عصر قم

آخرين مطالب

صنعت قم در مدار جذب سرمایه و اشتغالزایی قرار گرفته‌است اقتصادی

صنعت قم در مدار جذب سرمایه و اشتغالزایی قرار گرفته‌است
  بزرگنمايي:

عصرقم- در همین رابطه استاندار قم با اشاره به این که تمرکز استان بر صنعت، کار و اشتغال است، تاکید کرد: طی چند ماهی که از دوره جدید مدیریت استان می‌گذرد، بیشترین تمرکز اقتصادی بر بخش‌های یادشده بوده و بر ادامه این روند تاکید داریم.

سید محمدتقی شاهچراغی بیان داشت: ما از همان روز اولی که آمدیم، اعلام کردیم که اگر کاری از ما بر می‌آید، انجام می‌دهیم تا شاهد رشد و توسعه هرچه بیشتر استان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مصوبه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع استان باید تعیین تکلیف شود گفت: در توسعه شهرک‌های صنعتی، اولویت با کسانی است که زمین به آنها واگذار شده‌است.

شاهچراغی گفت: استان قم با داشتن شهرک‌ها و نواحی صنعتی شاخص از شهرهای صنعتی قابل دفاع در کشور است، اکثریت صنایع مستقر درقم ، کوچک و متوسط می‌باشد.

وی با اشاره به حجم بالای سرمایه گذاری انجام شده در بخش صنعت قم و افزایش تعداد واحدهای تولیدی، افزود: اکنون شهرک‌های صنعتی قم با مشکل کمبود کارگر روبه‌رو هستند.

وی با بیان این که مشکل‌های حوزه کارگری در استان قم بسیار اندک است، ادامه داد: با وجود برخی مشکل‌ها، چالش و معضل جدی در حوزه تولید و کارگری استان قم وجود ندارد و مسئولان استانی نسبت به رفع مشکل‌های احصا شده آمادگی دارند.

 

صنعت قم در مدار جذب سرمایه و اشتغالزایی قرار گرفته‌است

 

58 جواز تاسیس صنعتی امسال در قم صادر شد

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم در این خصوص گفت: طی دو ماه فروردین‌ و اردیبهشت سال‌جاری 58 جواز تاسیس ایجادی و توسعه‌ای در بخش صنعت استان صادر شد.

اکبر ابدالی بیان داشت: طی دوماهه یاد شده تعداد 51 فقره جواز تاسیس ایجادی با 10 هزار و 515 میلیارد ریال سرمایه گذاری و پیش بینی اشتغالزایی برای یکهزار و 209 نفر و همچنین هفت فقره جواز تاسیس توسعه ای (توسعه واحدهای موجود) با 958 میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای 216 نفر صادر شده‌است.

وی افزود:درمجموع تعداد کل جواز تاسیس موجود استان 2 هزار و 77 مجوز با پیش بینی اشتغالزایی برای 50 هزار و 985 نفر و سرمایه‌گذاری 504 هزار و 922 میلیارد ریال می‌باشد که این شاخص بیانگر میل و رغبت به سرمایه گذاری جدید در استان است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت تعداد 14 فقره پروانه بهره برداری ایجادی با پنج هزار و 416 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای 421 نفر و تعداد هفت فقره پروانه بهره برداری توسعه ای با 485 میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای 49 نفر صادر شده‌است.

ابدالی اعلام کرد: در مجموع تعداد 2 هزار و 337 فقره پروانه بهره‌برداری با اشتغالزایی62 هزار و 132 نفر و سرمایه گذاری 97 هزار و 618 میلیارد ریال در استان موجود است که ظرفیت بالای بخش‌ صنعت استان برای جذب سرمایه‌گذاران را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به این که روند جذب سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به انجام فعالیت‌های صنعتی در قم مطابق اسناد بالادستی تدوین شده در این حوزه همچون سند آمایش سرزمین است، بیان داشت: برای توسعه فعالیت‌های صنعتی در قم به موضوع ظرفیت‌های محیط زیستی توجه ویژه‌ای داریم و در همین راستا در مساله جذب سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت تولیدی در این استان، همان طور که بارها تاکید کردیم از حضور طرح‌های صنعتی پاک، پیشرفته و کم‌آب‌بر استقبال می‌کنیم.

 

صنعت قم در مدار جذب سرمایه و اشتغالزایی قرار گرفته‌است

 

صنعت در قم با ایجاد واحدهای پاک گسترش می‌یابد

 رییس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم پیرامون این موضوع گفت: توسعه فعالیت‌های صنعتی در قم مطابق سند آمایش سرزمین استان و همچنین اسناد ملی بالا دستی با اولویت ایجاد واحدهای پاک پیگری می‌شود.

جواد ناطق بیان کرد: در همین رابطه به دنبال استقرار صنایع پاک، کم‌آب‌بر و با فناوری پیشرفه و برتر در شهرک‌های صنعتی قم هستیم تا علاوه بر دستاوردهای اقتصادی همچون افزایش سطح تولید محصولات و اشتغالزایی برای استان، ملاحظه‌های محیط زیستی نیز در این خصوص رعایت شود.

وی با اشاره به برنامه‌های اقتصادی استان درحوزه‌ صنعت، افزود: راهبرد سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عمق بخشیدن به فعالیت‌های صنعتی در استان است و در این ارتباط افزایش سطح کیفیت تولید محصولات با نگاه به شرایط زیست محیطی خاص قم در اولویت قرار دارد.

وی با بیان این که سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم در کنار محیط زیست است، ادامه داد: پروانه بهره‌برداری برای انجام فعالیت‌های صنعتی در قم با اجازه محیط زیست استان صادر خواهد شد و حتی برای صدور جواز صنعتی نیز با نظر محیط زیست اقدام می‌شود.

ناطق گفت: حساسیت بالایی نسبت به استقرار صنایع پاک در شهرک‌های صنعتی استان قم داریم و در جذب سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در حوزه تولید محصولات صنعتی و حمایت از آنان ، این نکته را ملاک عمل قرار دادیم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دقیق برای توسعه فعالیت‌های صنعتی دانش‌بنیان در استان قم، افزود: برای حمایت مادی و معنوی از صنعتگران و استقرار صنایع پیشرفته در قم از همه ظرفیت‌های استان استفاده خواهیم کرد.

در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/359066/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آتش سوزی در شرق تهران با 6 کشته

اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

قتل مرد جوان با 37 ضربه چاقو به‌خاطر یک میلیارد در قلهک

پیش‌بینی بارش پراکنده در قم

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

آسمان مال من است

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

انفجار کپسول گاز در شرق تهران با 6 کشته

تایم لپس بارش باران سیل آسا در دبی

آموزش و پرورش: احکام رتبه‌بندی 100 هزار معلم بازنشسته سالهای 1400 تا 1402 اصلاح شد

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

آسمان قم امروز پنجشنبه 30 فروردین صاف تا کمی ابری است

بالگرد اورژانس استان تهران جان دو نفر را در اتوبان تهران-قم نجات داد

پورعباس: در سال 1402 به هیچ عنوان تقلب سازمان یافته‌ای به ثمر ننشست

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه حج بسیار سنگین است

انفجار کپسول گاز در پایانه شرفق تهران با 6 کشته

لحظه نجات 7 نفر که در سیل کنارک گرفتار شده بودند

منطقه زیبای پامنار خوزستان

سیل و آبگرفتگی در 8 استان جنوبی کشور

اورژانس هوایی فرشته نجات خانم 72 ساله شد

بازداشت دختر 11 ساله ای که فروشنده لباس را به قتل رساند

زمین گرد است!

برگزاری «همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

همایش بزرگداشت دکتر زهرا شجاعی 13 اردیبهشت در قم برگزار می شود

ثبت ویدیویی از حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ خراسان رضوی

رئیس سازمان سنجش: شبکه‌های زیرزمینی عده‌ای را اجیر می‌کنند تا سر جلسه آزمون غایب باشند‌

بالگرد اورژانس قم به کمک کودک 5ساله رفت

کتاب؛ ابزاری برای ایجاد رزومه یا عکس یادگاری

مرور مهم‌ترین اخبار روز چهارشنبه 29 فروردین 1403 قم

وضعیت خیابان‌های دبی بعد از سیل

دزدی میلیاردی از خانه 2 مهاجر در برج لاکچری نیاوران

دستگیری تعدادی از متهمان سایبری کنکور؛ دریافت بالغ بر 100 هزار تتر از داوطلبان

رکورد بارش در سیستان‌وبلوچستان شکسته شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

برگزاری دوره آموزشی زیورآلات دستی در قم

وضعیت جوی قم در 24 ساعت آینده

جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد

تصاویر هوایی از مناطق سیل‌زدۀ دشتیاری بلوچستان

پورعباس: آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود

شعر خوانی دختر شیرین زبان

صفحه نخست روزنامه‌های قم پنجشنبه 30 فروردین ماه 1403

راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

پلمب 80 گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم /برخی گاراژدارها از زباله گردها سوءاستفاده می‌کنند

ادعای جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است

ادامه امدادرسانی بی وقفه به متاثرین از سیلاب سیستان و بلوچستان

آخرین وضعیت لایحه حجاب از زبان معاون رئیس جمهور