عصر قم

آخرين مطالب

لزوم تسریع درمجوزهای صنعتی تا تداوم مسیر تحول و پیشرفت قم اقتصادی

لزوم تسریع درمجوزهای صنعتی تا تداوم مسیر تحول و پیشرفت قم
  بزرگنمايي:

عصرقم- ثبت نام 129 هزارقمی درسامانه ثمن،لزوم توجه مسئولان به وضعیت راه‌های قم، پسماند بخش خلجستان قم نیازمند ساماندهی است، لزوم تقویت ظرفیت وتوان بسته‌بندی درکشتارگاه صنعتی، کاهش میانگین سن مدیران،تشکیل پرونده یکهزار و 245 پرونده تخلف کالا و خدمات، کاهش پنج درصدی تولید زباله، لزوم برپایی نمایشگاه دائمی عرصه محصولات روستایی و صنایع دستی، نمایش مشاغل و مناصب‌ قدیمی حرم مطهر در موزه فاطمی، اشتغال‌آفرینی صنایع‌دستی قم آموزش محور می‌شود و لزوم جمع‌آوری ریل‌های متروکه از دیگر اخبار هفته گذشته قم بود.

لزوم تسریع درمجوزهای تولیدی و صنعتی

استاندار قم ایجاد پنجره واحد اقتصادی با هدف سرعت بخشی به صدور مجوزهای سرمایه گذاری را مورد توجه قرار داد و با اشاره به گلایه مندی بخش خصوصی از موثر نبودن سیاست‌های گذشته، بر ضرورت تسریع در صدور مجوزهای واحدهای تولیدی و صنعتی تاکید کرد.

سید محمد تقی شاهچراغی  هفته گذشته در دیدار ذبیح الله سلمانی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به سیاست دولت برای جذب سرمایه گذاران درحوزه تولید گفت: پنجره واحد اقتصادی در راستای صدور مجوزها باید پویاتر عمل کند.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی از واحدهای صنعتی درحال احداث استان افزود: بعضی از این واحدها از تاخیر در صدور مجوزها گلایه داشتند و رفع این مشکل، نیازمند پیگیری و همت جهادی دستگاه های مسئول است.

تداوم مسیر تحول و پیشرفت قم 

شهردار قم، با اشاره به برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای تداوم حرکت این شهر گفت: امسال نیز مسیر تحول و پیشرفت قم ادامه می‌یابد.

سید مرتضی سقاییان‌نژاد ضمن تبیین ضرورت و اهمیت تلاش و خدمت‌رسانی به مردم، بر لزوم تداوم حرکت جهادی مجموعه شهرداری برای رفع کمبودها و مشکلات شهر و ارتقای سطح کیفیت زندگی شهروندان تاکید کرد. 

وی سال 1401 را دومین سال اجرای برنامه عملیاتی قم 1404 در افق 20 ساله قم 1414 دانست و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این سال نیز همچون سال‌های گذشته شاهد اجرا و تکمیل طرح‌های گوناگون شهری خواهیم بود و این نوید را به مردم خواهیم داد که حرکت تحول‌آفرین مجموعه شهرداری با وجود مشکلات موجود و به‌ ویژه وضعیت اقتصادی لحظه‌ای از توقف نخواهد ایستاد.

وی بودجه بیش از 45 هزار میلیارد ریالی شهرداری قم در سال 1401 را متناسب با برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این سال عنوان و بیان کرد: امیدواریم با اجرای طرح‌های عمرانی که بیش از 75 درصد بودجه سال را در برمی‌گیرد، بتوانیم بودجه را زودتر از موعد مقرر به ‌صورت کامل محقق کنیم تا در اصلاحیه نیز مبالغ بیشتری را برای رشد و توسعه شهر در نظر بگیریم.

بهره مندی 161روستای قم از اینترنت پرسرعت ثابت

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: از بین 225 روستای استان، 179 روستا دارای تلفن ثابت و 161 روستا نیز دارای اینترنت پرسرعت پهن باند ثابت هستند.

جواد غلام‌پور هفته گذشته درگفت‌وگویی افزود: 168 روستا دارای اینترنت پرسرعت پهن باند سیار می‌باشند.

قم دارای 127 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است، جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از 55 هزار و 865 تَن است که در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می‌کنند.

وی اضافه کرد: درحال حاضر شبکه فیبرنوری شهری یکهزار و 106 کیلومتر و شبکه فیبرنوری بین شهری و روستایی هزار و 26 کیلومتر می­‌باشد.

افزایش 100درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان ریلی

 مدیرکل راه‌آهن قم با اشاره به رشد 100 درصدی جابه‌جایی مسافر در مجموع دوازده ماهه سال گذشته از طریق ناوگان ریلی گفت: راه‌آهن قم با جابه‌جایی یک میلیون و 867 هزار و 947 تَن در سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل 100 درصد رشد داشته است.

غلامحسین دباغ در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه در مقایسه آمار جابه‌جایی مسافر در 12 ماهه سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چشمگیری را شاهد بودیم اظهار داشت: آمار خروجی مسافر در 12 ماهه سال قبل 945 هزار و 735 تَن بوده که 109 درصد، و ورودی مسافر  نیز 922 هزار و 212 مسافر بوده که در این مورد هم رشد 110 درصدی داشته‌ایم.

وی یادآور شد: در سال 99 در همین مدت، ورودی و خروجی مسافر در مجموع 889 هزار و 186 تَن بوده‌است. 

 لزوم تقویت توان بسته بندی در کشتارگاه صنعتی

فرماندار قم با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده جهت توسعه کشتارگاه صنعتی قم، گفت: ارتقا و افزایش توان بسته‌بندی یکی از الزامات مهم کشتارگاه صنعتی قم است.

عباس ذاکریان هفته گذشته درحاشیه بازدید از کشتارگاه صنعتی قم در جمع خبرنگاران، بیان کرد: با اصلاحات و اقداماتی که در کشتارگاه صنعتی قم انجام گرفته، ظرفیت بسیار مطلوبی در سطح استان بوجود آمده‌است.

فرماندار قم بسته بندی و مدیریت پساب به همراه سایر الزامات بهداشتی را از ظرفیت‌های جدید کشتارگاه صنعتی قم دانست و ادامه داد: نظارت های بهداشتی بصورت مستمر توسط ناظران دامپزشکی و ناظران شرعی در حال انجام است.

مجتمع کشتارگاهی طیب گوشت«جاهد» در زمینی به مساحت 20 هکتار و زیر بنای 11 هزار و 500 متر در نزدیکی بزرگترین شهرک دام استان قم واقع و اشتغالزایی 200 نفر را به طور مستقیم فراهم کرده است.

روبرو بودن قم با ضعف زیرساخت‌های جذب گردشگر

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر ضعف خدمات زیرساختی در حوزه اقامت و افزایش ماندگاری گردشگران در قم گفت: طی سال‌های اخیر ساخت فضاها و مراکز اقامتی متناسب با جذب گردشگر و زائر در شهر قم اتفاق نیفتاده و این شهر با خلاءهای زیرساختی روبه‌رو است.

روح الله امرالهی هفته گذشته درگفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه قم یکی از 5 مقصد برتر حوزه زیارت و گردشگری کشور است، اضافه کرد: همچنین قم به خاطر قرارگیری در محور مواصلاتی بیش از 17 استان کشور شاهد حضور میلیونی مسافران است و در این شرایط لازم است تا تسهیلاتی در حوزه اقامت ارائه شود تا ماندگاری این افراد در قم افزایش یابد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم با اشاره به عقب افتادگی های قم در زمینه جذب و ماندگاری زائر و مسافر، گفت: در خصوص افزایش زیرساخت های اقامتی تمام دستگاه های دخیل در صدور پروانه، تعیین کاربری، کمیسیون ماده 5 و سایر دستگاه های دخیل در حوزه سرمایه گذاری مراکز اقامتی موثر هستند.

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های قم برای تحقق شعار سال 

استاندار قم به‌کارگیری همه توان و ظرفیت‌های استان در مسیر تحقق شعار تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین را ضروری خواند و اهتمام بخش‌ خصوصی و دولت را نیز خواستار شد.

سید محمدتقی شاهچراغی در دیدار با جمعی از مدیران استان  ضمن تبریک سال جدید، به نام‌گذاری هوشمندانه سال جاری تحت عنوان "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مسئولان استان و بخش خصوصی باید برای توسعه صنایع دانش بنیان و اشتغال جوانان، جهادی تلاش کنند.

شاهچراغی برنامه‌ریزی ستادی و پیگیری مجدانه را از مهمترین وظایف استانداری دانست و تصریح کرد: امیدواریم با همت مجموعه کارکنان دولت در استان، بتوانیم زمینه خدمات‌رسانی موثر و شایسته به زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(س) را فراهم کنیم.

نمایش مشاغل و مناصب‌ قدیمی حرم مطهر در موزه فاطمی

رییس اداره موزه فاطمی گفت: 20 شغل از دوره صفویه و قاجار در گنجواره مشاغل و مناصب قدیمی در موزه آستان مقدس حضرت معصومه (س) به نمایش گذاشته شده‌است.

 حجت‌الاسلام محمدباقر مشکاتی در گفت و گویی اظهار کرد: مشاغلی از جمله کلیدداری، خزانه داری، سقایی در حرم، تطهیر و تنظیف حرم، دفترداری تولیت، تولیت آستان مقدس، پذیرایی از مهمانان ویژه تولیت، مهمانداری حرم، آشپزی، بخورسوزی، مجمرداری، گلاب‌پاشی، اسفند دودکنی، دربانی حرم، کشیکی و سرکشیکی، فراشی و جاروکشی حدود 20 شغل قدیمی است که در گنجواره  مشاغل و مناصب قدیمی آثاری از آن به نمایش در آمده است.

وی  افزود: با توجه به اسناد قدیمی آستان قم از دوره صفویه و قاجار بیش از 70 شغل قدیمی در حرم وجود داشته است که درحال حاضر موزه فاطمی آثار حجمی و موزه‌ای حدود 20 شغل را در گنجواره مشاغل و مناصب قدیمی در گنجینه خدمت و خادمان  به نمایش گذاشته است.

کاهش میانگین سن مدیران درقم 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم با تاکید بر اهمیت تجربه، مهارت و روحیه جهادی در انتصاب مدیران جدید، گفت: میانگین سنی مدیران جدید منصوب شده در استان 45 سال است که 7 سال نسبت به مدیران قبلی کاهش داشته است.

سیدمهدی قریشی هفته گذشته در آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید امور اقتصاد و دارایی قم، با تاکید بر رویکرد استان در انتصاب مدیران جوان و متخصص، بیان کرد: پاک دستی، انقلابی بودن و روحیه جهادی از ویژگی های مهم مدیران جدید استانی است. 

وی با اشاره به انتصابات جدید در استان قم بعد از روی کارآمدن دولت سیزدهم، اظهار داشت: استفاده از افراد توانمند بومی و پیش بردن اهداف دولت مردمی رویکرد مجموعه مدیریت استان است.

ثبت نام 129 هزار قمی در سامانه ثمن 

 معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: تعداد 128 هزار و 953 متقاضی قمی در سامانه طرح حمایتی مسکن موفق به نامنویسی شدند.

داوود طلوعی اظهار داشت: با اعلام رسمی وزارت راه و شهرسازی، 29 اسفند سال گذشته، پایان مهلت نامنویسی در طرح نهضت ملی مسکن بود که با اتمام این فرصت و پس از گزارش گیری از سامانه ثمن، حدود 129 هزار متقاضی مسکن در استان قم ثبت‌نام خود را با موفقیت انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد کل ثبت نام کنندگان حدود 105 هزار تَن مرد و حدود 18 هزار نفر زن هستند.

طلوعی با اشاره به اینکه افراد پس از ثبت نام با یکی از سه نوع نتیجه و استعلام اولیه مواجه خواهند شد، افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان، 40 هزار متقاضی در وضعیت «در انتظار تایید استعلام»، 53 هزار متقاضی «در انتظار بررسی» و 15 هزار متقاضی در وضعیت «رد درخواست» هستند.

لزوم برپایی نمایشگاه دائمی عرصه محصولات روستایی و صنایع دستی 

استاندار قم یکی از مهمترین بسترها برای ایجاد اشتغال دربخش‌ها را محصولات روستایی و صنایع دستی عنوان کرد و گفت: ایجاد نمایشگاه‌های دائمی عرضه محصولات باید در دستور کار مسئولان شهرستان‌های استان قرار بگیرد.

وی با حضور در شهرستان کهک و در نشست با فرماندار، بخشداران و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار این شهر، با اشاره به ضرورت ارتقاء خدمات رسانی به شهروندان و روستاییان این شهرستان، گفت: استقرار دفاتر نمایندگی ادارات کل استان با اولویت دستگاه های پرمراجعه باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی شان مسئولان را خدمت گذاری به مردم دانست و با اشاره به فرایندهای پیچیده ی حاکم بر سیستم اداری افزود: نامه نگاری با ادارات کل استان برای حل مسائل مردم باید با پیگیری های میدانی همراه باشد تا نتیجه بخش شود.

شهرستان کهک از 2 بخش مرکزی و فردو تشکیل شده‌است؛ شهر کهک نیز در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا شهر قم حدود 30 کیلومتر است.

سایت پسماند بخش خلجستان قم نیازمند ساماندهی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: سایت دفع پسماند بخش خلجستان، دارای اشکالات و نواقصی است که باید برطرف و ساماندهی شود.

سید رضا موسوی مشکینی هفته گذشته در دیدار با شهردار و رئیس شورای شهر دستجرد قم افزود: بخش خلجستان دارای ظرفیت‌های بسیار ارزشمند زیست محیطی بوده و گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری در منطقه شکار ممنوع قاهان و کهندان وجود دارند.

وی با بیان اینکه بخش خلجستان به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان مطرح است، اظهار داشت: در ناحیه صنعتی دستجرد دو واحد آلاینده تولید و تغلیظ قیر وجود داشت که به دلیل شکایت های مردمی و توریستی بودن منطقه، این دو واحد با پیگیری‌های اداره کل محیط زیست به شهرک صنعتی محمودآباد منتقل شده و سیستم تولید آنها نیز بهبود یافت.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر دو درخواست جهت توسعه ناحیه صنعتی دستجرد و ایجاد ناحیه صنعتی قاهان وجود دارد که پس از بررسی‌های کارشناسی لازم و با توجه به مزیت های نسبی منطقه در بخش گردشگری، پاسخ این استعلامات داده خواهد شد.

بخش خلجستان با وسعت یک هزار و 100 کیلومترمربع در غرب و شمال غرب استان قم قرار دارد؛ این بخش دارای 2 دهستان دستجرد و قاهان است.

لزوم توجه مسئولان به وضعیت راه‌های قم 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بازدید از مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم، خواستار توجه ویژه مسئولان به وضعیت راه‌های استان شد.

احمد امیرآبادی فراهانی در این دیدار که با حضور سرپرست و تنی چند از کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم صورت گرفت، گفت: باتوجه به آمار ارایه شده، افزون بر 87 درصد ترددهای محورهای جاده ای استان قم غیربومی و تنها 13 درصد پلاک خودروها به این استان تعلق دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته از دستگاه‌های استان و جمع آوری مستندات، بتوانیم در جذب اعتبارات با استحکام بیشتری اقدام کنیم.   

کاهش پنج درصدی تولید زباله 

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت : میزان تولید زباله در سال 1400 نسبت به سال 99 ، 5 درصد کاهش داشته‌است.

سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به کاهش تولید پسماند در سال 1400 ، اظهار کرد: میانگین زباله‌هایی که شهروندان قمی در سال 1400 به صورت روزانه تولید کردند 604 تن می باشد که این عدد نسبت به میانگین تولید زباله در سال 99 حدود 2/5 درصد کاهش داشته‌است.

وی ادامه داد: در پنج سال گذشته، سیر کاهش تولید زباله را شاهد بودیم و به صورت میانگین هر سال بین 3 تا 4 درصد کاهش تولید زباله اتفاق افتاده‌است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به دلایل میزان کاهش تولید زباله در سطح شهر ، تصریح کرد: فرهنگ سازی و ارائه آموزش مفاهیم مدیریت پسماند از جمله مدیریت مصرف و تفکیک پسماند خشک از تر به شهروندان در چند سال گذشته افزایش یافته است و در سال آتی برنامه های آموزشی با شکل و سیاق جدید ارائه خواهد شد .

میرابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: شهروندان قمی در روزهای 28 و 29 اسفند و اولین روز از فروردین ، روزانه 740 تن زباله در سطح شهر تولید کردند.

وی گفت: این میزان زباله توسط 220 سرویس خودرو به مجموعه سایت البرز انتقال یافته و نسبت به میانگین زباله در سال 1400 روزانه بالغ بر 140 تن بیشتر است .

 لزوم جمع‌آوری ریل‌های متروکه شهر قم 

استاندار قم، جمع‌آوری ریل‌های متروکه را از جمله دغدغه‌های علما، بزرگان و شهروندان دانست و گفت: تعیین تکلیف محله اسماعیل‌آباد از دیگر دغدغه‌های مردمی است که باید ورود جدی‌تری به این موضوع‌ها انجام شود.

 سید محمدتقی شاهچراغی هفته گذشته در دیدار سید مرتضی سقاییان‌نژاد شهردار قم اظهار داشت: مجموعه شهرداری در خط مقدم کارهای عمرانی درقم قرار دارد.

وی با بیان اینکه هماهنگی و انسجام خوبی بین استانداری و مجموعه مدیریت شهری قم وجود دارد، ابراز کرد: باید همه تلاش‌ها و جهت‌گیری‌ها هماهنگ و همراه باشد تا بتوانیم مسایل شهر قم را هر چه سریع‌تر حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: درسفر اخیر ریاست جمهوری چندین مصوبه خوب برای شهر وجود داشته است که باید از این فرصت برای رفع نیازهای شهر استفاده کرد. 

محله اسماعیل‌آباد شهر قم، از حدود دهه 70 تشکیل شده و پس از سال 1386 با الصاق منطقه جمکران به شهر قم، جزو محدوده این شهر شده است و اکنون این محله در محدوده شهر قم و کنار ریل راه‌آهن قرار دارد، اما ساخت‌وسازهای آن خارج از قانون، انجام شده‌ است. 

اشتغال‌آفرینی صنایع‌دستی قم آموزش محور می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی قم گفت: آموزش‌محور شدن صنایع‌دستی با توجه به هزینه کم و ارزش افزوده بسیار بالا گامی در جهت حل معضل بیکاری و اشتغال آفرینی خواهد بود.

علیرضا ارجمندی در گفت وگویی بیان کرد: قم، استانی با ظرفیت گردشگری‌پذیری بالا، سالانه میزبان میلیونی مسافران است که باید از این ظرفیت برای معرفی و عرضه صنایع دستی به عنوان سوغات بهره برد.

وی ادامه داد با توجه به این که سال جدید با شعار «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده‌است، افزود: درتلاش هستیم تا با دانش‌بنیان شدن صنایع‌دستی به سمت اشتغال پایدار حرکت کنیم.

ارجمندی با بیان این که سال گذشته 10میلیارد تومان تسهیلات به صنایع‌دستی تعلق گرفت، گفت:80 درصد مجوزهای صادر شده در سال گذشته برای مشاغل خانگی و 20 درصد کارگاهی بوده‌است.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/352723/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو