عصر قم

آخرين مطالب

تمرکز مدیریت قم بر صنعت، کار و اشتغال تا لزوم توسعه صنایع فرهنگی سیاسی

تمرکز مدیریت قم بر صنعت، کار و اشتغال تا لزوم توسعه صنایع فرهنگی
  بزرگنمايي:

عصرقم- تشکیل کارگروه رصد میدانی پروژه‌های مصوب سفر رییس جمهوری ،  دریافت 700 میلیارد تومان از مصوبات سفر رییس جمهور به قم ، فرصت 45 روزه برای رفع موانع سرمایه گذاری ،‌ رشد 85 درصدی صادرات ،فعالیت 1030 واحد صنعتی در شهرک شکوهیه، فعال بودن 739 فقره کارت بازرگانی ،‌تسهیل شرایط حضور سرمایه گذاران خارجی، لزوم تعیین تکلیف پروژه مونوریل درسطح ملی ،اختصاص 129 میلیارد ریال اعتبار از مصوبات سفر رییس جمهور به طرح بهسازی محور قم - نیزار نشانگر توجه جدی مسئولان استان بر روند توسعه و عمران قم و لزوم سرمایه‌گذاری دربخش های مختلف بویژه صنعت و رفع مشکلات پیش روی آن می باشد. 

تمرکز مدیریت استان قم بر صنعت، کار و اشتغال 

استاندارقم گفت: طی شش ماهی که از دوره جدید مدیریت استان می‌گذرد، بیشترین تمرکز بر حوزه صنعت، کار و اشتغال بوده و بر ادامه این روند تاکید داریم.

سید محمدتقی شاهچراغی ماه گذشته درجلسه هم‌اندیشی با جمعی از کارآفرینان قم در محل یکی از واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی شکوهیه طی سخنانی اظهار داشت: ما از همان روز اولی که آمدیم، اعلام کردیم که اگر کاری از ما بر می‌آید، انجام می‌دهیم.

وی در ادامه خطاب به تولیدکنندگان استان خاطرنشان کرد: در کنار همه مشکل‌هایی که مطرح شد، بارقه‌هایی از امید نیز هست، که در صورت رفع موانع، شاهد رشد و توسعه استان باشیم.

رشد 85 درصدی صادرات قم در فروردین‌ 1401

مدیرکل گمرکات قم نیز دراین رابطه گفت: حجم صادرات این استان درفروردین‌ماه سال‌1401 نسبت به مدت‌ مشابه سال قبل از نظر وزن بیش از 85 درصد رشد داشته‌است.

اسفندیار دریکوندی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: درفروردین‌ماه سال‌جاری 27هزار و 219 تُن کالا از گمرکات قم در قالب 500 مورد اظهارنامه جهت حضور در بازارهای بین‌المللی به کشورهای هدف صادر شده‌است، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل 14هزار و 686 تُن بوده‌است.

وی افزود: همچنین ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات استان قم طی زمان یاد شده 19 میلیون و 150 هزار و 609 دلار به ثبت رسیده‌است، این رقم در مقایسه با میزان صادرات استان در فروردین‌ماه سال گذشته که 12 میلیون و 414هزار و 60 دلار بوده‌است بیش از 54 درصد رشد را نشان می‌دهد.

لزوم توسعه صنایع فرهنگی به جای صنایع آلاینده 

استاندار قم  همچنین با تاکید بر اینکه صنایعی که در قم شکل می‌گیرند باید مبتنی بر زیست بوم و اقلیم این استان باشند گفت: اصرار ما بر توسعه صنایع فرهنگی در این استان است.

وی ماه گذشته در جلسه هم‌اندیشی با دبیران تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان فعال دانشگاه‌های استان در تالار اندیشه دانشگاه قم، طی سخنانی اظهار داشت: ما وارث مجموع مشکل‌ها و مسائل تلمبار شده‌ای هستیم، همه تلاش و برنامه‌ریزی در استانداری به این سمت است که مسائلی که مطرح شده و یا می‌شود، را به استناد قانون حل کند.

فعالیت 1030 واحد صنعتی در شهرک شکوهیه 

 رئیس هیات مدیره شهرک صنعتی شکوهیه قم نیز دراین رابطه گفت: از یکهزار و 610 واحد صنعتی مجوز گرفته در این شهرک، ‌یکهزار و 30 واحد فعال و 150 واحد نیز غیر فعال می‌باشد.

