عصر قم

آخرين مطالب

صدور 58 جواز تاسیس صنعتی تا ضرورت گسترش صنایع تبدیلی درقم اقتصادی

صدور 58 جواز تاسیس صنعتی تا ضرورت گسترش صنایع تبدیلی درقم
  بزرگنمايي:

عصرقم- ثبت 8518 سند ازدواج درقم، سطح ذخیره‌سازی گندم در قم برای بیش‌ از نیاز چندماه است، پلمب یک واحد صنعتی آلاینده در شهرک محمودآباد ، ضرورت مدیریت عملکرد میزان مصرف آب در واحدهای صنعتی،تولید پنج درصد پسماند قم دربخش‌های، تخصیص 250 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی بقاع امامزادگان چهل اختران،تامین ناوگان معضل اساسی افتتاح قطار شهری، آزادی  43 زندانی به همت ستاد دیه و ضرورت مدیریت عملکرد میزان مصرف آب در واحدهای صنعتی از دیگر اخبار هفته گذشته قم است.

صدور 58 جواز تاسیس صنعتی 

 رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: طی دو ماه فروردین‌ و اردیبهشت سال‌جاری 58 جواز تاسیس ایجادی و توسعه‌ای در بخش صنعت استان صادر شد.

اکبر ابدالی هفته گذشته  بیان داشت: طی دوماهه یاد شده تعداد 51 فقره جواز تاسیس ایجادی با 10 هزار و 515 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و پیش بینی اشتغالزایی برای یکهزار و 209 نفر و همچنین هفت فقره جواز تاسیس توسعه‌ای (توسعه واحدهای موجود) با 958 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای 216 نفر صادر شده‌است.

وی افزود: در مجموع تعداد کل جواز تاسیس موجود استان 2 هزار و 77 مجوز با پیش بینی اشتغالزایی برای 50 هزار و 985 نفر و سرمایه‌گذاری 504 هزار و 922 میلیارد ریال می‌باشد که این شاخص بیانگر میل و رغبت به سرمایه گذاری جدید در استان است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت تعداد 14 فقره پروانه بهره برداری ایجادی با پنج هزار و 416 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای 421 نفر و تعداد هفت فقره پروانه بهره برداری توسعه ای با 485 میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای 49 نفر صادر شده‌است.

ضرورت سودآوری بیشتر بخش کشاورزی قم با گسترش صنایع تبدیلی 

 رییس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به این ‌که در زمینه تولید بسیاری از کالاهای کشاورزی به‌ویژه محصولات دامی دارای جایگاه برتر در کشور هستیم، گفت: در همین راستا با ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی و فرآوری این محصولات در داخل استان، سودآوری فعالیت‌های کشاورزی را افزایش می‌دهیم.

محمد رضا حاجی رضا   بیان کرد: این که محصولات کشاورزی و دامی در قم تولید شود اما مراحل فرآوری آن‌ها در خارج از استان صورت گیرد و سود حاصل از این کار برای کشاورزی قم نباشد،‌ روند صحیحی نیست و باید با ایجاد پر تعداد واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی در استان، این مساله به سرعت اصلاح شود.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی در قم که دارای موقعیت خاص جغرافیایی در مرکز کشور بوده و به عمده‌ بازارهای مصرف نزدیک است، گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به فعالیت در این بخش سودآور اقتصادی خواهد بود.

لزوم نظام مسائل روستاهای قم 

معاون استاندار قم‌ خواستار تهیه نظام مسائل روستاهای قم شد و گفت: مشکلات اولویت‌دار روستاهای استان باید توسط بخشداران احصاء و ارائه شود.

 ‌ابراهیم معتمدی هفته گذشته در جلسه قرارگاه آبرسانی به روستاهای استان تهیه نظام مسائل روستاهای قم را پیش نیاز برنامه‌ریزی برای حل آنها دانست و ابراز داشت: بایستی روستا به روستا، مشکلات اولویت دار بررسی و در راستای جذب اعتبارات و پیگیری های بعدی تدوین شوند.

وی راه روستایی، آب، برق و گاز را از جمله مسائل مهم بخش‌های استان عنوان کرد و ادامه داد: شرکت‌های خدماتی باید با همکاری شهرداری و بخشداریها، توسعه  شبکه‌های انرژی در مناطق روستایی استان را تسریع کنند.

ضرورت صرفه‌جویی 10 درصدی مصرف آب 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: با توجه به مساله خشکسالی در سال‌های اخیر، برای عبور بدون تنش آبی در فصل تابستان امسال، لازم است که مردم صرفه‌جویی 10 درصدی در زمینه مصرف آب داشته باشند.

حسن بختیاری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر، به افزایش دمای هوا و افزایش مصرف آب و برق اشاره و بیان کرد: امیدوار هستیم با همکاری و صرفه جویی همه مردم از تابستان گرم امسال که منجر به افزایش مصرف در حوزه آب و برق شده است، با موفقیت عبور کنیم.

وی تصریح کرد: خشکسالی در سال‌های اخیر شرایط را محدود و مدیریت آب استان را دچار تنش کرده و ضروری است تا همه مردم با صرفه‌جویی در مصرف، ما را در ارایه خدمات پایدار در بخش تامین آب یاری کنند.

لزوم مدیریت عملکرد میزان مصرف آب در واحدهای صنعتی 

 استاندار قم، با اشاره مساله کم‌آبی گفت: ضرورت دارد که در نحوه چگونگی استفاده و نیز مدیریت عملکرد در میزان مصرف آب در واحدهای صنعتی برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد.

سید محمدتقی شاهچراغی هفته گذشته در چهارمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سال جاری در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری افزود: کشور دچار مشکل کم‌آبی است و باید در رابطه با تخصیص آب به واحدهای صنعتی راهکار ایجاد شود.

وی ادامه داد: در این زمینه شرکت های آب و فاضلاب ، برق و گاز؛ یک بازنگری روی مصرف فعلی واحدهای صنعتی انجام دهند و اصلاح نظام توزیع در این زمینه در واحدهای صنعتی صورت بگیرد و در یک زمان مشخص این مساله تعیین تکلیف شود.    

آزادی 43 زندانی به همت ستاد دیه 

مدیر نمایندگی ستاد دیه قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون 43 زندانی به همت ستاد دیه این استان آزاد شده‌اند که 40 نفر آقا و سه نفر خانم بوده‌اند.

رضا مرادی پور  افزود: از این تعداد، سه نفر دیه غیرعمد، 35 نفر بدهکاران مالی، یک نفر مهریه و چهار نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه زندانی بوده‌اند.
وی اضافه کرد: کل بدهی این 43 نفر، 32 میلیارد ریال بود که با برگزاری جلسات صلح و سازش، مبلغ هفت میلیارد و 600 میلیون ریال آن از شکات تخفیف گرفته شد.
وی ادامه داد: چهار میلیارد و 600 میلیون ریال توسط خانواده زندانیان، سه میلیارد و 100 میلیون ریال وام قرض‌الحسنه، 14 میلیارد ریال کمک بلاعوض و الباقی نیز از طریق اعسار تامین شده‌است. 

تامین ناوگان معضل اساسی افتتاح قطار شهری 

معاون بهره‌برداری سازمان قطار شهری قم گفت: فاز نخست خط یک مترو قم از دو ماه گذشته آماده انجام تست گرم و سرد است و تمام تجهیزات بهره‌برداری نهایی شده و هم اکنون تامین قطار و ناوگان مشکل و معضل اساسی افتتاح قطار شهری است.

سید امید خداشناس هفته گذشته در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از رونداجرایی پروژه قطار شهری قم، افزود: پروژه خط یک مترو قم به طول 14.8 کیلومتر از مسجد مقدس جمکران تا انتهای خیابان امامزاده ابراهیم در 14 ایستگاه در حال اجراست.

وی ادامه داد: تامین ناوگان و واگن های قطار شهری در کل کشور بر عهده دولت است که بدلیل مباحث مربوط به تحریم و انتقال ارز و مسائلی از این دست شاهد کندی در تامین ناوگان هستیم.

تخصیص 250 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی بقاع امامزادگان چهل اختران قم

 رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نیاز طرح ساماندهی بقاع متبرک امامزادگان چهل اختران قم به اعتبارات دولتی گفت: 250 میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت برای این طرح اختصاص یافته است.

روح الله امرالهی با اشاره به جلسه اخیر اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با نماینده تام الاختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم و اعضای هیات امنای حرم امامزادگان موسی مبرقع و چهل اختران (ع) ابراز داشت: در این جلسه پیشنهادهای خوبی از سوی طرفین ارائه و توافق هایی با اوقاف انجام شد در حالی که برخی پیشنهادات هیات امنای امامزادگان بیشتر از موضوعات مورد توافق بود.

وی در ادامه با اشاره به این که برای اجرای طرح سه طرف همکاری وجود دارد توضیح داد: احداث پارکینگ با مدیریت شهری و اجرای صحن با اداره کل راه و شهرسازی استان قم و احداث شبستان ها نیز با هیات امنای امامزادگان چهل اختران و اوقاف استان است.

تولید پنج درصد پسماند قم در بخش‌های استان 

معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست قم با بیان اینکه پنج درصد زباله تولیدی در این استان برای بخش‌هاست گفت: پسماند تولیدی در بخش‌ها باید انبارش شود و پس از تفکیک و کاهش حجم به سایت زباله انتقال پیدا کند، چراکه این شیوه مدیریت پسماند منفعت اقتصادی زیادی به همراه دارد.

 سید احمد شفیعی هفته گذشته  درجلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان قم در تالار امام رضا (ع) فرمانداری با تاکید بر سودمند بودن پسماند افزود: برخی‌ها پسماند را زباله و بی‌اهمیت می‌بینند، همه موادی که مصرف می‌کنیم در نهایت با یک فاصله زمانی تبدیل به پسماند می‌شود و چیزی از بین نمی‌رود.

وی یادآور شد: تنها در حوزه مصالح ساختمانی کشور بالغ بر 120 میلیون تُن زباله تولید و با یک بازه زمانی به نخاله‌ تبدیل می‌شود.

سطح ذخیره‌سازی گندم در قم برای بیش‌ از نیاز چندماه است

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: سطح ذخیره‌سازی گندم در قم برای تهیه آرد و پخت انواع نان‌های مورد مصرف مردم، همیشه برای بیش‌از نیاز چند ماه استان است.

سعید محمدی  بیان کرد: وضعیت تامین آرد برای نانوایی‌های استان در شرایط مطلوبی است و به صورت پیوسته آرد لازم برای تهیه انواع نان‌های مورد نیاز مردم قم در خود استان تولید و در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای عملیات نصب کارت‌خوان‌های هوشمند در نانوایی‌های قم، افزود: با اجرایی شدن کامل این طرح خرید نان از نانوایی‌های استان تنها با استفاده از کارت‌های بانکی قابل انجام است البته هیچ تفاوتی در قیمت نان صورت نمی‌گیرد.

پلمب یک واحد صنعتی آلاینده در شهرک محمودآباد 
رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست قم گفت: یک واحد آلاینده ذوب فولاد درشهرک صنعتی محمودآباد این استان پس از صدور اخطاریه های لازم و عدم اقدام مؤثر برای کاهش و رفع آلودگی، با دستور قضایی پلمب شد.

علی احمدی هفته گذشته در سخنانی اظهار داشت: واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و دیگر نقاط استان، به صورت منظم و مستمر در تمامی ساعات شبانه روز با حضور کارشناسان این اداره کل مورد کنترل و پایش قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به فعالیت برخی از واحدهای صنعتی آلاینده در سطح استان، خاطرنشان کرد: برخی از این واحدهای آلاینده در جهت راه‌اندازی و ایجاد سیستم‌های کنترل آلودگی، اقدامات مثبت و مؤثری انجام داده‌اند، اما تعداد اندکی نیز به دلایل گوناگون، توانایی کنترل آلودگی مجموعه‌های خود را ندارند.

وی گفت: این اداره‌کل در راستای مقابله با تخلفات واحدهای آلاینده صنعتی و صیانت از حقوق مردم، پس از ارائه گزارش‌های کارشناسی مبنی بر وجود آلودگی‌های زیست محیطی، اخطارهای لازم با اعلام مهلت مناسب جهت رفع آلودگی در چند نوبت برای آنها صادر می‌شود.

ثبت 8518 سند ازدواج در قم 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک قم گفت: سال گذشته 8 هزار و 518 سند ازدواج در 63 دفتر ازدواج این استان تنظیم و ثبت شد.

 علی جوانی هفته گذشته  در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: پارسال تعداد سه هزار و 706 سند طلاق نیز در 23 دفتر طلاق استان قم تنظیم شد.

وی با اشاره به عملکرد سال گذشته اداره ثبت اسناد قم و مقایسه با سال 99، بیان کرد: سال گذشته تعداد 52 هزار و 387 برگ مالکیت سند تک برگ در این استان صادر شد که تعداد 4 هزار و 962 سند تک برگی مربوط به املاک دولتی، اراضی ملی و مرتعی بوده و با رشد 408 درصدی نسبت به سال 99 همراه بود.

وی افزود: 504 هزار هکتار اراضی ملی و مرتعی به نام دولت جمهوری اسلامی تثبیت و سند مالکیت صادر شده است؛تعداد 720 سند تک برگی نیز به نام موقوفات استان صادر شده که نسبت به سال 99، رشد 94 درصدی داشته است.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/359204/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

سیلاب به 30 رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هزینه 570 میلیارد تومانی تملک در منطقه7 شهرداری قم

تولید روزانه 120 تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود

درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها

پیروزی دلسوختگان قم شانس صعود را زنده نگه داشت

من پیر فنا بدم جوانم کردی

مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو مثل منی برف...

پیروزی نماینده فوتسال قم در مرحله نهایی لیگ یک

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله