد نانوایی‌ها بیش از حد نرمال است و در برخی از منطقه‌ها به ویژه منطقه 8 (پردیسان) تعداد نانوایی‌ها متناسب با جمعیت نیست.

عباس ذاکریان با اشاره به بازدید میدانی خود از برخی از واحدهای نانوایی منطقه پردیسان افزود: سبک زندگی مردم در تهیه نان تغییر کرده‌است و صبح‌ها نانوایی‌هایی که بازدید کرده‌ام؛ همه آنان فعال، خلوت و نان آماده برای عرضه داشتند؛ ظاهرا مردم شب اقدام به تهیه نان می‌کنند که در این زمان نیز نانوایی‌ها محدودیت‌هایی دارند، از این‌رو نیازمند تغییر ساعت کار نانوایی‌ها هستیم.    

وی خاطرنشان کرد: سهمیه نانوایی‌هایی که به علت تخلف پلمب شده‌اند؛ به نانوایی‌های اطراف آنها داده می‌شود.

ساخت مستند 60 شهید فرمانده قم

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم گفت: در قالب دومین کنگره ملی شهدای استان قم، 60 مستند شهدای فرمانده استان در طول دوران دفاع مقدس در حال ساخت است.

سردار محمدرضا موحد درجلسه شورای اداری در سالن کرامت استانداری قم، با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان، اظهار داشت: این کنگره آبان ماه سال جاری بعد از حدود سه سال تاخیر بخاطر ویروس همه گیر کرونا برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: تولید و نصب سردیس شهدا توسط شهرداری قم، نامگذاری کوچه و معابر به اسامی شهدا، تولید 100 عنوان کتاب تا پایان شهریورماه جاری، بهره برداری از چند بوستان شهری به اسامی شهدا، ساخت 60 مستند ویژه شهدای فرمانده، تولید یک قطعه موزیک، برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی و عقیدتی وغیره به همین منظور در دست انجام است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت فیلم سینمایی و سریال شهید مهدی زین الدین، اهدای تابلوفرش شهدای استان به خانواده شهدا، اجرای هفتگی برنامه دلیرستان، تولید آلبوم عکس و غیره نیز در قالب این کنگره بصورت مستمر در دست اقدام است.

حائز شرایط شدن  61 هزار متقاضی درطرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: در این استان حدود 132 هزار متقاضی در سامانه نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند که تاکنون 61 هزار و 652  متقاضی حائز شرایط شده اند.

محمد صادقی هفته گذشته درگفت و گویی افزود: از میان افراد حائز شرایط، برای 25 هزار و 739 متقاضی افتتاح حساب انجام شده است که 18 هزار و 279 تن از آنان آورده اولیه را واریز کرده اند.

وی در خصوص فازهای ثبت نامی در استان قم توضیح داد: در فاز یک، چهار هزار و 919 تن در سال 98؛ در فاز پنجم، 22 هزار و 944  متقاضی در خرداد 1400 و در فاز ششم یعنی طرح نهضت ملی مسکن 92 هزار و 729 متقاضی نام نویسی کرده‌اند.

تشکیل کمیته تحقیق درخصوص حادثه آتش‌سوزی در شهرک شکوهیه 

استاندار قم با صدور پیامی ضمن همدردی با خانواده‌های داغدیده در حادثه آتش‌سوزی یکی از واحدهای صنعتی شهرک شکوهیه از تشکیل کمیته ویژه تحقیق درخصوص این حادثه خبر داد.

در پیام سید محمد تقی شاهچراغی که هفته گذشته نسخه‌ای از آن دراختیار ایرنا قرار گرفت، آمده‌است: ضایعه اندوهبار درگذشت تعدادی از تلاش گران عرصه تولید استان بر اثر حادثه آتش سوزی یکی از واحدهای شهرک صنعتی شکوهیه موجب تاسف و تاثر عمیق گردید. 

دربخش دیگری ازاین پیام آمده‌است:‌یقینا آنچه می‌تواند التیام و تسکینی بر آلام خانواده‌های داغدیده باشد، بررسی دقیق علل حادثه و رسیدگی فوری به قصور و تقصیر احتمالی می‌باشد. 

پیام ادامه یافته است: معاون محترم سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری به عنوان مسئول کمیته ویژه تحقیق ، مسئولیت دارد با همکاری دستگاه های مرتبط ، ضمن پیگیری روند درمان مجروحان، دلایل بروز این حادثه ناگوار و وجود هر گونه سهل انگاری احتمالی را گزارش نمایند.بی گمان این عزیزان مصداق واقعی "الکاد لعیاله کالمجاهد فی سبیل‌الله" بودند و امیدوارم با اتخاذ تدابیر و تمهیدات ایمنی لازم، دیگر شاهد بروز چنین وقایع غمباری در واحدهای تولیدی استان نباشیم.  

پرداخت 90 درصد مطالبات گندمکاران قمی 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون 90 درصد مطالبات گندمکاران این استان پرداخت شده‌است.

