عصر قم

آخرين مطالب

غول های صنعتی قم رغبتی برای حمایت از ورزش قهرمانی ندارند ورزشی

غول های صنعتی قم رغبتی برای حمایت از ورزش قهرمانی ندارند
  بزرگنمايي:

عصرقم- رضا بمانی، مدیر کمیته فوتسال قم، در نشست بررسی مشکلات نماینده لیگ برتری فوتسال قم که در دفتر خبرگزاری ایسنا برگزار شد، عنوان کرد: هر استانی را به لحاظ ورزشی به یک نام می‌شناسند و قم نیز ورزش فوتسال معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: فوتسال برآیند ورزش استان قم است و ظرفیت بزرگی برای قم ایجاد کرده است به همین خاطر رئیس سابق فدراسیون فوتبال به قم پیشنهاد کرده بود که قم پایگاه قهرمانی فوتسال شود و بودجه‌ای ویژه به آن اختصاص یابد.

وی با تأکید بر اینکه قم در همه ادوار لیگ برتر فوتسال حضور مستمر داشته و هیچ‌گاه این حضور قطع نشده است، گفت: تنها استانی هستیم که در همه رده‌های سنی فوتسال در بالاترین سطح حضور داریم که این امر ظرفیتی بزرگ ایجاد کرده است و سبب شده که مربی تیم ملی فوتسال بیان کند که از محله نیروگاه قم چندین تیم ملی می‌توان ایجاد کرد.

مدیر کمیته فوتسال قم بیان کرد: ظرفیت نیروی انسانی قم در فوتسال سبب شده است وقتی سال گذشته چند روز شروع به مسابقات تیم بسته شد باز هم در بازی‌های ابتدایی توانست پیروز شود؛ اما امسال کار به جایی رسیده است که ابتدایی‌ترین نیازها برای حضور در لیگ برتر فوتسال را نداریم.

وی اضافه کرد: زمانی که اعلام کردند تیم را از استان خارج می‌کنند مخالفت کردیم؛ زیرا اگرچه به لحاظ مادی این تیم سرمایه یک شخص است اما سرمایه استان هم هست و برای آن زحمت کشیده شده و امکانات قم این تیم را بالا آورده است.

بمانی بابیان اینکه مسئولین استانی بیان کردند که وظیفه ما کمک به تیم‌های ورزشی نیست، اظهار کرد: این نگاه باعث می‌شود که هر کسی وارد ورزش استان می‌شود بعد از مدتی خسته شود و برود.

وی با اشاره به اینکه شیمیدر مشکل مادی ندارد اما به دلیل بی‌توجهی‌ها تصمیم به خروج از استان را گرفته است، گفت: نهادهای قدرت در قم احتیاجی به ورزش ندارند به همین خاطر نگاه حاشیه‌ای به ورزش دارند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید به نخبگان شهرشان در همه رشته‌ها توجه کنند، ادامه داد: کسانی که در ورزش هم به موفقیتی می‌رسند نخبه هستند؛ در جویبار اگر حسن یزدانی برای هر جایگاهی کاندید شود بدون نیاز به تبلیغ، رأی اول است اما در استان ما به دلیل اینکه نیاز به ورزش ندارند توجه هم نمی‌کنند به همین خاطر باید به قدری از ورزشکاران حمایت کنیم تا در مراکز قدرت حضور پیدا کنند تا به ورزش استان توجه شود.

وی بابیان اینکه معاونت فرهنگی شورای شهر سابق گفته بود ما به ورزش قهرمانی کاری نداریم و از ورزش همگانی حمایت می‌کنیم، افزود: وقتی این فرد در دور بعد رای می‌آورد متوجه می‌شویم که نگاه مردم سیاست زده و حزبی است و مردم نیز به بعد اجتماعی، فرهنگی ورزشی توجه ندارند.

مدیر کمیته فوتسال قم بابیان اینکه در دنیا ورزش یک نهاد قدرتمند است، اظهار کرد: 16 روز به مسابقات است تیم استان قم اسم ندارد در حالی که اگر کسی دلسوز باشد سکوت نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه فوتسال باعث می‌شود هزاران جوان به سالن بیایند و انرژی روحی و روانی خود را تخلیه کنند و به سمت ورزش بروند، گفت: همه دیدارهایی که با استاندار انجام شده است در حد معاونت‌ها بوده است.

بمانی بابیان اینکه انسان‌های توانمند در قم هم توجهی به ورزش ندارند، اضافه کرد: مدتی قبل در تلویزیون با حضور خیرین استانی گل‌ریزانی برای آزادی زندانیان برگزار شد که کار بسیار خوبی است؛ اما بهتر است کاری کنیم که این افراد به زندان نیافتند.

وی ادامه داد: نمی‌گوییم که برای آزادی زندانیان کار نکنند اما باید دو بعد در کنار هم باشند؛ زیرا اگر هزینه‌ها مدیریت شود بسیاری از معضلات اجتماعی کاهش میابد اما متأسفانه همیشه به جای پیشگیر به دنبال درمان هستیم و همین دیدگاه نیز سبب شده است که خیرین کمک به ورزش را مهم ندانند.

مدیر کمیته فوتسال قم عنوان کرد: زمانی در حمایت از ورزش چالش ایجاد می‌شود که بیان می‌کنند که هر تیمی باید بتواند خودش را اداره کند در حالی که در سطح لیگ برتر فوتبال نیز چنین چیزی وجود ندارد.

وی بابیان اینکه تیم‌های فوتسال به اسم خصوصی هستند اما از ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: ظرفیت قانون یعنی اگر صنعتگری می‌خواهد وام بگیرد بیان شود اگر به ورزش کمک کنید در اولویت قرار می‌گیرید.

بمانی اضافه کرد: بزرگ‌ترین جامعه ورزشی استان قم برای فوتسال است اما یک سالن اختصاصی فوتسال در قم وجود ندارد و این در حالی است که همه رشته‌ها سالن اختصاصی دارند و اداره کل نیز بیش از 70 سالن دارد.

وی ادامه داد: همه مسابقات فوتسال در سالن شهید حیدریان انجام می‌شود اما این سالن به بخش خصوصی اجاره داده می‌شود و آن فرد نیز برای سودآوری در آن کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کند و تیم‌ها برای برگزاری مسابقات مجبور به پرداخت هزینه سالن می‌شوند که این امر هزینه‌های تیم را افزایش می‌دهد.

مدیر کمیته فوتسال قم با اشاره به اینکه شهرداری‌ها در بسیاری شهرها تیم داری می‌کنند اما در قم می‌گویند که شهردار نگاه ورزشی ندارد، بیان کرد: شهردار یک شهر نگاه می‌کند مسئولین استانی از او چه می‌خواهند.

وی با اشاره به حضور پررنگ استان کرمان در فوتبال و فوتسال گفت: استان کرمان از ظرفیتی به نام مس استفاده می‌کند در حالی که مس نیز خصوصی نیست و در استان قم نیز معدن منگنز را داریم که می‌گویند بزرگ‌ترین معدن منگنز خاورمیانه است.

بمانی ادامه داد: شرکت‌های آلاینده باید برای سلامت شهر دو درصد هزینه کنند و ذوب‌آهن و سپاهان نیز با استفاده از همین ظرفیت در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند در حالی که در استان قم با وجود شرکت‌ها و صنعت‌های آلاینده متعددی که وجود دارد از این ظرفیت استفاده نمی‌شود.

مدیر کمیته فوتسال قم یادآور شد: اگر از شیمیدر نیز حمایت می‌شد می‌توانست از ظرفیت آن در فوتسال نیز بهره برد و از ظرفیت تماشاگرهای فوتسال نیز برای بسکتبال آن استفاده کرد.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/359932/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف برگزار می شود

همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می شود

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

تقویم و اوقات شرعی پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم

واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا

اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود

همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

13 خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد

استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم

بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور

همایش ملی پیاده روی بانوان در 21 اردیبهشت ماه قم برگزار می شود

مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد

عوامل موثر در زایمان زودرس

آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند

رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

میز تحریریه| توضیحات معاون شهرداری قم درباره ترافیک تقاطع میدان سپاه

آخرین تمرینات بلندقامتان جوان قم برای حضوری در لیگ برتر

پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم

مونوریل قم پس از 10 سال وقفه از سر گرفته می‌شود

رئیس سازمان سنجش: اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند

هشدار زرد هواشناسی؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده

محاکمه پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده

آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران

رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

آیت الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم

فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد

گردنه «تته» کردستان پس از 5 ماه بازگشایی شد

دادستان کل کشور: طرح نور با همین جدیت و قاطعیت استمرار خواهد داشت

تصاویری از تخریب و ریزش چند خانه بر اثر آبگرفتگی در کاشان