حمیدرضا عالمی ماه گذشته درنشست هم‌اندیشی استاندار قم با کارآفرینان استان افزود: شهرک صنعتی شکوهیه از سال 1378 شروع به فعالیت کرد، و هم اکنون یکهزار و 265 هکتار را زیر پوشش دارد که حدود 795 هکتار آن صنعتی است.

وی با بیان اینکه بعد از 22 سال تاسیسات این شهرک فوق‌العاده فرسوده شده و دچار استهلاک‌های شدید است افزود: ایجاد بودجه خاص برای اصلاح زیرساخت‌ها موانع قانونی دارد.

آمادگی قم برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی 

استاندار قم دردیدار سفیر رومانی در ایران با اشاره به وجود فرصت‌ها و زمینه‌های مستعد سرمایه‌گذاری درقم گفت: آماده پذیرش و جذب سرمایه‌گذار خارجی دربخش های مربوط به احداث نیروگاه خورشیدی، گردشگری، صنعتی و کشاورزی استان هستیم.

سید محمد تقی شاهچراغی در دیدار  «میرلا کارمن گرکو» سفیر رومانی در ایران افزود: پیشنهاد می‌کنیم که گروه‌های تجاری رومانی که به ایران سفر می‌کنند به واسطه نزدیکی تهران به قم، سفری به این استان نیز داشته باشند و ظرفیت‌های موجود را بررسی کنند.

فرصت  45 روزه  برای رفع موانع سرمایه‌گذاری خارجی 

معاون استاندار قم از فرصت 45 روزه استاندار به مدیران اقتصادی استان برای شناسایی و ارائه راهکارهای عملیاتی برای رفع موانع سرمایه‌گذاری خارجی خبر داد و گفت: راهکارهای رفع این موانع در سطح استانی و ملی بررسی خواهد شد.

محسن امیدیان  درحاشیه جلسه تسهیل فرصت‌های سرمایه‌گذاری اتباع خارجی در قم و در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذار در توسعه استان، اضافه کرد: این جلسه بر اساس تاکید استاندار قم و بر اساس سیاست های ابلاغی دولت مبنی بر تسهیل ورود سرمایه خارجی تشکیل شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه جذب سرمایه گذار، تصریح کرد: وجود بارگاه نورانی حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران و نیز مراکز حوزی در قم، از جمله جاذبه های مهم برای سرمایه‌گذاران خارجی، بویژه برای مسلمانان و شیعیان کشورهای همسایه است.

امیدیان گفت: اطلس اقتصادی استان درحال تدوین است و مبنای فعالیت خود را بکارگیری ظرفیت حداکثری و ایجاد فضای رقابتی بین سرمایه گذاران قرار داده ایم.

فعال بودن 739 فقره کارت بازرگانی 

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز دراین رابطه گفت: در مجموع تعداد 739 فقره کارت بازرگانی در قم فعال می‌باشد که 489 فقره آن تولیدی و 250 فقره دیگر تجاری است. 

اکبر ابدالی ماه گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: تسهیل امور در بخش صادرات استان را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و در همین ارتباط میزان صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرکات قم طی سال 1400 از لحاظ ارزش به 283 میلیون دلار و از لحاظ وزن به 295 هزار تن رسیده‌است. 

وی افزود: سال گذشته عمده کالاهای صادراتی استان به ترتیب ارزش صادرات شامل محصولات سرب، مفتول مس، مواد پلاستیکی، سوخت‌های معدنی، الیاف سنتتیک یا مصنوعی غیر یکسره(الیاف پلی استر)، کفش، محصولا لبنی، ماشین آلات مکانیکی، محصولات آلومینیوم، شمش روی بوده‌است. 
وی ادامه داد: همچنین طی این مدت عراق، امارات، افغانستان، آلمان، پاکستان، هند، ترکیه، روسیه، ترکمنستان و ازبکستان به ترتیب ارزش صادرات عمده کشورهای هدف صادراتی کالاهای ساخت قم بوده‌اند.  
تسهیل شرایط حضور سرمایه‌گذاران خارجی 

 استاندار قم گفت: از همه ظرفیت‌های موجود برای تسهیل شرایط حضور سرمایه‌گذاران خارجی در قم استفاده می‌کنیم و حجم سرمایه‌گذاری خارجی در اقتصاد استان را بیش‌ازپیش گسترش خواهیم داد.

سید محمد تقی شاهچراغی  درجلسه تسهیل فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی درقم بیان کرد: مسلمانان و شیعیان کشورهای همسایه به دلیل باورهای دینی و اعتقادی، علاقه‌زیادی به سرمایه‌گذاری و انجام فعالیت‌های اقتصادی در قم دارند که باید از این ظرفیت ویژه‌ به بهترین نحو ممکن برای توسعه سطح تولید و اشتغال استان استفاده کرد.

وی افزود: اگر با نگاه به فرصت‌ ایجاد شده‌ در دولت سیزدهم برای تقویت همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه، از ظرفیت حضور سرمایه‌گذاران خارجی به شیوه‌ای مناسب استفاده شود،‌ تحولی مهم در حوزه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی استان رخ خواهد داد و این مساله شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد قم را درپی خواهد داشت.

اختصاص 129 میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی قم - نیزار از مصوبه های سفر رییس جمهوری 

همچنین روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم اعلام کرد: با پیگیری‌های استان، 129 میلیارد ریال اعتبار برای طرح بهسازی و احداث محور قم - نیزار از مصوبه‌های سفر رییس جمهوری به قم تخصیص داده شد.

در ادامه تخصیص اعتبارات مصوبه شده در سفر ریاست جمهوری به قم با پیگیری‌های استان، 340 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه " احداث تقاطع غیرهمسطح میدان ورجان " در شهرستان کهک از این محل به قم تخصیص داده شد. 

در همین رابطه با توجه به تشکیل کمیته پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری به قم، مبلغ 270 میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه برای پروژه ی " احداث تقاطع غیرهمسطح میدان ورجان " تخصیص داده شده و واریز گردیده‌است. 

دریافت 700 میلیارد تومان از مصوبات سفر رییس جمهور به قم

استاندار قم، با بیان اینکه تاکنون دولت به تعهدات خود در زمینه مصوبات سفر رییس جمهور به قم عمل کرده‌است، گفت: دو هزار میلیارد تومان مصوبه سفر داشتیم که تاکنون حدود 700 میلیارد تومان آن را دریافت کرده‌ایم.

سید محمدتقی شاهچراغی ماه گذشته در همایش ائمه جماعات شهر قم در مجتمع نور، بر خدمتگزاری به مردم تاکید و تصریح کرد: در دستور کار داریم که هر مدیری که بر خلاف ضوابط و قانون، کار مردم را راه نیندازد؛ باید در جایگاه مدیریتی نباشد.

عملیاتی شدن طرح بهسازی محور قم- جعفریه 

 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: با اعتباری افزون بر 580 میلیارد ریال طرح بهسازی محور قم- جعفریه(حدفاصل تقاطع قلعه سنگی- جعفریه) به طول 20 کیلومتر اجرایی شد.

 اکبر نوروز پور در این زمینه افزود: در راستای صیانت، ارتقاء سطح ایمنی و تسهیل تردد در محورهای برون‌شهری استان، طرح بهسازی محور قم- جعفریه عملیاتی شد.

وی اضافه کرد: با توجه به ترافیک ترکیبی و غالبا سنگین محور قم- جعفریه و موقعیت شهرستان جعفرآباد که از قطب‌های مهم کشاورزی- دامداری استان است، طرح بهسازی و ارتقاء ایمنی آن همواره از دغدغه‌های اداره کل متبوع بوده‌است.

وی ادامه داد: از آنجا که محور قم- جعفریه، کوتاه‌ترین راه دسترسی به استان مرکزی می‌باشد، شاهد ترافیک چشمگیر انواع ناوگان نیمه سنگین حمل کالا، از آن هستیم که این مهم موجب استهلاک راه و اصطلاحا، خستگی زودرس آسفالت می‌شود.

اجرای طرح جمع‌آوری ریل‌های متروکه قم

 عملیات اجرایی طرح جمع‌آوری ریل‌های متروکه راه‌آهن از سطح شهر قم، طی آیینی با حضور تنی چند از مسئولان استان آغاز به کار کرد.

فرماندار قم درحاشیه این آیین در گفت‌وگو با خبرنگاران یادآور شد: این طرح یکی از مصوبه‌های سفر رییس جمهور به قم است.