سعید محمدی هفته گذشته درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در همین رابطه تاکنون 10 هزار تن گندم در قالب یکهزار و 300 محموله به مراکز خرید تضمینی استان تحویل شد.
وی تاکید کرد: ارزش کل گندم‌های خریداری شده، بیش از یکهزار میلیارد ریال است که نوددرصد این مبلغ به حساب گندمکاران گرامی استان واریز شده‌است.

جمع آوری 300 قلاده سگ ولگرد از دامشهر  

فرماندار شهرستان قم گفت: پس از وقایع تلخ اخیر و مرگ دو کودک به علت حمله سگ های ولگرد، 300 سگ بلاصاحب و ولگرد از سطح شهرک دامشهر قم جمع آوری شد.

عباس ذاکریان در حاشیه بازدید از دامشهر قم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به این که جمعه گذشته ضرب الاجل یک هفته‌ای برای جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب و ولگرد از سطح دامشهر قم داده بودیم برای پیگیری مصوبات از منطقه بازدید به عمل آمد.

وی عنوان کرد: روند جمع آوری سگ‌های ولگرد و بدون صاحب اکنون در دامشهر به خوبی پیگیری می‌شود و تعداد قابل توجهی از آنهاجمع آوری شده و به محل سایت نگهداری شهرداری قم منتقل شده‌اند.

تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گرفتن 2200 خانوار ساکن در محدوده حرم حضرت معصومه(س)‌

 مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر با اشاره به محدوده 470 هکتاری اطراف حرم حضرت معصومه گفت: 2 هزار و 200 خانوار ساکن در این محدوده، جز سه دهک اول و تحت پوشش دو نهاد حمایتی کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی قرار دارند.

 میلاد امینی هفته گذشته در جلسه بررسی بافت اطراف حرم حضرت معصومه اظهار داشت: در کمیسیون ماده پنج استان، 470 هکتار محدوده در اطراف حرم حضرت معصومه شناسایی و مصوب شده و مبنای ورود و عملیات اجرایی این صندوق نیز در این محدوده 470 هکتاری می‌باشد.

وی افزود: اگر نیاز است که محدوده بلافصل حرم، افزایش یا کاهش پیدا کند، این موضوع در اختیار کمیسیون ماده پنج است، و اختیاری است که در سفر هیات دولت به استان به استاندار و ستاد بازآفرینی شهری استان تفویض شده‌است.

لزوم اطلاع رسانی برای تسهیلات ارزان قیمت بافت‌های اطراف حرم مطهر 

 استاندار قم با اشاره به اختصاص تسهیلات ارزان قیمت برای بافت‌های اطراف حرم حضرت معصومه (س) گفت: خانوارهایی که در این محدوده سکونت دارند باید در جریان ارائه این تسهیلات قرار بگیرند.

"سید محمدتقی شاهچراغی" در جلسه بررسی بافت اطراف حرم حضرت معصومه طی سخنانی افزود: مطابق گفته مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر، تعداد 2 هزار و 200 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام و بهزیستی استان در محدوده 470 هکتاری اطراف حرم زندگی می‌کنند که از این تعداد یکهزار خانوار مالک ساختمان و بقیه مستاجر می‌باشند.

استاندار قم با اشاره به ارائه 6 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ چهار درصد توسط این صندوق به این خانوارها که عمدتا جز دهک‌های اول تا سوم محسوب می‌شوند گفت: متاسفانه این خانوارها از این تسهیلات اطلاعی ندارند و این به ضعف مجموعه‌ ما باز می‌گردد.

لزوم احصا  زیرساخت‌های لازم برای خدمات رسانی به زائران

 فرماندار قم با بیان اینکه بخشی از نارضایتی‌های موجود در خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران حضرت معصومه به دلیل کمبود زیرساخت‌هاست گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز باید احصا و به مجموعه مدیریت استان نیز منتقل و با هماهنگی، از ظرفیت‌ها بیشترین استفاده را ببریم.

عباس ذاکریان هفته گذشته در جلسه ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر شهرستان قم، ویژه اعیاد قربان و غدیر در تالار امام رضا (ع) فرمانداری افزود: بعضا در یک مناسبت بیش از 200 هزار خودرو وارد شهر قم می‌شود و چون مقصد حداقل 10 درصد این خودروها حرم حضرت معصومه و هسته مرکزی شهری است، ما زیرساخت لازم برای توقف و استقرار این تعداد خودرو را نداریم.

وی یادآور شد: ظرفیت پارکینگ موجود در اطراف حرم مطهر، حداکثر 6 هزار دستگاه خودرو است.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/360231/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

تقویم و اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف

روستای فردو از افتخارات استان قم است

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

اجتماع مردم قم در حمایت از اجرای طرح حجاب و عفاف

اگر این علائم را در چشم دارید نگران باشید

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم

پورعباس: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

لحظات حساس از نجات نوزاد سه روزه توسط اپراتور هلال احمر

رادان: تمام آبرویمان را برای دین و ارزش‌های اسلامی می‌گذاریم و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم