عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته‌ای که گذشت،

رشد 85درصدی صادرات تا فعالیت 1030 واحدصنعتی درشهرک شکوهیه قم اقتصادی

رشد 85درصدی صادرات تا فعالیت 1030 واحدصنعتی درشهرک شکوهیه قم
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - رشد 85 درصدی صادرات قم درفروردین‌ 1401، فعالیت 1030 واحد صنعتی در شهرک شکوهیه، تمرکز مدیریت استان بر صنعت، پرداخت 15 میلیارد ریال اعتبار به 18 سمن و کشت 700 تُن گل محمدی از اهم اخبار هفته گذشته قم بود.

لزوم توسعه صنایع فرهنگی به جای صنایع آلاینده، دستور آزادی 50 نفر از زندانیان قم،‌ کاهش 14 درصدی فوتی‌های حوادث رانندگی، شهرک پردیسان قم فاقد کتابخانه عمومی، لزوم ارائه طرح توسط شرکت‌های دانش بنیان برای مدیریت بهتر پسماند، قم در رتبه دوم مطلوبیت سرانه مطالعه در کشور، ظرفیت کتابخانه‌های تخصصی قم در اختیار عموم مردم قرار گیرد، تولید 700 تن زباله در روز، لزوم توجه به زیرساخت‌های شهری در انبوه‌سازی مسکن، پاکسازی تالاب کوه نمک از دیگر اخبار هفته گذشته قم است.
رشد 85 درصدی صادرات قم در فروردین‌ 1401
مدیرکل گمرکات قم گفت: حجم صادرات این استان درفروردین‌ماه سال‌1401 نسبت به مدت‌ مشابه سال قبل از نظر وزن بیش از 85 درصد رشد داشته‌است.
اسفندیار دریکوندی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: درفروردین‌ماه سال‌جاری 27هزار و 219 تُن کالا از گمرکات قم در قالب 500 مورد اظهارنامه جهت حضور در بازارهای بین‌المللی به کشورهای هدف صادر شده‌است، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل 14هزار و 686 تُن بوده‌است.
وی افزود: همچنین ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات استان قم طی زمان یاد شده 19 میلیون و 150 هزار و 609 دلار به ثبت رسیده‌است، این رقم در مقایسه با میزان صادرات استان در فروردین‌ماه سال گذشته که 12 میلیون و 414هزار و 60 دلار بوده‌است بیش از 54 درصد رشد را نشان می‌دهد.
فعالیت 1030 واحد صنعتی در شهرک شکوهیه
رئیس هیات مدیره شهرک صنعتی شکوهیه قم گفت: از یکهزار و 610 واحد صنعتی مجوز گرفته در این شهرک، ‌یکهزار و 30 واحد فعال و 150 واحد نیز غیر فعال می‌باشد.
حمیدرضا عالمی هفته گذشته درنشست هم‌اندیشی استاندار قم با کارآفرینان استان افزود: شهرک صنعتی شکوهیه از سال 1378 شروع به فعالیت کرد، و هم اکنون یکهزار و 265 هکتار را زیر پوشش دارد که حدود 795 هکتار آن صنعتی است.
وی با بیان اینکه بعد از 22 سال تاسیسات این شهرک فوق‌العاده فرسوده شده و دچار استهلاک‌های شدید است افزود: ایجاد بودجه خاص برای اصلاح زیرساخت‌ها موانع قانونی دارد.
تمرکز مدیریت استان قم بر صنعت، کار و اشتغال
استاندارقم گفت: طی شش ماهی که از دوره جدید مدیریت استان می‌گذرد، بیشترین تمرکز بر حوزه صنعت، کار و اشتغال بوده و بر ادامه این روند تاکید داریم.
سید محمدتقی شاهچراغی درجلسه هم‌اندیشی با جمعی از کارآفرینان قم در محل یکی از واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی شکوهیه طی سخنانی اظهار داشت: ما از همان روز اولی که آمدیم، اعلام کردیم که اگر کاری از ما بر می‌آید، انجام می‌دهیم.
وی در ادامه خطاب به تولیدکنندگان استان خاطرنشان کرد: در کنار همه مشکل‌هایی که مطرح شد، بارقه‌هایی از امید نیز هست، که در صورت رفع موانع، شاهد رشد و توسعه استان باشیم.
کشت 700 تُن گل محمدی در قم
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: با توجه به ظرفیت سطح کاشت در باغ‌های استان، پیش‌بینی تولید 700 تُن گل محمدی را داریم.
مسلم ابراهیمی هفته گذشته افزود: سطح باغ گل محمدی درقم 380 هکتار است، که حدود 340 هکتار به مرحله باردهی رسیده‌است.
وی با اشاره به اینکه برداشت از باغ‌های گل محمدی تا اواخر اردیبهشت‌ماه ادامه دارد گفت: دو واحد گلاب گیری صنعتی در بخش جعفرآباد و کهک و یک مرکز خرید در تعاونی حیدرآباد فعال شده‌است.
ابراهیمی ضمن اینکه این محصول اشتغال‌زایی و ارزش افزوده بالایی را نصیب استان می‌کند گفت: با توجه به اینکه گل محمدی کم آب بر است، ظرفیتش در برابر گرما بالاست و همچنین آفت خاصی ندارد در دستور کار الگوی کشت، قرار گرفته است.
پرداخت 15 میلیارد ریال اعتبار به 18 سمن قم
مدیرکل سابق ورزش و جوانان قم از پرداخت 15 میلیارد ریال منابع اعتباری به 18 سمن این استان و همچنین ارائه 9 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به جوانان فعال خبر داد.
رسول منعم هفته گذشته در آیین معارفه مدیرکل جدید ورزش و جوانان قم، در تالار بعثت فرهنگسرای جوان قم، با شرح عملکرد 39 ماهه خود در این سمت اظهار داشت: از ابتدای سال 98 تا پایان سال 1400 تعداد 17 مکان ورزشی در قم به بهره‌برداری رسید، که پروژه پیامبر اعظم (ص) که از طرح‌های بی نظیر سطح کشور از جمله آن به شمار می‌رود.
وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از محل منابع اعتباری ملی 27 صدم ارزش افزوده، و سفر پر خیر و برکت ریاست جمهوری به استان، منابع اعتباری مناسبی برای احداث، تکمیل، بازسازی و مناسب‌سازی اماکن ورزشی در سال‌های 400 و 401 پیش بینی شد که جهت احداث طرح اجرایی خواهد شد.
مدیرکل سابق ورزش و جوانان قم همچنین گفت: طی مدت یاد شده در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای 969 اعزام به مسابقه‌های کشوری و انتخابی تیم ملی، 95 مورد میزبانی اردوهای تیم ملی و حضور 157 تیم در لیگ‌های باشگاه‌های کشوری انجام، و 2 هزار و 22 مدال انفرادی کشور و 255 عنوان آسیایی، جهانی و بین‌المللی و پاره‌المپیک نیز توسط قهرمانان و ورزشکاران استان احراز شد.
تولید 700 تن زباله روزانه در قم
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه تا پایان شهریورماه سالجاری دفن زباله نزدیک صفر خواهد شد، گفت: روزانه بصورت متوسط 700 تن زباله و پسماند خانگی درقم تولید و به سایت مخصوص دفع زباله البرز منتقل می‌شود.
سید عبدالله میرابراهیمی هفته گذشته در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد: 90 تن زباله تولیدی در قم روزانه به دلیل ارزش اقتصادی روزافزون آنها توسط زباله گردهای غیررسمی و همچنین پیمانکاران رسمی شهرداری تفکیک و به سایت البرز منتقل نمی‌شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته بصورت متوسط روزانه 603 تن زباله به سایت البرز منتقل شده‌است، اضافه کرد: طی چهار سال هر سال بین دو تا 4 درصد تولید زباله درقم کاهش یافته که یکی از عوامل مهم آن افزایش ارزش اقتصادی زباله و تفکیک آن توسط زباله گردها در کنار اصلاح رفتار مردم در تفکیک از مبدا بوده‌است.
میرابراهیمی با بیان اینکه از 603 تن زباله منتقل شده به سایت البرز 300 تن واحد بخش پردازش می‌شود، افزود: از این بین 10 درصد زباله‌ها مجددا مورد تفکیک قرار می گیرد که 9 درصد از آنها را انواع پلاستیک تشکیل می‌دهد.
لزوم توجه به زیرساخت‌های شهری در انبوه سازی مسکن
استاندار قم با اشاره به نهضت ساخت مسکن در دولت سیزدهم، بر ضرورت توجه به نیازها و زیرساخت‌های آموزشی فرهنگی و رفاهی ساکنین در پروژه‌های انبوه‌سازی مسکن دراین استان تاکید کرد.
سیدمحمدتقی شاهچراغی در بازدید از اداره کل راه و شهرسازی استان، افزود: به دلیل عدم توجه به انبوه‌سازی مسکن در دوره گذشته، با حجمی بالایی از تقاضا در این حوزه مواجه هستیم که باید برای پاسخگویی به آن‌ها تلاش مضاعف داشته باشیم.
وی توجه به معماری اسلامی را دربرنامه‌های تامین مسکن ضروری دانست و گفت: درساخت واحدهای جدید باید به مباحثی از جمله استحکام ساختمان‌ها و در نظر گرفتن فضا برای زیرساخت‌های اساسی توجه شود.
وی تامین زیرساخت‌های شهرسازی ازجمله مسجد، مدرسه و فضاهای شهری را نیز دراحداث مسکن جوانان ضروری دانست و گفت: در برخی مناطق استان قم با کمبود فضاهای با کاربری آموزشی مواجهیم که با استفاده از ظرفیت‌های دولتی و خیرین پیگیر بهبود شرایط هستیم.
پاکسازی تالاب کوه نمک قم از زباله‌
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قم گفت: جمعی از اعضای تشکل های مردم نهاد محیط زیست به همراه مدیرکل و کارکنان این اداره کل، تالاب کوه نمک این استان را از زباله‌های رهاشده پاکسازی کردند.
سید محمدرضا بهشتی پور هفته گذشته اظهار داشت: همه ساله به مناسبت روز جهانی «زمین پاک» برنامه های متعددی در چندین کشور با هدف توجه و آگاهی دادن نسبت به اهمیت حفظ و حراست از زمین و طبیعت برگزار می شود.
تالاب کوه نمک در کیلومتر 15 از جاده قم به جعفریه و در دشت گازران قرار دارد.
ظرفیت کتابخانه‌های تخصصی قم در اختیار عموم مردم قرار گیرد
استاندار قم با انتقاد از عدم استفاده درست و کامل از ظرفیت کتابخانه‌های تخصصی موجود مانند کتابخانه مدرسه فیضیه گفت: این قبیل کتابخانه‌ها با برخی اصلاحات و بازبینی‌ها بصورت عمومی در اختیار همه اقشار مردم قرار بگیرند.
سید محمدتقی شاهچراغی روز سه‌شنبه درجلسه شورای انجمن کتابخانه‌های عمومی قم، طی سخنانی با انتقاد از نبود کتابخانه عمومی شاخص در شهرک پردیسان ابراز داشت: هم اکنون بیش از 250 هزار نفر در پردیسان ساکن هستند و از طرفی ظرفیت برخی نهادهای دولتی در این منطقه بصورت کامل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
وی ادامه داد: لازم است تا نهاد کتابخانه‌های عمومی قم در اسرع وقت مطالعات آمایشی خود نسبت به نیاز مناطق استان به کتابخانه عمومی به خصوص در شهرک پردیسان را نهایی کند.
درسطح استان قم 24کتابخانه عمومی فعال است.
قم در رتبه دوم مطلوبیت سرانه مطالعه در کشور قرار دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه این استان از نظر مطلوبیت و بالابودن سرانه مطالعه در رتبه دوم کشور قرار دارد گفت: با راه اندازی قریب الوقوع کتابخانه مرکزی تعداد کتابخانه‌های عمومی قم به 25 باب خواهد رسید.
سید موسی حسینی کاشانی هفته گذشته در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان قم، با اشاره به تشکیل انجمن کتابخانه های عمومی در تمام استان‌ها و شهرستان‌های کشور، بیان کرد: این انجمن به ریاست استاندار و با حضور تعدادی از مسئولان حقیقی و نهادهای حقوقی باید در طول سال جلسات خود را بصورت مستمر برگزار نماید.
وی یادآور شد: از محل سفر رییس جمهوری به قم در دی ماه سال گذشته 15 میلیارد تومان برای تجهیز و راه اندازی کتابخانه مرکزی اختصاص یافته که هم اکنون 5 میلیارد تومان از آن جذب شده‌است.
شهرک پردیسان قم فاقد کتابخانه عمومی
در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی قم که روز سه‌شنبه با حضور استاندار برگزار شد از عدم وجود کتابخانه عمومی در شهرک پردیسان برغم جمعیت بالای آن انتقاد شد.
سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان قم در این جلسه با اشاره به توزیع نامتوازن کتابخانه در برخی نقاط شهر قم یادآور شد: در شهرک پردیسان قم برغم جمعیت بالای ساکن در آن هیچ کتابخانه عمومی وجود ندارد؛ نهاد کتابخانه‌های عمومی در صورت تامین زمین یا ساختمان در کمتر از دو ماه یک کتابخانه در این منطقه فعال خواهد کرد.
سجاد عمرانی ادامه داد: به دلیل جمعیت بالای شهرک پردیسان همچنین نهاد کتابخانه های عمومی قم آمادگی دارد تا با راه اندازی کتابخانه سیار، بخشی از نیازهای موجود در این منطقه را جبران نماید.
شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
دستور آزادی 50 نفر از زندانیان قم
روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب قم اعلام کرد: در بیست و چهارمین روز از ماه مبارک رمضان و هم‌زمان با بازدید مسوولان قضایی از زندان قم، دستور آزادی 50 نفر از زندانیان صادر شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هفته گذشته به همراه معاونان و کلیه قضات دادسرای عمومی و انقلاب استان به‌صورت چهره به چهره و نزدیک با زندانیان دیدار و به درخواست‌های قانونی آن‌ها در خصوص عفو، تخفیف مجازات و آزادی به‌صورت جداگانه رسیدگی کردند.
بر اساس این گزارش، در این دیدار که با آزادی 50 نفر از زندانیان جرائم غیر خشن و واجد شرایط همراه بود، دستورات لازم برای حل مشکلات زندانیان در برخورداری از نهادهای ارفاقی صادر شد.
کاهش 14درصدی فوتی‌های حوادث رانندگی
مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی 115 قم گفت: تعداد فوتی‌های حوادث رانندگی درفروردین‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال،‌ 14 درصد کاهش یافته‌است.
مسعود عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: در فروردین امسال 6 نفر و در مدت مشابه پارسال 7 نفر در حوادث رانندگی این استان جان خود را از دست دادند.
وی اضافه کرد: دراین مدت 34 هزار و 592 تماس با مرکز اورژانس 115 قم برقرار شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 7.4 کاهش نشان می‌دهد، ولی تعداد ماموریت‌ها در این مدت 2.24 درصد افزایش یافته‌است.
لزوم توسعه صنایع فرهنگی به جای صنایع آلاینده
استاندار قم با تاکید بر اینکه صنایعی که در قم شکل می‌گیرند باید مبتنی بر زیست بوم و اقلیم این استان باشند گفت: اصرار ما بر توسعه صنایع فرهنگی در این استان است.
سید محمدتقی شاهچراغی هفته گذشته در جلسه هم‌اندیشی با دبیران تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان فعال دانشگاه‌های استان در تالار اندیشه دانشگاه قم، طی سخنانی اظهار داشت: ما وارث مجموع مشکل‌ها و مسائل تلمبار شده‌ای هستیم، همه تلاش و برنامه‌ریزی در استانداری به این سمت است که مسائلی که مطرح شده و یا می‌شود، را به استناد قانون حل کند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه همه مسائل استان بر اساس یک اولویت‌بندی و با استفاده از ظرفیت‌ها درحال پیگیری است، موضوع انتصاب مدیران را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: انتصاب مدیران یک موضوع دوطرفه میان استانداری و وزارتخانه‌های مختلف است، در حوزه دستگاه‌هایی مانند صنعت، معدن، تجارت، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی که مخاطب عمومی دارند، و گره مشکل‌های مردم بیشتر توسط این مجموعه‌ها باز می‌شود، با انتصاب‌هایی که انجام دادیم، واقعا توفیق‌های خوبی را شاهد هستیم.
لزوم ارائه طرح توسط شرکت‌های دانش بنیان برای مدیریت بهتر پسماند
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: شرکت های دانش بنیان می توانند طرح های خود برای مدیریت هرچه بهتر پسماندها از جمع آوری تا دفع اصولی را ارائه دهند.
سید عبدالله میرابراهیمی هفته گذشته در میزگرد رسانه ای خبرگزاری ایرنا که به مناسبت هفته «زمین پاک» برگزار شد، گفت: در سال گذشته به صورت میانگین روزانه بیش از 603 تن زباله در سایت پسماند البرز دریافت شده است، در حالی که این میزان در سال 96 حدود 719 تن بوده است.
وی با بیان اینکه طی 5 سال گذشته سالانه 4 تا 5 درصد تحویل زباله به سایت پسماند کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: با وجود افزایش جمعیت و توسعه شهری، این مقدار کاهش یافته که یکی از دلایل آن افزایش پسماند خشک خانوارها به حدود 30 درصد کل پسماندهاست.
وی یکی دیگر از دلایل کاهش تحویل زباله به سایت پسماند را تفکیک آنها توسط پیمانکاران و گاراژهای غیرمجاز دانست و گفت: روزانه حدود 90 تن پسماند خشک توسط نیروهای رسمی و زباله گردها در مبداء تفکیک می شود.
میرابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر نیمی از زباله های دریافتی در سایت پسماند البرز پردازش و جداسازی می شود، اظهار داشت: 20 درصد از پسماندهای پردازش شده پلاستیک و نایلون هستند که هم اکنون 10 درصد آن تبدیل به گرانول می شوند و در نهایت 40 درصد پسماندها در خط پردازش، منسوجات، مواد سلولزی و بخشی از نایلون ها هستند که برای تبدیل آنها به مواد و انرژی در حال مطالعه هستیم.
برچسب‌ها
بسته خبری قم استانداری قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/354012/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

لزوم اجرای اقدامات حفاظتی برای حفظ قنوات دربارندگی‌ها

لزوم اجرای اقدامات حفاظتی برای حفظ قنوات در بارندگی‌ها

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

رشد دونیم برابری خروج اتباع غیر مجاز از استان قم

هوای قم در روز‌های آینده گرمتر می‌شود

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم

پنج المان بزرگ در دروازه‌های ورودی شهر قم در حال نصب است

برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم

بیانیه نماینده مردم قم در مجلس در پی عملیات شکوهمند «وعده صادق»

کشف بیش از 4 هزار و 300 کیلوگرم موادمخدر در استان قم در سال گذشته

بهره برداری از زمین چمن مصنوعی هنرستان شهید حیدریان قم

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم

حمایت فعالان رسانه‌ای استان قم از عملیات وعده صادق

شهرداری موافق تلفیق منوریل و خط 2 مترو قم است

اضافه شدن 6 دستگاه همودیالیز به بیمارستان کامکار قم

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

4 تن مواد مخدر در استان قم کشف شد

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

چند راه روستایی قم به محور فرعی ارتقاء می‌یابد

ایمن سازی مسیر رودخانه‌های در پی هشدار بارندگی

حمایت منتخبان مردم قم در مجلس شورای اسلامی از عملیات «وعده صادق»

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

120 ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه 27 فروردین قم

امروز وزش باد، خیزش گرد و خاک را در برخی مناطق قم به همراه دارد

حمایت منتخبان مردم شریف قم از عملیات «وعده صادق»

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

23هزار و 500 سند اراضی کشاورزی در قم صادر شد

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صفحه نخست روزنامه‌های قم سه شنبه 28 فروردین ماه 1403

چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان قم تجلیل شد

سال گذشته 19 هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد

زمینه تکمیل و بهره‌برداری از مونوریل قم فراهم شده است

پلمب 80 گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است