عصر قم

آخرين مطالب

14 عکاس برگزیده دوسالانه عکس هنرمندان قم شدند سیاسی

14 عکاس برگزیده دوسالانه عکس هنرمندان قم شدند
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم ـ ایرنا ـ 14 عکاس به عنوان برگزیدگان در دو بخش «آزاد» و «قم» در قالب «مجموعه‌عکس»، «تک‌عکس» و «عکاسی موبایلی»؛ از دهمین دوره دوسالانه عکس هنرمندان قم؛ موفق به کسب نشان افتخار انجمن عکاسان استان قم، دیپلم افتخار و جایزه نقدی شدند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط‌عمومی دهمین دوره دوسالانه عکس هنرمندان قم، امیرعلی میقانی، پژمان مولایی و بهمن عزیزی در بخش «مجموعه‌عکس قم»؛ رضا رمضانی، سجاد حیات‌پور و راضیه اخلاقی در بخش «تک‌عکس آزاد»؛ اعظم نجفعلی زاده، حمید عابدی و محمد محسن‌زاده در بخش «تک‌عکس قم»؛ سیده مریم صمدی، اکبر لطفی و جواد طهماسبی در بخش «عکاسی موبایلی آزاد» و مهدی جعفری و محبوبه رضایی در بخش «عکاسی موبایلی قم» تجلیل شدند.
تمام برگزیده ها در بخش های مذکور، به صورت هم‌تراز معرفی شدند و هیات داوران در بخش «مجموعه‌عکس آزاد» این دوسالانه، هیچ فردی را به عنوان برگزیده معرفی نکرد.
طی این تقدیرها، تعدادی از برگزیدگان با اشاره به سوم خردادماه، چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر، با ادای احترام به مقام والای شهدا، از جمله شهیدان هشت سال دوران دفاع مقدس، امنیت و آرامش امروز را مرهون رشادت های رزمندگان اسلام و شهدا دانستند و بر پیروی از سیره شهیدان تاکید کردند. 
اهدای نشان افتخار انجمن عکاسان به استاندار قم
به پاس حمایت‌های سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم، در آیین اختتامیه دهمین دوره دوسالانه عکس هنرمندان قم، نشان افتخار و کارت عضویت افتخاری انجمن عکاسان استان قم، به وی اعطا شد.
ابوالقاسم مقیمی معاون هماهنگی امور زایرین استاندار قم، نشان افتخار و کارت عضویت افتخاری انجمن عکاسان استان قم را به نمایندگی از استاندار قم دریافت کرد.
همچنین، این نشان و کارت عضویت افتخاری؛ به تعداد دیگری از مدیرانی که از دهمین دوره دوسالانه عکس هنرمندان قم حمایت و پشتیبانی کرده اند، اعطا شد.
از «حسین مظاهری تهرانی»، «رضا رحیمی‌تنها»، «مجید ایرانی»، «سید حسین بحرینی»، «سید عمار محمدی»، «امیرمسعود عربشاهی»، «حسین یاراحمدی» و «مهدی مهدوی‌راد» به عنوان پیشکسوتان و یا فعالان عرصه هنر عکاسی قم نیز تقدیر به عمل آمد.
شرکت 124 عکاس با 2هزار اثر در دهمین دوسالانه عکس هنرمندان قم
دبیر دهمین دوسالانه عکس هنرمندان قم نیز در آیین اختتامیه که در تالار مجتمع فرهنگی شهید سید مرتضی آوینی و همزمان با سوم خرداد، چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر (روز مقاومت، ایثار و پیروزی) برگزار شد، گفت: 124 هنرمند عکاس، بیش از 2هزار اثر به دبیرخانه این دوسالانه ارسال کردند.
ابراهیم سلیمانی افزود: این دوسالانه با برگزاری نمایشگاه در 2 بخش «قم» و «آزاد» انجام شد که در بخش «قم» از منویات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب استفاده شده است.
وی از استاندار قم و نیز نهادهایی که از این دوسالانه حمایت های معنوی و مادی داشته اند، تقدیر کرد و گفت: این دوسالانه توسط انجمن عکاسان قم با همکاری استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، حوزه هنری، شهرداری، شورای اسلامی شهر قم و نگارخانه فرهنگ برگزار ‌شده است.
وی با بیان اینکه حمایت از رویدادهای فرهنگی از جمله این دوسالانه لزوما حمایت مادی نیست و حمایت معنوی نیز بسیار مهم است، افزود: در این زمینه برخی از دستگاه ها، نسبت به برگزاری این رویداد فرهنگی بی توجهی نشان دادند. 
سلیمانی درباره نحوه برگزاری دوسالانه مذکور اعلام کرد: در این رویداد فرهنگی 124 عکاس (53 خانم و 71 آقا) از قم و از استان های دیگر کشور با بیش از 2هزار اثر شرکت کردند.
وی افزود: در مجموع 180 اثر از 50 هنرمند عکاس در قالب «تک‌عکس»، «مجموعه‌عکس» و «عکاسی موبایلی» در 2 بخش «قم» و «آزاد» در 2 نمایشگاه جداگانه در نگارخانه فرهنگ در معرض دید عموم قرار گرفت.
همچنین رییس انجمن عکاسان استان قم از انتشار کتاب عکس «قم 1400» خبر داد.
وی؛ مهدی توکلیان، مهدی کلانترزاده، مهدی مهدوی‌راد، امیر حسامی‌نژاد، حجت‌الله عطایی، امیرمسعود عربشاهی و ابراهیم سلیمانی را اعضای شورای سیاستگذاری این دوسالانه معرفی کرد و گفت: حسن گایینی، امیرمسعود عربشاهی، مهدی بهمنی، مونا نیکوگفتار و نسرین شیخ‌حسن هیات انتخاب این دوسالانه بودند.
وی افزود: سید عباس میرهاشمی، ساسان مویدی و محمد نوروزی از تهران و حجت‌الله عطایی و امیر حسامی‌نژاد از قم اعضای هیات داوری بودند و میثم باباخانی روابط‌عمومی و تبلیغات، محبوبه رضایی دبیرخانه و عباس منجمی گیلانی اطلاع‌رسانی این دوسالانه را برعهده داشتند. 
انقلاب اسلامی سبب‌ساز انقلاب عکاسی
نماینده شورای سیاستگذاری دهمین دوره دوسالانه عکس هنرمندان قم نیز گفت: فضای امروز هنر عکاسی در ایران به برکت انقلاب اسلامی، برای همه عکاسان مهیاتر و آسمان پرواز برای بال زدن هنرمند گشوده‌تر شده است.
مهدی توکلیان افزود: عکس به واسطه موهبتِ مستند بودن، برهه‌های خاصی از انقلاب را به تصویر می‌کشد و می‌توان گفت در دوران انقلاب بود که عکاسی مستند، دوباره متولد شد.
وی ادامه داد: البته نباید منکر عکاسی پیش از انقلاب شد؛ انقلاب اسلامی سبب انقلاب عکاسی شد و انقلاب، عکاسی فراموش شده را به جامعه بازگرداند، این خدمتی است که انقلاب اسلامی به عکاسی کرد و عکاسی هم متقابلا به آن خدمت کرده است.
وی گفت: به خوبی می‌دانیم که در جریان انقلاب اسلامی، برخی عکس‌ها تا چه میزان توانسته بودند، شور انقلابی ایجاد کنند و این همان قوه خلاقه‌ای است که می‌تواند در عالم هنر تاثیرگذار و منقلب‌کننده باشد.
توکلیان در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: نمی‌توانیم به نقش و جایگاه تعیین‌کننده «قم» به عنوان شهر مهم فرهنگی در ایران اسلامی بی‌توجه باشیم.
وی با اشاره به آثار عکاسی به‌جامانده از قم در دوران های مختلف تاریخی افزود: جهاد تبیین عکاسانه و هنرمندانه را اهل قم از دیرباز آغاز کرده و از این موضوع عقب نبوده اند.
وی ادامه داد: قم در زمره شهرهایی است که به لحاظ مجموعه عکس، در بخش های گوناگون از جمله دوران هشت سال دفاع مقدس، دارای بایگانی عکس غنی است.
توکلیان گفت: عکاسان در طول این سال ها تلاش کرده اند و نمونه بارز آن در دوران شیوع ویروس کرونا بوده است و «کروناگرافی» که عکاسان قمی انجام داده اند، گمان نمی کنم که در هیچ استان دیگری این گونه مجموعه عکس‌های ارزشمند در این موضوع تهیه شده باشد.
وی تصریح کرد: عکاسان «تاریخ مصور» هر دوره را ثبت می‌کنند و اینکه امروز در رویدادی به عنوان دوسالانه از عکاسان تقدیر می شود، نشان می‌دهد که عکاسان «تاریخ‌نگاری» کرده‌اند و به طور حتم نسل‌های آتی از این عکس‌ها استفاده خواهند کرد.
این پیشکسوت عکاسی و روزنامه‌نگار یادآور شد: نکته مهمی که در چندساله اخیر وجود داشت، این است که ظرفیت های هنر عکاسی برای همه مردم با وجود فناوری‌های نوین ملموس‌تر شد و دریافتند که «عکس» همچون یک «رسانه» است که در امر اطلاع‌رسانی می تواند نقش‌آفرینی کند.
آیین اختتامیه دهمین دوره دوسالانه عکس هنرمندان قم؛ با حضور ابوالقاسم مقیمی معاون هماهنگی امور زایرین استاندار قم، عباس ذاکریان فرماندار قم، جمعی از مسئولان فرهنگی استان و اصحاب هنر و رسانه استان برگزار شد.
نهمین دوره دوسالانه عکس هنرمندان قم در سال 1397 برگزار شد. 
برچسب‌ها
عکاسی دوسالانه عکاسی عکاس قم جایزه عکس

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/356247/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آمده ام بلکه نگاهم‌ کنی!

شعرخوانی دختر شیرین زبان

امدادرسانی هوایی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

دادستان کل کشور: پرونده قضایی برای بانوان بی‌حجاب تشکیل نمی‌شود

پاسخ ضرغامی به بحث گرانی ورودی موزه‌های ایران

50 درصد از 700 تن زباله تولیدی در قم قابلیت دفن مستقیم ندارند

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

کشف ماده مخدر از نوع تریاک در محور تهران قم

نگرانی از انباشت 20 میلیون تن پسماند ساختمانی در قم

استان قم ظرفیت خوبی در حوزه ورزش دارد

قم رکوردار آلودگی هوا / شاخص کیفی 19 شهر سالم و پاک ثبت شد

واکنش سازمان ثبت احوال به حذف نام پدر از کارت هوشمند ملی

‌زبان فارسی‌ را مدیون زبان متعادل سعدی هستیم

مهارت آموزی ورزشی 18 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در قم

تلفات بارندگی و سیل در پاکستان به حدود 100 تن رسید

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

دستور استاندار قم برای رسیدگی به مشکلات تیم‌های ورزشی

ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه‌های عمومی قم

جمعیت زیرپوشش تامین اجتماعی قم به 848 هزار و 381 نفر رسید

20 میلیون تن پسماند ساختمانی در قم انباشت شده‌است

زنگ هفته سلامت در قم نواخته شد

جمع آوری روزانه 700 تن زباله و پسماند خانگی در قم

امدادرسانی‌ نیروهای بسیج و سپاه در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فیلمی از لحظه انفجار مغازه عطرفروشی

حمله شرور قمه‌به دست به خودروی پلیس

امدادرسانی 112 روستا در سیستان و بلوچستان

‏ویدئویی از سرقت با خونسردی کامل و بدون ماسک از پارکینگ و انباری یک مجتمع

قتل راننده تاکسی ترکیه‌ای به دست مسافر ایرانی

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه در چند استان

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

◄ افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

روزانه 700 تن پسماند شهری در قم تولید می‌شود

ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه های عمومی قم

رشد 70 درصدی ساخت کلاس درس در قم

امدادگران آمریکایی در حال آزمایش لباس های جت گرانشی

گروگان‌گیری دختر 16 ساله در تهران

مشاهده 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه