عصر قم

آخرين مطالب

با اصلاح یارانه‌ها درآمد دهک اول 80 درصد افزایش داشته است اقتصادی

با اصلاح یارانه‌ها درآمد دهک اول 80 درصد افزایش داشته است
  بزرگنمايي:

عصرقم- آیت‌الله سید محمد سعیدی در دویست و ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم؛ با اشاره به ضرورت توضیح و توجیه مردم برای اجرای طرح‌های اقتصادی دولت، عنوان کرد: افرادی که می‌خواهند توجیه کنند باید خودشان توجیه باشند و اگر در بین مردم چیزهایی را بگویند که آن طور که لازم است نتوانند از آن دفاع کنند در جامعه التهاب ایجاد می‌شود.

وی بابیان اینکه در تبیین فعالیت‌های دولت نباید شتاب زده عمل کرد، گفت: بد توضیح دادن نتیجه کاملاً عکس دارد بنابراین باید در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و سایر تریبون‌ها افرادی از طرف دولت بیایند و برای مردم توضیح دهند و افراد غیرمتخصص وارد این مسائل نشوند.

همچنین در این نشست محسن امیدیان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم، در رابطه با اصلاح یارانه‌های معیشتی عنوان کرد: دولت در این امر با مردم صادقانه عمل کرده و در نقطه مقابل تغییراتی که دولت‌های قبل در نظام یارانه‌ها انجام دادند و مردم را در عمل انجام شده قرار دادند این دولت مردم را کاملاً در جریان امور قرار داده است.

وی بابیان اینکه اصلاح یارانه‌های معیشتی برای دهک‌های یک تا سه از نظر درآمدی خوب شده و درآمد ماهیانه دهک اول 80 درصد افزایش داشته است، گفت: در زمینه کالاهای اساسی ما بیش از سه ماه ذخیره در استان داریم بنابراین هیچ نگرانی در زمینه تأمین کالای اساسی در قم وجود ندارد و وضعیت استان‌های دیگرهم همین‌طور است.

معاون اقتصادی استاندار قم با تأکید بر اینکه انتظار ما این است که نخبگان و افراد دارای نفوذ اجتماعی به دولت کمک کنند و منطق حمایتی دولت را برای مردم توضیح دهند، افزود: دولت کار بزرگی را شروع کرده و نتیجه میان‌مدت و بلندمدت این کار به طور قطعی شکوفایی اقتصادی خواهد بود ولی شرط آن همراهی مردم است.

وی ادامه داد: در تثبیت قیمت‌ها ما کالاها را به سه قسمت تقسیم کردیم که قسمت اول کالاهای اساسی است که دولت رسما اعلام کرد که یارانه آن‌ها را برداشته است و افزایش قیمت‌ها هم مشخص شده است و ما به التفاوت قیمت گذشته و فعلی در اختیار مردم قرار گرفته است.

امیدیان افزود: دسته دوم کالاهای تأثیرپذیر از کالاهای اساسی است که در حال برآورد اندازه تأثیر افزایش قیمت‌ها بر این دسته کالاها هستیم تا ما به تفاوت آن هم جبران شود و دسته سوم کالاهایی است که متأثر از کالاهای اساسی که یارانه آن‌ها برداشته شده است نیستند که افزایش قیمت‌ها در این بخش بر اساس تورمی است که در جامعه ایجاد می‌شود و دولت با این تورم مخالف است و تلاش می‌کند که با همراهی بخش خصوصی و مردم از آثار تورمی یارانه‌های نقدی جلوگیری شود.

وی بابیان اینکه برای جلوگیری از آثار تورمی به دنبال کالابرگ غیر نقدی هستیم، افزود: در بحث نان هم قرار است کالا برگ تعلق بگیرد و پولی که دولت واریز می‌کند در خرید کالاهای مشخص مصرف شود تا از تورم جلوگیری شود و این امکان را از شهروند می‌گیرد که آن پول را برای مصارف دیگری هزینه کند.

هر مدرسه علمیه باید آسیب‌های اجتماعی اطراف خود را برطرف کند

در ادامه حجت‌الاسلام علی کلاته، نماینده مؤسسه امیر بیان، بابیان اینکه مأموریت ما تربیت مبلغان جهادی و انقلابی است، عنوان کرد: بیش از 12 سال است که این مؤسسه فعالیت دارد و یکی از فعالیت‌های ما این است که حوزه‌های علمیه که در قم هستند را به‌گونه‌ای فعال کنیم که هر حوزه علمیه بتواند آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی اطراف خود را مرتفع کنند.

وی بابیان اینکه مأموریت دوم ما به‌کارگیری مبلغان جهادی است، افزود: ما چند طرح برای از بین بردن آسیب‌ها داریم که مهم‌ترین طرح ما از حرم تا مصلی است که ما در این محدوده مستقر شدیم و آسیب‌ها و تهدیدها مشخص شده و برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را انجام می‌دهیم.

نماینده مؤسسه امیر بیان بابیان اینکه در طرح هادیان کریمه 20 نفر از مبلغان مؤسسه امیربیان حضور دارند و مثل یک خادم حرم مطهر در ورودی‌های حرم 4 ساعت کار تبلیغی انجام می‌دهند، اظهار کرد: ما با مصلی هم ارتباط گرفتیم و اولین مجلس یادبود شهید اصلانی را در قم برپا کردیم؛ همچنین اولین یادواره شهدای محله صفائیه را برگزار کردیم و به دنبال این هستیم که برای هر پاساژ یک هیأت تشکیل دهیم و یک هیأت مرکزی هم برای صفائیه داشته باشیم تا از خود مردم صفائیه برای رفع آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از کارهای دیگر مؤسسه امیر بیان سه‌شنبه‌های مهدوی است که در بلوار پیامبر اعظم (ص) اجرا می‌شود و ما می‌توانیم هر سه‌شنبه مثل پیاده‌روی اربعین یک پیاده‌روی عظیم را برگزار کنیم.

کار فرهنگی نیاز به حمایت دارد

در ادامه حجت‌الاسلام حسنعلی خوئینی‌ها نماینده گروه تبلیغی جهادی رشد بابیان اینکه مؤسسه رشد در حوزه کارهای نمایشگاهی مذهبی تجربه خوبی دارد، گفت: در فعالیت‌های جهادی در بیمارستان‌ها در ایام شیوع کرونا حدود هزار طلبه را ساماندهی کردیم و در این کار ارزشی شرکت کردند.

وی بابیان اینکه در حوزه حجاب قم اگر بخواهیم حرکتی اتفاق بیفتد باید تربیتی باشد، افزود: الان حدود 100 خواهر طلبه پای کار آمده‌اند و هرکدام 20 دختر را تربیت می‌کنند و اگر این طرح یک سال پیش برود ما 20 هزار دختر تربیت شده خواهیم داشت که می‌توانند بر روی فضای شهر و فضای مجازی تأثیر داشته باشند.

نماینده گروه تبلیغی جهادی رشد با اشاره به اینکه ما 70 گروه سرود را ایجاد کرده‌ایم، گفت: مجموعه جهادی رشد این ظرفیت را دارد که برای هر مسجد یک گروه سرود تشکیل دهد و علاوه بر آن طرح‌های عملیاتی زیادی داریم که برای اجرا به حمایت نیاز دارد.

در ادامه حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، عنوان کرد: بقاع امام زادگان به ویژه 14 امام‌زاده شاخص استان قم هم فضا، هم امکانات و هم پول دارند و اگر هر فعالیت فرهنگی، جهادی، آموزشی و نمایشگاهی در محدوده بقاع انجام شود ما می‌توانیم کمک کنیم.

همچنین مهدی کلانترزاده ، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قم، در زمینه حمایت از طرح‌های فرهنگی قم، عنوان کرد: بودجه فرهنگی امسال شهرداری قم 12 میلیارد تومان است و می‌توانیم از این مبلغ در راستای طرح‌های فرهنگی استان قم هزینه کنیم.

برگزاری کنگره شهدای روحانی در شهر مقدس قم

حمزه بهشتی، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم، بابیان اینکه از 30 اردیبهشت تا 10 خرداد نمایشگاه شهدا در مصلی قدس برپا است، عنوان کرد: کنگره شهدای روحانیت در چهارم خردادماه در مصلی قدس قم برگزار می‌شود که مهمان‌هایی از سراسر کشور و خارج از کشور در این کنگره حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به در پیش بودن سوم خرداد از حضور راویان دفاع مقدس در برنامه‌های متعددی در نقاط مختلف شهر برای انتقال معارف دفاع مقدس به نسل جوان خبر داد و گفت: جای نیروی انتظامی در خاطره‌های دفاع مقدس خالی است زیرا اولین دیوار دفاعی ما در دفاع مقدس ژاندارمری‌ها بودند که هیچ صحبتی از آن‌ها نمی‌شود.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم بابیان اینکه در آستانه فرا رسیدن دهه کرامت هستیم، افزود: امیدواریم در این دهه مبارک که از قم شروع شده است و در حال حاضر در کشورهای دیگر هم تکریم می‌شود شاهد اجرای جشن و سرور باشیم و در 14 و 15 خردادماه هم که امسال در دل دهه کرامت است بنا نیست که مجلس عزا برپا شود بلکه باید بتوانیم پیام انقلاب و امام را برای مردم بازگو کنیم.

وی تصریح کرد: در شب‌های 14 و 15 خرداد مراسمی در حرم مطهر بانوی کرامت برای بزرگداشت این دو روز برگزار می‌شود و در روز 15 خرداد نیز از ساعت 10:30 تجمعی در میدان روح‌الله برپا خواهد شد و سپس به صورت راهپیمایی به سمت حرم حرکت می‌کنیم و در پایان هم مراسمی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/355889/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم و اوقات شرعی جمعه 31 فروردین ماه 1403 به افق قم

برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم

بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه 1403

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

ایرانی‌ترین غیرایرانی

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

برپایی نمایشگاه در خیال در قم

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

25 درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه

درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

آتش سوزی در شرق تهران با 6 کشته

اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

قتل مرد جوان با 37 ضربه چاقو به‌خاطر یک میلیارد در قلهک

پیش‌بینی بارش پراکنده در قم

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

آسمان مال من است

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

انفجار کپسول گاز در شرق تهران با 6 کشته