عباس ذاکریان با بیان اینکه پیگیری‌های لازم برای اجرای این طرح توسط استانداری و اداره‌کل راه‌آهن قم انجام شد افزود: جمع‌آوری یک قطعه ریل راه‌آهن به طول هشت کیلومتر در حاشیه بلوار امام رضا (ع) آغاز و ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه قسمت دوم این مصوبه مربوط به راه‌آهن ایستگاه مرکزی به سمت ایستگاه جمکران به طول هفت کیلومتر است گفت: پس از مقدمات اداری، جمع‌آوری این بخش از ریل‌های متروکه نیز به اجرا گذاشته خواهد شد که در مجموع 2 یا 3 ماه به طول می‌انجامد.

لزوم توجه به زیرساخت‌های شهری در انبوه سازی مسکن 

استاندار قم با اشاره به نهضت ساخت مسکن در دولت سیزدهم، بر ضرورت توجه به نیازها و زیرساخت‌های آموزشی فرهنگی و رفاهی ساکنین در پروژه‌های انبوه‌سازی مسکن دراین استان تاکید کرد.

سیدمحمدتقی شاهچراغی ماه گذشته در بازدید از اداره کل راه و شهرسازی استان، افزود: به دلیل عدم توجه به انبوه‌سازی مسکن در دوره گذشته، با حجمی بالایی از تقاضا در این حوزه مواجه هستیم که باید برای پاسخگویی به آن‌ها تلاش مضاعف داشته باشیم.

وی توجه به معماری اسلامی را دربرنامه‌های تامین مسکن ضروری دانست و گفت: درساخت واحدهای جدید باید به مباحثی از جمله استحکام ساختمان‌ها و در نظر گرفتن فضا برای زیرساخت‌های اساسی توجه شود.

وی تامین زیرساخت‌های شهرسازی ازجمله مسجد، مدرسه و فضاهای شهری را نیز دراحداث مسکن جوانان ضروری دانست و گفت: در برخی مناطق استان قم با کمبود فضاهای با کاربری آموزشی مواجهیم که با استفاده از ظرفیت‌های دولتی و خیرین پیگیر بهبود شرایط هستیم.

لزوم تعیین تکلیف پروژه مونوریل درسطح ملی

رییس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به پروژه نیمه کاره مونوریل و آخرین تصمیم دولت در خصوص این طرح، گفت: این پروژه از طرح‌های حاکمیتی است و اجرا یا عدم اجرای آن در کارگروه های ملی تعیین خواهد شد.

حسین اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون مباحث کارشناسی در خصوص توجیه اقتصادی و حمل و نقلی پروژه مونوریل در حال انجام است، بیان کرد: تاکنون این کارگروه‌ها و جلسات نتیجه نهایی به همراه نداشته‌است.

اجرای طرح مونوریل قم از سال 1389 در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک سوار شمالی تا مصلای قدس است.

پیگیری اجرای طرح شهرک مسکونی کارگری در قم 

 مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی قم از پیگیری طرح شهرک مسکونی کارگری در نزدیکی شهرک‌های صنعتی استان خبر داد.

وحید وزیری راد  ماه گذشته  درنشست صمیمی استاندار با تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های کارگری قم، افزود: همچنین تلاش می‌شود تا تعاونی‌های مسکن مانند دوران ساخت مسکن مهر در طرح نهضت ملی مسکن نیز حضور پررنگی داشته باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: با دستور استاندار قم برخی مشکلات جامعه کارگری در رابطه با مباحثی از قبیل بیمه، مشاغل سخت و زیان آور و امنیت شغلی طی 20 روز آینده بررسی و نسبت به حل آنها اقدام خواهد شد.

300 هکتار بافت قم نیازمند بازآفرینی شهری 

 رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه محدوده شهر قم 13 هزار هکتار و محدوده حریم شهر نیز حدود 34 هزار هکتار است گفت: یکهزار و 600 هکتار را بافت‌های دوره میانی، 315 هکتار بافت تاریخی و 300 هکتار نیز نیازمند بازآفرینی شهری هستند.

 روح‌الله امراللهی  افزود: پیگیری زمین برای ساماندهی بافت‌های حاشیه نشینی مانند خانه‌های در حریم دکل فشار قوی برق و بافت‌های فرسوده شهری از سازمان ملی زمین، مهم‌ترین مبحثی است که برای حمایت از ساکنان این مناطق در سطح استانی و ملی در حال پیگیری است.

صدور 15 فقره جواز تاسیس در فروردین‌ماه 

 سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: روند صدور مجوزهای تاسیس واحدهای تولیدی طی سال‌جاری در قم سرعت گرفته‌ و در فروردین‌ماه 15 فقره جواز تاسیس ایجادی و توسعه‌ای در بخش صنعت استان صادر شده‌است.

اکبر ابدالی ماه گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: طی فروردین‌ماه 1401 تعداد 14 فقره جواز تاسیس ایجادی با چهار هزار و 108 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و پیش بینی اشتغالزایی برای 391 نفر و همچنین 1 فقره جواز تاسیس توسعه‌ای (توسعه واحدهای موجود) با 340 میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای 20 نفر صادر شد.

رفع موانع پروژه قطار سریع‌السیر تهران- اصفهان نیازمند همکاری‌ دستگاه‌های ملی 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به اهمیت اجرا و تکمیل پروژه قطار سریع السیر قم- تهران- اصفهان گفت: ایجاد تعامل و همکاری در بین دستگاه‌های ملی و استانی، راه رفع موانع و مشکلات این پروژه است.

 ابراهیم معتمدی ماه گذشته در نشست با مدیران استانی و سرمایه گذاران خارجی پروژه قطار سریع السیر تهران_ قم_ اصفهان، یکی از مشکلات اصلی این پروژه را عدم هماهنگی لازم در بین دستگاه های متولی دانست و اضافه کرد: راه برون رفت از مشکلات و اختلاف نظر بین دستگاه های دولتی، تقویت همکاری ها و داشتن نگاه تعاملی است.

وی ضمن حائز اهمیت بر شمردن اجرای پروژه قطار سریع السیر افزود: تکمیل این پروژه از اولویت های استان قم است و باید با بررسی ها و پیگیری های بیشتر به دنبال یافتن راه حلی برای برون رفت از مشکلات فعلی پروژه باشیم.

تشکیل کارگروه رصد میدانی پروژه‌های مصوب سفر رییس جمهوری 

با دستور استاندار قم و با هدف بررسی وضعیت پیشرفت و راستی آزمایی فعالیت های صورت گرفته، کارگروه رصد میدانی پروژه های مصوب سفر رییس جمهوری به قم تشکیل شد.

پیرو سفر رییس جمهوری به قم در اسفند سال 1400 و تصویب 156 طرح عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، کارگروه ویژه ای جهت بازرسی و راستی آزمایی پیشرفت این پروژه ها و پیگیری اعتبارات مصوب، در استانداری قم تشکیل شد.

این کارگروه که در راستای تاکید استاندار قم مبنی بر جذب به موقع اعتبارات پروژه‌های مصوب سفر و پیگیری اجرای این طرح ها تشکیل شده است،‌ در قالب 6 تیم به صورت 15 روز یکبار از پروژه ها بازدید می‌شود.

اختصاص زمین‌های بلاتکلیف دراختیار موسسات به خانه‌سازی

 مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: با توجه به کمبود زمین برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن درشهر قم، تمامی اراضی که از موسسات باز پس‌گیری می‌شود به خانه‌سازی اختصاص می‌یابد.

محمد صادقی اظهار داشت: در سالیان گذشته زمین‌ها و اراضی به موسسه‌ها، طبق قانون واگذار شده، اما تاکنون هیچ‌گونه عملیات احیا و ساخت و سازی درآنها صورت نگرفته‌است.

وی افزود: بر اساس دستور صریح رییس جمهور و استاندار قم، این اراضی طبق قانون واگذاری زمین باید بازپس‌گیری شود.

قم قطب پرورش دام 

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به ظرفیت بالای این استان دربخش دامداری گفت: قم با دارا بودن هفت‌هزار واحد دامپروری از مهمترین قطب‌های پرورش دام کشور به شمار می‌آید.

 محمد رضا حاجی رضا  ماه گذشته در دیدار صمیمی با جمعی از دامداران استان با تاکید بر نقش تشکل ها در رونق تولیدات دامی، بیان کرد: ما تلاش کردیم با ارتباط و تعامل مستمر با تشکل ها مشکلات را به نفع جامعه و مردم برطرف کنیم.

وجود شش میلیون و 700هزار قطعه مرغ تخم‌گذار درقم

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در حال حاضر بیش از دومیلیون و 500 هزار قطعه نیمچه تخم‌گذار و شش میلیون و 700‌ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار در واحدهای مرغداری استان موجود است و روزانه در قم تا میزان 280 تُن تخم مرغ نیز تولید می‌شود.

منصور دیان اردستانی درگفت‌وگو با خبرنگار  بیان کرد: با توجه به افزایش سن گله‌های مرغ تخم‌گذار استان که موجب کاهش عملکرد و بهره‌وری در زمینه تولید تخم مرغ می‌شد، با برنامه‌ریزی مناسب اقدام‌های لازم برای جوان‌ سازی گله‌ها صورت گرفت که از جمله نتایج آن حفظ و ارتقا جایگاه قم در زمینه تولید تخم‌مرغ است.

آغاز عملیات اجرایی احداث 60 واحد جهش تولید مسکن 

طی آیینی با حضور سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم، کلنگ احداث طرح 60 واحدی جهش تولید مسکن روز چهارشنبه در شهر قنوات این استان به زمین زده شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم درحاشیه این آیین در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت، مسئولیت طرح‌های ملی مسکن بر عهده بنیاد مسکن گذاشته شده‌است.

لزوم ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری بی‌نام 

 استاندار قم ایجاد مجوزهای سرمایه‌گذاری بی‌نام در راستای جذب سرمایه‌گذاران را ضروری دانست و گفت: برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان باید به صورت بی‌نام مجوز گرفته شده و در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری به متقاضیان ارایه شود.

 سید محمدتقی شاهچراغی ماه گذشته درنشست با مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان، نقاط قوت صنایع کوچک را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: انگشترسازی، فرش دستباف و کفش از جمله خوشه‌هایی هستند که باید برای تکمیل زنجیره آنها تلاش شود.

وی پاسخگویی سریع اداره‌های اقتصادی به درخواست‌های مجوز سرمایه‌گذاری ازسوی بخش خصوصی را ضروری دانست و افزود: باید از تجربه‌های استان‌های موفق از جمله اصفهان و یزد در این زمینه استفاده شود.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/356154/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کوثری: بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

به ظاهر دوست اما دشمنانند

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از 5 اردیبهشت

آواره شدن بیش از 110 هزار نفر بر اثر سیل در چین

ابراز امیدواری ایران برای رسیدن حجاج عمره به 700 هزار نفر در سال

بازداشت 20 نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در 3 استان جنوبی

هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سؤالات کنکور

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

درمان اختلالات گفتاری و بهبود بلع در بیماران پارکینسون

هشدار؛ در نوشیدن آب زیاده‌روی نکنید!

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 4 اردیبهشت 1403

جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود

در محضر آیت‌الله درچه‌ای هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان

گیتی آذرپی درگذشت

وقوع آتش سوزی مهیب در یک کارخانه‌ در قم | ویدئو

120 ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه سوم اردیبهشت قم

فیلم| آتش سوزی در یکی از کارخانه‌های شهرک شکوهیه قم

ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به 12 میلیون تُن رسید

22 عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمب شدند

قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است

امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید

2 توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا

وضعیت شهر شنژن چین درپی بارندگی شدید

اطلاعیه چهارم فراجا درباره طرح برخورد با کشف حجاب

رئیس سازمان انرژی اتمی: سالانه یک میلیون ایرانی از خدمات دارویی هسته‌ای استفاده می‌کنند

واژگونی سه خودرو شوتی در جاده یاسوج - اصفهان

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

خواص خارق العاده و باور نکردنی چغندر

جایزه کتاب سال فراخوان داد

کاهش رغبت پسران به دانشگاه

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

هشدار دانشمندان درباره همه‌گیری آنفلوانزا در جهان

نوشیدن آب همراه با غذا مفید است یا مضر؟

تأثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن

ادای احترام آیت الله رئیسی به اقبال لاهوری

سخنان جالب دکتر کاکاوند در مورد شاعر مهستی گنجوی

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

تولید 44 هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری

آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین

فیلم چاقوکشی مرد موتور سوار به راننده پشت فرمان وسط خیابان

آمار فوتی ها و مصدومین تصادفات رانندگی در نوروز 1403 اعلام شد

متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره کمبود دارو

صفحه نخست روزنامه‌های قم، چهارم اردیبهشت

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش