عصر قم

آخرين مطالب

اختصاص 10میلیارد تومان برای حل مشکل عشایر تا کاشت گیاهان مقاوم در قم اجتماعی

اختصاص 10میلیارد تومان برای حل مشکل عشایر تا کاشت گیاهان مقاوم در قم
  بزرگنمايي:

عصرقم- احیای 64 واحد راکد صنعتی قم ،آغاز عملیات چهار خطه کردن محور پردیسان- ورجان ، کشت 200 هکتار "تریتیکاله" در قم، 90 هزار قمی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن ، رفع تصرف حدود 9 هزار متر مربع اراضی دولتی، راه اندازی مترو در اولویت مدیران شهری، تالاب‌ها با قطع حقابه‌ها به تهدیدهای بالقوه تبدیل شده‌است، پرداخت 40 میلیارد ریال مصوبات سفر رئیس جمهوری به کشاورزی،گسترش صنعت در قم با ایجاد واحدهای پاک ،اختصاص 10 میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهوری به دانشگاه حضرت معصومه(س) و افتتاح ورزشگاه 4500 نفری پردیسان قم در نیمه اول سال آینده از اخبار ماه گذشته قم است.

اختصاص 10 میلیارد تومان برای حل مشکل عشایر

استاندار قم با حضور در سازمان امور عشایر ایران با عباس پاپی‌زاده رییس این سازمان دیدار و پیرامون مسایل و موضوع‌های مرتبط با عشایر قم از جمله موافقت با اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار مازاد بر بودجه 1401 برای حل مشکلات حوزه آب و راه، گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

 سید محمدتقی شاهچراغی در این دیدار با بیان اینکه عمده مشکلات عشایر قم مساله تامین آب و راه است، گفت: استان قم دارای 220 روستا است که 50 روستا با مشکل آب مواجه هستند و از این تعداد پنج روستا مربوط به عشایر است.

وی با اشاره به اینکه 300 خانوار عشایری در استان قم زندگی می کنند، خاطرنشان کرد: با تامین یک کامیون تانکردار می توانیم مشکل تامین آب این خانوارها را برطرف کنیم.

 صادرات 50 میلیون دلار کالا از قم در فروردین و اردیبهشت ماه

مدیرکل گمرکات قم گفت: آمار صادرات انجام شده از طریق گمرکات استان طی فروردین و اردیبهشت‌ماه سال‌جاری فراتر از 50 میلیون دلار به ثبت رسیده‌است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 110 درصد رشد را نشان می‌دهد.

اسفندیار دریکوندی ماه گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: بر اساس آمار طی مدت یاد شده 64 هزار و 143 تُن کالا در قالب یک‌هزار و 183 اظهارنامه به ارزش 50 میلیون و 531 هزار و 824 دلار از طریق گمرکات استان قم به کشورهای مورد نظر صادر شده‌است.

اشتغالزایی 6 هزار و 550 نفر در بخش صنعت قم طی سالجاری

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: بر اساس هدف‌گذاری انجام شده برای افزایش فرصت‌های شغلی در بخش‌های تولیدی مطابق با سند اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، امسال برای 6 هزار و 550 نفر در بخش‌های صنعتی قم فرصت اشتغال فراهم می‌شود.

اکبر ابدالی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به این که طرح‌های مورد نظر سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم در سال‌جاری تاثیر مثبت قابل توجهی درموفقیت برنامه‌های توسعه اقتصادی استان دارد، بیان کرد: این تعداد فرصت شغلی در بخش صنعت قم با حضور پررنگ فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌ گذاری بیش‌از 26 هزار میلیارد ریال ایجاد خواهد شد. 

وی ادامه داد: درحال حاضر 329 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در استان قم موجود است که بهره‌برداری از آن‌ها علاوه بر گسترش ظرفیت‌های اقتصادی استان در بخش تولید، می‌تواند برای 10‌ هزار و 500 نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کند.

اختصاص 10 میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهوری به دانشگاه حضرت معصومه(س)

استاندار قم، با اشاره به اینکه در سفر رییس‌جمهوربه این استان، 25 میلیارد تومان به دانشگاه حضرت معصومه(س) اختصاص یافت، گفت: از این رقم، 10 میلیارد تومان آن پرداخت شده و بقیه آن نیز در مرحله پیگیری است.

سید محمدتقی شاهچراغی در حاشیه بازدید از دانشگاه حضرت معصومه(س) قم در گفت‌وگویی اظهار داشت: با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی توافق کرده‌ایم که بقیه این اعتبار را، در سال جاری پرداخت کنند.

افتتاح ورزشگاه 4500 نفری پردیسان قم در نیمه اول سال آینده 

مدیرکل ورزش و جوانان قم با بیان این که مبلغ 250 میلیارد ریال از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان برای تکمیل ورزشگاه 4500 نفری پردیسان قم واریز شد گفت: این ورزشگاه نیمه اول سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

ابراهیم سانی‌خانی ماه گذشته در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سفر آیت الله رئیسی به قم برکات خوبی از جمله پرداختن به موضوع ورزشگاه 4500 نفری پردیسان داشت که این طرح چندین سال متوقف و اقدام مناسبی برای آن انجام نشده‌بود.

وی افزود: کل تخصیص طرح احداث ورزشگاه 4500 نفری پردیسان از سفر رئیس جمهور 700 میلیارد ریال است که مرحله به مرحله آزاد می‌شود و با تکمیل هر فاز مراحل بعدی واریزی تکمیل می‌گردد.

تناسب نداشتن طراحی خطوط ریلی قم با نیازهای روز

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه طراحی خطوط ریلی شهر قم برای نیازهای روز شهر مناسب نیست گفت: با توجه به اینکه کلید خطوط ریلی شهر قم از دهه 80 زده شد، طراحی آن متناسب با شرایط امروز نمی‌باشد.

 سید محمد حسین دهناد  ماه گذشته در جلسه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم که در محل کارگاه دپو مترو قم برگزار شد افزود: در مورد خط A مترو قم محدودیت تامین ناوگان داریم و مراحل اجرایی مرحله دوم خط A نیز در دستور کار است.

جلوگیری از گسترش بیابان‌ در قم با کاشت گیاهان مقاوم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم گفت: اجرای عملیات جلوگیری از گسترش سطح بیابان‌ها در استان با استفاده از کشت گیاهان مقاوم به تنش‌های محیطی و کم‌آبی در مناطق مستعد بیابان شدن، در حال پیگیری است.

محمد شعاعی درحاشیه بازدید جمعی از اصحاب رسانه‌ استان قم از طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی در شهرستان جعفرآباد این استان، اظهار داشت: قم به سمت بیابان شدن پیش می‌رود و عوامل انسانی موجب تشدید این روند شده‌، بنابراین لازم است هرچه سریع‌تر برای مقابله با این پدیده اقدام‌های عملی مورد نیاز همچون افزایش سطح زیر کشت گیاهان مقاوم در مناطق مستعد بیابان شدن،‌ انجام شود.

اعطای تسهیلات به دامداران، مرغداران و آبزی‌پروران قم

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:دامداران و مرغداران و آبزی‌پروران فعال جهت دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی می‌شوند.

 محمد رضا حاجی رضا  ماه گذشته درگفت وگویی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها، جهت حمایت از تولیدکنندگان دام و طیور استان قم تسهیلات سرمایه درگردش حمایت نهاده‌های دام و طیور و آبزی‌پروری با عاملیت بانک کشاورزی قم ابلاغ گردیده‌است.

وی افزود: به این منظور متقاضیان این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به سامان سیتا به نشانی cita.maj.ir  درخواست خود را ثبت کنند و پس از ثبت نام  به جهاد کشاورزی شهرستان یا مراکز جهاد کشاورزی بخش ها  به شعب بانک کشاورزی معرفی خواهند شد.

 کشت 200 هکتار "تریتیکاله" در قم 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: گیاه "تریتیکاله" که با شرایط آب‌وهوایی قم سازگاری دارد و جایگزینی مناسبی برای جو است، در سطح 200 هکتار از مزارع استان کشت می‌شود.

محمد علی سلامی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: یکی از مشکل‌هایی که در زمینه تولید علوفه مورد نیاز دامداران داریم در مزارع جو استان است به خاطر آنکه جو با وجود آنکه محاسن زیادی که برای تولید علوفه دارد اما در برابر بیماری‌ها، آفات و سرما حساس است و این عوامل موجب کاهش سطح تولید این محصول در قم می‌شود.

وی با اشاره به این که 24 هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت جو است، افزود: در مورد جو هر گونه بذر که  در مزارع استان استفاده کردیم باز هم نسبت به عوامل یاد شده آسیب‌پذیر بود،  به همین خاطر به دنبال استفاده از گیاه تریتیکاله (که استفاده از آن در دنیا مرسوم است و خواص جو را دارد)، همراه با کشت جو در استان هستیم.

آغاز عملیات چهار خطه کردن محور پردیسان- ورجان 

 مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: یکی از مطالبات جدی مردم استان اجرای طرح تعریض و چهار خطه کردن محور پردیسان- ورجان است که به زودی این پروژه وارد فاز عملیاتی می‌شود.

 محمد صادقی  اظهار داشت: با استقرار دولت سیزدهم محور پردیسان- ورجان به دلیل آن که مسیر اتصال قم به منطقه گردشگری استان است و از آنجا که از مطالبات 12 ساله شهروندان بوده در اولویت استان قرار گرفت و با پیگیری‌های استاندار قم و اداره کل راه و شهرسازی ، این پروژه در سفر رییس جمهور به قم مطرح شد و خوشبختانه از جمله مصوبات سفر نیز بوده‌است.

وی با اشاره به این که این محور 28 کیلومتر خواهد بود، ادامه داد: در فاز اول این طرح، با توجه به اولویت مسیر، قطعه پردیسان- ورجان به طول 13 کیلومتر چهار خطه می شود که امیدواریم تا پایان سال تکمیل شود.

90 هزار قمی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن 

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: تاکنون افزون بر130 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در این استان ثبت نام کردند که پیش بینی می‌شود 90 هزار نفر از آنان واجدشرایط باشند.

محمدصادقی  در جلسه شورای مسکن در سالن جلسات استانداری قم، با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح نهضت ملی مسکن، بیان کرد: در محدوده شهری تاکنون مکان‌یابی 42 هکتار زمین دولتی جهت احداث  5 هزار و  172 واحد مسکونی انجام شده‌است.

وی ادامه داد: الحاق اراضی 653 هکتار زمین دولتی نیز جهت ساخت 41 هزار واحد مسکونی نیز نهایی شده‌است.

غیرقانونی بودن خرید و فروش امتیاز واحدهای طرح نهضت ملی مسکن  

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: هرگونه خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن و سایر طرح‌های حمایتی تامین مسکن و زارت راه و شهرسازی ازطریق ثبت‌نام کنندگان در طرح‌ها، مشاورین املاک، افراد راه‌های مختلف ممنوع بوده و می‌تواند منجر به ابطال ثبت‌نام اولیه وحذف ازطرح‌ها شود.

 داود طلوعی اظهار داشت: براساس دستورالعمل‌های ارسالی از سوی وزارت راه و شهرسازی هرگونه خرید یا فروش امتیاز واحدهای طرح نهضت ملی مسکن غیرقانونی است.

احیای 64 واحد راکد صنعتی قم 

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم از برنامه استان برای احیای 64 واحد راکد صنعتی تا پایان سال جاری خبر داد.

 روح الله ابراهیمی ماه گذشته دردومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم در سالن کرامت استانداری قم با بیان اینکه 2 هزار و 785 قرارداد صنعتی در استان قم ثبت شده‌است، خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی شکوهیه از نظر وسعت و اشتغال و واحدهای مستقر بزرگترین شهرک صنعتی استان محسوب می‌شود.

گسترش صنعت در قم با ایجاد واحدهای پاک 

رییس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: توسعه فعالیت‌های صنعتی در قم مطابق سند آمایش سرزمین استان و همچنین اسناد ملی بالا دستی با اولویت ایجاد واحدهای پاک پیگیری می‌شود.

جواد ناطق  در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در همین رابطه به دنبال استقرار صنایع پاک، کم‌آب‌بر و با فناوری پیشرفه و برتر در شهرک‌های صنعتی قم هستیم تا علاوه بر دستاوردهای اقتصادی همچون افزایش سطح تولید محصولات و اشتغالزایی برای استان، ملاحظه‌های محیط زیستی نیز در این خصوص رعایت شود.

540 میلیارد ریال مصوبات سفر رئیس جمهوری به کشاورزی  

روابط عمومی استانداری قم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در اجرای مصوبه‌های سفر دی‌ماه پارسال رئیس جمهور به استان، 540 میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های کشاورزی و توسعه زیرساخت‌های این حوزه اختصاص پیدا کرده است.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تشکیل کمیته پیگیری مصوبه‌های سفر رئیس جمهوری به قم، سه هزار و 950 میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های کشاورزی استان تصویب شد. 

در ادامه خاطرنشان شده است: با پیگیری‌های صورت گرفته، مبلغ 540 میلیارد ریال از این میزان اعتبار به طرح های این بخش تخصیص یافته است، همچنین در سفر دولت برای احیا و مرمت 50 قنات استان 250 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود که 70 میلیارد ریال از آن تخصیص داده شده است.

انتقاد استاندار از عدم تامین حقابه‌های زیست محیطی قم

استاندار قم ضرورت تامین حقابه‌های زیست محیطی را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از مشکلات مهم در مساله حقابه‌ها این است که طی سالهای اخیر سهم استانی قم از این منابع همواره به دلایل مختلف کاهش پیدا کرده‌است.

سیدمحمدتقی شاهچراغی ماه گذشته در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه در سالن کرامت استانداری، با اشاره به افزایش روزهای ناسالم هوای استان از ابتدای سالجاری بیان داشت: لازم است تا در کنار منشا خارجی گرد و غبار نسبت به مدیریت و بهبود وضعیت کانونهای داخلی تولید گرد و غبار تدبیر درستی انجام گیرد.

پیگیری ایمن‌سازی جاده‌ها و نقاط حادثه‌خیز قم 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت: ایمن‌سازی محورها و نقاط حادثه‌خیز استان شناسایی شده و در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار داشته و با جدیت در دست پیگیری و اقدام است.

 ابراهیم معتمدی در سومین جلسه کمیسیون مدیریت ایمنی و حمل ونقل راه های استان با اشاره به افزایش حجم تردد ها و سفر به قم در  تعطیلات نیمه خرداد  و فصل تابستان تصریح کرد: نقش پلیس و حضور کارشناسان فنی برای بررسی کارشناسی موارد خطر زا در راههای استان و  ایمن سازی جاده های پرتردد استان بسیار با اهمیت است.

تالاب‌ها با قطع حقابه‌ها به تهدیدهای بالقوه تبدیل شده‌است

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: با خشکسالی مستمر و قطع حقابه‌های زیست محیطی، تالاب‌های این استان که می‌تواند فرصتی ارزشمند برای ما باشد، به تهدیدی بالقوه تبدیل شده‌است.

سید رضا موسوی مشکینی ماه گذشته در سخنانی با اشاره به شرایط خاص اکولوژیکی استان قم، خاطرنشان کرد: قم با وجود شرایط نامناسب آبی، خشکسالی و وسعت اندک جغرافیایی، توان تحمل بارگزاری بیش از حد صنعتی و جمعیتی حال حاضر را نداشته و همین امر سبب بروز مشکلاتی شده که سلامت مردم را با مخاطره مواجه کرده است.

احداث 80 هزار واحد مسکونی در قم 

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: بر اساس برآورد اولیه 80 هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در این استان احداث خواهد شد که برای 40 هزار واحد آن تاکنون زمین تامین شده‌است.

محمد صادقی در این زمینه افزود: طبق آخرین گزارش از سامانه طرح نهضت ملی مسکن  131 هزار متقاضی در سامانه نام‌نویسی کرده‌اند که تاکنون 55 هزار متقاضی واجد شرایط شناخته شده و از این تعداد 28 هزار متقاضی به بانک معرفی شده‌اند.

 راه اندازی مترو در اولویت مدیران شهری 

استاندار قم، راه اندازی طرح قطار شهری(مترو) قم را از ضروریات این شهر دانست و تاکید کرد: افتتاح طرح مترو در اولویت کاری مدیریت شهری قرار دارد. 

سید محمدتقی شاهچراغی ماه گذشته با حضور در سازمان برنامه و بودجه کشور و جلسه شورای عالی فنی، اهمیت طرح قطار شهری قم و ضرورت رسیدگی به مشکلات مربوط به افتتاح فاز اول و توسعه متروی قم را مورد اشاره قرار دارد.

رفع تصرف حدود 9 هزار متر مربع اراضی دولتی

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: هشت هزار و 750 مترمربع اراضی دولتی با کاربری زراعی و تجاری در نیمه خرداد ماه جاری دراین استان رفع تصرف شد.

محمد صادقی اظهار داشت: یگان حفاظت از اراضی دولتی این اداره کل در آخرین اقدام خود، با انجام سه ماموریت،  حدود 9 هزار مترمربع اراضی دولتی در محدوده بلوار غدیر قم و شهر کهک را با اجرای حکم، رفع تصرف کرد.

بهره برداری از طرح بهسازی محور روستایی راهجرد قم 

رئیس اداره راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم گفت: با اعتباری افزون بر 7 میلیارد ریال، طرح بهسازی محور روستایی راهجرد، به طول 700 متر اجرا شد و به بهره برداری رسید.

 محمد معارف‌وند درخصوص بازه زمانی اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از طرح بهسازی محورروستایی راهجرد اعلام کرد: باتوجه به پیگیری‌های به عمل آمده مسئولان امر و همت جهادی مجموعه عوامل اجرایی، این پروژه طی بازه زمانی کمتر از 10 روز اجرا شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

توانایی قم در اجرای پایلوت مدیریت یکپارچه شهری 

 استاندار قم با اشاره به توانمندی شورای اسلامی شهر و شهرداری گفت: قم ظرفیت‌های لازم در 2 بخش زیرساخت‌ها و نیروی انسانی را برای اجرای پایلوت مدیریت یکپارچه شهری دارد.

 سید محمدتقی شاهچراغی در دیدار پرویز سروری رییس شورای عالی استان‌ها، ارتقای جایگاه شوراهای اسلامی و ایجاد مدیریت یکپارچه شهری را یکی از خواسته‌ها و برنامه‌های مد نظر دولت انقلابی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: شهر قم باوجود تعداد بالای جمعیت در شهر، می‌تواند به ‌عنوان پایلوت این موضوع در کشور انتخاب شود.

تسریع در ساماندهی گلزارهای شهدای قم 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ساماندهی گلزارهای شهیدان استان گفت: این ساماندهی در سالجاری باید با جدیت و سرعت بیشتری صورت گیرد.

 ابراهیم معتمدی ماه گذشته در جلسه‌ کارگروه ساماندهی گلزارها و یادمان شهیدان استان که در سالن بقیه‌الله استانداری برگزار شد اظهار داشت: برای اجرای طرح‌های بهسازی و ساماندهی گلزارهای شهیدان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفته است و در قالب مصوبه‌های کارگروه پیگیری و اجرایی خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/359422/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

تقویم و اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف